Tom1
מקווה שאהבתם וגמר חתימה טובה! :)

ביום הכיפורים: לכבד את האחר!

Tom1 22/09/2015 898 צפיות 2 תגובות
מקווה שאהבתם וגמר חתימה טובה! :)

בעוד כמה שעות יום כיפור… הו, יום הכיפורים… כמה דברים יש לי לומר על היום הזה…
יום הכיפורים הוא יום סליחות: מתנצלים בפני חברים ובני משפחה, מכרים וחברים רחוקים ופותחים דף חדש. ביום הזה מכפרים על מעשיך כדי שמצפונך יהיה נקי יותר, עושים חשבון נפש וחושבים על כל מעשיך השנה. יש אנשים הצמים ביום הזה כדי שיחשבו רק על הדברים האלה, אבל כל אחד חוגג את יום כיפור כרצונו.
צריך לכבד כל אחד ואחד ולא לשפוט איך כל אחד נוהג ביום הזה. יש ילדים היוצאים לכבישים ורוכבים על אופניים ונהנים, אחרים מעדיפים את השקט שלהם ולהישאר בבית. יש אנשים האומרים "סליחה" ולא באמת מתכוונים, ויש האנשים הצמים ומכפרים על מעשיהם.
צריך ללמוד שכשיוצאים לכבישים להיזהר ולהתרחק מאלימות; צריך ללמוד לכבד את האנשים האחרים (לדוגמה, השכנים) אם הם צמים ואתה לא ואתה רוצה לאכול, אז לאכול בבית בשקט ולא מולם; לשים בבית מוזיקה בשקט ולא מול האחרים ופשוט לכבד.
נכון שלא נוסעים ביום כיפור – אך לפעמים יש מקרי חירום. ביום כיפור האחרון, אישה יהודיה שומרת שהייתה בהיריון ילדה ביום כיפור. היא נסעה לבית חולים אך עיכבו אותה ילדים שזרקו על המכונית אבנים, כי חשבו שהם ערבים. וצריך ללמוד – שלא כל מי שנוסע ביום כיפור הוא ערבי, כי יש מקרי חירום.
הייתי ממשיך לדבר על הנושאים האלה ואחרים, אבל לשם כך הייתי צריך לכתוב ספר שלם, אז אקצר ואומר לכולם צום קל (למי שצם) וגמר חתימה טובה :)


תגובות (2)

חחחח ,חתימה טובה ;)

22/09/2015 16:28

    תודה, גם לך :)

    22/09/2015 16:32
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך