Story-G
לפעמים, גם הדבר הכי קטן, יכול לשבור את החומה ולספק אותנו..
אפילו אם מדובר בחיוך קטן :)

מעבר לחומה

Story-G 06/12/2013 1597 צפיות 19 תגובות
לפעמים, גם הדבר הכי קטן, יכול לשבור את החומה ולספק אותנו..
אפילו אם מדובר בחיוך קטן :)

היא עמדה שם, כשידיה אוחזות בראשה בחוזקה על מנת לא לחשוב על דבר. העצבות ששררה בראשה עמדה להתפרץ בכל רגע ומחשבות עזות צצו במוחה. היא רק רצתה לצעוק, לשחרר את הכאב ואת הדיכאון המתחוללים בתוכה ולהגיע למקום שבו תוכל להתרחק מהכל.
היא הורידה באיטיות את ידיה מראשה והביטה סביב. הביטה במקום הזה, שאינה מכירה.
גשם ירד באזור הקפוא. אף לא קרן אור אחת נראתה באופק ואילו הברקים הצליחו להאיר מעט את השמיים השחורים והקודרים. עננים אפורים וגדולים ניצבו בשמיים מכל עבר כשהם משתלטים על כל שטחם.
כשהיא הביטה מטה, היא הבחינה שהדשא האפור מנסה לגדול ולצמוח מחדש, לאחר אותה שריפה שהרסה אותו. ניחוחותיו של הטבע ניסו לחזור שוב אל האוויר בין עשביו הקטנים באדמה הבוצית והרטובה.
היה ניתן לשמוע את פעימות ליבה החזקות ואת נשימתה הכבדה יחד עם הרעמים שנשמעו באוויר.
הסתובבה הגברת בשדה הקודר, בניסיון למצוא את מקומה ולהבין לאן הגיעה.
קול עדין וענוג נשמע מאחורי הגברת העצובה והמדוכאת. זה היה צחקוק עז של ילדה קטנה.
היא חשבה לתומה שעליה לחפש את בעלת הצחוק כדי להבין היכן היא נמצאת.
גשם חזק מלווה בברקים בוהקים ובהירים המשיך לרדת והגברת עקבה אחרי הקול, עד שמצאה את הילדה הקטנה המצחקקת עם חיוך רחב על פניה.
רק אורם של הברקים הצליח להראות לגברת מיהי הילדה שמחייכת מולה. היה לה שיער אשר מגיע עד לעורפה ופוני קטן שנרטבו עקב הגשם הסוער.
השתיים הביטו זו בזו במשך כמה שניות. הילדה המשיכה לחייך ואילו הגברת הביטה בה במבט עצוב ומבולבל.
"מי את?", שאלה הגברת אך לא קיבלה תשובה והילדה המשיכה לחייך לעברה.
"הלכת לאיבוד?", ניסתה הגברת לפנות אליה שוב והילדה החלה להתקדם בצעדים חלושים וקלים אליה, אך כשזו התקדמה אליה גם כן, הילדה החלה לרוץ במהירות וצחוקה נשמע מרחוק.
"חכי, לאן את הולכת?", קראה הגברת ורצה בעקבות הילדה הקטנה בשנית, אך לא הבחינה בשלולית בוץ שעמדה בדרכה. הגברת החליקה ונפלה לתוך השלולית.
הגשם המשיך לרדת בזמן שהיא התאוששה וצחוקה של הילדה הקטנה שוב נשמע מהדהד באוויר.
היא התרוממה בזהירות מן האדמה, כשבגדיה מלאים בבוץ ולאחר שניקתה אותם, הבחינה הגברת בחומה גדולה, שגובהה כגובהו של מגדלור, המורכבת ממאות לבנים אדומות ולבנות הניצבת מולה. הגברת ניסתה לאתר את מקור צחוקה של הילדה, עד שהבחינה שהוא בוקע מצידה השני של החומה.
"איך הצלחת להגיע לצד השני?", שאלה הגברת את הילדה בבלבול וזו לא ענתה לה והמשיכה לצחוק.
הגברת החליטה לטפס על החומה כדי לבדוק האם היא בסדר, אך לא הצליחה עקב גובה החומה והלבנים החלקלקות.
הגברת נשענה על החומה וניסתה למצוא פתרון כדי להגיע אל צידה השני. היא חשבה מעט עד שהבחינה בלבנה שהייתה זרוקה על הדשא האפור לצד החומה. היא הרימה את הלבנה ובעזרתה, החלה לשבור את החומה.
לאחר כמה רגעים, נוצר פער בין כמה לבנים בחומה. כשהגברת עברה דרך הפער, היא הביטה במראה העומד לנגד עיניה וליבה החסיר פעימה.
מעבר לחומה, האזור היה שונה לגמרי. ללא גשם, ענני הסופה נעלמו והשמיים הכחולים בהקו לצד קרני השמש הזהובות שהסתתרו מאחורי כמה עננים צמריריים ולבנים. כשהגברת דרכה על הדשא, היא הבחינה בגבעוליו הירוקים והגבוהים ובפרחים הפורחים עליהם בשלל צבעים.
הגברת הייתה מבולבלת יותר מאשר הייתה קודם. בעודה מביטה סביב, נשמע שוב קולה של הילדה הקטנה.
"למה את לא מחייכת?", שאלה הילדה עם חיוך קטן על פניה.
הגברת התקרבה אליה והתכופפה לעברה, "זה קצת מסובך", חייכה עד שלפתע נשמע רעש גדול מאחורי הגברת. היא הסתובבה אל החומה והבחינה שהיא מתחילה לקרוס.
צידה האחר של החומה השתנה. מזג האוויר הקודר והדשא האפור שינו את צבעם כצבע האזור שבו שהו שתי הבנות.
"מה קרה כאן?", שאלה הגברת בבלבול.
הילדה התקרבה אליה באטיות ואמרה לה, "הצלחת להרוס את החומה".
"אני?, אבל איך?", שאלה הגברת בהיסוס.
"עשית את הדבר היחיד שהיית צריכה לעשות. פשוט חייכת"..


תגובות (19)

וואוו זה כזה נכון!! ממש ממש יפהה

06/12/2013 08:02

ממש יפה :) אני מדרגת 5 !

07/12/2013 06:24

וואווו מדהיםםם! כל הכבודד

07/12/2013 06:32

מושלםם תשלחי לבחירת עורכים !

07/12/2013 06:33

תודה רבה לכולםםם :D
וLoveYou – שלחתי את הסיפור לבחירת העורכים :)

07/12/2013 06:37

וואו, זה פשוט מדהים :)
מסכימה איתך, לפעמים נדמה לנו שצריך דבר גדול וחזק בכדי להרוס את החומה הזאת, אבל מספיק כפי שציינת שנעשה את הדבר הכי קטן שבעינינו זה נראה נטול משמעות, והפלנו את החומה.
הכתיבה שלך מצוינת :)
והקטע פשוט נפלא ^^
מזזל-טוב!! ^=^

08/12/2013 02:51

כבר הרבה זמן שאני מחפש באתר הזה משהו לא מוכר שאני אוכל להגיד עליו "טוב, הנה סיפור לדוגמה". הנה מצאתי אחד. הבעיה היחידה בסיפור (היחידה!) היא שיש יותר מדי דימויים ותארים בכל משפט. חוץ מזה, אני ממליץ (רק טעם אישי) לעתיד להפוך את הסיפור למעט פחות אופטימי. להיות מדוכא זו גישה בריאה לחיים!
בכבוד רב, אינטלקטואל חביב לשעבר.

08/12/2013 07:10

נוכחתי כבר בדיון ארוך ומייגע בנוגע לעמדתי בעניין, ולכן אם את מבינה בקריאה הראשונה את תגובתי, ומחליטה להתווכח אני מבקשת ממך שלא לעשות את זה, זו דעתי.
הסיפור כתוב יפה, התיאורים יפים וכו- אבל, בפעם השנייה כבר בבחירת העורכים, הסיפורים נוטים לאופטימיות יתר ולסוף שדומה לצ׳ופר בבני עקיבא (זה לא דווקא מעליב, יש כאלה ממש יפים)
בכל מקרה, זה אופטימי מידי, זה לא מציאותי (ובבקשה לחסוך ממני את התירוץ של המשקפיים הוורודים) והינה עוד משהו, שאני אשמח שמישהו יבין-
אנשים מיחסים חשיבות רבה מידי לחיוך. אם אספור את כל החיוכים שחייכתי בחיי, אני מניחה שיותר מחצי מהם כלל לא היו חיוכים של ״הו אופטימיות, איזה יום יפה היום!״
אלא חיוכים שהם מסיכה. חיוכים שנועדו להסתיר דברים אחרים.
מצחיק אותי שדווקא חיוך- שאצל רוב האנשים שאני מכירה, מזויף , לא מגשים את המטרה שאת מייחסת לו.
אז כן, אני ממליצה לך להוסיף פסימיות, שוב, היא מציאותית, זה עובדה. (ובלי שום כוסות מלאות או ריקות בבקשה)
וכן, אני אשמח שתסבירי לי על משמעות ה׳חיוך׳ שלך, כי כרגע (ויכול להיות שלא הבנתי) היא דיי פתטית.

08/12/2013 09:04

כמו שאמרתי, להיות מדוכא זו גישה בריאה לחיים!

08/12/2013 10:27

מסכימה לחלוטין, אבל בכל זאת , ההסבר שלי היה יותר יפה.

08/12/2013 10:47

אין מילים פשוט אין, כי הכול כבר נאמר ואם היו מילים הייתי אומרת אותם. פשוט מדהים!

11/12/2013 09:08

מ-ה-מ-ם!

16/12/2013 07:03

רגע של אופטימיות D:
כתבת יפה :)

19/12/2013 10:07

בס"ד
סיפור מאד מאד טוב! המסר נכון ונכנס חזק. במילים האחרונות היה לי כמו זרם של חשמל בגוף, וזה מדהים. לא כל אחד יכול לגרום לזה! בהצלחה בהמשך!

06/01/2014 11:27

סיפור מקסים, התיאורים יפים, אבל כמו שאמרו פה כמה אנשים… אופטימיות יתר. אהבתי את האשוואה של הרעמים לדפיקות הלב שלה, ואהבתי את ה… החלק הראשון בעיקר. ברגע שהיא התחילה ללכת ולרוץ אחרי הילדה הסיפור איבד מהקסם שלו (לדעתי!) כי הוא… נהיה אופטימי מדי (לטעמי)… ובכלל, אני אוהבת סיפורים עם סוף דרמטי וטרגי (כן, כן, זו אני). אבל חוץ מזה סיפור באמת מקסים, ובהצלחה בסיפורים הבאים! תזכרי את האהרות שלי… :)

08/01/2014 08:42

למה האישה בסוף כן חייכה? האם האושר שלנו תלוי במה שנוף שבו אנחנו עומדים או בחברה שבה אנחנו נמצאים? (הילדה)

21/02/2014 05:40

זה מושלם, באמת שזה מושלם!! וזה גרם לי לחייך, את כתבת?

21/02/2014 05:51

זה מושלם, באמת שזה מושלם!! וזה גרם לי לחייך, את כתבת?

21/02/2014 05:51

זה באמת יפה! את כותבת בצורה סוחפפת! זה ממש מושלם בעיניי!

02/03/2014 11:49
6 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך