dani9196
עכשיו תחשבו על זה, מה לא הגיוני במה שכתבתי? אולי זה באמת נכון?

החוויה האנושית

dani9196 24/08/2013 1140 צפיות 9 תגובות
עכשיו תחשבו על זה, מה לא הגיוני במה שכתבתי? אולי זה באמת נכון?

החוויה האנושית.
בתור אדם, אתה חווה את הסביבה באמצעות ההכרה שלך. החוויה היחידה שאתה מסוגל לחוות היא מנקודת המבט הזאת, דרך ההכרה שלך, מנוקדת המבט של עצמך בעצם, ואינך מסוגל לחוות שום חוויה מחוץ לנקודת המבט הזאת. אתה חווה את המציאות ואת עצמך דרך נקודת המבט הזאת, והחלק הזה בך, החלק החווה חווה גם את עצמו. כלומר, באפשרותך לבחון את צורת החוויה שלך את המציאות ודרכה לקבל תובנות על עצמך, ובעצם כמעט כול שאתה יודע על עצמך הוא דרך התבוננות על הצורה בה אתה חווה או תופס את המציאות. במילים אחרות: אתה מכיר את עצמך לפי איך שאתה מכיר את העולם, אתה מבין מה אתה לפי כמה שאתה מבין את הסביבה. מה שאתה קולט מהסביבה נותן לך תובנת על עצמך ואתה מבין את התובנות האלה לפי הדרך בה אתה חווה את הקלט מהסביבה.
אבל אינך יודע דבר על הדרך בה אחרים תופסים את העולם כיוון שאתה לא חווה דבר דרך נקודת מבטם ולכן אינך יכול לבחון את הצורה בה הם חווים את העולם ולהסיק מסקנות לגבי מהותם כמו שהסקת בנוגע לעצמך. אתה רק יכול לשער מה מהותם לפי ההשפעות והרשמים שהם משאירים בך ובסביבה. אתה בוודאי הסקת לגבי בני האדם האחרים שהם כמוך, אתה בן אדם – הם בני אדם, אתה בעל תודעה והכרה – הם בעלי תודעה והכרה וכו'… אבל לא קרה לך שתהית פעם: "מה אם כול זה מטעה? מה אם בעצם אני היצור היחיד בעל תודעה, הכרה, מודעות וכו'… וכול השאר חסרים הדברים האלו? או מה אם ההפך? מה אם כול שאר בני האדם בעלי תודעה גבוהה בהרבה משלי ואני לא חווה את העולם ברמה גבוהה כמו שהם חווים?" ובכן צדקת לתהות.
האמת היא שאתה אכן היחיד בעל תודעה, מודעות וכו'… כן, אתה – זה שקורא את זה עכשיו. לבני האדם האחרים חסרים הדברים האלו. והאמת היא שאתה בעצם רק חלק קטן מהתודעה הכללית שלך – החלק החווה. התודעה שלך, ברוב חוכמתה, בחרה לבנות לה עולם רחב מלא באנשים, חיות ושאר דברים בשבילך לחוות ובחרה להציג לך – החלק החווה, את כול הדברים האלה כסביבה חיצונית. עד היום חשבת שהעולם מלא בפרטים, כול אחד חווה את המציאות מנקודת המבט שלו, ואתה רק אחד מהם, אבל בעצם, אתה רק חלק קטן מהקולקטיב שנקרא התודעה הכללית שלך, הכול בעצם חלק מקולקטיב אחד. חוץ ממך – החלק החווה, ישנו גם החלק היוצר והמציג שבונה את הסביבה שבה אתה נמצא ובוחר מה להציג לך בתור חוויה, ישנם המוצגים וישנם עוד חלקים רבים שאליהם את לא מודע, הכול חלק ממך הקולקטיבי ואתה הפרטי רק חלק מהכול. כול העולם הזה, כול האנשים, הכוכבים שבשמים, חוקי הפיזיקה, הכול חלק מאותו קולקטיב. אני אתה ואתה אני, כולנו אחד. לכול אחד מאתנו ישנה מטרה משלו, תפקידך לחוות ותפקידי להיות מוצג לך בכדי שתחווה אותי, תפקיד החלק היוצר והמציג ליצור אותי ולהציג אותי לך כדי שתחווה אותי וכו'… מה המטרה של הכול? – אינני יודע, אבל אתה חייב להודות, החלק היוצר והמציג יצר בשבילך הצגה משכנעת בהחלט…


תגובות (9)

אם תשווה את החיים שלנו לסיפור, זה כאילו מגוף ראשון, רק נקודת המבט שלנו כי אנחנו לא יודעים על מה האחר חושב..
אבל.. רגע, אז אתה בעצם אומר -אופ הסתבכתי עם עצמי >:
אני שנייה אקרא שוב..
~_~

24/08/2013 23:55

ארנב כישרוני שלייייייייייייייייייייייי

25/08/2013 00:02

צוויץ צוויץ! (קולות של ארנב)

25/08/2013 00:06

אני אביא לך את הירח רק עם תשיג לי נסיעה 3:

25/08/2013 00:11

דהפאק…
נו טוב, שיהיה…
אז אנחנו הצגה בשביל מישהו אחר, הוא בשבילנו אותו דבר.
אני קולקטיב והוא קולקטיב,
(פאק אני לא יכולה לחשוב ברעש הזה, מי שומע טלויזיה בווליום כזה?! אימהות… לך תבין…)
אפשר לראות שנתת כאן משהו שאני תמיד קוראת לו "נקודה למחשבה", וזו נקודה ממש מעניינת למחשבה.
נתת לי רעיון איך להמשיך את הסיפור שלי, ותודה לך על כך.
תמשיך בכתיבתך המעניינת, המורה חני ;) (וואו תמיד רציתי להגיד את זה חח)

25/08/2013 08:35

אבל מה שכתבתי באמת נכון. למי שקורא את זה עכשיו ומסוגל להבין, אתה היחיד שמסוגל להבין את זה. זה נראה כאילו כול השאר גם מבינים מהתגובות שלהם, אבל זו בעצם רק הצגה. אתה לא מבין? אתה היחיד בעולם בעל הכרה! תתעורר!

25/08/2013 10:55

אבל מה שכתבתי באמת נכון. למי שקורא את זה עכשיו ומסוגל להבין, אתה היחיד שמסוגל להבין את זה. זה נראה כאילו כול השאר גם מבינים מהתגובות שלהם, אבל זו בעצם רק הצגה. אתה לא מבין? אתה היחיד בעולם בעל הכרה! תתעורר!

25/08/2013 10:55

טכנית, אם מי שקורא את זה הוא כביכול היחיד עם הכרה כאן,
זה בעצם נגיד באופן היפותטי, כמעט כולם.
אני היחידה בעל הכרה בעולם הזה בתוספת כמה וכמה כמויות גדולות של אנשים.
דוגרי, מה הפואנטה פה? לתת לנו את ההרגשה שאנחנו בעולם מלא הכרה אבל הוא בעצם נמצא רק אצלנו? (אין לי מושג מה אני כותבת כאן)

25/08/2013 12:05

הפואנטה היא שאת לא יכולה לקבוע בוודאות אם לאנשים אחרים יש הכרה כמוך, בגלל שאת לא חווה את המציאות מנקודת מבטם (זה כמו "אני חושב משמע אני קיים" של דקארט, את יודעת שאת קיימת כי את יודעת שאת חושבת, אבל את לא יודעת אם האחרים חושבים, אז את לא יודעת אם הם קיימים, זה לא בדיוק זה, אבל זה משהו בסגנון…)
בעצם הקביעות הוודאיות היחידות שאת יכולה לקבוע בנושא הכרה מודעות ומהות הקיום בכלל הן בנוגע לעצמך, לגבי כול האחרים את יכולה רק לשער. ההשערה שנשמעת הכי סבירה היא כמובן שגם הם בעלי הכרה ומודעות כמוך אבל השערות אחרות, כמו זו שהצגתי בסיפור למשל, הן הגיונית לא פחות (לפחות מבחינה לוגית או פילוסופית).

25/08/2013 13:00
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך