הנושמת
דעתי על הבית ספר.

בית ספר לדעתי זה מקום רע.

הנושמת 10/09/2013 860 צפיות 7 תגובות
דעתי על הבית ספר.

בית ספר לדעתי זה מקום רע.
הוא מקבע את החשיבה.
לא נותן לך להבין בעצמך דברים, כאלה או אחרים.
במקום רק לתת כלים, הוא קובע לנו את החוקים.
אני הייתי מקובעת במחשבתי.
אולי אפילו עדיין מקובעת לולא אבי.
המקצועות היחידים שאני אוהבת הם חשבון וספרות.
ולא, לא בגלל שאני "טובה" בהם, אלא בגלל שהם היחידים שנותנים לי באמת לחשוב.
לדעת בזכות ראשי בלבד,
ולא בגלל שקבעו לי.
בספרות הם נותנים לנו הגדרות מסוימות לכמה דימויים ושאר הדברים, אבל הם נותנים לנו להבין לבד למה התכוון המשורר או יותר נכון הם נותנים לנו לקחת את היצירות ולשייך אותם אל המחשבות שלנו, אל צורת המחשבה שלנו.
בשיעור חשבון מציבים לנו משוואות, ונותנים לנו לפתור אותם.
פשוט מאד, הם רק נותנים לנו לחשוב. אולי עוזרים ומכוונים מעט את המחשבה,
אבל בכל זאת זו אני שאת התרגיל פתרה.
אני ומוחי.
ובגלל זה אני אוהבת את חשבון וספרות.
הם המקצועות היחידים שנותנים לי להפליג עם מחשבתי.
היחידים שנותנים לי עצמאות.
היחידים שפונים למחשבתי בלבד,
לא קובעים לי חד משמעית דבר.


תגובות (7)

את כל כך צודקת.
ישלי נאום שלם ודעה ענקית על מערכת החינוך ואני אפילו יכולה לכתוב ספר שלם על מה אני חושבת על הבית-ספר אבל אני לא רוצה לחפור לך XD

10/09/2013 10:11

את צודקת כל כך!
ובכלל שי פירון, שר החינוך החדש? טמבל לחלוטין..

10/09/2013 10:14

רנרד – את יכולה לחפור לי חופשי אני חופרת מטבעי אז זה לא כל כך משנה לי, אני אוהבת לשמוע דעות שונות ואפילו דומות שייתנו לי חיזוק לדעותי שלי. אז קדימה כתבי את נאומך :)
Shadowhunter – כל כך נכון, אני בכלל לא מבינה למה הוא החליט לבטל את היסטוריה וספרות אלה המקצועות הכי חשובים לדעתי (בנוסף לחשבון) הרי בהיסטוריה את לומדת את כל מה שהביא וגרם למציאות שלנו לראות כמו שהיא היום היא נותנת לנו סיבות לשאלות רבות וחשוב מאד שנדע אותה וספרות אני אפילו לא אתחיל לדבר כמה זה חשוב.

10/09/2013 10:23

האמת לא ידעתי שהוא ביטל את המקצועות הללו, אני לומדת היסטוריה.
אני חושבת שהוא גם דיי אידיוט על שהוא ביטל את מבחני המיצ"ב, כי דווקא בגלל מבחני המיצ"ב שקדנו הרבה יותר. יש תלמידים שיתחילו לזלזל בלימודים בגלל שאין מבחנים, ובכלל.. סתם מעצבן.
ולמה ביטלו לנו חופש? מה לעזאזל עשינו לחראות האלה, הא? מעצבנים קטנים..

10/09/2013 10:27

הוא ביטל את הבגרויות בהם אך אינני יודעת אם זה יצא לפועל או שזו רק הצהרה.
את כל כך צודקת לגבי מבחני המיצ"ב הם בכלל לא היו לעומס להפך הם רק מכינים אותך לכיתה הבאה וכל השינויים שבאים בכיתה ט ובתיכון.
ולגבי החופש זה בכדי שההורים לא יצטרכו להוציא את רוב כספם על מנת למצוא עיסוק לילדיהם הרי גם ככה כמעט כל משפחה שנייה בקושי גומרת את החודש עם כל המיסים האלה, זה בכדי לעזור להורים עם המצב הכספי וחוץ מזה שעוד חודש בבית ספר זה לא יהיה כל כך נורא -הלימודים יהיו נוראיים בזה אין ספק אבל אנחנו נתגעגע לשכבה ולחברים בכיתה ולזה שאפשר לראות את חברים שלך במשך מספר שעות ביום חמישה (שישה לאלה שלומדים בשישי) בשבוע.

10/09/2013 10:38
^^

אף פעם לא חשבתי על זה ככה 0_0
אבל מה שאת אומרת הוא ממש נכון…

10/09/2013 11:27

אני רוצה לבהיר משהו – אני לא חושבת שבית ספר זה מקום רע, פשוט הצורה שבה משרד החינוך בוחר ללמד אותנו היא רעה היא מקבעת אותנו וביטול הבגרות בספרות לדעתי תיצור היררכיה.

10/09/2013 11:45
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך