oliv
ביקורות בונות בבקשה

היום הגדול

oliv 17/02/2015 996 צפיות 39 תגובות
ביקורות בונות בבקשה

"יקירי, איך היה?"
"בואי נצחק בואו נצחק. אני עונה לה מחוייך.
היא שמה את התיק על השידה ואז מסתובבת אליי בזהירות.
"ואם נבכה?" עיניי נפתחות וכפות ידיי פרוסות אליה, "נהפוך הכל לדמעות של שימחה." אני מחייך.
היא סורקת את פני למאית שניה. "למה אתה מתכוון?" היא ניגשת אליי.
לפני רגע הייתי עסוק במחיאות הכפיים וללחוץ את הידיים של כולם, שפתי עוד כאובות מחיוך זורח שלא ירד לי מהפנים.
כזה שעדיין לא יורד.
"החיים מושלמים ואני מאושר." אני עונה בפשטות, מרים את ראשי מעלה בהנד ראש קצר.
החיוך שלה לא נמחק אך מבטה עוד לרגע בודק אותי.
"כן, זה הלך בדיוק כמו שרציתי." אני עונה למבטה, כמעט רוטט מאושר.
פניה משתנות להפתעה, מתלבטות.
"אתה בטוח?" היא שואלת, מקווה להשמיד כל צל של ספק מדבריה.
"אני אינני אומלל. לא, לא. אינני אחד," אני מכווץ את גבותיי ולמילותי נימה של משקל כבד, "מאותם המסכנים, עצובים," אני מצקצק בלשוני ומזיז את האצבע לשלילה. "היום אני כובש העולם." אני מגזים וכך חיוכי מתרחב.
היא כנראה מתלבטת אם קיים משהו חריג או האם עליה להצביע עליו. היא נותנת בי חיוך הוסס.
שקט. "בשיערי אין כינים." אני מזכיר בהומור, שובר כל רמז לשקט. "אז בואו נחייך." חיוכה נמחק בהדרגה.
האסימון ירד.
"זה לא אישי." אני מחליט לתקן כתוצאה מהעצב בעיניה שלא מתאים לשיחת השמחה שאני כרגע מנהל איתה, "לכולם סיפרתי אושר." כך אני מציל עוד רמז לדממה.
תמיד ממשיך בתפקיד.
"יקירי," קולה יותר גבוה מהטון הרגיל שלו, "מדוע אתה… ככה…" פניה להוטות באי שקט, "דווקא היה…" היא מחפשת מילים בכוח, לעודד, לנחם, ללטף, להטיב. מילים כמו, 'נחמד' או 'יופי'.
"בואו נצחק ונאמר שהיינו בכושר." אני קוטע אותה בחיוך רחב ועיניים מבריקות.
שקט של שניה מדרבן אותי להמשיך.
"אחרי זה בחדר," אני מחליט לספר עכשיו, הורס עוד שקט מביך בו אני עם עצמי לרגע לבד, "אולי… אולי אז," אני מנמיך את הקול ומתקרב אליה. נמאס לי. "יהיה בי מספיק כבוד להוריד את החיוך מהפנים."
פניה מתעוותות בכאב. חיוך הבילי נעשה על פני.
"ואתחיל עם הדמעות." אלה שכבר ממזמן מאיימות לצאת. חיוכי מזוייף.
היא מלטפת אותי בעיניה, מלאות צער. הן לא נוגעת בי. אני לא מביט בהן.
"אבל אני?" אני צוחק ומצביע על עצמי "אני לא אוהב להרגיש שקרן," אני מחייך. החיוך מר בפה שלי עכשיו והוא מעט מחמיץ. אם לא אחייך אבכה. "אז אני צוחק," אני מספר לה, מרים את הידיים באוויר כמבטל רמז לדאגה.
רק ככה עצמי לא ידע שהוא משקר.
אין עוד עדיין התגבשו מילים בפיה, אז אני מחליט להמשיך לדבר. "עד הרגע האחרון, בחדר," אני מנמיך את הקול עכשיו. "שם אני אשב על המיטה," כן, כי זה בדיוק מה שיקרה. אני מדמה את מהלך הדברים בראשי, "אחוש במועקה," הו זו שתתפוס בי קרוב קרוב בשניה שתהיה לה הזדמנות, "וכשאעצום עיניים המים יציפו את בטן האוניה." כך אני מספר.
עיניה מבריקות אפילו יותר פיה פתוח.
"אבל עזבי שטויות," אני כמובן מתחרט,
"אבל יקירי," היא קוטעת, פיה עוצר אחר מנסה להמשיך "בו נדבר," קולה מבציר בתחינה.
"אין על מה לדבר." קוטע למקרה שתרחיב על זה ומרים את ידי באוויר כסימן של עצור, "מה שסיפרתי לך עכשיו?" מצחי מתכווץ, "זה סוד שאפילו אני לא יודע עליו." אני קובע. בקולי כעס. אני קובע את מה שאני יודע ולפי מתגנב שמץ של תסכול. אני מסתובב ועולה לי לחדר.
אוי אוי, אני חושב, מה יהיה… במדרגות אני פורץ בבכי. אני מסיר את משקפי הראיה מעל עיניי, לוחץ עם האצבעות ומתייפח. רוכן לריצפה. היא מגיעה עד אליי ומחבקת לי את הגב. עכשיו על שנינו הנטל לדעת. ופעם הבאה כשמישהו ישאל איך היה ואחייך, אדע שאני שקרן. והיא? כל מה שנותר לה יהיה להביט.


תגובות (39)

אוי דאמט למה קראתי את זה עכשיו…אסור לקרוא קטעים שלך על הבוקר, זה מסוכן לנפש.
יש לי דמעות, בחיי.
אם אני אגיד שהזדהיתי את באמת לא תביני עד כמה הזדהיתי.
ואם אני אגיד וואו את עדיין לא תביני עד כמה הקטע הזה הוא וואו בשבילי.
בשלב הזה הייתי מכה את המקלדת, או שאני פשוט אסיים את התגובה שלי כאן ואלך לבכות בתסכול.

17/02/2015 08:18

    ביקשת ביקורת בונה אבל אין פה מה לבקר, אפילו אין לי מה להגיד על הכתיבה שלך כי מבחינתי זה הרבה פחות רלוונטי, למרות שאם זה חשוב לך, הכתיבה שלך מדהימה.
    אוף, אני שונאת תגובות כאלה ושונאת כמה שאני מזדהה עם הקטע הזה ושונאת את זה שבחיים לא תצליחי להבין אותי דרך מקלדת ומסך טיפשיים.

    17/02/2015 08:20

    תאמיני לי שאני מאמינה. כשאת רושמת ככה אני מאמינה. תודה שאת משתפת זה כיף גדול. כשאני שומעת שבא לך לבכות בא לי להרביץ ולחבק אותל באותו הזמן.
    לגבי הכתיבה אני מסכימה יותר עם מר לוליפלורי שלמטה אבל שמחתי לשמוע בכל מקרה

    17/02/2015 14:11

    אני לא בטוחה שאת באמת מבינה עד כמה.
    ואני לא יודעת מה יעזור יותר, חיבוק או מכות.
    ישנם אירועים וקטעים מעטים בהם אני מוצאת את הכתיבה לא רלוונטית לפחות מבחינתי, וזה היה אחד מהם.
    אני ממש שונאת את הקטע הזה, כבר אמרתי לך?
    יש לי נטייה לשנוא קטעים שלך. זה לא הקטע הראשון שנגע בי, אמנם לא בצורה כזו.
    איך היה לך אתמול, דרך אגב?

    17/02/2015 14:40

    אני חושבת שבמקרה הזה יותר קל לי להבין אותך כי הוא נוגע גם בי. זה בהשראת אתמול. ההצגה הייתה הצלחה אבל לא כמו שחשבנו והרגשתי שהתאכזבו. היו הרבה חיוכים וצחוקים אבל הרגשתי שמשהו לא יושב. הייתי מאושרת לו הייתי חושבת שכולם מרוצין לא ממש אכפת לי מההצלחה כל עוד היא קיימת. סתם העיק לי. הקטע הזה עליהם.

    17/02/2015 16:56

    הזדהיתי עם זה באופן אחר…הרבה יותר…אחר.
    אבל בכל מקרה, אין זה משנה.
    להצלחה פנים רבות, לא?
    בכל מקרה, אני מרגישה כאילו יש לי עוד משהו לומר אבל אני לא יודעת מה.
    האם גם במקרה כזה ניתן לומר שהוא לא חשוב מספיק?
    כנראה שלא.

    17/02/2015 17:40

    אז כנראה שאחר. מעניין אם תספרי לי. אם לא פה אז בפרטי. אני רוצה שתגידי לי כל מה שיש לך לומר

    17/02/2015 20:26

    אין לי מה לומר.
    יש לי סוד לספר לך שאפילו איני יודעת עליו, אוליב.

    18/02/2015 00:23

    זה מרתק.
    :/
    Kill yourself

    18/02/2015 00:29

    תיזהרי בדברים שלך, את יודעת שאני מחזיקה ממך מאוד, הלא כן?
    אני עוד עלולה להקשיב לך.

    18/02/2015 00:31

    אנדריאנה.
    אם יש לך מחשבות כאלה בראש
    אני באה לבית שלך עם אזמל לסדר לך את המוח.
    ואם אין לך
    אז גם כדאי מאוד שזה ככה ישאר
    אחרת…
    לא נעים. לא נעים.

    18/02/2015 00:57

    תפסיקי להיות כל כך צפויה מותק:)

    18/02/2015 00:59

    צןדקת. ןבעודי חושבת מה הדבר הכי לא צפוי להגיד אני מבינה שזה יהיה הדבר הכי צפוי לעשות. אז רק דבר אחד.
    צפרדע.
    ( רק בשבילך כי ביקשת)
    אבל בעצם… גם זה די צפוי. דאמ. הינה-

    בין השחור ללבן רוקדים נמלים
    הן בונות חללים, תחת אנשים.
    תחת- כן אני בחרתי במילים
    אם יש לך בעיה תתלונן לשכנים.
    הן מרחפות בחלליות. כי הן? חוצנים
    כן- אף אחד לא טרח לדבר עם נמלים.

    הו מה נשמע איתך גברת זקנה
    אני נמלה- היא לי צעקה
    אני לא מבין למה הכוונה
    האישה שלובשת שחור ולבן מסבירה-
    נמלים הן החיים, המים והאהבה
    הן כל מילה
    לכן תחת מילה גסה.

    נמלים
    פיקניקים
    תני לי חיבוק בחביתה.
    הסוף!

    לזה לא ציפית.

    18/02/2015 01:32

    XDDDDDDD
    יש משהו במה שאת אומרת…
    איך בא לי חביתה עכשיו.

    18/02/2015 08:55

אנדי, תרגעי ילדה.
אני רואה שאת לא רגילה לאהוב קטע כלשהו :) עכשיו אני מבינה את התגובות שלך לסיפורים שלי חח….
אוליב יקירה, קטע מדהים. הותרת אותי בלי מילים. זה אמין, וזה מיוחד. חבל, חשבתי שתצליחי לאכזב אותי :)

17/02/2015 08:23

    תודה לך את מקסימה!

    17/02/2015 14:09

אין לי ביקורת בונה, זה כתוב מושלם. אבל אני רוצה לספר לך על הסיטואצייה שאני ראיתי. יכול להיות שזה לא היה הכוונה המקורית שלך. אבל זה מה שראיתי בעיני. עיני שלא דומעות רק בגלל שכבר מי זמן איבדתי את הדמעות יבשתי אותם במקומות אחרים. אבל אילו היו לי מאגרי דמעות ספ'ר אז הייתי עכשיו בוכה. אני ראיתי מצב בוא שתי בני זוג רק עתה יצאו הביתה מי חתונתם שלהם. הגיעו אל הבית החדש שלהם אל חיים חדשים ואלומים אפופים מיסתורין של עתיד בלתי ידועה. כול היום הם חייכו באושר למרות שהפחד מהלא נודע ניקר בליבם, גם אפילו בחופה. הוא מנסה לעודד אותה, היא מנסה למצוא מישען. אבל שינהם יודעים מה מהשמעות האמיתית של נישואים. מוחייבות,וויתור במידה מסויימת על החופש,אין יותר להיות ילדים!, כי מעכשיו אתה הוא זה שצריך לטפל בילדים, עול כבד של אחריות, והתמודדות עם ניסיונות החיים הקשים והשוברים, והפעם ללא אם או אב שאפשר ללכת אל סינורם ולתת להם לפתור את הבעיות. מעכשיו הם כזוג יצטרכו למרות גילם הצעיר לפתור לעצמם את הבעיות. עצם העצב הזה של הפרדה מי כול מה שציינתי. עצם זה שהם מודעים לכך (בניגוד לרוב הזוגות הטיפשים שקיימים היום) שעליה לחופה, זה בעצם לעלות על המזבח, את כול מה שהיה חשוב והאוב עד עתה. לוותר במידה מסויימת על הכול לטובת משהו חדש. חדש ובלתי מוכר. מפחיד.. . הם זוג חכם. לא דודבן ומרציפן. ההבנות האלה יטיבו איתם בעתיד כי עדיף לדעת למה אתה נכנס ולהיות מוכן, לעומת אלה שלא רואים מה יהיה אחרי המסיבה הגדולה העוגה והשמלה הלבנה היפה, שראו בחלומתהים, ששאפו יום אחד ללבוש כדי להשביץ ולחוש על גג העולם. חתונה זה לא נושא לצחוק. לדעתי זה אפילו לא אמור להיות מסיבה. קונצפ מאוד מוזר לדעתי התפתח מי כול נושא החתונה. לדעתי חתונה צריכה להחגג כמו שילוב של יום הולדת, ולוויה. כי באותו יום אתה מת, מוותר על כול כך הרבה דברים שהיו קריטים בעבורך כמו הנפש שלך, הכול מקריב על המזבח. ובאותו יום אתה גם נולד מחדש. ונולדים גם דברים נוספים סדר עדיפויות חדש, ודברים חדשים שיהפכו לנפשך!. נכון אני חרדית ואצלנו חוגגים חתונה. אבל אני תמיד אמרתי לעצמי שאני לא אחגוג חתונה אלה משהו קטן ולא צורח אולי אפילו רק שתי עדים וכוס. אני לא רואה סיבה לחגוג. אני כול החתונה רק יחשוב על מה שיקרה אחריה באותו לילה ממש, או על מה שיהיה למחרת או בעוד שבוע, או בעוד שנה.. . אני לא רוצה חתונה אני לא איהיה מסוגלת לחייך חיוך מזוייף ולומר תודה, שבליבי אני חושבת רק מה יהיה. ועל מה אני מוותרת כנירא לנצח. וכן.. גם על מה שעושים בחדרי חדרים על האכשפות הזו שמעולם לא הרשתי לאיש חוץ ממנו לראות.

כאן סיימתי.

נ.ב לא שלחת לי בקורת על הסיפור ששלחתי לך. אני אשלח לך היום מייד שהסיים, את החלק השני של הסיפור. פשוט אתמול לא כתבתי כלום. אני מבקשת תמצאי זמן ותגיבי. אני רוצה עוד השבוע לעלות ולא אוכל אם לא תתני לי את הבקורת שלך ותעזרי לי לשפר. יום מבורך

17/02/2015 09:20

    מממ כן אני מבינה על מה את מדברת
    אבל קחי את זה באורח סימלי. זו סתם סיבה לחגוג עם הרבה אנשים נחמדים. לציין. לחייך. לעשות משהו שאת אוהבת. זה לא באמת להוציא את האושר בנישואים החוצה. זה רק תירוץ

    17/02/2015 14:08

קחי את כל מה שאני כותב פה כדעתי האישית והאובייקטיבית, יכול מאוד להיות שאני טועה, אבל זה איך שאני מרגיש לגבי הסיפור והכתיבה.

קודם כל, ממש בכמה המשפטים הראשונים מבינים כבר שהשמחה שלו מזויפת ואז זה פשוט נגרר לכל אורך הסיפור, בלי פאנצ' בלי טוויסט. מעבר לזה שעדיין לא הבנתי על מה הוא עצוב, אפילו אם את חושבת שזה לא רלוונטי למסר, קצת יותר רקע היה עוזר להעביר את המסר יותר טוב.

אני תמיד אומר שכתיבה טובה על רגשות דורשת איזון. הרבה בנות באתר הזה מרגישות צורך עז לכתוב על רגשות, אבל כמעט ואף אחת מהן לא יודעת לעשות את זה נכון. כתיבה טובה על רגשות חייבת להישאר בדיוק ברמה הנכונה, וזה ממש לא קל לעשות, קצת מידי רגש וזה יבש ומשעמם, יותר מידי רגש וזה נהיה דוחה.

בהתחלה הבחור אומר "נהפוך הכל לדמעות של שמחה" המשפט הזה, מעבר לזה שהוא קיטשי ובסגנון הליצן העצוב וכל זה, הוא מגיע מוקדם מידי בסיפור, ובגלל זה לא מחבר אותי בתור קורא לדמות אלא רק מרחיק אותי. אם המשפט היה מגיע מאוחר יותר במהלך הסיפור, כשכבר הכרנו את הדמות אז אולי הוא היה עובר בסדר( מה שלא קורה בסיפור הספציפי הזה, את לא מובילה להכרות של הדמויות. אין חיבור). אנחנו מרגישים סימפתיה אל אנשים שאנחנו קרובים אליהם או מכירים אותם. אני לא מרגיש שהובלת אותי, בתור קורא, לכל סוג של הכרות אם הדמות בסיפור. אני לא מזדהה איתה בשום צורה. במצב כזה הרגשות של הדמות לא רק שלא נוגעות בי אלא אפילו מרחיקות אותי ממנה. אני אנסה להדגים:

אם אני עומד בתחנת אוטובוס ובא איזה בחור שאני לא מכיר ואומר לי בבכי "חברה שלי עזבה אותי" אז כל מה שאני ארצה זה להתרחק משם, ממש לא בא לי לדבר איתו. לעומת זאת אם חבר או מישהו שאני מכיר היה אומר את זה, אז הייתי מרגיש סימפתיה, הייתי רוצה לתמוך בו בדרך מסוימת.

תובילי להכרות (תשתדלי שלא תהיה יבשה ומשעממת, אם ההכרות ארוכה, אז תהפכי אותה לסיפור בפני עצמו – תכנסי קצת הומור ועניין), תחברי את הקורא לסיפורים שלך, לדמיות שלך. אם יש לך מסר להעביר אז תעבירי אותו בתוך הסיפור, לא כסיפור בפני עצמו. ותמיד תשמרי על איזון – לא יותר מידי, לא פחות מידי.

17/02/2015 13:21

    פאקינג שיט. לא יכולת לנסח טוב יותר את הבעיות שיש לי עם הסיפור הזה. אתה צודק לגמרי ולא רק זה גם ביססת את דעתך בכל מקרה. אני שונאת את בעיית אובר הרגש והעובדה שכפיתי תחושות מבלי להעביר אותן. הסיבה היחידה שאני מעלה קטעים אישיים שלי זה רק כי אני מכירה את הטעם של החברים שלי פה. לא מעלה מה שלא מעניין אף אחד ואולי זה חבל כי זה גורם לאנשים אחרים לקרוא את זה.
    מעניין אותי מה תחשוב על הסיפור אדם לאדם זאב. שם ניסיתי להשקיע. אני חושבת שהוא יפה. אבל הוא גם ארוך. מאוד. לכן לא נעים לי לבקש זה סתם בגדר הצעה.
    תודה לך על הביקורת המאוד עניינית ומאוד נחוצה. כשאומרים את הדברים ככה זה לוקח את מה שכבר ידעתי ודוחף עמוק יותר.

    17/02/2015 13:59

    קראתי את זה עכשיו. הכתיבה הייתה טובה, התיאורים היו טובים והכניסו אותי אל תוך הסיפור, כמו שצריך להיות. אבל העלילה הייתה סתמית ושחוקה, כמו כל סיפורי המערב הפרוע.

    17/02/2015 17:46

    חחחח בסדר מקובל עליי. ממש לא נעים לי להציע אבל ה'סיפור' היחידי עם מקוריות טובה וכתיבה לא נוראית שאני יכולה לחשוב עליו זה "אני מוחה!". זה הרבה יותר קצר מהקודם והתוכן ספציפית כנראה יעניין. אם גם זה לא ימצא חן בעינייך או שסתם לא יהיה לך כוח, הדבר יציק לי עד שאעלה במוחי רעיון גאוני לכבוש אותך בצורה זו או אחרת

    17/02/2015 20:25

    קראתי. הכתיבה קצת מרגישה כמו רצף מחשבתי לא מאורגן, זה קופץ ממחשבה למחשבה בלי רצף סיפורי כל שהוא, אני לא יודע אם בכלל התכוון שזה יהיה סיפורי. עם הרעיון עצמו אני אישית לא מסכים ואני יכול לחפור לך על למה שעות אבל זה לא רלוונטי.

    אל תנסי לכבוש אותי, הסטנדרטים שלי דיי גבוהים, יש ממש מעט סופרים שאני חושב שהם באמת טובים, וגם אני לא אחד מהם.

    17/02/2015 22:09

    אני לא רואה את זה לא מאורגן. אולי אני לא אובייקטיבית. זה כן לא מאוד סיפורי, אבל כשחושבים על זה יש דובר וקול פנימי והוא פשוט לא עושה שום דבר. אז זה כן סוג של סיפור תודעתי כזה
    אני בכל זאת לוקחת על עצמי את המשימה. זו פעם ראשונה שאני מרגישה פידבאק שאני… מסכימה אתו. זה נותן לי מטרה ומוטיבציה
    אני כנראה לא אצליח אם אתה לא חושב שהסיפורים שלך טובים. אלה אם כן אתה לא אובייקטיבי לגמרי לגבי הסיפורים שלך כי קראת אותם יותר מדי פעמים.
    לגבי הויכוח האין סופי, אני? דווקא אשמח. אבל למעשה אני בעצמי לא בטוחה אם אני מסכימה עם זה. אני פשוט חושבת שאנשים לא חושבים מספיק. או שהם סתם נהנים להתנהג כאילו המוות לא קיים.
    אתה טורח לקרוא ולהגיב לי כי מה שאני כותבת סביר מספיק כדי לקוות להפיק מהם איזושהי הנאה?

    17/02/2015 23:22

    בסיפור האחרון שקראתי סיפרת שבני אדם אומרים שהם פוחדים מהמוות אבל במעשים שלהם נראה כאילו לא (עישון סיגריות, אוכל לא בריא ועוד דברים שמקדמים את יום הדין). אמרת שהם צבועים בהתנהגות הזאת שלהם, אבל זה לא נכון. בני האדם לא עושים את זה מתוך צביעות. מוות מאוכל לא בריא או מעישון סיגריות זה משהו רחוק, ההשלכות של הדברים האלה הם בעיה רחוקה ולא מפחידה, כמו מוות מזיקנה, אני יכול לפחד מזה אבל זה פחד עמום ולא מרתיע. לעומת זאת, מוות פתאומי כמו כדור לראש או משאית שתדרוס אותי כן מפחיד אותי, כי זה משהו קרוב משהו שיכול לקרות עכשיו, בגלל זה לטוס לסוריה או לקפוץ לתוך כביש מהיר נשמע מפחיד. אז הנה אפשר גם לפחד מהמוות וגם לא.

    בקשר לכתיבה שלך, אני חושב שאת כן מסוגלת לכתוב טוב, כמו בסיפור אדם לאדם זאב, אבל את פשוט ממהרת לפרסם סיפורים שכמעט ולא חשבת עליהם. סיפורים טובים, מעבר ליכולות כתיבה והבנה בסיסית של הטבע שלנו, לוקחים הרבה זמן והמון שיכתובים כדי להיות טובים. עצם זה שאת מפרסמת סיפורים על בסיס יומי אומר שזה כנראה לא המצב אצלך.

    18/02/2015 00:25

    בנוגע לסיפור, הדבר היחידי ששונה בין לקפוץ מול משאית לבין לאכול כל יום מקדונלדס זה טווח ארוך וטווח קצר וכמובן ההנאה שאתה מפיק מזה. יש מנהג של בני נוער כשהם שיכורים לשכב על הכביש ורגע לפני שמכונית באה לברוח. זה נותן להם ריגוש אז הם מסכנים את עצמם. כלומר ההם מעדיפים לא להעריך נכון כמה זה מסוכן- שזה טמטום. לגבי הדוגמה הספציפית שאתה הבאת- אז עצם העובדה שכל מה שבנאדם רואה זה את השבוע הקרוב זה גם לא בדיוק החוכמה הכי גדולה. כלומר- טמטום. את הסיפור כתבתי מכעס של "וואטדפאק אנחנו עושים עם החיים שלנו". לכן האשמתי בצביעות כדי לעורר תגובה. מטמטום אף אחד לא מפחד. צביעות כן. יש הגיון בלומר – אם אתה מעשן אז אין לך זכות לטעון שאתה מפחד ושהמוות לא פייר כי אתה הרי מקדם אותו. זה נקרא לקחת אחריות על המעשים שלך. אבל אף אחד באמת לא יעשה את זה כי זה יותר מדי לא נוח ומושגים של נוחות הפכו לאלוהים בשנים האחרונות.
    מה שאתה אומר נכון. מעולם לא השקעתי בסיפור כאן יותר משעה שעתיים. זה טיפשי וגורם לי להרגיש רע שאני מפרסמת את זה. אבל שוב- ביקוש. לי נעים כשמתלהבים ממני. היו סיפורים שהקדשתי להם כמה ימים אבל הם לא כאן.
    סיפורים לעצמי אני אוהבת אבל אז זה נשאר ככה. לעצמי. כשרק אני מבינה. זה נוח. להפוך את זה לסיפור טוב באמת זה דבר אחר שמספק אותי בצורה שונה. זה דבר שאני נמנעת ממנו כי זה באמת פחות לטווח הקצר.
    אתה אתגר שאני רוצה לקבל, כי גם אם לא אצליח, זה יגרום לי לעשות דברים טובים. יש כותבים באתר, מעטים, שאמרת שאתה מעריך. אני חושבת שאני יותר מאשמח לקרוא אותם גם

    18/02/2015 00:55

    עם זה שבני אדם מטומטמים אני לא יכול להתווכח. כולנו מטומטמים, יש כאלה שיותר ויש כאלה שקצת פחות, יש כאלה שאוכלים ג'אנק פוד ויש כאלה ששוכבים באמצע הכביש כדי לקבל שנייה של ריגוש. אולי אנחנו לא באמת צריכים לפחד מהמוות, מי יודע מה יגיע אחריו, אולי גן עדן, אולי כלום, חושך מוחלט, אולי נעבור לעולם מעניין יותר, טוב יותר ,אולי נגלה שאנחנו בכלל אלוהים, אף אחד לא יודע.

    18/02/2015 01:38

    אני לא חושבת שצריך לפחד ממוות כי אם חושבים על זה בחיים לא נחווה אותו. נחווה מוות רק של אנשים אחרים. בחיים לא יבוא הרגע בו אדע שאני מתה או ארגיש רע לגבי זה ואצטער. זה בחיים לא יקרה לי. המוות שלי יקרה רק לאנשים אחרים כי כשהוא יקרה אני כבר לא אהיה יותר. כלומר, בחיים לא אמות. לעולם לא. זה לא יקרה לי רק למי שישאר לחיות אחרי. אז מה אכפת לי? באותה שניה שהמוח ימות לא אשאר להיות עצובה על זה. גסיסה לעומת זאת זה נורא. לאדם שמת בשנתו- מה הוא יודע? המוות של העצמי זו אשליה כי ברגע שהעצמי מת אז אין שום עצמי שיסבול מזה. למה זו צריכה להיות דאגה שלנו? כשנמות כבר נהיה בסדר עם זה כי פשוט מאוד- כבר לא נהיה. אלה אם כן ואז זה נראה לי קצת מאוד באסה ועצוב לחוות את המוות שלך. זה מזכיר לי לפחד מלהתחתן. אבל הרי כשתתחתן תהיה שמח בזה. אז מה הטעם לפחד עכשיו?
    אני מניחה שהעכשיו יותר חשוב מאחר כך וככה המוחמשלנו בנוי כי אף פעם לא ברור אם אחר כך יתקיים ולאדם הקדמות לא היו סיגרים.
    אגב עדיין מחכה להמלצות ההן

    18/02/2015 02:06

    המלצות של מה?

    18/02/2015 02:40

    יש כותבים באתר, מעטים, שאמרת שאתה מעריך. אני חושבת שאני יותר מאשמח לקרוא אותם גם

    18/02/2015 02:47

כן אבל אני גם שונאת מסיבות. ולא רואה סיבה לחגוג את המוות שלי עם אנשים אחרים

17/02/2015 18:59

    מוות? מה פספסתי?

    17/02/2015 20:14

תחזרי לקרוא את התגובה הראשונה שלי ותביני.

"שילוב בין יום הולדת ולוויה"

17/02/2015 20:31

    לא הבנתי שאת רצינית. אם את לא רוצה את לא חייבת להתחתן. הרי את בעצמך אומרת שאלוהים שאת מאמינה בו רוצה שיהיה לך טוב. אני לא חושבת שהדברים האלה כמו בעל או ילדים הם טירחה או עבדות אם הם משמעותיים עבורך. האדם שהמציא את הנורה התייחס לעבודתו בפרך כלוויה? אני לא חושבת. זו משמעות החיים. האדם חי בשביל מטרה. לכן כשהילדים גדלים הוא חש במשבר כי המטרה שלו הלכה לה ( אצל רוב האנשים)

    17/02/2015 21:50

אני רוצה בעל וילדים. אבל זה שאני רוצה את זה וזה יביא לי אושר וזה יביא! זה לא אומר שזה לא עבודת פרך. גם קוריע זהב עובדים בפרך ובסוף מתעשרים אבל זה שהם התעשרו לא אומר שהם לא הזיעו למען הזהב. ביהדות יש משמהות עמוקה לחתונה ונישואים. ויש אפילו בחתונה המקובלת רמזים לאחרית יום, כלומר למוות. שמלה לבנה, פרחים לבנים, זה כמו תחריחים, של מת. בקיצור. למען בן הזוג תמיד תצטרך לוותר ואפילו על דברים שברווקות היו כנפשינו. כנפשי. שאהיה נשואה אני לא אוכל יותר לעשות כול מה שאני רוצה. אני איהיה חייבת להקשיב לבעלי ולעשות רצונו לרוב אפילו אם לא יתחשק לי. במידה מסויימת אני בעצם בחתונה הקריב את החופש שלי על המזבח. לכן צריך לדעת לבחור את הבעל הנכון. שיואהב אותי והיתחשב בי לא לקשור יותר מידי חזק, וקצר, כי אני החנק ויכולה להשתגע. אני צריכה למצוא מישהו שיבין אותי וישדר איתי על אותו גל. לא מישהו שיכבול אותי, מישהו שידע גם קצת לשחרר את החבל. בקיצור זה לא פשוט. וכן זה מפחיד..

17/02/2015 22:04

    אם את מוצאת את בעלך והערכים האלה מספיק משמעותיים וחשובים…. אז מה שווה החיים בלי זה? מנ זה משנה מה את עושה בחיים גם אם זה לשבת רגל על רגל בחוף? זה לא משנה באמת מה אתה עושה. האושר תלוי במה זה נותן לך. אם לנקות ולעשות דברים שבעלך אומר יתנו לך סיפוק מדהים וזה יהיה דווה את זה ותהי מאושרת אז אין לך כל סיבה לפחד מזה. עבודה זה לא דבר מפחיד סתם התרגלנו שזה כן. לפעמים לשבת רגל על רגל זה הרבה יותר מפחיד מעבודה איומה

    18/02/2015 00:03

חחח. כן את צודקת. אבל אני לא פוחדת מעבודה. אלה מהמסגרת. מאחריות. אובדן החופש. ו.. נירא לך שאני אהיה כול היום בבית? חח הוא כבר בשידוכים יבין שזה לא הולך לקרות וחבל לו על הזמן לנסות. אני משתעממת מהר. וחייבת אקשן. להיות בבית כול היום? אני מעדיפה להיות בבית משוגעים. לפחות נפגוש שם אנשים מעניינים עם סיפורים מעניינים חח

18/02/2015 01:36

    אבל את תהי מאושרת במסגרת כזו שתתן לך משמעות. תראי זה או שתמצאי משמעות ואז תהי מאושרת כי משמעות שווה אושר או שלא תמצאי לא תהי מסופקת ותרצי גם אקשן ודברים אחרים. במקרה השני אציע לך להימנע מלנתחתן עם בחור שלא הופך את הרעיון של מסגרת לאושר גדול בשבילך. חבל לי עלייך

    18/02/2015 02:08

תקשיבי. לא אמרתי שאני לא רוצה להיות בבית, או להיות במסגרת. קשה לי עם מסגרות אבל אני יודעת שזה דבר טוב.. כי זה בונה. ואני אוהבת את הבית אבל לא רוצה להיות כמו הרבה אחרות שכול היום בבית. אני ארגיש שאני לא ממצאת את עצמי. אם בעלי אוהב אותי הוא צריך לרצות שאני הגשים את עצמי והמצא את עצמי. לכן כול עוד אדע לתמרן בין הבית והילדים לבין השאיפות הנוספות שלי מי חוץ לבית. הוא אמור לגמרי לתמוך בי. ואם הוא לא יהיה כזה.. אז הוא יהיה מחוק עוד לפני שנכיר באמת לפני החתונה. שידוכים זה כמו פגישת עסקים. צריך לעבוד עם הסכל ולבדוק טוב טוב מי הפטנר שלך, ואם הוא לפי מה שאתה רוצה, אם הוא יוכל לעבוד איתך טוב בחיים האלה. בקיצור באותו ראש. לכן בפגישות מתקדמות יותר אני הבאיר את הדברים האלה. לפני שמחליטים משהו. אם הוא שלי אז הוא יקבל אותי כול מה שאני, ואם לא אז זה לא זה

18/02/2015 02:37
6 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך