התרנגולת או הביצה

devil 20/02/2013 872 צפיות 7 תגובות

למדתי הרבה דברים פילוסופיים דרך אבא שלי. הוא חלה בסרטן בעבר, וכל מי שחולה בסרטן – מחכים. זה גורם לו לחשוב על המשמעות של החיים שלו, על המשמעות של החיים בכלל. זה גורם לו לחשוב בשביל מה הוא ממשיך לחיות כאן. ואבא שלי קורא הרבה ספרים של פילוסופיה, ספרים של פרדריך ניטשה ו"בראשית הבריאה" או משהו כזה. הוא כותב שירה וסיפורים בצורה מדהימה, והוא מקור ההשראה שלי…רוב הזמן. ובכל הזדמנות שהוא יכול הוא מסביר לי קצת מהידע שלו, כאילו יש לו עוגת מרציפן וכל פעם הוא נותן לי פירור. אבל גם את הפירור היחיד הזה אני יכולה לפענח היטב ולהבין את המתכון. אז הנה המתכון שלי, מתכון שאני חשבתי עליו לגמריי בעצמי.

ובכן, חשבתי על השאלה, "מה בא קודם, התרנגולת או הביצה?". אז בשביל לגשת למחשבות פילוסופיות, הדבר הראשון שצריך לעשות בשביל להבין זה לשבור את כל מה שאתה מכיר. הרבה אנשים לא יכולים לעשות את זה. הם פשוט לא יכולים, כי לא חינכו אותם ככה, אבל הם מצליחים לחשוב מחשבות פילוסופיות משלהם. הם בדרך כלל אנשים חומריים ונורמליים, שיהיה להם קשה
מדי לא להאמין שאלוהים קיים. טוב, אז לגבי השאלה. השאלה הזו היא טרול, כלומר שהיא מטרילה,
כלומר שהיא מתחמנת אותנו. בפעם הראשונה שנתקלתי בשאלה הזאת, ישר עלתה בי המחשבה,
"אה, זה קל. מהביצה בוקעת תרנגולת וכך זה ממשיך". אבל מיד אז, "אבל איך נוצרה הביצה? חייבת להיות תרנגולת שתטיל אותה". וככה נכנסתי לפרדוקס. ואז המשכתי לחשוב על זה. התרנגולת, בעצם, מורכבת מהרבה דברים. היא מורכבת מאיברים פנימיים רבים, מנוצות צבעוניות, מקור, עיניים, רגליים ועוד הרבה. ודברים כאלה לא יכולים להופיע משום מקום. רואים, אם אדם מאמין היה חושב על זה הוא היה וודאי אומר לעצמו – "אלוהים ברא" ועוזב את זה. אבל דברים כאלה צריכים להתפתח.
נוצות, לדוגמא, לא יכולות להופיע משום מקום. הן צריכות להתפתח מבסיס רך. בתוך ביצה האיברים הפנימיים מתפתחים לאט לאט, התרנגולת בוקעת בתור אפרוח והגוף שלה ממשיך ומתפתח. אז לא הגיוני שתרנגולת בוגרת שיכולה להטיל ביצה פשוט תופיע משום מקום, נכון? אז אני מניחה שהביצה באה קודם. עד שיבוא פילוסוף מקצועי וחכם ויסטור את הדעה שלי, לפחות. אני אנסה לדבר על זה עם אבא, כי לא נראה לי שהמתכון הזה כל כך מוצלח.


תגובות (7)

כן, אבל גם הביצה לא יכולה להיוצר מעצמה.
הביצה חייבת להיווצר בתוך התרנגולת.

20/02/2013 08:25

פתאום כואב לי הראש…

20/02/2013 08:29

זה מבלבל מדי.

20/02/2013 08:36

אבל איך בעצם הביצה מתפתחת ובוקעת ממנה תרנגולת? כי התרנגולת מחממת אותה ודוגרת עלייה ושומרת עלייה וככה יוצאת תרנגולת חדשה

20/02/2013 08:40

לי אף פעם לא כואב הראש מהדברים האלה
אני נורא אוהבת פילוסופיה

20/02/2013 08:41

זהו,שהשאלה היא מי יצר את התרנגולת,כן בטח תעני לי אלוהים,אבל זה באמת די מבלבל.

20/02/2013 08:43

בואו נסכם שיש תרנגולת קסומה ואלוהית ששולטת בייקום הזה והיא פשוט באה משום מקום כי היא תרנגולת קסומה – האיברים הפנימיים שלה הם הכוכבים והתקוות של בני האדם! והיא הטילה ביצה ודגרה עליה, וממנה נוצרו תרנגולות רגילות. מוסכם?

21/02/2013 06:55
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך