מוזרה שכזאת
הלוואי שזה היה אפשרי...

הלב שלי…

מוזרה שכזאת 08/10/2014 739 צפיות 4 תגובות
הלוואי שזה היה אפשרי...

"ממהההה?!?!" שאלתי את הרופא כלא מאמינה..
"כן, אני מצטער חדשות כאלה אף פעם לא קל לבשר"
"לא, זה לא יכול להיות!! זה פשוט לא הגיוני"
"אני מבין שזה יותר מדי לעכל כרגע, אבל אל תדאגי שמנו אותך בראש רשימת ההמתנה, אנו נעשה הכל כדי שתיהיה בסדר"
"אבל.. אני לא מבינה, ראיתי את הצילומים, אין שום בעיה עם הלב שלי! הוא בסדר גמור!!"
הרגשתי מסוחררת לרגע, ידעתי למה הרופא מתכוון אבל פשוט לא רציתי להודות בזה..
"מבחינה חיצונית אין שום בעיה עם הלב שלך" אמר הרופא בקול מבין, אבהי כזה "אך מבחינה פנימית יש בו יותר מידי צלקות, יותר מידי כאב, פגעו בו הרבה פעמים, הרבה מידי. הוא כבר לא יוכל לרפא את עצמו. הוא מדמם מבפנים."
ידעתי שזאת תיהיה תשובתו. כל כך הרבה זמן הסתרתי את הכאב ושמתי חיוך מזויף על הפנים, עד שגם אני התחלתי להאמין בשקר המחויך הזה "אבל להחליף את הלב?" שאלתי "זה באמת הכרחי?"
" כן אבל אל תדאגי" הוא ענה בחיוך עצוב "ברגע שנחליף בלב אחר, בלב חדש, לא יהיה עוד כאב, לא יהיה עוד סבל, יהיה לך התחלה חדשה. התחלה טובה יותר. את.. את.. תיהיה מאושרת"
ובאותו רגע שהוא אמר את המילה הזאת, המילה שלא שמעתי כבר זמן רב, המילה 'אושר' העלתי חיוך על השפתיים, ובפעם הראשונה מזה זמן רב- הוא גם היה אמיתי.


תגובות (4)

מסכימה איתך לגמרי, הלוואי שזה היה אפשרי.
אהבתי מאוד איך שבעצם כאשר אומרים לב יש שני משמעויות – משמעות הרגש [שברו לי את הלב, ליבי כואב, ליבי שלם עם ההחלטה וכ"ו] ומשמעות הלב האיבר [התקף לב, סרטן הלב וכ"ו] וכאשר מתייחסים ללב האיבר בדרך כלל אחד מההתייחסויות מוזכרות רופא וכמובן את התייחס ללב האיבר שהולך לרופא. וכך אני חשבתי בתחילת הסיפור, שהיא הולכת לרופא בגלל מחלה או דבר מה כדומה אבל אז הבנתי שללב האיבר הוספת את הלב הרגש וזה לדעתי הדבר היפה ביותר בסיפור.
כל הכבוד, רק חסר לפעמים סימני פיסוק [נקודה, פסיק].

09/10/2014 16:01

וואו.. תודה רבה.. תאמת שלא ציפיתי ממש לתגובה כזאת ~בקטע טוב~ כי זה סיפור ישן שכתבתי מזמןןן למגירה.. :-)

10/10/2014 01:15

מאוד אהבתי את הכתיבה שלך ונורא שמח לקרוא חומר שכתבת!
מנקודת המבט שלי אני ראיתי את זה לאו דווקא כמשמעות שכתובה(של ההחלפת לב וכל זה) אלא במשמעות של מטאפורה שזה קשור לאהבה.
מאוד אהבתי ודירגתי 5 … :)

15/10/2014 23:47

תודה אדון תולעת :P… ואהבתי את נקודת המבט שלך.. זה מגניב נתת לי משמעות שונה לסיפור שאני עצמי כתבתי.. Oֹ_o

16/10/2014 17:20
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך