הנושמת
יותר מאמר מאשר סיפור...

גזענות – הגדרה מילונית והגדרה מציאותית

הנושמת 16/09/2013 2120 צפיות 9 תגובות
יותר מאמר מאשר סיפור...

מהי גזענות?
גִּזְעָנוּת היא עמדה, שלפיה, בקרב בני אדם מתקיים קשר בין מוצא ביולוגי (וסממנים גופניים המעידים על מוצא כזה) מחד, לבין תכונות אופי וכישורים קוגניטיביים מאידך. ברוב המקרים משתמעת מהגישה גם עליונותה של קבוצה אחת על האחרת, והיא משמשת צידוק למעשים ולהתבטאויות שעיקרם העדפה של קבוצה אחת על האחרת.
-קטע זה לקוח מויקיפדיה-

זוהי ההגדרה של המילון.
אך במציאות, האם באמת גזענות יכולה להיות מופנת לכל מוצא ביולוגי כלשהו?
או שמה, היא מופנת למוצא מסוים?
צר לי לומר אך בחברה העולמית של היום – היא מופנת תמיד לאותה קבוצה – אפריקאים ולעיתים גם מזרחים.
למה?
בגלל ארצות אירופה.
במאה ה-15 התחילה תופעה בשם אימפריאליזם בקרב מדינות אירופה.
מהי אימפריאליזם?
אימפריאליזם היא תופעה בה מדינות כובשות שטחים מעבר לים במטרה לנצל את השטח אותו כבשו.
הניצול בוטא בשתי צורות – ניצול כלכלי )ניצול משאבי טבע, יהלומים, גומי וכ'ו..) וניצול אנושי (שעבוד האוכלוסייה המקומית- במדינתם או על ידי העברתם לאירופה.).
מדינות אירופה היו חייבות להסביר את מעשיהם, הרי אסור שהעם ידע את הסיבה האמיתית הלוא היא סוג מסויים של תחרות בין מדינות אירופה.
הסיבות אותן נתנו היו מגוכחות עד בכי – אך בכל זאת משפיעות עד עכשיו.
הסיבות:
* מניעת מלחמת אזרחים.
*הוספת מקומות מחייה.
*שטחים חדשים לממכר הסחורות.
*נתינת קידמה, תרבות, כלים ואף נימוסים אל אפריקה ואסיה על ידי כיבושן.
*נתינת דת נעלה -הלוא היא הנצרות- ליבשות הללו על ידי מסיונרים (אנשי ממירי דת שנשלחו על ידי השלטון כדי להמיר את דתם של ילידי השטחים) במקום דתם הקודמת -עובדי אלילים-.

מכאן התחילה הגזענות כלפי אסיה ואפריקה שנמשכת עד היום.


תגובות (9)

כול כך נכון וכול כך עצוב :/
אני הכי לא גזענית שיש !!! אני אוהבת ומקבלת את כולם בתור בניהאדם וממש לא אכפת לי מין, גזע , ודת …
כול הכבוד לך שכתבת קטע כזה, זה מגביר את המודעות
❤❤❤❤❤❤❤❤

16/09/2013 05:51

אבל את צודקת שזה כואב. פשוט, צודקת. וחבל שזה ככה ושיש אנשים שהם חראות והם מתנהגים ככה. צריך לפוצץ להם את האגו. אישית חוויתי גזענות רק פעם אחת, אבל לא יודעת.. מה שאמרו לי פשוט לא עניין אותי. לא אכפת לי מה אומרים עליי, ולא אכפת לי אם יחשבו שאני זבל רק בגלל איך שאני נראית וזה.
בכל זאת, יפה מאוד, ואני מקווה שאנשים יסתמו את הפיות שלהם כשבא להם להעליב אחרים על פי המראה שלהם. (וזה בכללי, אנשים מעליבים אחרים כי הם שמנים, רזים מידי, מכוערים לדעתם.. כל מיני סיבות מגעילות)

16/09/2013 05:55

דבר ראשון את צודקת !
דבר שני והייתי חייבת את מזכירה טיפה את אלינור בתמונה שלך בקטע של הפה והשיניים חחל כן אני מוזרה אבל בחלק הזה את מזכירה אותה (אם את לא יודעת היא חברה של לואי )
ואני גם לא גזענית !
אפילו אמא שלי שלחה לי תמונה של טהוניה מהאח עם איזה משו שהיא אומרת שצוחק על העדה שלה
ואז עשיתי לה בוקס בסמיילים של הוואצאפ ופרצוף כועס ורשמתי גזענות !
אני שונאת שאנשים עוישם את זה זה דוחה ! לפי דעתי .

16/09/2013 06:04

את האמת?
כתבתי את זה בעקבות החומר שלמדתי בהיסטוריה -אנחנו לומדים על האימפריאליזם- ונזכרתי בהערות גזעניות שהופנו כלפיי או שסתם צצות בכיתה באופן כללי והחלטתי לכתוב את זה. אני שמחה אם הצלחתי להרחיב לכם מידע כללי ופרטים שלא ידעתם לפני על גזענות :)
ואתן צודקות הלוואי שהגזענות הזאת תמחק כבר מראשם של אנשים.
אתן יודעות שעשו מחקר ונתנו לילדים קטנים בגן לבחור בובת ברבי שלדעתם יותר יפה וכולם לקחו את הברבי הלבנה כולל הילדים כהי העור?

16/09/2013 06:04

מזכירה את אלינור?
באמת?
לא אמרו לי את זה אף פעם, חוץ מזה שאני עושה מתישהו החודש גשר אז זה לא כל כך משנה חחח

16/09/2013 06:08

כי ככה אנשים מגדלים את הילדים שלהם- גורמים להם להאמין שהלבנים הם הכי יפים ותמיד יהיו והשחורים לא.. וגם בלבנים עצמם, יש כאלה שמאמינים שהיופי הוא שיער גולש ומושלם ושפתיים מלאות ופנים מושלמות וגוף חטוב עם מרפסת גדולה. איכס.

16/09/2013 06:08

בדיוק!!!
אבל זה גם האשמה של הפרסומות שמלאות בבנות עם שער חלק.
תאמת? אני לא מבינה מה כולם אוהבים בשער חלק וגולש, כל שער הוא יפה כל עוד מטפחים אותו כמו שצריך ולא שורפים אותו כל יום עם מחליקים ופאנים ובייביליס.
שפתיים, באמת. מה זה משנה אם יש לך שפתיים מלאות או צרות? הרי כל עוד השיניים בריאות הכל טוב.
פנים מושלמות? רציני?
אני די מאמינה שלמי שיש אופי טוב אז היופי שלו מתפרץ החוצה.
באמת.

16/09/2013 06:15

את צודקת! אבל מוכרים לנו בטלוויזיה שככה צריך להראות כדי להיות יפה.. וזה משפיע עלינו, בין אם נשים לב ונרצה ובין אם לאו.

16/09/2013 06:26

נכון!! בגלל זה אני כבר לא רואה טלוויזיה רק את ״קאסל״ וזהו. לא ריאליטי ולא דבר מבלבד ״קאסל״

16/09/2013 06:32
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך