להחזיק לב של בן אדם

dani9196 11/09/2013 795 צפיות 13 תגובות

אני זוכר את הפעם הראשונה שלי. הפעם הראשונה בה אחזתי לב אנושי בידיי, הלב הראשון שלי. זמן רב עבר מאז, כיום אני כבר מנוסה בהרבה. היו לי הרבה מקרים שאפשר להגדיר כיוצאי דופן, אבל הפעם הראשונה הייתה הנזכרת ביותר. לא כי היה בה יחוד בפני עצמה, או משהו יוצא דופן, פשוט כי הייתה הפעם הראשונה, עם ההתרגשות של הפעם הראשונה, עם הרגשת החשיבות של הפעם הראשונה… בפעם הראשונה שהחזקתי לב של אדם בידיי, יכולתי להרגיש בפעימות הקצובות, ידיי רעדו, שמחתי. הרגשתי הרגשה של הצלחה, של חשיבות, של עוצמתיות, הרגשתי שזה הלב שלי עכשיו. להחזיק לב של בן אדם בידיים, זה נותן לך הרגשה של שליטה עצומה, בכול פעם מחדש, גם אחרי אלפי פעמים… אחרי הכול, אלו חיים של בן אדם שאתה מחזיק בין אצבעותייך.
אבל הבנתי שעם כול הרגשת השליטה על לבו של אחר, להחזיק את לבו של מישהו בידייך זה לא משחק ילדים, אי אפשר פשוט לשחק בו, לשלוט בו כרצונך… שנים עברו לפני שהבנתי את זה, שנים בהם עשרות לבבות עברו דרך ידיי, הרבה מהם נשברו בעודי אוחז בהם…
החזקתי עוד כול כך הרבה לבבות מאז, עשרות על עשרות של לבבות אנושיים שהיו ממש בכף ידי, ואני מרשה לעצמי לומר שטיפלתי בהם דווקא די טוב, לפני שהרפיתי מהם, לפני שעזבתי אותם, לאט לאט למדתי איך. אבל מעולם, אף פעם-אף פעם, לא אחז מישהו בליבי שלי, ואני לעולם לא אתן לכך לקרות. אני לא מסוגל להרשות לעצמי לדמיין אפילו איך זה ירגיש שמישהו יאחז בלבי, שישלוט בי ובחיי לגמרי, שאהיה נתון לחסדיו, אני לא מסוגל לחשוב על זה אפילו…


תגובות (13)

וואו!
איכס לב ביד >_<
והקטע
נדיר.

11/09/2013 08:01

טחחח לא מילולית…

11/09/2013 08:05

דימוי יפה לאהבה… להיות נתון שליטה מצד האחר, אך לא לתת לאחרים לשלוט…
אהבתי את התיאורים..
[=

11/09/2013 08:15

אתה לא רוצה לתת למישהו את ליבך?
שיפתח אותו, שיעצים אותו, שיגרום לו לשמחה?
נכון שלפעמים הוא עלול לפגוע
אבל היא אפשר לראות באהבה רק הצד המכוער שלה.
כי אהבה היא לא דבר מכוער
היא הביאה את הדבר הכי יפה שיש
היא מביאה חיים
היא מביאה לך לרוב הרגשה מדהימה
ונכון שיהיו סיכונים וקשיים
אבל איזה מין חיים אלה יהיו אם לא ניקח בהם סיכונים?
טוב די חפרתי אז… לפני שאני אהפוך את זה כבר לסיפור בפני עצמו אני אגיד לך שדימויים פה יפים והכתיבה כאן מאד משוחררת ולדעתי זה מעצים את הסיפור

11/09/2013 08:37

בכלל לא דיברתי על אהבה, דיברתי על ניתוח לב פתוח. חחח סתם.
וכן, דיברתי מנקודת המבט של המספר, וכשכול כך הרבה זמן אתה שולט באנשים במערכת היחסים, אתה מתחיל לפחד שהדבר הזה שאתה עושה להם יקרה לך, אתה מפחד להתמסר כי אתה יודע כמה נשלט ופגיע תהפוך וכמה תהיה נתון לחסדיו של בן הזוג ששולט בך.

11/09/2013 09:28

מהמם!!!
אהבתי מאוד את הדימוי.
מדרגת 5.

11/09/2013 14:38

(:תודה:)

11/09/2013 14:51

אמרו לך פעם שאתה כותב יפה?
אם לא, אז הסתירו ממך את האמת….

12/09/2013 06:11

כול חיי חייתי בשקר!!!

12/09/2013 06:22

אהבתי ממש. אתה כותב מקסים!

12/09/2013 08:02

תודה:)

12/09/2013 09:07

בתור אחת שלא מאמינה באהבה מסכימה איתך לחלוטין ! את הקטע הזה קראתי רק עכשיו! כתיבה ייחודית ויפה!

05/11/2013 10:45

תודה, ובהמשך למכתבך, את יכולה ללטף לי את האגו מתי שרק תרצי (נשמע סוטה, אבל את יודעת למה אני מתכוון), לא שיש לזה הרבה השפעה מעבר להעלת חיוך על הפנים שלי… ובסיפור 'נמשיך להאמין', כמו שכבר ציינתי, לא התכוונתי לשלול את אמיתת הדת כאמת אוניברסלית, רק רציתי להגיד שבין אם יש או אין אמת בדת, יש לנו הצורך להאמין בה. עייני עוד בעניין 'אלוהי החברה'.

05/11/2013 12:21
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך