סתם עץ

חולמת בהקיץ 06/06/2015 979 צפיות 12 תגובות

אחרי המקרה ההוא, היא התחילה לצייר עצים. לא גם עצים, רק עצים, כל הזמן, וכולם נראו אותו הדבר. כמובן שלא בדיוק אותו הדבר, סדר הענפים היה שונה, העובי של הגזע השתנה גם הוא, וכמעט לכולם היה דבר שייחד אותם. אבל הם היו מאותו הסוג, עצים שהתיאור המתאים להם ביותר היה "עתיקים". עצים עם גזע סדוק, שכל ענפיהם היו עירומים, אבל הם לא היו מתים. הם רק חיכו.

היא ציירה אותם בעטים ובעפרונות, בכל מקום. היה לפחות עץ אחד בכל מחברת שבה השתמשה, ודפים עם ציורי עצים קישטו את כל קירות חדרה.אם היא קשקשה מתוך שיעמום – היא ציירה עץ. אם לא היה לה מה לכתוב – היא ציירה עץ.

לא היה שום הסבר לעובדה שציירה עצים. כשהתבקשה אצל הפסיכולוג, שהלכה אליו פעם בשבוע מאז, לצייר מה שהיא רוצה באותו הרגע, היא כמובן ציירה עץ. הוא הסתכל עליה בתדהמה כשראה מה ציירה. אחרי טראומה כזאת, עצים הם לא הציור שפסיכולוגים רוצים לראות. הם מצפים למשהו שיצביע אולי על איזו פוסט – טראומה מודחקת. והיא ציירה עץ.

אולי היא ציירה אותם דווקא בגלל שלא היו קשורים למקרה.אולי כשהיא ציירה אותם היא שכחה מזה לרגע, ולפי ההגיון הבריא, ככל שהיא ציירה יותר מאותם עצים היו יותר רגעים שבהם היא שכחה.
וזה לא היה קשה.
זה היה רק עץ.
סתם עץ.
ואולי זה כל העניין.


תגובות (12)

מדהים.

06/06/2015 16:10

יפה מאוד, יש בזה מסר מעורפל שאפילו אני לא הצלחתי ממש לקלוט, אבל אל תאמרי לי, אחרת זה יהרוס את ההרגשה הטובה והמסתורין שהקטע השאיר לי.
הפשיטות בסתם עץ הרבה פעמים חסרה בחיים של אנשים.
פסיכולוגים יכולים לחשוב שאנשים מסוימים לוקים בדברים מסובכים, מתוסבכים, עברו הרבה בחיים, עכשיו אפשר פשוט לקוות שיהיה יותר טוב.
אבל זה פשוט מאוד, זה סתם עץ.

06/06/2015 16:13

    קצת לא נעים להגיד, אבל גם אני לא בטוחה מה המסר בסיפור הזה….. :)

    06/06/2015 16:40

ווואו! מדהים! פשוט יפיפה. הכתיבה של מעולה!

06/06/2015 16:34

עץ. מכול מה שאפשר לכתוב על עץ.
כתבת על היותו פשוט, הרי הוא עץ לא כך?
לדעתי זה גאוני. יש הרבה מה לכתוב על עצים.
הם זקנים, הם עתיקים, צופני סוד, מיסתוריים.
קשובים לנו, כאלה שתמיד יהיו שם בשבילך.
הם גם מפחידים וטראומטים, שורטים ומרשרשים.
ועכשיו הסיפור שלך תופס אצלי שורה במועדפים.
כי עץ זה רק עץ.

06/06/2015 19:44

מדהים.
אני חולה על זה כשסופר כותב סיפור מעורפל וכששואלים אותו למה הכוונה הוא בעצמו לא בטוח. תחשבי על זה, אולי כתבת על כך מתוך משהו בתת המודע שלך.
הכתיבה עצמה פשוט מושכת ומעניינת וגורמת לי לרצות לקרוא עוד ועוד ועוד מהסיפורים שלך.
התוכן עצמו, אין מילים. אהבתי מאוד. המסתוריות. גרמת לי להתעניין, אני אחשוב על הסיפור הזה עוד הרבה.

06/06/2015 20:06

ממש כיף לשמוע מחמאות כאלה! תודה

07/06/2015 20:32

בס"ד, וואו מהמםם!! זה ממש יפה! אפילו בחירת העורכים לדעתי.. אהבתי:-) יום טוב!

23/06/2015 14:48

את אלופה.

08/07/2015 10:41

כתיבה מעולה!!!:-)

11/07/2015 12:43

יפיפיה.

17/07/2015 16:38
2 דקות
תגיות:
סיפורים נוספים שיעניינו אותך