שיר כהן
הסיפור בעצם מראה לנו שגם אדם שאתם מרגישים פתוחים כלפיו יכול לפגוע בכם בסוף..
השדה מבטא את האדם הפוגע, והילדה את האדם הנפגע.
מקווה שהתחברתם לסיפור ושאהבתם :)
אשמח לשמוע הערות והארות :)

כלואה לנצח

שיר כהן 28/06/2013 813 צפיות 14 תגובות
הסיפור בעצם מראה לנו שגם אדם שאתם מרגישים פתוחים כלפיו יכול לפגוע בכם בסוף..
השדה מבטא את האדם הפוגע, והילדה את האדם הנפגע.
מקווה שהתחברתם לסיפור ושאהבתם :)
אשמח לשמוע הערות והארות :)

עץ האלון הזקן והעבה שכרגע אני יושבת תחתיו, ממטיר עליי צל רגוע תחת אור השמש הבוהק והמדברי.
שדה. שדה רחב ידיים, שנראה שאין דרך יציאה ממנו. אני יושבת לבד, בלי אף אחד לצידי או מסביב. גל השלווה והרוגע שללא אנשים מסביבי, הופך את קרני השמש לקלילות יותר, ומציף את ראשי בשקט. אפשר להריח באוויר ריח של פירות הדר, למרות שאי אפשר לראות באופק פרדס קרוב.
רק שדה. שדה שככול שמעמיקים בו יותר מגלים עד כמה הוא גדול, ובמרכזו עץ אלון עתיק מאוד.
קליפת הגזע מזמינה וריחנית. אני מקלפת ממנה חתיכה קטנטנה, וריח טרי מתפרץ מהגזע, ומשתלב עם ריח הפרדס שבאוויר.
רוח שרבית חולפת לרגע, ואני צופה, מוקסמת, בעשבים צהובים זזים יחד איתה.
הרוח ממשיכה, ומשחקת מכיוון לכיוון, והעשבים הצהובים מטיילים אחריה.
אני מניחה את ידי על הקרקע וממששת אותה. קרקע יבשה, כמעט שמתפוררת.
מקום כל כך רגוע, בלי אנשים, בלי רעש.מקום פתוח, חופשי וריקני, שבו כל דבר שאנסה לדמיין יסחף אותי אליו וישתלב עם רקע השדה, אפילו אם אדמיין ים צלול, או יבשת שכולה מכוסה קרח. אני מרגישה תחושת כוויה קלה וצורבת, שמנוגדת למחשבותיי. מסתכלת סביבי, ורואה עיגול של אש שלוכד אותי ואת עץ האלון.
בין שכבת הרוגע והשלווה שהצטברה במוחי, מבצבצת תחושת פחד וחרדה שסודקת וחודרת לתוך השכבה העדינה. אני נשארת במקומי, קפואה, יודעת שגם אם אעבור את עיגול האש ששרף את ידי לעולם לא אוכל לצאת מהשדה הזה. הרוחב והחופשיות שלו, משאירים אותי כלואה בו, לנצח.


תגובות (14)

ווואו אני ממש אהבתי והתחברתי!
ולהאמין שכתבת אותו עכשיו בלילה כול הכבוד לך! ;-)
לילה טוב!
~סנדי~

28/06/2013 18:13

תודה רבה :)
אני שמחה שהתחברת אל הסיפור :)
קצת באיחור, אבל.. לילה טוב גם לך :)

29/06/2013 01:45

וואו שיר, את כישרון,
ולרוב ההשראות באות בלילה, אני אהבתי את זה, מאוד עם לומר,
ממש אהבתי גם את הקטע, עם סוג של מוסר השכל..
♥.♥

29/06/2013 05:45

תודה רבה לינה :)
ממש מחמם את הלב לשמוע תגובות כאלו..:)
שמחה שאהבת את הקטע :)
יש לי עוד קטע בסגנון שעכשיו סיימתי לכתוב- "מקבץ הנדבות", בסיפור הזה כל אחד יכול להסתכל על מוסר ההשכל בצורה שונה, את מוזמנת לקרוא! :)

29/06/2013 06:34

וואו. ג-דול!
אהבתי את המשל והנמשל מאוד.
=]

07/07/2013 08:44

תודה רבה, שמחה שאהבת!

09/07/2013 08:21

שוב, למרות שאין הרבה משמעות (לפחות לא גלויה), הסיפור שואב אותי וגורם לי לרצות להמשיך לקרוא. הקשר בין שדה מדברי לבין אדם "נאמן" לא נראה לי ברור (למרות שאני מבין את האנלוגיה), אז אני מתחבר למשמעות של הסיפור באופן ממש שטחי. זה חבל, כי כול הרגשות האלה שצפו בי בזמן הקריאה וההנאה שבקריאה די התפוגגו אחרי שסיימתי לקרוא ולא היה לי עוד שום דבר משמעותי לחשוב עליו אחרי שסיימתי… אני עדיין מנסה לחפש את המשמעות מאחורי חלק מהדברים, למשל: מה מסמל ריח הפרדס ומה כול חלק ב"עלילה" מסמל. בקיצור, חסר משמעות ובכול זאת נורא מהנה :) אני רק יכול לנסות לדמיין איך הייתי מרגיש אם הייתי מתחבר למשמעות באופן יותר עמוק…

11/07/2013 16:59

היי! נתת לי השראה לכתוב סיפור דומה. אני חושב שיש לו גם משמעות די עמוקה… אם את רוצה את יכולה לקרוא אותו ולהגיד לי מה את חושבת… הוא מפורסם באתר, בדף הפרופיל שלי :)

11/07/2013 22:28

אני שמחה שנתתי לך השראה לסיפור :) מה השם?

12/07/2013 05:45

הסיפור מדהים, אני ממש לא חושבת שאין לא משמעות. לקרוא לו 'שטחי' זה דבר קצת חצוף ותיאור חזק וממש לא מתאים לסיפור. עובדה, הסיפור דורג 5 וגם בבחירת העורכים.
ובלי קשר, סיפור מדהים, אהבתי מאוד מאוד את הכתיבה והתיאורים :)
מזל טוב על בחירת העורכים, זה מגיע לך :)

13/07/2013 11:37

אוי, התבלבלתי בסיפור של המקבץ נדבות, למרות שגם זה סיפור ממש יפה חח :)

13/07/2013 11:38

חחח תודה רבה :)

13/07/2013 11:43

לא התכוונתי שלסיפור אין משמעות… אם זה יצא ככה אני ממש מצטער. התכוונתי להגיד שקשה לראות את המשמעות שלו בקריאה וקשה לקשר את הדברים (בין המשל לנמשל).

13/07/2013 13:05

אבל זה סיפור בז'אנר "סיפורים קצרים", לא בז'אנר "סיפורי משלים"… לא בכל סיפור חייבת להיות משמעות, וזה גם לא מה שיעשה אותו עמוק יותר וטוב יותר..

27/07/2013 10:42
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך