גאיה
אשמח שמי שיגיב (אם יגיב בכלל) יכתוב, קודם כל, את הפרשנות שלו לסיפור.

משקפיים

גאיה 09/06/2014 894 צפיות 10 תגובות
אשמח שמי שיגיב (אם יגיב בכלל) יכתוב, קודם כל, את הפרשנות שלו לסיפור.

אני לא אוהבת להסתובב בלי המשקפיים שלי. גם אם אני צריכה לרוץ, אני לא מוכנה להניח אותם בצד, אף לא לרגע. אני אוהבת להניח אותם לידי רק במקרה אחד: כשאני קוראת. אבל אני לא קוראת כל הזמן, אני קוראת בערך שעה ביום.
אמא שלי הציעה לי להשתמש בעדשות וסירבתי. היא לא הבינה למה, הרי המשקפיים שלי עקומים ומלוכלכים. המשכתי לסרב, למרות טיעוניה. אני חושבת שפשוט נמאס לה מזה שבכל בוקר אני מחפשת את המשקפיים ומעצבנת את כולם עד שהם נמצאים, בדרך כלל בתוך הארון, על יד מברשת השיער.
המשקפיים שלי באמת עקומים ומלוכלכים. אבא שלי ניסה לתקן אותם פעם אחת ולא הצליח, ואני מתעצלת לנקות אותם. אני לא רוצה שהאופטימטריס ינסה לתקן אותם, משום שאז, אצטרך לראות את העולם נקי וישר.


תגובות (10)

קודם כל, אני אוהבת את הכתיבה. נתחיל מזה.
עכשיו הפרשנות שלי:
אני חושבת שהילדה (שהיא את?) חושבת שהיא לא ישרה או הגונה במיוחד, או לכל הפחות לא נחמדה. היא לא רוצה לראות את העולם ישר ונקי , כי היא לא רוצה להרגיש שמשהו פגום אצלה, שהיא חייבת להיות מושלמת כמו שעולם ישר ונקי שכולם בו ישרים ונקיים מושלם. בגלל זה היא מחפשת אותם בכזו נחישות קפדנית כל בוקר. היא מורידה את המשקפיים כשהיא קוראת כי אצל כל דמות תמיד הכל ברור- כל החסרונות, כל היתרונות, והילדה מרגישה קצת יותר שלמה עם עצמה.
אולי זה בדיוק ההפך, אבל משהו בסגנון.
שוב, אהבתי בכל מקרה.

09/06/2014 20:28

    אני מרגישה שהייתי קצת לא ברורה בקטע עם הספר… היא מורידה אותם כי היא לא צריכה להוסיף לכלוך, סינון או טשטוש למה שקוראים בספר. כל דמות שם בהירה מאוד.

    09/06/2014 20:29

    תודה על הפרשנות המעניינת, שמאוד שונה מהפרשנות שלי למה שכתבתי (אפילו הפוכה ממנה). מאוד מסקרן אותי לדעת מה אנשים אחרים חושבים על מה שכתבתי ואיך הם מפרשים אותו.
    אני באמת שונאת להסתובב בלי משקפיים- כואב לי הראש, אני לא יכולה לזהות הבעות פנים ולא יכולה לקרוא שפתיים (מאוד חיוני בשבילי- השמיעה שלי מאוד רגישה לצלילים עצמם, אבל קצת קשה לי להבין אנשים כשהם מדברים).
    אם את מעוניינת שאכתוב את הפרשנות שלי למה שכתבתי, אכתוב.

    09/06/2014 20:35

בהתחלה חשבתי שזה סיפור אמיתי! האמנם?
הייתי מפרשת את זה כמישהי שאוהבת להסתכל על העולם דרך העיניים שלה, להאמין שהוא שונה ממה שהוא באמת, לראות אותו אחרת, והיא בעצם לא רוצה שיוציאו אותה מהאשליה הזו, מהדרך חיים הזו…
המשקפיים זו בעצם הדרך שלה להסתכל על העולם.
ככה אני מפרשת את זה 3:

09/06/2014 20:28

    זו פרשנות דומה לכוונה המקורית שלי בסיפור. כמו שכבר כתבתי, אם תרצי אני יכולה לכתוב את הפרשנות המקורית שלי למה שכתבתי, אבל לפעמים אני מעדיפה להישאר בחוסר ודאות לגבי דברים שקראתי ולנסות לנתח אותם בצורות שונות, לכן אני לא רוצה להרוס לאנשים שמעדיפים לנתח כל דבר לפי ראות עיניהם- אין כאן "נכון" או "לא נכון".

    09/06/2014 20:38

הילדה, לא אוהבת את העולם. היא לא אוהבת את המציאות, והיא לא אותה. היא מתנהלת לפי ראיית עולם שאינה מתאימה למציאות, מאחר והיא עצמה אינה יכולה לראות את העולם בבהירות הרצויה. ההורים, האופטימטריסט (שמייצג עוד דמות חיצונית, מקצועית וביקורתית) אינם מרוצים מכך. הם לא רוצים שהילדה לא תבין היטב, שתפעל על פי אשליות. דברים שרק היא מבחינה או שאינה מבחינה בהם. הם מנסים לתקן את הדרך שבה היא תופסת את המציאות לפי מה שלדעתם יטיב עימה. הם מנסים לעזור, אבל הילדה מתעקשת להישאר בדעתה.
היא חושבת שהמבוגרים לא מבינים, שהיא אינה אוהבת את המציאות, וזו לא אוהבת אותה. היא חושבת שהמבוגרים לא מבינים, שלראות עקום מוביל לדרך הישרה ביותר מבחינתה.

אהבתי את הקטע לא בגלל רגש יוצא דופן, אלא בגלל שבאמת השתמשת פה בהרבה סמלים. כל הסיפור הנחמד הזה מסמל משהו גדול ומיוחד.

09/06/2014 20:45

    אני שמחה שיש עוד מישהי שאוהבת שימוש רחב בסמלים ביצירות ספרותיות. אם קראת את "יום נפלא לדגי בננה", אני בטוחה שאהבת אותו.
    יש כאן הרבה סמלים, החל מהמשקפיים, וכלה בריצה ובמברשת השיער. בכל פרט כזה השקעתי מחשבה וחשבתי מה הוא ייצג.
    תודה רבה על השיתוף בפרשנות!

    09/06/2014 21:24

    תודה לך על האפשרות לחפירה :)

    בהכל? הכל הכל? כלומר, יש לי סיפורים שממש השקעתי בכל פרט, ויש כאלה שהפרטים מתגלים לי. כמו מעין ניתוח פסיכולוגי של עצמי לפי הקטע.
    זה מאוד קשה לעשות דבר כזה, ורק על זה מגיע לך כל הכבוד! :)

    09/06/2014 21:30

    תודה רבה. אציין שהסיפור הזה לא כל כך ארוך, ובלאו הכי רואה את העולם מלא בדימויים ומטאפורות, לכן מחשבה על פריטים קטנים כסמלים היא לא משימה קשה כל כך עבורי, ואני לא מקדישה לה יותר מדי מחשבה. כשלמדנו על המהפיכה הצרפתית, למשל, השוותי מיד את הכיתה שלי למעמדות בצרפת. אני משווה דברים לדברים אחרים באוטומטיות, וזו הסיבה ש"העולם הפנימי" שלי הוא מאוד צבעוני ומהנה, לדעתי. זו אחת מהסיבות שאני לא נוהגת להשתמש בטלפון- הוא הורס לי את העולם הדימיוני והנעים שלי, ולוקח אותי לעולם ריק מתוכן. לא הייתי רוצה לחיות כמישהי שלא רואה את העולם מלא בדימויים.

    09/06/2014 22:17

    הייתי מסכימה או מתנגדת, אבל בגלל שהפלאפון שלי תמיד כבוי\על שקט בשל מחסור בסוללה\בית ספר אני מסננת תמידית אנשים ^^'

    אני גם רואה דברים כאלה. לא תמיד. זה תלוי כמה אני רוצה את זה. אבל, למלא סיפור בדימויים נראה לי מסובך. לרוב, הסיפורים שלי מתחילים ממחשבה אחת, ובאמצע (גם שלי לא כל כך ארוכים) אני חושבת על עוד משהו. ואז על עוד משהו. ובסוף, אני מוצאת עוד שניים שלושה דברים שזה משליך על החשיבה שלי.
    בכל מקרה, אני אוהבת את הכתיבה הזו :)

    09/06/2014 23:12
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך