?THE ALICE
זהו לא סיפור שנוגע אליי באופן אישי. למען האמת, לגיבור הקטע ולי אין הרבה תכונות משותפות. אך רציתי להתנסות בכתיבת סיפור בשפה פחות גבוהה מן הרגיל. איני בטוחה אם צלחתי את המשימה לפי שביעות רצונכם, אך זוהי אחת מן הפעמים הנדירות בהן אני אוהבת את יצירתי הסופית. לא אומר שזהו הקטע הטוב ביותר שאת עלילתו רקמתי, אך הוא טוב מספיק בעיניי. טוב מספיק לתחרות סיפורים קצרים שהחלטתי לקחת בה חלק. אך איני בטוחה אם לשלוח אותו. כבר התחבטתי בשאלה מספר פעמים בכמה החודשים האחרונים. על כל פנים, רציתי לומר שאימי מאוד אוהבת פיות חרסינה, וביתי תמיד היה מלא בהן. אשמח לשמוע דעות כנות, וביקורות בונות, תודה רבה לכם שבחרתם לקרוא את הקטע שלי.

פיות חרסינה

?THE ALICE 16/01/2016 1465 צפיות 6 תגובות
זהו לא סיפור שנוגע אליי באופן אישי. למען האמת, לגיבור הקטע ולי אין הרבה תכונות משותפות. אך רציתי להתנסות בכתיבת סיפור בשפה פחות גבוהה מן הרגיל. איני בטוחה אם צלחתי את המשימה לפי שביעות רצונכם, אך זוהי אחת מן הפעמים הנדירות בהן אני אוהבת את יצירתי הסופית. לא אומר שזהו הקטע הטוב ביותר שאת עלילתו רקמתי, אך הוא טוב מספיק בעיניי. טוב מספיק לתחרות סיפורים קצרים שהחלטתי לקחת בה חלק. אך איני בטוחה אם לשלוח אותו. כבר התחבטתי בשאלה מספר פעמים בכמה החודשים האחרונים. על כל פנים, רציתי לומר שאימי מאוד אוהבת פיות חרסינה, וביתי תמיד היה מלא בהן. אשמח לשמוע דעות כנות, וביקורות בונות, תודה רבה לכם שבחרתם לקרוא את הקטע שלי.

תמיד אהבתי אותן.
כשהייתי קטן, אחי הגדול היה צוחק עליי בגללן . "רק בנות אוהבות את בובות הזכוכית האלו!", הוא היה צועק. ניסיתי להסביר לו שאלו לא בובות, ושהן אפילו לא עשויות מזכוכית, אבל הוא לא הקשיב. בחדר שלי, ממש מעל המיטה, היה תלוי מדף מעץ מהגוני. עליו הייתי מניח את הפיות שלי בזהירות. את כולן אהבתי, גם את אלו שנשברה להם יד או קצת מהשיער. אבל את אלו שהכנפיים נשברו על גבן- שנאתי. לא יכולתי שלא. בכל פעם שהייתי מסתכל על פיה אומללה חסרת כנפיים, הייתי מרגיש את הזעם זורם לי בכל הגוף. הסיבה שאהבתי והערצתי אותן כל כך הייתה טמונה בחתיכות החרסינה העדינות שהודבקו אל גבן הזעיר. פיות הן חופשיות. הן יכולות לעוף, וגם לברוח, אם ירצו. אבל אני לא יכול. אותי, כוח המשיכה מדביק לאדמה בכל המרץ. הפיות היו מרחיקות את הבדידות שבה שקעתי. הן תמיד חייכו אליי בחיוך מסתורי ומלא חן. חיוך שצופן סוד, סוד ששמרו רק לי. המחשבה שיש מישהו שמבקש את קירבתי ניחמה אותי, אפילו שהפיות בחרו רק להביט בי, ולא לדבר. הן תמיד שימחו אותי. ואפילו שלפעמים שכחתי לנקות את האבק מהשמלות הצבעוניות שלהן, הן הביטו בי במבט קורן ולא חדלו מלחייך. ואני הייתי מאושר בקרבתן, ומהופנט מפניהן היפים והענוגים.
"פיות הן חופשיות", הייתי חושב, "הן הכי מאושרות בעולם". מעולם לא הייתי חופשי. המשפחה שלי תמיד העכירה על מצב הרוח שלי, ובין בניה מעולם לא הרגשתי שלו.
אבא תמיד היה צועק, ואף פעם לא היה מסופק. אמא תמיד אמרה שכולם שונאים אותה, ושהיא נטל למשפחה, מה שהרגיז את אחי הגדול. "את ילדותית וקורבנית!" הוא צרח עליה בארוחת שיש אחת, "מה לעזאזל גרם לך לחשוב שאת יכולה להיות אמא?"
כשהייתי קטן, ריחמתי קצת על אמא שלי. עד שהבנתי שהיא ממש לא זקוקה לרחמים. אחי צדק, אימי הייתה אישה קורבנית שנתנה לזולתה את האפשרות לפגוע בה, ובכבודה.
שנאתי לחשוב עליה. ובגלל זה פניתי לחברותיי המפוסלות. גם בבית הספר צחקו על החיבה שגיליתי כלפיי הפיות. וכשהייתי בכיתה הא, ילד אחד בשם אייל חיטט בילקוט שלי, ומצא אחת. הוא ניפץ אותה מול כל החברים שלו, ואני בכיתי.
על המדף יש כמעט ארבעים. את השאר פיזרתי בכל מיני מקומות, כך שתמיד יהיה מישהו שיחייך אליי. כולן יפות, ואני מוקיר כל אחת מהן. הן תמיד היו חברות שלי. גם כשאף אחד מבית הספר לא רצה להיות. והן תמיד היו אצלי, גם כשאבא עזב.
שנאתי לראות פיה בלי כנפיים, מפני שאם הן חסרות, מה יעזור לגוף החרסינה להתנתק מהקרקע, ולנסוק לגבהים? מה ייחד את אותה הפיה, ויהפוך אותה לחופשיה?
לא רציתי שתהיה פיה לא חופשיה, וגם רציתי באחת. רציתי פיה ללא כנפיים, מפני שאחת כזו תהיה מחויבת בנאמנותה אליי. היא לא תוכל לעזוב, כמו שהשאר עזבו. היא לא תוכל לפרוס את כנפיי החרסינה שלה, ולחמוק החוצה דרך החלון. היא לא תוכל לעוף..


תגובות (6)

זה ממש יפה והמשלב הלשוני מתאים בדיוק לקטע. הקטע נהדר ובהחלט יכול להצליח בתחרות, לכי על זה!

16/01/2016 02:48

תודה, נחמד לשמוע

16/01/2016 03:05

את מקסימה, הקטע מקסים, לכי על זה! לדעתי הקטע שלך יותר טוב מהרבה קטעים שעו

16/01/2016 10:41

יותר טוב מהרבה קטעים שעולים לכאן כל יום

16/01/2016 10:41

סיפור מקסים ורעיון מהמם. השפה באמת מתאימה ויושבת על הקטע מאוד יפה. בעיני לכי על זה!

27/01/2016 23:17

קטע מקסים.
לא יודעת אם התחרות כבר נגמרה, אבל אשמח לדעת אם הקשבת לאלו מעליי ולקחת בה חלק.

20/04/2016 18:31
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך