dani9196
בקיצור, המסר: Life is overrated
הסיפור הראשון שאני מפרסם מהגלקסי הנערץ שלי תוך נסיעה באוטובוס.

ערך החיים

dani9196 29/08/2013 1319 צפיות 4 תגובות
בקיצור, המסר: Life is overrated
הסיפור הראשון שאני מפרסם מהגלקסי הנערץ שלי תוך נסיעה באוטובוס.

הרשו לי לשאול אתכם שאלה. אתם לא חייבים לנסות לענות… מטבע הדברים, היות ואני זה שכותב את הדברים, אני עצמי גם אענה על השאלה שאשאל, כך שאינכם צריכים לנסות ולנחש את התשובה מיד, פשוט תמשיכו לקרוא ולבסוף תגלו הכול… השאלה הולכת ככה: 'מהו מחיר החיים?' פשוט מאוד! כמובן שאינני שואל בעבור מה תסכימו לקחת חיים של מישהו אחר, הרי לכול אחד מחיר משלו. יש כאלה שלא יסכימו לעשות את המעשה גם בעבור כול ההון שבעולם, יש כאלה שיגידו שהמחיר תלוי באדם שאת חייו יתבקשו ליטול ויש כאלה שיסכימו לבצע את המעשה הנתעב גם בעבור ארוחה עסקית במסעדה האהובה עליהם. לכול אדם תהיה תשובה אחרת אם אציג את השאלה בצורה כזו, לכול חיים יהיה גם מחיר שונה… אני מחפש לשאול את השאלה כך שהתשובה תהיה אחת בפי כולם, מה המחיר של החיים שלך, שלי ושל כולם? חד משמעית! וכן, אני כבר רומז שלכולנו יש בדיוק את אותו תו המחיר, כולנו עולים אותו הדבר. אני גם לא שואל כמה החיים של כול אחד יקרים בעבורו. הרי זה יהיה כמו לבקש מבעל דין להעיד במשפט של עצמו, וכמובן שכול אדם הגיוני יענה שחייו יקרים לו מפז, בדיוק כמו שכול בעל דין הגיוני יעיד על עצמו שהוא הצודק. אעצור אתכם לפני שתזכירו לי שישנם אלו שמאבדים את עצמם לדעת. אותם אינני מחשיב לאנשים הגיוניים, בדיוק באותה המידה שאינני מחשיב את אלה שירשיעו את עצמם במשפט לאנשים הגיוניים. אבל בעצם כול זה לא חשוב, אלה שמתאבדים לא חשובים וגם אלו שלא, לצורך העניין. אנשים יכולים להעריך את חייהם כיקרים מפז ויכולים גם להעריך את חייהם בפחות משווה פרוטה, אך גם אם ישלמו את כול ההון שבעולם בעבור חייהם, אין זה אומר שזהו מחירם האמתי. תמיד תישאר העובדה: ככה הם מעריכים את חייהם, ואין זה משקף את ערכם האמתי. אז אם אשאל בדרך הראשונה – התשובה לא תהיה חד משמעית. אם אשאל בדרך השנייה – התשובה לא תשקף את המציאות. במקום זאת אציג את השאלה כך שהתשובה עליה תהיה חד משמעית ותתאר את שווי החיים כולם, באופן שלא תלוי בצורת הסתכלות אנושית. ובכן, לא אלאה אתכם בדברים נוספים, אגש להצגת השאלה. והנה היא לפניכם, מוצגת בצורה שאני רואה לנכונה, השאלה: כמה צריך אדם לשלם בשביל ליצור חיים? התשובה הברורה והמידית לשאלה זו היא כמובן: כלום! אפס! גורנישט! -זהו ערך החיים. החיים הם בעצם חסרי מחיר, חסרי כול ערך, לא צריך לשלם בעבורם דבר. אם אני לצורך העניין ארצה ליצור לי חיים חדשים, אוכל לעשות זאת כאן ועכשיו, בחינם. זה בהנחה שמישהי תסכים ליצור אותם איתי, אך אנחנו סוטים מן הנושא… אעצור אתכם שוב לפני שתחלקו על דברי, אני יודע מה אתם בטח חושבים וכמובן שמי שאכפת לו מהחיים יהיה מוכן גם לשלם בעבורם, לדאוג להם ולטפל בהם בכול מחיר, בין אם אלו הם חייו שלו או של יקיריו, אך ברמת העיקרון ידידיי, החיים הם חסרי כול ערך, אין להם מחיר, אפשר ליצור אותם בחינם, אפשר לחיות אותם באשליה של חשיבות, ולבסוף, כולנו מוכרחים להפסיק לחיות אותם ולהסתכם בשום דבר חסר ערך שהתחיל משום דבר ונגמר בשום דבר, "מעפר באת ולעפר תשוב".


תגובות (4)

וואו לפעמים אתה כל כך עמוק שאני טובעת בטקסט. -.-

29/08/2013 10:08

תודה, בהנחה שזה שאת טובעת זה דבר טוב… :)

29/08/2013 10:38

זה היה יפהפה.
עדיין לא התאכזבתי ממך אתה יודע?
זה חתיכת הישג…
האמת שאני מרגישה כאילו אני מתחילה להכיר אותך, אז חשבתי, שמן הראוי שלפחות אמצא זמן להגיד לך מזל טוב. ותמשיך לעשות את מה שאתה עושה כי כל העניין הזה של להיות קיים- אתה מצליח, לפחות מבחינתי, זה דיי עובד לך.
לילה טוב דניאל(:

21/12/2013 16:55

אני מבין שאת מצפה להתאכזב ממני מתישהו בעתיד, אך לצערי אין אני מתכנן לפרסם סיפור גרוע ביותר, לפחות לא בזמן הקרוב, כך שתיאלצי למצוא דרך מקורית להגיע לאכזבה המיוחלת. בנוגע לשאר הדברים, אני מודה לך, כתמיד. טוב לדעת שלפחות מישהו מעריך את היצירה שלי (בלי להישמע גאוותן או רגשני מדי).

21/12/2013 21:41
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך