Aurora
היי חברים! אז ככה. אני מתנצלת מראש על הפתיחה הדלה והגרועה ועל הסיום הלא מספק במיוחד. אבל האמצע יצא מיוחד לדעתי. הייתי צריכה לאזור המון אומץ כדי לפרסם את הקטע הזה, ובגלל זה ממש חשוב לי שתגיבו את דעתכם למרות האורך המייגע♥ חייבת להגיד שרוב הסיכויים שאמחק את הסיפור בקרוב, אני פשוט עדיין לא מספיק אמיצה...

מכונת הכתיבה של שלג(סיפור עצוב)

Aurora 28/10/2015 841 צפיות 31 תגובות
היי חברים! אז ככה. אני מתנצלת מראש על הפתיחה הדלה והגרועה ועל הסיום הלא מספק במיוחד. אבל האמצע יצא מיוחד לדעתי. הייתי צריכה לאזור המון אומץ כדי לפרסם את הקטע הזה, ובגלל זה ממש חשוב לי שתגיבו את דעתכם למרות האורך המייגע♥ חייבת להגיד שרוב הסיכויים שאמחק את הסיפור בקרוב, אני פשוט עדיין לא מספיק אמיצה...

היה הייתה בארץ רחוקה ילדה ושמה שלג. במלאות לה ששה-עשר אביבים, אביה קנה לה מתנה.
"מכונת כתיבה?!" היא צעקה בהתרגשות ופערה את עינייה.
"כן חמודה, מהיום תוכלי לכתוב את כל הסיפורים שלך." חייך אביה באדיבות וטפח על גבה.
היא העבירה בזהירות את מכונת הכתיבה מידיו החסונות אל ידיה השבריריות, ואז אחזה אותה בחיוך בשתי ידיה.
"נו, למה הינך מחכה?" קרץ לה אביה. "תבדקי אותה."
היא הנהנה בהתרגשות ודהרה כמו אדם קנטור אל הספה, התיישבה עליה ברגל אחת וקרעה את העטיפה בזריזות. חתיכות נייר צבעוני התעופפו לכל עבר, ולפתע היא נגלתה לעיניה. מכונת כתיבה יפיפייה. היא הביטה בחיוך בבואתה המשתקפת אליה מהעץ הממורק והמבריק, וצחוק של אושר נפלט מפיה.
בידיים רועדות היא ניגשה לכפתורי האותיות הצהובים, ומיששה אותם בעדינות מופרזת. היא גיששה בין האותיות, בחנה בדקדקנות כל פרט ופרט באותיות המודפסות על כפתורי העץ הצהובים הללו. היא עשתה זאת במשך כמה דקות בעודה עוצמת עיניים ומחייכת. היא לעולם לא תיארה לעצמה שתקבל מתנה נפלאה כל כך מאביה, והתענגה על כל שנייה מבורכת שניתנה לה להיות בקרבת החפץ הזה. לאחר כמה דקות היא פתחה את עינייה והורידה את ידיה בעדינות מהמקלדת. היא קמה מהספה ופנתה לחדר העבודה, שלפה נייר מחוספס שנח בראש ערימת ניירות זהים, וחזרה במהירות חזרה לספה. היא הכניסה את הנייר הדק אל המקום המיועד לו במכונת הכתיבה, ואצבעותיה גיששו בין אותיות המקלדת עד שמצאו את דרכן לאותיות הנכונות. לפתע אצבעותיה קיבלו חיים משל עצמן. הן התחילו לכתוב במרץ, לא פספסו אף אות או מילה. המילים פשוט זרמו בעוצמה מגופה הדקיק והתפרשו בהתאמה על הדף המחוספס ההוא. כעבור חצי שעה של כתיבה ממושכת, היא הורידה את ידיה מהמקלדת ופלטה אנחת הנאה.

"מתוקה," אמר אביה לפתע. היא הסתובבה בחדות לעברו, ועל פניה מבט מופתע.
"אל תדאגי, זה רק אני." הוא חייך וליטף את ראשה.
אך היא לא הוציאה אף שמץ של קול מגרונה, וחיכתה לדבריו של אביה. לבסוף הוא פלט את מילותיו.
"את כותבת כבר מהבוקר," ניסה להסביר ברוגע. "הגיע הזמן לנוח קצת."
"מה?" היא פערה את עיניה והסתכלה עליו במבט מאשים, כמו שמסתכלים על פושע.
"בואי נלך לישון, ותמשיכי מחר. מה את אומרת?" הוא אמר ברכות.
היא הרהרה בינה לבין עצמה למשך כמה שניות, ואחר מכן פלטה פיהוק. אביה הרים גבה, והיא הנהנה לעברו.
שלג התהלכה במסדרונות השוממים של האחוזה, ריקים מכל איש. בעבר, כאשר אמה עוד הייתה בן החיים, המקום היה שוקק חיים. אבל כיום רק אביה והיא שוכנים בו, ולא טורחים להזמין אורחים אף פעם. שלג נוטה להתאכזב מהשיפוט של אביה כלפי אנשים והסירוב שלו לארגן מסיבות, כמו שהייתה עושה אימה בזמנים עברו. אך עם השנים היא למדה לקבל זאת, והשלימה עם העובדה שבגלל אביה היא נערה בודדה. לאחר התהלכות מתמשכת במסדרונות העכורים, שלג הגיעה לחדרה. היא פתחה את הדלת, נשענה על השולחן הקטן שבצד החדר ופלטה אנחה. לאחר מכן היא פנתה להחליף לפיג'מה, ונשכבה לישון. מחשבות טורדניות על איך תסיים את הסיפור לא עזבו אותה עד חצות, ובחצות ודקה אחת, היא נרדמה מותשת על המצעים הרכים שעל מיטתה.

שלג פקחה את עינייה לקולם הערב של ציוצי הציפורים. היא חייכה, התמתחה קלות וקמה במהירות ממיטתה בכדי להקשיב לציוציהם הערבים של היצורים הזעירים, שדמו לקסומים בעינייה. היא הביטה עליהם במשך כחצי שעה במבט חולמני, עד שלפתע טריקה נשמעה בדלת. היא הסתובבה וראתה את אביה עומד בקצה השני של החדר. היא סימנה לו בידה להתקרב. הוא הגיע אליה ונשק לה נשיקת "בוקר טוב", ושלג הביטה עליו בחיוך.
"אני רואה שקמת במצב רוח מרומם הבוקר." אמר.
"כן," היא הסכימה. "יש לי רעיון איך לסיים את הסיפור שלי."
הוא הנהן בחיוך.
בשעות הצהריים שלג כבר הייתה באמצע מלאכת הכתיבה. אצבעותיה דילגו במהירות בין אות לאות במקלדת הכפתורים של מכונת הכתיבה, וזוויות פיה התמתחו לחיוך רחב. בעוד כרבע שעה היא צפויה לסיים את הסיפור שלה. היא הייתה בטוחה שרגע כה מאושר לעולם לא יחזור על עצמו בחייה, ולכן היא ניצלה כל שנייה מבורכת שניתנה לה לכתוב את הסיפור הזה. משרתות הגיחו מן המטבח פעם בכמה דקות והניחו מטעמים מענגים בשולחן הירקרק שניצב ליד הספה, אך שלג התעלמה מכל ההטרדות הללו והמשיכה במלאכתה. ולפתע זה קרה. אצבעה הדקיקה לחצה על האות האחרונה, והיא שלפה את הדף מהמכונה. היא הביטה בחיוך על הדף מלא האותיות השחורות שמעטרות אותו. היא רצה לחדרה של אביה בהתרגשות בכדי להראות לו את יצירתה החדשה. היא הגיעה לפתח הדלת, ולא טרחה לדפוק בה. היא פתחה את הדלת במהרה ונעצרה לפתע בחדות, מביטה בעיניים פעורות על אביה הגוסס על הרצפה.
"אבא!" היא צעקה ורכנה אל גופתו המוטלת ברשעות על הרצפה.
היא ניסתה לעזור לו לקום, אך הוא התנגד לה. דמעות החלו לעלות בעינייה.
"אבא! אבא!" היא המשיכה לקרוא לאביה ללא הרף, ניסתה להעירו מהבועה ששרר בה.
"מתוקה, מתוקה," הוא ניסה להרגיעה ברכות.
"מה?" היא פלטה בצער, ודמעה מלוחה זלגה על לחיה הורדרדה.
"אנשים," הוא פלט חלושות והשתעל, מנסה לסיים את המשפט. "אנשים באו לכאן."
"מה זאת אומרת?" פערה שלג את עינייה. "איזה אנשים?"
"אנחנו גרים בקומה ראשונה מתוקה," התחיל להסביר. "אנשים נכנסו לחדר שלי דרך החלון."
שלג לא הגיבה, היא רק פערה את עינייה וחיכתה להמשך דבריו.
"הם ירו בי," הוא השתעל.
"ירו בך?" זעמה שלג. "מי היה רוצה לעשות דבר כזה?!"
"מורדים," הוא אמר. "מורדים שמתנגדים לדעות שלי. אנשים כאלה מסוגלים לעשות הכול בשביל לכבות את אש להבתי."
"מה? אני לא מבינה על מה אתה מדבר." השיבה שלג בבלבול.
אביה לא ענה. היא ניערה אותו, וניסתה לקרוא לעזרה. אך לא היה כל עונה. דמעות עגלגלות פרצו מעינייה בזרם שוטף, ולפתע אביה פלט השתעלות. שלג חייכה בשמחה וניערה אותו שוב.
"אבא? אבא?" היא אמרה בניסיון לשמוע סימן חיים ממנו.
"אני בחיים, מתוקה." הוא אמר ברוגע. "בינתיים."
"מה?!" צעקה שלג. "אני לא מוכנה שזה ימשיך ככה! אני הולכת לחדר התרופות, למצוא תחבושת לפצע שלך!" היא צעקה וקמה במהירות מהרצפה, אך הוא אחז בחולצתה ועצר אותה.
"אין טעם." הוא הביט בה ביובש.
היא התיישבה על הרצפה בשנית.
"למה? צריכים לטפל בך!" היא דרשה.
"מתוקה, רק תקשיבי לי."
"כן?" היא שאלה בצער, מחכה להספד של אביה.
"סיימת את הסיפור שלך?" הוא ניסה לחייך.
"כן." היא ענתה בבלבול.
הוא הניח את ידו על כתפה, ונעץ מבט בעיניה הירוקות. היא בלעה את רוקה.
"תבטיחי לי-"
"כן?" היא קטעה אותו בחוסר סבלנות.
"תבטיחי לי שתשמרי עליו." אמר. "יום אחד את באמת תהפכי לסופרת דגולה, בדיוק כמו אימך שנחה על משכבה בשלום."
"אבל… אבל אבא. מה זה קשור עכשיו? חייבים לטפל בך!" היא צעקה בצער.
"רק תבטיחי לי, שלג!" הוא אחז בחוזקה בכתפה ונעץ מבט חודר יותר בעינייה.
היא הנהנה, ובאותו הרגע נשמתו כבר עלתה לשמיים. לשלג לקח מספר שניות להבין זאת, ואז היא התחילה לבכות. זרם שוטף של דמעות נטף מעינייה כמו ברז שלא נסגר. היא פרקה במשך שעות את יגונה על גופתו חסרת החיים של אביה. לפתע משרתת ניגשה לשלג והגישה לה ממחטת נייר. המשרתת התכופפה אליה.
"הוא ביקש שאמסור לך את זה." אמרה המשרתת והושיטה לשלג שרשרת לב מוזהבת.
"מה זה?" שאלה שלג בעודה מוחה דמעה מעינה האדומה.
"מזכרת ממנו," חייכה המשרתת בצער.
המשרתת סימנה לשלג לפתוח את תליון הלב שבמרכז השרשרת. שלג פתחה אותו, ועינייה שוב דמעו לפתע, למראה התמונה הדהויה שקיוותה לא לראות יותר לעולם.


תגובות (31)

שלא תעזי למחוק, זה יפיפה ועצוב ומתאים לתיאור כותבים, דיי לפקפק בכישרונך הרב עד מאוד.

28/10/2015 18:38

    תודה רבה לך על התמיכה…♥ אבל אני רוצה למחוק את זה עוד כמה ימים. קשה לי להסביר את הפירוט.

    28/10/2015 18:42
AS AS

אהבתי מאוד אותי ריתקת!
כמה הערות:
1. כתבת "שניצב לידה הספה" צריך לשנות ל"שניצב ליד הספה"
2. הערה לגבי ה2-3 פסקות האחרונות: הכתיבה שלך היא במשלב לשוני גבוה ומאוד יפה שכתבת כך. אבל היו שם כמה משפטים שלא שמרת על המשלב הלשוני. והמשלב היה בינוני.
3. הערה שקשורה להערה 2: טישו היא מילה לועזית. לי אישית זה לא התאימה המילה "טישו" לכתיבה במשלב הגבוה שלך. הייתי כותב ממחטת נייר.

בסה"כ סיפור טוב מאוד יפה! אהבתי מאוד!
5+

28/10/2015 18:48
    AS AS

    לי אישית לא התאימה המילה "טישו" *****

    28/10/2015 18:50

    תודה רבה!!!
    1. צודק, אתקן.
    2. באמת? אולי לא שמתי לב. מה אתה מכנה "פסקה"? או במילים אחרות-
    מאיזה מקום בטקסט בערך מתחילה הבעיה של המשלב ובאיזה מקום בערך היא נגמרת? אשמח אם תוכל להגיד לי ואתקן אם אוכל.
    3. תודה על ההארה! לא ידעתי זאת. אתקן.

    28/10/2015 18:52
    AS AS

    נגיד במקום "נשמתו עלתה לשמיים" הייתי כותב "נשמתו נעתקה מגופו" (אני יודע שרצית להגיד שנשמתו יצאה מגופו ולהמחיש את הצורה שסבה הילדה רואה את זה. אבל לי זה פחות הסתדר)
    וזה לא פסקות זה שורות. באותה השורה הייתי מחפש להפוך את המשפט הבא אחריו למשפט בעל משלב לשוני גבוה.
    עכשיו כשמתי לב יש עוד טעות קטנה כתבת "לשלג לקח מספר שניות להבין את זאת" האת מיותר לדעתי, ואת המשפט הייתי אפילו מרים יותר גבוה מבחינת המשלב.
    זהו השאר היה נהדר!

    28/10/2015 19:05

    סליחה על הבורות אבל אני לא כל כך מבינה מה ההבדל בין "עלתה לשמיים" לבין "נעתקה מגופו"? שניהם בעלי אותה משמעות, לא?(בערך.)
    ואתה צודק לגבי "את זאת", אני אתקן.
    לקראת הסוף ממש מיהרתי בכתיבה אז כנראה שכמה דברים התפספסו שם מבלי לשים לב(כולל רמת הכתיבה)… תודה שהארת את תשומת ליבי.

    28/10/2015 19:10
    AS AS

    שבה במקום המילה שסבה**

    28/10/2015 19:10
AS AS

אותה משמעות אבל כמו שאמרתי בהערה הקודמת פשוט לקראת הסוף לא כל כך שמרת על המשלב. לי זה הפריע קצת אבל אם נוח לך עם זה אז אין בעיה. הכי חשוב שתהיי נאמנה לעצמך.

28/10/2015 19:12

אוף, זה עצוב מדי. ויפהפה, אבל עצוב. זה אורך מושלם לדעתי, לא השתעממתי לרגע… כל הכבוד!

28/10/2015 19:30

    תודה סול… את מקסימה♥

    28/10/2015 21:10

אם זהו המתנה האחרונה שלה מאביה, אז אסור לה להפסיק לכתוב כאן בטייל.
(על אף שכיום משתמשים כבר במחשבים :)

28/10/2015 22:28

    מלי, מחשבה מקסימה. (אגב, זה לא מסופר עליי.)
    אם כבר קראת את הכל… מה דעתך על הקטע הזה?(שאלה עם הרבה חשש ותקווה, ממש חשוב לי הבעת דעה בקטע הזה.)

    28/10/2015 22:33

בלי להיכנס לתיקון שגיאות כתיב או דיקדוק קטנטנות.

אני חושבת, שהכתיבה והמסר היו מעולים.

הרגשתי בהתחלה כאילו אני דואה אל השמים, ובסוף כאילו נשברה לי כנף ונופלת בתלילות אל עבר אדמת הסלע אשר התקרבה אל מול פני במהירות.

28/10/2015 22:51

כתבת שרק היא ואביה גרים שם, ואז הגיעו משרתות. הן תמיד היו שם..?
בכל אופן, כתיבה ממש יפה. יש בה משהו מקורי ועדין שדיי ריגש אותי..

28/10/2015 22:53

ספיר, אני הבנתי שרק היא ואביה, חיו יחד כמשפחה.
לא ראיתי בזה סתירה אם היו או לא היו משרתות.
באותה מידה היו יכולים להיות להם כלבה ושתי חתולים, והם עדיין "לבד"

28/10/2015 23:12

    אולי, פשוט לי זה נראה מוזר לומר ששני אנשים גרים לבד באחוזה ופתאום יש עוד אנשים.. (זה לא משנה, זה עניין עקרוני שלי)

    28/10/2015 23:16

סאפ, את רודפת צדק ואני רודפת שלום :)

28/10/2015 23:18

מלי- תודה, זה מאוד מחמיא לי…(וכנות זה הכי חשוב לי :) לגבי בעיות הדקדוק, אני מודעת לכך(מצאתי אותן אחרי זה ושכחתי לתקן.) אבל תוכלי להגיד איפה מצאת שגיאות כתיב?(או שגיאות הקלדה.)
ספיר- בעיקרון הבנתי את מה כוונתך אבל מה שמלי אמרה זה מה שהתכוונתי… אנסה לכתוב את זה יותר ברור בפעם הבאה שאעשה משהו כזה בסיפור. ותודה!! אני שמחה שאהבת (:

29/10/2015 17:44

נראה לי יש לי קשר מיוחד לסיפור הזה(לשתינו אותם שמות)
שתינו נדירות ומקסימות כל כך, אוהבות לכתוב(אם כי בחיים לא קרה לי שלא הרגשתי שהזמן עובר בכתיבה וזרם לי כמו לה.
מה גם שהסיפור שלה כתוב בצורה יפיפייה אודות לאורי המתוקה שכתבה בכשרון יוצא דופן,
ולפי דעתי שברה שיא אישי חדש בכתיבה שלה(או שזה רק מה שאת מפרסמת ואז נו נו נו לך)
אוהבת יוקי

29/10/2015 21:54

    יוקי♥
    כמה זמן ציפיתי לתגובה שלך… כבר הייתי מוכנה עם הראש בזווית מכוונת לקיר אבל אז ראיתי שהגבת אז וויתרתי על כך.
    אכן. אולי תופתעי שרציתי לכתוב את הסיפור עלייך בהתחלה ולהקדיש לך אותו♥ לכן תמצאי הרבה דברים דומים בינך לבין שלג המקסימה הנ"ל. אבל לצערי האצבעות שלי החליטו ליצור סוף משלהן והוא יצא דאוב מידי! אז החלטתי שאעשה לך קטע חדש. בקרוב יגיע♥
    ושמחה לשמוע שאת חושבת שהתעליתי על עצמי הפעם! למרות שכתבתי עוד הרבה דברים שאני יותר אוהבת אבל לא מוצאת בי אומץ להעלות.
    אז ניפרד בהרבה לבבות♥ ~ ואל תיעלמי להרבה זמן בפעם הבאה.

    29/10/2015 23:07

    אבל אני כל יום נמצאת קצת.
    והיום בכלל לא תכננתי להיות אבל התבטל הנוער…

    29/10/2015 23:18

וואו! סיפור ממש נוגע ויפה!
למרות שהסוף נשאר פתוח, הכתיבה מאוד זורמת והשפה ברמה מאוד גבוהה!
יפה לך! דירגתי 5 !
תמשיכי כך ובאמת תהפכי לסופרת דגולה :)
(רק הערה קטנטנה, בשורות הראשונות האבא אומר "למה הינך מחכה?" והאמת שלא כל כך אהבתי את הניסוח של ה"הינך", נראה לי יותר מתאים פשוט "את"… אבל זאת רק דעתי…).
ובאמת אל תעזי למחוק את היצירה הזאת!
בהצלחה.

01/11/2015 01:16

    תודה רבה(: ממש נחמד לקרוא תגובה כזו.

    01/11/2015 19:31

זה ממש מיוחד ויפה! הייתה (לפחות לי) הרגשה קסומה כזאת בכל הסיפור, ואני אוהבת הרגשות קסומות. אני מוכרחה לציין שבחלק שהוא מת זה הרגיש לי ממש מהיר. אני חושבת שכמה תיאורים נוספים לא היו מזיקים:) הסוף ממש סקרן אותי! יהיה לזה המשך? (אני יודעת שכנראה שלא. אוף.)

01/11/2015 19:56

    וואו תודה רבה! שמחה לשמוע שזה יצר אווירה קסומה(שגם אצלי בהחלט מתקבלת בברכה.)
    את האמת גם לי זה הרגיש די מהיר, אבל אני מעדיפה להשאיר את הסיפור כמו שהוא כרגע. קשה לי לשכתב חלקים שלמים כי זה בסוף רק יוצא יותר גרוע… אבל אקח את עצתך לסיפורים הבאים.
    ומשמח לשמוע שהסוף היה מרצה, חשבתי שהוא ממש גרוע. תודה!
    ואכן אין המשך, זה קטע קצר. אבל יש סיפור בהמשכים שאני כותבת, מוזמנת להסתכל (:

    01/11/2015 20:03

סתם, כי התגעגעתי!!!

03/11/2015 00:53

    יוקי! גם אני מתגעגעת♥

    04/11/2015 18:53

מממ אורורה… הסיפור הרגיש לי נורא בנלי. כלומר, בהתחלה ניסיתי לדמיין אותם באיזו אחוזה. ואז בניין? בית מלון? לאווירה העכורה הזו, ולבדידות מסויימת, אין פשר. גם אין פשר למסתורין. זה כאילו נדחף סתם, וזה הופך את זה קצת זול. אני לא יודעת למה היה דרוש אומץ לפרסם את זה. האם חבוי כאן משהו ריגשי. הרבה פעמים אפילו היו קטעים שהרגיש כמו בדיחה. גם סימני קריאה, של היסטריה, לא ישבו לי במקום. וההתנהגות הייתה כה מוזרה ולא טבעית. כמו המשפטים והתיאורים של האבא הגוסס. ושלה. כלומר… כל מה שהיה כאן זו ילדה. מתנה. מכונה. כתיבה ארוכה. ואבא גוסס בלי שום סיבה. והכל עטוף במעין חצאים, התחלות, סופים, אמצעים, של מעשיות לא פתורות, רמזים ללא מןצא, ובסופו של יום זה די ריק. אפילו הדמויות. הייתה בהן מוזרות כאילו הן מסתירות משהו. כמו סיר מבעבע. לא עיקבי. שאין לו שום סיבה. מי שאמר שאם שמים אקדח במערכה צריך להשתמש בו, צדק. רק אז זה נחשב עומק, כשזה לוקח לאנשהו. לא הרבה רמזים שמתחברים למפה של כלום. האם פספסתי כאן רעיון או עומק? האם רעיונות בביצוע הזה היו והתבצעו בצורה מכוונת גאונית? כי אם כן לא מצאתי את זה. ואם זה היה נהדר בדימיון שלך אולי זה לא עבר אל הדף כמו שצריך. רק דעתי. אוהבת 3>

03/11/2015 20:52

    אוליב,
    אני מאוד אוהבת את התגובות שלך. הם מעניקות לי זווית ראייה אחרת, מה גם שבדרך כלל יש אמת בדברייך וזה עוזר לדעת מה טוב ומה פחות.
    אז דבר ראשון, תודה שאת מגיבה♥ אני מעריכה את זה וזה מאוד עוזר לי.
    עכשיו, יש משהו בדברייך. הסיפור באמת מאוד בנאלי. רק כמה ימים לאחר שפרסמתי את הקטע וקראתי קריאה חוזרת הבנתי באמת שיש כאן כמו "פאזל לא פתור"- המון רמזים וחלקים שנפתחים ונשארים באוויר סתם כך. כך שאת צודקת. אבל לתקן את הטעות הזו צורך ממני להשמיד ולברוא מחדש את כל הקטע, שזה משהו שאני מעדיפה לא לעשות. אולי אשאיר את כל הקטע ואשנה רק את הסיום, נראה. לגבי ההתנהגות של הדמויות, לא שמתי לב לכך קודם אבל אני מניחה שיש בזה משהו. אנסה לעבור על הקטע שוב ולשפר איפה שאפשר.
    בכל מקרה, תודה רבה♥

    04/11/2015 19:03

    אל תעברי חח, פשוט כשתקבלי השראה, תרגישי את זה, כאילו זה קורה מול העיניים שלך, ותבררי טוב מה ברור מאליו ומה לא (סיבה טובה לתגובות למשל יכל להיות תגובה מצויינת ל- מה לא לברור) אוהבתתת 3>

    05/11/2015 16:53
11 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך