dani9196
הסיפור ה-99 שלי :) מספר מיוחד, 99...

הכי חשוב בחיים

dani9196 12/09/2013 732 צפיות 16 תגובות
הסיפור ה-99 שלי :) מספר מיוחד, 99...

היה זה יום חם ויבש, השמש הרגישה כאילו היא קרובה מתמיד, ובכול זאת לבשתי שמלה ארוכה, שמלה שחורה וארוכה, הזעתי בכול גופי והרגשתי מיובשת. רק חיכיתי בקוצר רוח לזמן בו הכול יגמר ואוכל לחזור הביתה, כדי להתרפק על ישיבה חסרת מעש תחת משב הרוח הצונן שמופק מן המזגן שבחדרי, מקום שבו כוס קולה עם קרח שצף בתוכה נמצאת בהישג ביד. למזלי, לפחות היה לראשי כובע רחב שוליים שהגן עלי מהחום, צבעו כצבע השמלה וכצבע משקפי השמש שלי.
עמדתי בשולי הקהל, גופתו של הדוד דויד הייתה מונחת בארון על הרצפה מולנו. אחד מקרובי המשפחה, שהיה חבר קרוב של הדוד דויד עלה לדוכן שניצב מול קהל האבלים בכדי לספוד לחברו וקרוב משפחתו. למה לעזאזל הגעתי בכלל?! אני לא יודעת מה אני עושה פה, אני בכלל לא הכרתי את דויד, אבל טוב, שיהיה, משפחה היא משפחה.
קרוב המשפחה שאת שמו לא הכרתי, זה שעלה לספוד, החל לדבר.
"דויד…" הוא החל, "דויד היה אדם טוב… הוא היה חבר טוב… זה זעזע את כולנו כששמענו שהוא נהרג, לא יכולנו להאמין…" כשהוא אמר 'את כולנו', הוא כנראה התכוון לשאר החבר'ה איתם היה נוהג דויד לבלות, שאלה מהם שהגיעו להלוויה הצטופפו אחד על יד השני, כתמיד, ובהו בהוא שספד. הבטתי בהם לרגע, אחד מהם לבש גופיה. מי לעזאזל לובש גופיה להלוויית חברו?! ובכול זאת, קינאתי באותו אדם, אני כול כך רוצה להיפטר מהשמלה המגוחכת הזאת ולהיכנס לגופיה דקיקה ומאווררת… "דויד ידע לנצל כול רגע בחיים," המשיך הסופד, "הוא תמיד היה אומר 'צריך לחיות היום, כי מחר אולי נמות'." חלק מקרובי המשפחה פרצו בבכי כששמעו את המשפט שיצא מפיו של הסופד. "דויד ניצל כול רגע בחיים. אני זוכר איך היינו יוצאים לבר או למועדון, דויד היה השתיין שבחבורה, הוא ידע ליהנות." האיש גיחך, כנראה היה זה בלתי נשלט, כנראה הוא נזכר בימים הטובים ולא יכל להתאפק מלצחוק, לצחוק צחוק עצוב. "הוא אהב כדורגל," הוא אמר בעצב, בעצב ובשיא הרצינות, "בין אם זה היה מהליגה הישראלית, או מליגות מחו"ל, הוא אף פעם לא פספס אף אחד מהמשחקים החשובים." רוב האנשים שהקשיבו, לא הבינו למה המשחקים האלו היו כול כך חשובים שצריך היה להזכיר אותם עכשיו… "אני זוכר את הימים שהיינו יושבים מול המסך הגדול, עם כוס של בירה ביד וצופים במשחק של 'הפועל', דויד היה מעריץ מושבע." הפעם ההוא שספד פרץ בבכי, "דויד, אני לא מאמין איך הלכת ככה!" הוא התייפח בפניה אל ארון המתים שהיה מונח על הרצפה, "אני זוכר איך רק לפני שבוע חגגנו את הניצחון של 'הפועל'. אני לא מאמין שהלכת ככה פתאום." הוא ניגב את דמעותיו בשרוול חליפתו השחורה, ואז ניסה להתאושש ולהמשיך בדבריו. "דויד, כולנו נזכור אותך כאדם שמח שאוהב לחגוג, כאדם שניצל את חייו, אתה אהבת בירה, אהבת כדורגל, אהבת מסיבות…" שאר האבלים היו מוכי תדהמה, זה לא היה הספד, זו הייתה פשוט בושה, 'בירה?!' 'כדורגל?!' 'מסיבות?!' זה מה שיש לך לומר עליו?! תתעורר! הבנאדם מת! כולם רצו לעצור אותו מלהמשיך, אבל לאף אחד לא היה האומץ לומר מילה לסופד המסכן ומריר הנפש שכול פשעו היה שחסר לו קצת טקט, עד שאחת הדודות, דודה רחל השמנה, אותה דווקא הכרתי, אזרה אומץ והחליטה להפסיק את ההספד המביש, למען כבוד הנפטר. "סליחה, שמעון!" היא התפרצה לדבריו בצעקה שהעלתה במוחי אסוציאציה למילה 'שוק', "אבל איך לזה שהוא אהב כדורגל, או בירה יש קשר להלוויה שלו? למה אתה צריך להזכיר את כול זה? יש דברים יותר חשובים בחיים… דויד לא רק אהב כדורגל, הוא גם היה אדם חברותי, הוא היה אדם טוב שתמיד תמך במשפחה ובחברים, הוא אהב לעזור… כדורגל ובירה הם לא הדברים הכי החשובים בחיים!" שמעון, סוף סוף גיליתי את שמו, נראה נבוך, הוא הרכין את ראשו ואז אמר משפט שהדהים את כולנו: "דויד אהב כדורגל ובירה יותר מהכול, ואם זה מה שהוא אהב, אז כנראה שזה מה שהכי חשוב בחיים שלו." ברגע שלאחר מכן אחד מקרובי המשפחה התקרב אל שמעון, טפח על שכמו, החמיא לו על ההספד וביקש ממנו באדיבות לרדת מן הדוכן.
אם לומר בכנות, דויד אכל אותה. מעבר לזה שהוא מת, עכשיו הוא גם ייזכר לנצח כ-'אדם שאהב כדורגל ובירה.'
ואם לומר את האמת, אני דווקא שמחה שהגעתי, למדתי לקח חשוב: לא לייחס חשיבות לשטויות, כי אז יזכרו אותך כשטותניק. לא משנה כמה תיהנה בחיים, כמה מסיבות תעבור, כמה משקאות תשתה, כמה הנאה תשאב מהכול, זה לא שווה את זה, כי בסוף תיזכר כאדם שריכז את חייו מסביב לאלכוהול ולמסיבות, וחודש אחרי ההלוויה שלך, תפשוט השמועה שהסיבה שבגללה נדרסת היא שהיית שיכור.


תגובות (16)

*רק חיכיתי
נו, למה אני יכולה להגיד משו?
חח הסיפור בכללי טעון עצב, כל הקטע של ההספד וזה.. אבל מה לעשות, אני יותר אהבתי את הנימה של הסיפור, כמו מין לגלוג שהוא לא לגלוג . (אחרי הכל, האישה הזאת צוחקת עליהם )
וואלה נכון, אם בנאדם ירכז הכל סביב זה הוא בסוף ייזכר כשתיין..
אז צער לי דויד, אבל אני מסכימה עם האישה הזאת.

אה, וכן אהבתי את זה, זה דווקא ממש טוב D;

13/09/2013 00:24

המסר זה בעצם שצריך לחשוב לפעמים לפני מה שאתם עושים כדי לחשוב איך יזכרו אותך?

13/09/2013 00:27

תודה, כתבתי בכוונה חצי מרגש, חצי משועשע… ותודה על התיקון.

13/09/2013 00:27

שקד, פחות או יותר… יותר כמו, ההנאות שלך לא שוות אם אתה נהיה בנאדם רע, וככה גם יזכרו אותך בסוף.

13/09/2013 00:29

לא הבנתי איך דויד יצא בן אדם רע אם הוא נהנה מבירה כדורגל ומסיבות הרי רוב הבנים הם ככה, אבל יש משהו במה שאתה אומר, שאם ההנאות שלך משתלטות עלייך והופכות להיות מרכז החיים שלך זו בעיה, אבל האם באמת איך אנשים יזכרו אותך זה חשוב? הרי אתה כבר מת, מה זה יעזור לך?

13/09/2013 00:38

החיים שלו היו חסרי משמעות. הוא לא עשה כלום בחיים, חוץ מ'לחיות את היום.' הנידון של איך יזכרו אותך הוא פחות חשוב, למרות שאת חייבת להודות שלבני אדם כן אכפת איך יזכרו אותם…

13/09/2013 00:43

לי את האמת זה לא משנה כל כך וזה מוזר לי… אבל אתה צודק כמו שאמרתי בתגובה מקודם ברגע שההנאות הופכות למרכז החיים שלך זו בעיה אבל אין זה פסול להנות בחיים.

13/09/2013 00:50

ברור שאין פסול בליהנות :) כול עוד יש משמעות לחיים, ועדיין, יש כאלה שדוגלים ב'חייה את הרגע' וחושבים שעל המשמעות אפשר לוותר.

13/09/2013 00:55

דוד שלי הוא בן אדם שאת העשר שנים האחרונות השקיע בלחיות את הרגע אחרי שאביו (סבי) מת בגיל 46… לדעתי לכל אחד שחיי את הרגע יש לו סיבה לכך כמו לדודי.

13/09/2013 01:02

כן, אבל זה לא מוסרי. תחשבי איך היה העולם נראה אם כולם היו חיים את הרגע… ויש עוד סיבות למה זה לא מוסרי, אבל אין לי כוח לחפור בעניין, לא הצלחתי להירדם בלילה והראש שלי מתפוצץ.

13/09/2013 01:05

קח אקמול או אדוויל תרגיש טוב ואתה צודק שזה לא מוסרי לא אמרתי שזה מוסרי פשוט אמרתי שלרוב יש סיבה שעומדת מאחורי זה.

13/09/2013 01:14

יש סיבה גם מאחורי רצח… אנשים עושים הכול מסיבה.

13/09/2013 01:15

טוב קולטים שאתה יודע לכתוב ואני חובבן שבמקרה יש לו סיפור חיים קצת מעניין אז אולי הסיפורים שלו קצת מעניינים

10/10/2013 21:31

חחח תודה, אני מניח… שמת לב שכול תגובה שאני כותב לך מתחילה או נגמרת ב'חחח'? (לא יודע למה, אבל משהוא מצחיק אותי בכול זה…)

10/10/2013 21:41

אז מה ואם יזכרו אותך כבליין, זה לא משנה אתה כבר מת… , ובן אדם שמנצל כל רגע בחייו (כמוני) לא מתחייב דווקא להיות טיפש ששותה ולא עושה כלום עם חייו, האמן לי ניצול החיים עד התום כרוך בעוד המון דברים, להילחם על מה שאתה מאמין בו, לעשות את הדברים שאתה אוהב, להיות בסביבה שגורמת לך להיות עצמך , לפעמים לנצל את הרגע זה לא לשתות עד שכרון חושים (האמן לי הייתי במצב כזה, וזה ממש לא לנצל את החיים עד תום וליהנות מכל רגע), כשאני מרגישה עצמי, טוב לי , שאני מזוייפת וחייבת לרוץ לשתייה בשביל ליהנות זה אידיוטי… , בתור אחת ששותה אני אומרת לך , אז כן לפעמים כיף לתפוס ראש עם החברה, לתת לכמה דברים נעולים להשתחרר, אך אחריי זה יש עוד חיים , שגם אותם צריך לנצל עד התום וליהנות בהם, אני לא מסכימה איתך… יש המון דברים מסביב ל: "ליהנות ולנצל כל רגע בחיים" חוץ משתייה וכדורגל…. תסתכל על התמונה הגדולה, (בסך הכל הקטע כתוב טוב מאד, אהבתי את נימת הלגלוג והעצב שבו)

07/11/2013 22:08

לא התכוונתי דווקא לשתיה או לכדורגל, כול אחד וההתמכרות התאוותנית שלו. התכוונתי לומר שחייו של אדם הם חסרי חשיבות אם הוא מנצל אותם למעשים חסרי חשיבות. במקרה הזה הדבר החשוב בחייו של אותו דוד היה בילויים וכדורגל ובזה כול חייו הסתכמו, זה היה הדבר "הכי חשוב בחיים" שלו, חיים שהסתכמו במעשים חסרי חשיבות והיו עצמם חסרי חשיבות. הנקודה בסיפור היא לא באיזה צורה יזכרו אותך, אלא במה יסתכמו חייך, דבר שנקבע על פי התנהגותך ופעולותיך במהלך החיים ובסופו של דבר גם משפיע על הדרך בה יזכרו אותך, וזה בין אם את מנצלת כול רגע, שואפת למשהו, או מבצעת פשעים נבזים. הנקודה היא לא שרע לנצל כול רגע, הנקודה היא שהמעשים שלך משנים את מהות חייך ובזה חייך מסתכמים (גם בעייני אחרים), במעשים שעשית ובצורה בה ניהלת את חייך.

09/11/2013 18:06
7 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך