הטירוף

mad as a hatter 26/06/2015 706 צפיות 5 תגובות

היא לא ידעה מה היא עושה.
המילים בראשה התבלבלו כמו שנהגו לעשות מדי פעם, ברגעים ההם של שחרור. ברגעים שבהם הרגישה את הציפייה המוזרה לרגע בו הטירוף ייקח אותה אליו ויעשה בה כרצונו. הרגע בו תאבד שליטה על עצמה.
התיאוריה שלה הייתה שהיא פרודיה, אבל היא רצתה להיות מטאפורה.
היא רצתה להיות המטאפורה הזו של להיות אדם, ולא מצאה איך להיות המטאפורה של עצמה.
להיות המטאפורה הזו של האדם שאתה נמצא בפנים, של כל רגש ורגש בעזרת כל נמש ונמש, כל גומה או סימן לידה. למה בני אדם לא יכלו להיות מטאפורות? החיים יכלו להיות קלים יותר, הם היו חיים במונחים ספרותיים בעולם ספרותי שהשתנה ללא הרף, בזמן ששינויו התרחשו לא על סמך הדברים בעולמו אלא על סמך דברים בעולם אחר, מה שהפך את הכל להרפתקה.
היא שכבה על מיטתה והיא דיברה לעצמה. היא דיברה ודיברה ודיברה והמילים החלו לייאש אותה. הווילון על הקיר החל לייאש אותה בפשטות שלו.
הם לא רואים. הם אוהבים והם ממשיכים לאהוב ולאהוב, אבל הם לא מקשיבים.
והם מקשיבים ומקשיבים, או לפחות מנסים להקשיב אבל הם שוכחים את הסנטימנט של המשוואה.
שום דבר לא מצא איזון, ויחד עם השום דבר גם היא.
היא החזיקה בשני הקצוות והרגישה את הנפילה. היא חיפשה נואשות את האיזון בידיה הקטנות, בחשכה של הלילה הקריר של נובמבר.
הכל נראה יותר מדי, והם לא ראו את זה איתה. אף אחד לא ראה והיא נותרה לבדה שתהייה הזו לגבי ההכול. התהייה לגבי הקיום שלה, לגבי הטירוף, האיזון, לגבי עצמה.
בזמן שאיבדה את עצמה בזרם בלתי נפסק של מחשבות היא ניסתה לדבר שום, והמילים לא יצאו. ואם המילים יצאו היא לא יכלה לשמוע אותה. העולם החל להחשיך בעיניה והיא לא הבינה למה. היא לא ראתה יותר דבר.
הם צדקו כשאמרו שהטירוף מנחם, הרי הוא הדבר היחיד שנשאר.


תגובות (5)

שוב*
אותם* (?)
קטע יפה ותמציתי. מאוד אהבתי אותו ואין לי ממש הערות, אבל יש לי שאלה כללית. רק בשביל לדעת משהו – את תמשיכי את הסיפור הלב האנושי והמלכה? אני צריכה לדעת אם יש לי למה לחכות ולבדוק.

26/06/2015 23:57

    אני כן מתכוונ/ת להמשיך אותו, פשוט ייקח לי זמן כי אני עובד/ת על העלילה.

    30/06/2015 08:50

ממש יפה. תיאורים ופירוטים יפים מאד…
אני אוהבת את הכובען!

27/06/2015 20:57

כובען אתה חי?

29/06/2015 04:27

    לא מבטיח/ה כלום, אולי אני שוכב/ת מת/ה בתעלה ממש עכשיו בלי אף אחד שיציל אותי כי ככה החיים עובדים, החיים שעומדים להיגמר.
    אולי כבר התאבדתי, עם חבל, מול ההורים שלי. אולי, לך תדע.

    30/06/2015 08:51
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך