dani9196
קצת סוציולוגיה לא תזיק לאף אחד

מרד חברתי – חופש וסדר

dani9196 15/09/2013 749 צפיות 4 תגובות
קצת סוציולוגיה לא תזיק לאף אחד

נורמה חברתית – תפקידה ליטול מהאדם הפרטי את האפשרות לשיקול אישי באשר למעשיו, ולהתאים את מעשי הפרט לצורכי החברה.
חברה מסודרת – משמעותה שליטה הדוקה בפרטים והכפפתם לסדר המושלט על ידי החברה. חברה שאינה מסודרת – משמעותה שחרור הפרט, כך שכול פרט יהיה ייחודי וחופשי לעשות כרצונו. עלינו מוטלת הבחירה בין שלילת החופש של הפרט לבין אי סדר חברתי.
כחברה ליברלית, עלינו לזכור: החופש שאנו מקנים לפרט, הוא הוא שלוקח מאתנו את החופש לחיות בחברה בה הסדר שולט.
ברגע שנסיר את שלשלאות הסדר החברתי, בשם החופש, ונתיר לאדם לעשות כרצונו, אותו אדם חופשי יהפוך לפרא, אותו אדם חופשי ירצח בשם החופש שלו לעשות כן. וברגע שנכבול את האדם בשלשלאות הסדר החברתי וניקח ממנו את החופש לעשות כרצונו, בשם הסדר, אותו אדם יהפוך לשבר כלי, הוא לא יהיה אדם יותר, שכן מעשיו נשלטים בידי החברה ולא בידיו. כך או כך, בין אם החזקים והחופשיים ידכאו את החלשים בשם החופש, ובין אם החברה תדכא את החזקים ותיקח מהם את חופשם בשם הסדר, המירמור ישלוט, ומירמור מביא בסופו של דבר למרד.


תגובות (4)

דני ><

15/09/2013 04:02

עדיפות אלף שנות עריצות משנת כאוס אחת… ממני- שוברת המסגרות הסדרתית

15/09/2013 06:06

הנקודה היא שכלום לא עדיף… אנחנו חיים היום בחברה מאוד ליברלית, למשל, ואנו רואים את החופש שהחברה נותנת לנו כדבר חיובי, אבל צריך להודות שהרבה עוולות נעשו בגלל החופש הזה.

15/09/2013 08:23

אני דווקא חושבת שאם ניתן לאדם את החופש הוא לאב דווקא ירצח, הוא יתאבד. הוא לא ידע מה לעשות אם הכוח שיש בידו ויחליט פשוט לוותר עליו. כשיש סדר חברתי אנשים עושים לו דווקא, אנחנו אוהבים להראות שעדיין יש לנו מעט שליטה ומתמרדים מעט -מרד נעורים- ובגיל 40 מגיע המשבר ואז האדם הופך לממורמר מכך שלא עשה משהו מיוחד – רק ציית לחוקי החברה או כופף אותם מעט רק בכדי להתמרד לא בכדי באמת לעשות משהו…

15/09/2013 09:36
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך