the one sitting next to you
בהשראת המהפכה הצרפתית ועלובי החיים....

מהפכה תבוא

the one sitting next to you 01/01/2014 694 צפיות 9 תגובות
בהשראת המהפכה הצרפתית ועלובי החיים....

ברחוב צועדים חיילים, מורידים את ראשם בפני המלך. והמרכבה נוסעת, רתומה לסוסים לבנים. ובשורות ישרות, ילדים נשים וגברים, כל פשוטי העם עומדים בראשים מושפלים. האימפריה משגשגת, מבחוץ לא בפנים. הפשוטים ברברים, האצילים שולטים.
ומן הקהל, מתעוררת העוצמה. עוצמת האנשים, שחיכו למלחמה. ובקול נמוך הם יפצירו, בקול מאד שקט, אבל כולם ביחד, זה כבר לא יהיה קול בודד!
"תשמעו את האנשים, מתאחדים מול השלטון.
כולנו נילחם עד האדם האחרון.
מגיעה לנו חירות, גם אנחנו בני אדם.
המלך לא כל יודע, ועכשיו קולנו ירעם!"
האנשים שרים, מול חיילי המלוכה. הסוסים צוהלים והמלכה כבר לא בטוחה, המלך יהיה חייב לסגת האנשים חייבים לנצח. החירות היא דבר שכל אדם לוקח.
"החיילים יבכו מול זעם הדחויים,
תנו לנו לאכול, גם אנחנו חיים!
האצולה האגואיסטית תמחק לחלוטין,
הקשיבו לכולנו ותשפטו כמונו לדין!"
כדאי למלך לפחד, לפחש מקום מחבוא. לאנשים נמאס, מהפכה תבוא! תשמעו את כולם, מפציעה למרומים, האצולה תיפול, יישארו רק אנשים.


תגובות (9)

חחח… בדיוק רציתי להגיד לך שזה נשמע כמו קטע טיפוסי בחרוזים של עלובי החיים… לא הכי אהבתי את החרוזים, הם קצת קלקלו כי היית חייבת לדחוף לשם מילים לא מתאימות לדעתי, אבל התיאורים יפים ואפשר ממש לדמיין מה הולך שם…

אתה מעריץ את עלובי החיים?

01/01/2014 11:54

אהמ אהמ אני בחורה…אהמ אהמ….
ואני אוהבת את עלובי החיים, ובסרט עצמו הקטע בו התחילו לשיר את Can you hear the people sing היה קטע ממש חזק לדעתי…
וניסיתי לכתוב בלי חרוזים לשם שינוי אבל לא ממש הצליח לי… כל הזמן התחלתי באופן טבעי לחרוז שם, אז החלטתי לוותר ולעשות מן גרסה קטנה ולא ממש טובה להאם אתה יכול לשמוע את האנשים שרים…(לא היה לי כוח לכתוב שוב באנגלית)
תודה על הביקרות

01/01/2014 11:57

אופס…Do you hear the people sing

01/01/2014 12:01

מדהים!
יש לזה המשך?

01/01/2014 12:03

אמ…לא ממש. זה על המהפכה הצרפתית. את יכולה לקרוא את הספר "עלובי החיים" שדרך אגב נכתב הרבה אחרי המהפכה עצמה אבל לדעתי משקף אותה בצורה מעולה.
או לראות את הסרט. זה בהשראת אחד השירים שם, שיר מדהים.

01/01/2014 12:05

חחחחח בגלל זה זה כל כך הזכיר לי את המהמפכה הצרפתיתת!
אבל מאוד אהבתי, ראיתי את התמונה בבירור והתיאורים מקסימים, יש בכיתבה שלך המון אנרגיה!
מקסים, אהבתי נורא

01/01/2014 12:18

תודה ^^

01/01/2014 12:33

עלובי החיים אעאעאעאעאעאעאאע.
ז'אבר רערעררערערערע.
שיר יפה.
שמבטא בדיוק את עלובי החיים.
אוהבת אותך,גבי.

03/01/2014 06:58

אני קוראת אותו עם בת-דוד שלי שנים… אני בדיוק בקטע שפנטין מתה… )':

03/01/2014 10:20
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך