מעשה טוב

07/06/2014 2736 צפיות אין תגובות

עמית איש בודד היה למרות שבילה במחיצת אישתו למעלה מ40 שנה, וחינך את ילדיו לכיבוד אב ואם לא זכה לקבל יחס כזה.
הוא החליט בערוב ימיו לעשות מעשה אחד טוב ליום כדי שיבוא לקבל את גזר הדין מול הבורא יזקפו את זה לזכותו.
ביום הראשון הוא עזר לזקנה לחצות את הכביש , אף על פי שהיה בעצמו מבוגר לכל הדעות מבחינתו היה צעיר, ותמיד היה שמח לקבל את התשובה "60 גג " ששאל עוברי אורח תמימים שנקלעו לשיחה איתו, בשיחה תמיד סיפר על הקרבות על הארץ, על ההישגים והאותות כבוד שקיבל, הוא לא חש באי נוחות של האוניים המזדמנות. הוא סיפר באריכות על מה שעבר עליו בחיים, הלידות , המוות והחולי במשפחתו שלא פסחו על אף אחד.

ביום השני נתקל בתייר שהגיע לארץ והחזיק מפה גדולה ואיבד את הכיוון, עמית שמח לעזור לו במיוחד שזה "נפל " לו מהשמים ולא היה צריך לחשוב בעצמו על מעשה טוב, אז הוא הכווין את האיש למקום ייעודו ואפילו פירט לו קצת יותר מאשר היה רשום במדריך על האתר שנפשו חפצה להגיע.
מאוחר יותר בדרכו הביתה בעודו מדדה ומפליג במחשובתיו לצאת בעצמו לטיול בארץ אחרת חשב שהוא לא עשה מעשה טוב מספיק היום, שהכוונה זה מעשה קטן מדי , לכן החליט לצאת בעקבות התייר.
את שם האיש לא שאל ולא הצליח להבין מהיכן הוא למרות המבטא הכבד אבל ידע לאן מועדות פניו של התייר והיכן הוא לן הוא הזדרז לקחת מונית לשם וקיווה שיצליח לתפוס אותו.
נהג המונית הנהן וזרק מחיר מופקע לנוכח גילו של הנוסע, הוא ידע שאין לו ברירה אלא לקחת מונית ולצאת ולהיכנס ממוניות יגזול ממנו כוח וזמן רב ואכן עמית לא עצר בעדו ורק סינן קללה מבין שיניו שלא היו לא.
הם הגיעו ליעד כעבור עשרים דקות שזה קיצר לו את הדרך בשעה בערך ואם התייר המשיך ברגל אפילו יספיק להקדים אותו.
איש זקן נמצא באתר מכווץ את עיניו ותר אחרי התייר, היו כאלה שניגשו אליו ושאלו אם הוא צריך עזרה , אך האמת שהוא דווקא רצה לתת להם , לאחד הציע סנדוויץ שהכין לדרך ולאחר הציע שתייה שסחב בתיקו והיה שמח להיפטר ממשקל עודף על הגב.
וכעבור זמן לא רב הגיע התייר שלו, הוא זיהה אותו לפי הכובע המצחיק והמצלמה הגדולה על הצוואר, זה אולי תיאור של כל התיירים אבל בעונה זו לא נתקלים בהרבה כאלה. עמית ניגש אליו ותפח לו על הכתף והתייר הסתובב בבהלה , עמית הרגיע אותו והסביר לו שהוא זה שהכווין אותו לפה והוא רק רוצה לעזור לו ומוכן להיות המדריך שלו ללא תשלום כמובן. בקשה קצת מוזרה חשב לעצמו התייר אבל נותרו לו פה עוד כמה ימים ורק מחר הוא יחבור לקבוצה שלו ממדינתו כך שלא יהיה איכפת לו להעביר את היום עם מישהו נוסף, הוא ישמח לקצת חברה.
התייר הציג את עצמו בתור פאבלו מאיטליה, הוא אמנם גר באיטליה ובעל שם מקומי אך אמו מלונדון וכך הוא יודע לדבר טוב אנגלית , ולגבי המבטא שאינו מסגיר את מוצאו או מוצא אמו שאל עמית, הסביר פאבלו שמבטא לעיתים נרכש מהרופאים ואחיות בחדר היולדות, עמית לא התעכב על פרט זה למרות שזה נשמע לו מוזר.
הם נסעו לעוד כמה מקומות בעזרת נהג מונית שהיה אדיב הרבה יותר ולא ניסה לעשות " קופה" על התייר מה גם שזקן תושב המקום בוודאי היה יודע שהמחירים מופקעים ברגע שהיה נוקב במחיר.
כאשר התחיל להחשיך ואישוניו של עמית התחילו להתכווץ כדי לראות את הדרך הציע שיחזור במונית לביתו ויפגשו במקום מסויים מחר בבוקר, פאבלו התעקש שעמית ילון יחד איתו במלון והסביר לו שהחדר גם ככה גדול בשבילו והוא אמור מחר להתחלק עם אנשיו.
הם ניגשו למלון דרך באחת העיירות הסמוכות לעיר המרכזית, עמית לא הסכים לקבל תשלום היות ומדובר במעשה טוב, ותהה האם זה נקרא מעשה טוב אם הוא נהנה מחברתו של התייר, וכל אחד היה מסכים לבילוי טוב כזה.
הוא החליט להניח למוחו לנוח וניסה לישון כשהתעורר מצא את עצמו נעול בחדר כשתיקו , ארנקו וחפציו לא לידו. מיד הבין שפאבלו ניצל את טוב ליבו ואפילו עלתה בליבו המחשבה שאולי פאבלו צריך את הכסף כדי לחזור הביתה ואז הוא עשה מעשה טוב מאין כמוהו, כמה אנשים יסכימו לתת מכספם בידיעה שלא יקבלו בחזרה?


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
7 דקות
תגיות:
סיפורים נוספים שיעניינו אותך