חרדוני10
אשמח לקבל ביקורת בונה...

החתול של שלזינגר

חרדוני10 24/01/2016 1746 צפיות 6 תגובות
אשמח לקבל ביקורת בונה...

צהרי יום שני ושלזינגר מקומה שלוש נכנס בפתח בבנין כשבידיו קופסת קרטון חומה וגדולה ועל פניו מרוחה אשרת חשיבות מסתורית.
איך שראיתי אותו פוסע כך בביטחה כשהארגז חבוק בידיו, ידעתי מייד ששלזינגר מבשל משהו וכל מי שמכיר את הבישולים של שלזינגר יודע שתמיד הם מסתיימים באסון.
אם כן, כשחזרתי מאצל החלון אמרתי לרותי "שלזינגר נכנס לבניין עם איזו קופסה גדולה מקרטון. צריך לשמור שדינה לא תרד אליהם היום לשחק עם רועי. זה לא מוצא חן בעיני".
רותי בגבורה של ממש, תלשה את עיניה הירוקות ממגזין האופנה שבידיה והנהנה במרץ. היא כנראה לא שמעה את מה שאמרתי, אבל זה הספיק לפורקן החשדנות שלי.
בשש וחצי, כשדלת הבית נפתחה ודינה פרצה דרכה הבנתי שהייתי צריך לוודא בעצמי שהיא לא יורדת לשכנים, שכן הברק שנצץ בעיניה לא הותיר הרבה מקום לספיקות. קרה משהו.
"אבא, אני רוצה חתול".
'מות שלזינגר, מות', גלגלתי את ראשי.
"אחחחמ… ח..חתול? למה? מאיפה בכלל חתול?".
דינה אפילו לא עצרה להקשיב לי,
"אני רוצה חתול אפור, כי אפור זה הכי יפה. ואני לא רוצה שהוא יהיה גדול מידי, אולי אפילו גור.." 'מות שלזינגר, מות'.
אני רק יכול לדמיין בעיניי רוחי את השרץ הקטן מסתובב בכל הבית וזורע הרס בכל מה שבהישג ידו (-או רגלו). כן, כן, בהתחלה דינה תאהב אותו ותטפל בו, אבל אחרי שבועיים שלושה, כשיעבור עליו הקלח – או אז תתחיל הצרה האמיתית כשבגורלי יעלה לדאוג לצרכיו של היצור השטני.
אני זוכר את אבי עליו השלום, כשבילדותי חשקתי בכלב לברדור כמו שקיבל שייקו השכן. ואבי כל כך התנגד ואני כל כך בכיתי עד שאמא גררה אותו ל'מחסן החיות'. הם חשבו שזאת הפתעה. או לפחות אמא חשבה כך. אבא לעומת זאת היה נראה כמי שפגעה בו צרעת.
צדק אבא, צדק. כי כשאני מאסתי לבסוף בכלבלב החום שהם הביאו. היחיד שהמשיך להתייחס אליו היה אבא ז"ל. אני אפילו חושב שהם היו חברים בסוף. מעין אגודת סובלים היו השניים האלה. וכשאמא חצתה את הקווים או קנתה רהיט חדש, אבא היה מתעטף בשתיקה מצועפת ולוקח את ברני הכלב לטיול.
אני כבר יכול לראות בדמיוני את הערב יורד על הרחוב החשוך כשלאורכו נמתחות צליליותיהן שלי והחתול, פוסעים בלאט, 'אגודת סובלים'.
'מות שלזינגר. מות'.
וכמו שאני לא רציתי ורותי לא ידעה ודמעות קטנות כבר נקוו בעיניה של דינה, אז רותי נעצה בי מבט מאשים וידעתי שהמלחמה הופסדה עוד לפני שנשמעה האזעקה.
'מחסן החיות' היה שם עדיין באותו הרחוב. המקום הזה שלקח על עצמו לפרק משפחות עמד שם בדיוק באותה התנוחה. רק המוכר השתנה.
וכשיצאנו משם עם כלוב-בית קטן ובתוכו גור חתולים (-השרץ הקטן), המוכר תקע בי מין חיוך כזה שאומר הכל. "תהנו מהקניה ואל תשכחו לחזור".
'מות שלזינגר. מות'.
ימים קשים עוברים עלינו. ה'שרץ' לא למד מעולם נימוסין מה הם. כך שאת החבילה הראשונה אני ניקיתי (אלא מה?!) והשניה רותי נקתה ומאז רק אני מנקה אחרי היצור שדינה קוראת לו בובי.
ובלילה השני חלמתי שאני רוצח את שלזינגר. זה היה כמו במערבון טוב. דהרתי אחריו וכשהוא נפל לבסוף, התקרבתי אליו בצעדים איטיים "למה עשית לי את זה, הא?". לא אכחש שחלק מהחלום נתעורר עמי גם בבוקר והסתובב איתי חלק ניכר מהיום. בכל פעם שניגשתי לאסוף את השאריות של בובי חשבתי רק על שלזינגר.
'מות שלזינגר. מות'.

***

דלת המעלית נפתחת בקומה 2 ולא אחד מאשר שלזינגר נכנס לצידי. הוא נראה קצת עייף ועצבני. מגיע לו. נראה היה שהוא מתאפק שלא לצעוק משהו. 'אתה התחלת' סיכמתי בראשי. 'אם לא היית קונה חתול לבת שלך הכל היה בסדר'.
בסוף בכניסה לבניין היה נראה שהוא כבר לא יכול יותר. "אתה לא מתבייש?" הוא רעם לכיווני.
"מתבייש ממה, אם יורשה לי?" עיניו הצטמצמו בזעם.
"אתה לא יודע למה גרמת? אתה והחתול המפגר שקנית לבת שלך! עכשיו גם אריק שלי רוצה חתול וגם הבת של 'שנלר' והבן של 'ארצי' תה לא מבין שיש דברים שלא עושים?".
הוא הסתובב וניגש לפתח הבניין, אבל רמת סיבולת שלי לא מחזיקה יותר מידי. הבן אדם הרס לי את החיים ומאשים אותי?
"היי שלזינגר!" הוא עצר והסתובב. "אתה אל תעיז להאשים אותי! אתה זה שקנית ראשון חתול ובגללך דינה שלי ירדה לחיינו עד שהסכמנו לקנות גם לה…" הוא גלגל את עיניו.
"מטומטם! לא קניתי חתול זה היה תנור חדש בארגז. עכשיו אל תעכב אותי, אשתי שלחה אותי ל'מחסן החיות'.


תגובות (6)

אהבתי ממש, אין לי שום ביקורת… לא בונה ולא מחריבה. חח

24/01/2016 21:55

    תודה לך! שמח לשמוע ולראות תגובה ממך…

    24/01/2016 23:32

ראשית, ביקורת בונה (אתה ביקשת (; … )
"…ועל פניו מרוחה אשרת חשיבות מסתורית." המשפט אינו מסתדר לי. אני מניחה שהכוונת ל"ארשת פנים"? אם כי גם אז המשפט אינו מסתדר לי… ארשת פנים = פרצוף, הבעה. אז אם אומר אתה "על פניו מרוחה ארשת חשיבות מסתורית." הכוונה היא: על פניו מרוחה הבעת פנים חשובה ומסתורית (?) מעט לא מסתדר לי. אשמח אם תסביר את כוונתך לגבי המשפט הזה.
"רותי בגבורה של ממש, תלשה את עיניה הירוקות ממגזין האופנה…" מזעזעת אותי התמונה על רותי התולשת את עיניה שלה. אני מניחה שכוונתך הייתה אחרת, אשמח אם תסביר.
בנוסף לכך, אני חשה צורך לתקן אותך בעניין הפיסוק. כאשר דמות אומרת משפט, פיסוק יבוא רק בתוך הציטוט ולא מחוצה לו. כך לדוגמא, אם ארצה לכתוב –
"קרן הלכה לצפות בהופעה", אמרתי.
בצורה תקינה זה יהיה כך-
"קרן הלכה לצפות בהופעה," אמרתי.
בנוסף לכך, אמליץ לך לא להשתמש בסימני שאלה מרובים, בדרך כלל נהוג להשתמש באחד או בשלושה סימני שאלה בלבד. הדבר תקף גם לגבי נקודות.

ואחרי כל זאת, אפתח בדברי שמחה וששון על כך שעלתה עוד יצירה שלך. כל הסיפורים שלך, והשירים גם הם, נהדרים ומהנים עד מאד לקריאה. אני אוהבת את הנימה המשעשעת שהכנסת בסיפור הזה ואני אוהבת את הדרך שבה מפעל הסיפורים שבראש שלך מייצר סיפורים נפלאים שכתובים בצורה כה נפלאה. וזו לא המעלה היחידה בסיפור הזה. כמו בכל סיפורייך, העלילה מועברת בצורה נהדרת ומשעשעת, וגרמה לי להתחבר לגיבור ולהזדהות עימו, וכל זאת רק מקריאה של 7 דקות! ברגעים מסוימים אפילו גיחכתי. אהבתי את הדרך שבה הצגת את האופי של האיש הזה, ואהבתי את הדרך שבה רקמת את שנאתו לשלזינגר ולחתול. וכמובן, הדובדבן שעל הקצפת – הסוף הנהדר והמפתיע, כמו בכל הסיפורים שלך.
אז לאחר כל זאת, אסכם שהסיפורים שלך כתובים בצורה נפלאה ומועברים בצורה נפלאה. כל הכבוד, חזק ואמץ! (דירגתי 5, כמובן.)

24/01/2016 22:17

    וואו! תודה על כל העזרה והתיקונים! זה ממש כבוד לקבל ממך ביקורת (ועוד בונה) !!
    אז ככה-
    ארשת חשיבות מסתורית – הבעת פנים מסתורית של מישהו שמרגיש שהוא עושה משהו חשוב וככה הוא מנסה לשדר… (זה מה שאני רואה בדמיון שלי כשאני חושב עליו נכנס לבניין…).
    תלשה את עיניה הירוקות ממגזין האופנה – אולי זאת באמת לא שורה חזקה כל כך….
    כי הכוונה כמובן היא שהיא הפנתה את מבטה אליו במקום אל העיתון שבידיה אבל "תלשה את עיניה" נשמע לא משהו… צודקת…
    האמת שלא כל כך הבנתי את התיקון שלך לגבי הפיסוק (זה בגלל הבורות שלי ולא שלך. אני על הפנים בדקדוק, אין לי סבלנות ללמוד את המקצוע הזה. לרוב אין לי שגיאות כי אני קורא מלא מלא אז אני דיי מכיר את הכללים…).

    תודה על כל הפרגון והמשוב!!

    חרדוני10

    24/01/2016 23:31

אגב, לא יודע אם שמתם לב, השם "החתול של שלזינגר" הוא בתור בדיחה על "החתול של שרדינגר". (אם לא הבנתם תחפשו בויקיפדיה "החתול של שרדינגר"..).

24/01/2016 23:33

    חחח… אני הבנתי מהתחלה.. "מות שלזינגר, מות"
    לא נראה לי שתמצא כאן הרבה אנשים שמכירים את מכניקת הקוונטים.

    26/01/2016 00:58
7 דקות
תגיות:
סיפורים נוספים שיעניינו אותך