סיפורה של מולדת (או:למה אני חושב שמשרד החינוך טועה)

Estonian 29/05/2012 1041 צפיות 12 תגובות

קחו את זה כסיפור מרדני, לא ממש אכפת לי,
אבל דבר אחד אני רוצה להגיד למי שהגה את רעיון סיפורה של מולדת: "אני שונא אותך."

לא, אל תבינו אותי לא נכון, אני לא שונא את ישראל, אבל הרעיון ללמוד דרך חוברת כזו? זה דבילי.
קודם כל, עברנו רק על טקסט אחד מתוך שלוש בשיעור ספרות, על עמוד אחד מתוך חמישה בתנ"ך, ובכלל, נתנו לנו מהיום למחר שני עמודים שבכל אחד 7 שאלות, כאשר תשע מתוכן זה "בחר יישוב מהאזור עליו אתם לומדים (מישור החוף הדרומי במקרה של הכיתה שלנו), וסכם עליו בקצרה."
אבל מה זאת השטות הזאת, לתת לנו לסכם רקורסיבית שוב ושוב על דברים שלעולם לא נזכור, אפילו לא אני, שלי יש זיכרון יחסית טוב (בלי להשוויץ.).
דיברתי עם חבר שלי, שבקושי מצליח לעמוד בשאלות, כיוון שהן לא מובנות. גם אני לא הבנתי, אז כתבתי מה שקראתי באיניצקלופדיה. פשוט העתקתי, בלי לנסות אפילו לתת למידע לחדור לראש שלי מרוב כעס על זה שמיום למחר צריכים לענות על כל כך הרבה שאלות, וכולן כל כך רקורסיביות.
ביום חמישי יוצאים לסיור למישור החוף הדרומי, וככל הנראה שנקבל הרצאות ארוכות, ולא נזכור כלום. בטופס אישור סיור נרשם שלמדנו על הזיקה והמולדת. מה למדנו עליה? בסה"כ עברנו על קטע מידע על הסמל והדגל וזהו.
איזו מין זיקה יש לנו למדינת ישראל?
חבר שלי לא יודע שום דבר על מלחמות ישראל כי לא לימדו אותו את זה בבית הספר, ולמען האמת, גם אותי! איך קרה שאני יודע יותר על היהודים בימי הביניים לפני אלף שנים, מאשר משהו שקרה בסה"כ לפני שישים שנה עד היום, וזה קשור למולדת שלי?
מי הטיפש שהעז לקרוא לזה "סיפורה של מולדת"?!
מי הטיפש שנתן לנו פשוט למלא עמודים בלי לדעת מה אנחנו כותבים?!
אז נשנן את החומר, ובעוד כמה ימים נשכח את כולו.
ממתי המטרה של מערכת החינוך היא לשים את הידע בצד, ולהיות עסוקים בבית חרושת לציונים?!
למה אני צריך לקרוא בעיתון על ילדים שמעיפים אותם מהמיצ"בים כי הם חלשים ועלולים לפגוע בתוצאה?! למה אנשים לא יודעים מתי הוקמה מדינת ישראל?! מי אחראי לזה?! מי הטיפש שמפקד על כולם מלמעלה ?!
למה בבית הספר היסודי בכיתה ה', כל השנה לא היה אכפת להם ממני, עד שיום לפני המיצ"ב התקשרו לוודא שאני אבוא לעשות את המיצ"ב ולהעלות את הממוצע של הכיתה. מי אחראי לבית החורשת לציונים?! מי הטיפש שמלחיץ ילדים וגורם להם לבזבז את השנים הכי יפות שלהם?!
מה הפלא שכולם מתגעגעים לילדות ?!

למה אני לא יודע כלום על מלחמות ישראל?!

לעזאזל עם מערכת החינוך הזאת! אני לא רוצה לצאת מבית הספר כשאני יודע רק מתמטיקה ופיזיקה (כי זה הדבר היחידי שאפשר להבין בבית הספר – השאר זה רק עובדות שצריכים לשנן), ולגור במדינה שאין לי מושג מה ההיסטוריה שלה.

משרד החינוך. עם מינימום הכבוד – אתם חבורה של אגואיסטים נפוחים שלא יודעים איך להכין תוכניות לימודים – ואכפת לכם רק מממוצע המבחנים שיש לכם בעולם, ולא מהידע של התלמידים. תעשו לי טובה – תפטרו כולכם, ותנו לאנשים שיודעים מה צריכים לעשות את הכיסא, כי בזמן שאתם נהנים ממשכורת, אנשים נהנים מבורות.


תגובות (12)

אתה צודק כל כך! אני בגיל 11, לא משחקת עם חברות בחודש מאי של השנה, אלא יושבת בבית וכוססת ציפורניים לקראת המיצב"ים!!!

29/05/2012 12:30

מה זה מיצב"ים?
נ.ב.
זה מה שאני חושבת על גאוגרפיה ואני מסכימה איתך,כיאילו,בשביל מה אני צריכה ללמוד נביא ותורה ?
ובשביל מה אני צריכה לשנן את החומר בגאוגרפיה?
וגם למה צריך טבע בכלל?!
מה זה עוזר כל המקצועות האלה?
טוב,חוץ מכמה.
נקווה שדעתי כאן קשורה לסיפור,ואם לא,אז לא נורא :)

29/05/2012 12:44

חחחחחחחחחחחחח
אתם לומדים מולדת!!!!!!!!!!!!!!!!!
חה!!!!
חח האמת שאני בכלל לא לומדת ומקווה שגם לא אלמד!
בעזרת השם! חחחח
אבל הקטע שגיליתי לפני חודש, מתי ששמרתי על כיתה אחת ספר על מולדת…
עכשיו אני מסתכלת כזה… מעיינת יותר נכון ורואה רק בולשיט!!
אלוקים! התאפקתי לא לזרוק לילדה את הספר ופשוט להגיד לה לקרוא ספרים, לא משנה על מה רק לא זה!
מתי הם הפסיקו להכניס את החרא הזה לבית ספר אני לא יודעת..
חח אני שמונה שנים בבית ספר הזה ולא שמעתי אפילו מורה אחת מוציאה את המילה "מולדת" מהפה שלה!!
האמת שאני מכירה את ההיסטוריה של המלחמות שלנו… אינטליגנציה פשוטה של קריאה או שמיעה..
וואי אבל רציני? מולדת בכיתה ח'?
מה כבר לומדים שם?
אני מעדיפה ללמוד גאוגרפיה! שזה כבר סיימנו… חה!
אמממ, קיצור…
וואי תנחומיי….
וגם ככה… משרד החינוך הוא אחלה של אממ משרד אפשר להגיד….
אבל לפעמים.. לפעמים.. הם פשוט צריכים להרים את הפאקינג תחת שלהם מהכיסא ולהתחיל לעשות הכל לבד מאשר ללכת כמו טטלה אחרי אמריקה שבגללה אנחנו מדרדרים כל שנייה…. אין פלא!!!
אוחח… אין לי כוח חחחחח
מחזיקה לך אצבעות שתעבור את זה בלי כאב ראש מיותר!! שזה דבר יוצא דופן… :)

29/05/2012 12:47

אנחנו לא לומדים מולדת ! מאיפה עלה לך הרעיון הזה?! זאת חוברת עבודה בשם "סיפורה של מולדת" – שזה אחת ההמצאות המפגרות ביותר בתולדות בית הספר.
וגיאוגרפיה אנחנו לא לומדים ואני מקווה שלא נלמד.

29/05/2012 13:02

החינוך רדוד בהחלט, למה אני חייב לתרגל מתמטיקה כשבמבחן המורה לספרות אומרת לנו לנחש חלק מהשאלות?

29/05/2012 13:05

אוי די!!
דבר ראשון סורי… כן פאדיחה פאדיחה… חח דבר שקורה לי הרבה!!
אבל עדיין יש כאן את המילה מולדת!!
והיי לא לומדים ג"ג???
וואי כיף לכם!! חחח
המורה הייתה נותנת לי תמיד פרוייקטים מיוחדים ולשאר הכיתה סתם פרוייקט סיכום…
חחח עלאק "טלי אני רואה שאת תעשי הרצאה לכיתה על המדינה בלה בלה בלה"
אוחחח
אה אה ויש לי עוד משהו להגיד לך!!!
חבוב!!!!
שמע לי ושמע לי טוב!!
אני רוצה המשך עכשיו לחדר מספר 226 או משזה לא יהיה!
מובן?????
כל יום אני בודקת אם המשכת ומה אני רואה תמיד???
מיתולוגיה יוונית!!! יאללה!!! חחח חפר!!
אני רוצה המשך!! אני רוצה המשך!
המשך המשך המשך!!
מחאה מחאה מחאה!!!!!!!!

29/05/2012 13:07

לא נכון!
לא נכון!!! טלי!! —————–שקר וכזב!!!—————————-
——-לא להאמין!————
אעאעאעאע!
טלי את עוד תחטפי ממני! מוחעחעחעחע!XD

29/05/2012 13:10

פכככ… מולדת!
חחח מסכנים…
אני זוכרת שבכיתה ג' המורה המפלצתית שלנו ישבה להסביר לנו על המולדת של הארץ…
פככ… מי זוכר את זה בכלל??
אם תביא לי שאלון על א"י או על רוסיה של המאה ה-18 אני אדע יותר טוב על רוסיה!
בחיי… חחח
טוב, העיקר שנפטרנו מזה..
וגם מג"ג!!
יואוהוהוהוהו!! חחח

29/05/2012 13:37

אור תכלס אתה ממש צודק, בבית ספר שוכחים שאנחנו ילדים ולא מכונות, אבל הכל תלוי במורה, מורה שמלמד שיעור מעניין ומעביר אותו בצורה טובה, התלמידים בסוף גם יבינו משהו מהשיעור… אני חושבת שאתה יכול לדבר עם המורה שלך שינסה לגוון את השיעורים לפתוח על הנושאים האלו של הציונות דיונים בכיתה ועוד כל מיני דברים שיגרמו לשיעור להיות טיפה יותר מעניין…

29/05/2012 15:09

ואני גם לא מבינה את התקשוב הזה, הכל עם מחשבים. העבודות- באתר בית הספר הכל באתרים אפילו השיעורים. ומה אם קרה ויש לי בעיית אינטרנט?? אני לא אכין שיעורים?

30/05/2012 05:12

מולדת.
זה הדבר הכי פאקינ* דפוק!
למה לא ללמוד על דברים כמו כימייה?
פיזיקה?
ולמה בכלל לא לישון?
למה?!
אני מתעורר בשבע ואני מת לישון עוד, ואני חייב ללכת לבית הספר כשאני על סף מוות מחוסר שינה (אני הולך לישון ב-00:00 בערך…)
ולמה שיעורים?
למה לא לחזור הביתה ולישון?!
סליחה על הדבר הזה, פשוט אני שופך את הלב כשמדובר על זה.

המלחמות היחידות שאני יודע עליהן, הן מלה"ע ה-2, מלחמת לבנון, והמלחמה שתתרחש בסוף העולם, אחרית הימים, ביאת המשיח, האפוקליפסיס (לא לעניין).
נו?!שףןדוריףם/2מק21ו

30/05/2012 07:49

מה שאתה מתאר פה זה לא בית ספר, זה מפעל.
בעיקרון המטרה של כל בית ספר הוא להצטיין. להוכיח שהוא טוב ושאנשים ירשמו את הילדים שלהם אליו.
אבל בית ספר, בראש ובראשונה הוא כדי שיהיה לנו עתיד.
הוא בשבילנו.
אז בסדר, הגיוני שלא נאהב את העבודות ואת המקצועות המשעממים, אבל יש גבול לכמה שאנחנו יכולים לסבול!
לדעתי לפחות, כל זה קורה כי מזלזלים בנו.
התפקיד של המורים הוא ללמד את התלמידים, את כולם!
יש לי מורה לערבית, היא מציעה לכל מי שלא מבין משהו לבוא מוקדם בבוקר לחדר מורים והיא תסביר לו הכל. היא דואגת שילדים שקל להם יעזרו לילדים שמתקשים.
היא לא מוותרת על אף תלמיד, ואפילו מציעה לנו להתקשר אליה אם יש שאלות.
לדעתי, זו מורה מצטיינת.
זו מורה שבאמת אכפת לה ובאמת זוכרת מה הוא בית ספר.
ומה הפלא שכל הכיתות שלה מוציאות ציונים מעולים?
כל המורים צריכים ללמוד ממנה, ובמקום לנדות תלמידים ממבחנים או לתת להם לשבת בצד ולהפריע, הם צריכים להילחם עליהם, להסביר להם, למצוא דרך להעביר את הנושא באופן ברור ומעניין.
הם שוכחים שמה שחשוב פה זה לא הציון, זה הילד.
כי למי אכפת אם הוצאת 100 במיצ"ב במדעים בכיתה ח' אם אתה לא זוכר כלום מהחומר בכיתה י'ב?
המטרה היא להשכיל אותנו, ולהקל עלינו את שארית חיינו, לעזור לנו לחיות ולפרנס את עצמנו באופן מכובד.
המורה הטוב באמת הוא לא המורה ששם פס על מי שקשה לו ועובד עם התלמידים המצטיינים, המורה הטוב הוא המורה שעובד עם אלו שקשה להם ונלחם על תשומת לב של כל תלמיד ותלמיד.
אי אפשר לשבת שעות מול הלוח, להקשיב, להעתיק מהלוח ולא להבין כלום.
אנחנו לא מכונות.
ולצערי, משרד החינוך שכח את זה.

19/07/2012 15:19
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך