גוונים של אפור

ilana_eltov 13/06/2014 755 צפיות 2 תגובות

אמת . מילה חזקה לאלפי תרחישים שקורים בחיים שלנו.
ישנה אמת מכוערת , אמת כואבת , אמת פשוטה , ישנה כנות שמתחפשת לאמת וישנן אמיתות מוחלטות .
זה שהשמיים כחולים זאת אמת , וזה שיש אי צדק בעולם זאת גם אמת . אבל האם אין הבדל בין השתיים ? מהי אמת מכוערת ומהי אמת פשוטה? ואיך כל אחד מאיתינו מתמודד עם האמת שלו? חשבתי פעם שזה שהאהבה קיימת זאת אמת אבל גיליתי שהעולם מלא בשקרים , חצאי אמיתות, ומיליוני גוונים של אפור.
כשאנשים רוצים להגן עלינו הם מספרים שקר לבן שזו בעצם חצי אמת או גוון בהיר של אפור… או שמא ..מה זה בעצם?
פעם חשבתי שרגשות הם אמת – אמת כואבת , אמת מסחררת , אמת שמחה או אמת מאושרת… אבל הם התגלו כאשלייה, כפרשנות – הם ברי חלוף – עוד גוון קצת כהה יותר של אפור , או שמא עוד שקר ? ומתי אמת היא אמת מוחלטת? מתי אנחנו כנים באמת? עם העולם ועם עצמנו?
אפילו האלוהים שלנו הוא בדייה , ערכי המוסר שלו הם המצאה שלנו והם חלים כשנוח לנו לקיים אותם , חלקנו מוסריים כשזה קל וחלקנו מחפשים מוסריות דווקא כשקשה .. אז מה אמת?
מדענים גורסים שרק עובדות יבשות ומוחלטות מייצגות את האמת , אבל גם האמת שלהם היא הנחה , דינאמית ומשתנה … אז אני חושבת שאמת היא סוג של אגדה , פעם היא התקיימה אבל היום היא גוונים שונים של אפור .


תגובות (2)

וואו!!!!!! אני לא חושבת שאי פעם קראתי משהו שגרם לי כל כך לתהות לגבי האמת!!!! הכתיבה שלך פשוט מושלמת!!! הדרך שבה את מסתכלת על האמת היא שונה וזה יפה… אני חושבת שזה הסיפור הקצר שהכי אהבתי באתר (או בעולם…)
נב
יש כזה ספר שנקרא ״50 גוונים של אפור״ אל תשאלי אף אחד על מה הוא מדבר… אני מציעה לך להחליף את השם של הסיפור… לשיקולך

בכל מקרה מאוד אהבתי את הסיפור!!!

13/06/2014 14:56

אני שמחה שגרמתי לך לראות דברים מפרספקטיבה שונה , זה ממש חשוב לי :)

14/06/2014 16:38
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך