ג'ונתן

05/10/2012 638 צפיות אין תגובות

לקח לג'ונתן זמן לשים לב לתחבולה המתוחכמת הזאת. ובדיעבד, גם אחרי שהוא הבין שמישהו "התלבש" עליו, הוא מעולם לא גילה מי זה בדיוק היה. המוסד? הממשלה? אולי המאפיה, או סתם איזה ארגון פשע קטן?.- לא ברור… רק דבר אחד היה ידוע בוודאות: מתישהו, כשהוא לא שם לב, חדר מישהו זר לחייו של ג'ונתן.
הוא שם לב לזה לראשונה כשצחצח שיניים בסוף עוד יום מתיש של שגרה. המברשת זזה בדייקנות בפיו, כמונעת מאליה, וג'ונתן בהה במראה בחוסר עניין. לפתע, פרט חשוד צד את תודעתו.- עיניו היו שונות… הוא ניסה להבין למה בדיוק, ומה בהן נראה פתאום שונה. ואז הוא הבין, שהעיניים במראה היו שחורות, בעוד שהעיניים שלו מאז ומתמיד היו בצבע חום בהיר.
זה נשמע אולי מצחיק, אבל לקח לו זמן להיזכר האם העיניים שלו באמת היו בעבר בצבע אחר, או שאולי בעצם מאז ומתמיד הן היו שחורות?

אחרי שהוא החליט בוודאות שאכן אלו לא עיניו שלו, הוא הסתכל טוב יותר, ונדהם לגלות שבעצם כל הפנים שלו שונות לחלוטין. זאת אומרת.- המצח היה באותו הגובה, לאף הייתה אותה צורה, לשפתיים היה אותו הנפח, והסנטר היה באותו הגודל. ועם זאת,- משהו שם, איפשהו במכלול- משהו שאי אפשר בדיוק לשים עליו את האצבע,- היה שונה לחלוטין…

כשג'ונתן סיים לצחצח שיניים וירק את שאריות המשחה אל הכיור, הוא כבר היה מודע לעובדה, שלא הוא זה שסוגר אחריו את הדלת ויוצא. הוא הבין שמתישהו הגיע כנראה מישהו אחר, והחליף אותו. והעניין הזה בכלל לא נראה לו נחמד…
אבל מה?- לא היה לו שום דבר לעשות בנידון מלבד לכעוס בשקט, ולהסתכל מהצד על האיש הזר חיי את החיים שלו.

באותו הערב, הבן של ג'ונתן התחיל לקפוץ על הספה, כמנהגם של ילדים קטנים.- הוא קשר לעצמו שמיכה כמו גלימה לצוואר, ועשה את עצמו מתעופף. ג'ונתן רצה להצטרף אליו.- לחבק אותו ולהגיד לו שהוא אוהב אותו. אבל האיש הזר ששלט במצב, התעצבן על הרעש, וכעונש החרים את השמיכה-גלימה. לאחר מכן, כשהילד הלך לישון, האיש הזר שכב עם אשתו של ג'ונתן. היא לא שמה לב להבדל, ולג'ונתן עצמו, לא נותר אלה להביט מהצד.- לראות את פעולתו ההחלטית של הזר, ולהקשיב לגניחות העונג של אשתו,- רחוקות…

האיש הזר החליף את ג'ונתן לחלוטין.- הוא היה יעל יותר, חזק יותר, ברור יותר. כשג'ונתן בכה, האיש הזר שמר על אדישות, כשג'ונתן התעצבן, האיש הזר פתר את הבעיות ביעילות, וכשג'ונתן אהב, האיש הזר נהיה מרוחק… האיש הזר קודם בעבודה לדרגת מנהל, והיה תמיד מנצח במשחקי הפוקר עם החברים, שהתלוצצו לפעמים על ה"שינוי" שעבר על ג'ונתן. אך הם מעולם לא שמו לב, שלמעשה הוא הוחלף לחלוטין…
מי עומד מאחורי ההשתלטות הזדונית הזאת על חיו של ג'ונתן?.- המוסד? הממשלה? המאפיה?, או אולי סתם איזה ארגון פשע קטן?.. לא ברור. וג'ונתן התייאש מהניסיונות לפתור את התעלומה בהעדר רמזים או אמצעים. לפעמים, כשהוא ממש מיואש, הוא מנסה להתנחם בעובדה שהוא עוד יכול לראות את האנשים היקרים לו, ולהשקיף על עולמו מבחוץ.
אבל זה לא באמת מנחם.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך