Stingray
דברים שעולים לאנשים במוח דווקא כשהם ממש ממש חייבים להירדם. הקטע עם הצל התחיל עם השיר Boulevard of Broken Dreams של Green Day. יש שם שורה (שאין לי כוח לכתוב באנגלית) שאומרת "הצל שלי הוא היחיד שהולך לצידי." פשוט תהיתי מה קורה לאדם שאפילו הצל שלו עצמו לא הולך לצידו. ומכאן המוח ה...'מיוחד' שלי התחיל את הכל. אני אשמח לחפירות על מה שאתם מבינים מהקטע הזה (מלבד שלדובר יש תסמונת פיטר פן אחת גדולה, ואובססיה מטרידה למדי לספר המסכן הזה).

פיטר פן

Stingray 08/06/2014 2098 צפיות 38 תגובות
דברים שעולים לאנשים במוח דווקא כשהם ממש ממש חייבים להירדם. הקטע עם הצל התחיל עם השיר Boulevard of Broken Dreams של Green Day. יש שם שורה (שאין לי כוח לכתוב באנגלית) שאומרת "הצל שלי הוא היחיד שהולך לצידי." פשוט תהיתי מה קורה לאדם שאפילו הצל שלו עצמו לא הולך לצידו. ומכאן המוח ה...'מיוחד' שלי התחיל את הכל. אני אשמח לחפירות על מה שאתם מבינים מהקטע הזה (מלבד שלדובר יש תסמונת פיטר פן אחת גדולה, ואובססיה מטרידה למדי לספר המסכן הזה).

כשאני מחפש משהו שאשאיר מאחור, אני לא מוצא דבר. אפילו הצל שלי לא רוצה להיוותר מאחוריי.
אז עליי לחפש אותו. כמו פיטר פן.
מעולם לא סבלתי את פיטר פן. הייתי עסוק ברחמים על קפטן הוק. התרגלתי להיות קפטן הוק. חם מזג, אכזרי, חסר רחמים.
כיום אני גורם הרתעה. בודד. לאנשים קל להתחמק ממני, כי אי אפשר להיתקל בי בטעות. אני הזמן שדוחק באנשים להתבגר. נוגס בהם במלתעותיי.
מישהו איבד שעון?
אני איבדתי את מה שהופך אותי להיות אני.
אני איבדתי את הצל שלי. אפילו הוא לא רוצה ללכת לצידי, גם אם אתפור אותו לנעליי.
הייתי מבקש ממך לתפור לי אותו, להוליך אותו בכל שעל בחיי. אבל אז את היית הופכת לוונדי אחראית ואימהית, ואני מעדיף אותך בתור אינדיאנית חופשיה. אחת שמעריכה את החופש מספיק כדי לסרב לאזוק את הצל לדרכי. אחת שחזקה מספיק כדי לסרב להעניש מישהו כל כך, שייאלץ להתלוות אליי.
אחת שחזקה מספיק לסרב לי.
טביעות נעליי נעלמות, נמחות בגסות. ייתכן והצל שלי מחה אותן ברוח שטות. סביר יותר, שהן מעולם לא התקיימו.
האם ראיתם את הצל שלי?
אני מניח שלא. הוא השתנה. לא, הוא לא השתנה. הוא תמיד היה אחר משחשבתי. הוא מעולם לא היה צל, לא שלי ולא של אף אחד אחר. פשוט כשהבטתי קדימה, אל ארץ לעולם לא הרחוקה, לא הבחנתי בו. לא טרחתי. הוא רק צל, לא?
לא. הוא לא צל. הוא אור ירח רך, מבהיק על ספר אגדות.
אני רוצה להיות הילד שקוראים לו מהספר. זה שאינו צריך לתפור צל-שאינו-צל לנעליו שאינן מותירות עקבות, רק על מנת לשכנע אותו להישאר.
ילד שאינו צריך להתבגר.

כמו פיטר פן.


תגובות (38)

הסיפור כול כך עמוק.
וכתוב מעניין, בלי שיבוץ של מילים שהורסות את המשלב התקין.
קשה לי לכתוב תגובה כי אני כול כך רוצה למצוא מילים שיתארו את את המחשבות שלי. אך גם המחשבות שלי מבולבלות, מעקלות את המסר דורשות קריאה נוספת שוב ושוב מתעקשות להבין.
אני מאמינה שעצם זה שלא הבנתי כמעט דבר אך התחושה שנותרה בי כול כך הסעירה אותי זו הצלחה ענקית בתור סופרת.
כול הכבוד.
ועוד דבר בזמן האחרון ראיתי אותך מתאמצת ומגיבה לי ולעוד אחרים רבים. תודה על היחס וטרחה רק אדם עם לב משקיע כול כך הרבה באנשים זרים.
אשמח להיות חברתך יחד עם דור נתי ליזה ריצ׳ל ועוד כמה תמונות שהכינוים שלהם באנגלית ומעבר להשגתי.
אוהבת יוקי.

08/06/2014 23:02

    אוי, ממש ממש תודה •^^•
    אולי זה בגלל שבעצם, אני ממש ממש לא רוצה להתבגר. זה דבר די מפחיד, בצורת הסתכלות מסויימת.
    ואני ממש שמחה שזה עוזר. וגם אם לא, זה מה שניסיתי לעשות.
    ו..אני מניחה שאנחנו סוג של ידידות. אין לי בעיה גם לדבר איתך במייל או בסקייפ (ברגע שאני אזכר בסיסמה).

    08/06/2014 23:19

    ססמה זה דבר מרגיז.

    08/06/2014 23:27

הו, הוזכרתי בתגובה של יוקי ^^
טוב, בואו נעבור לקטע
לא, לפני הקטע, תלווי לי כישרון.
יש לך כתיבה מדהימה וזורמת, אין שום דבר שקטע לי את הרצף בקריאה. זה יפה~ מדהים~~~ ומשום מה העמיד לי דמעות בעיניים
אולי זה בגלל אני לא רוצה להתבגר
ד"א, הידעת שבפיטר פן המקורי הוא הרג את הילדים האבודים כשהם התבגרו?

08/06/2014 23:07

    בלי אזכורים של האחים גרים הם עושים לי סיוטים בלילה.
    הם סוטים סדיסטים חולניים!!!

    08/06/2014 23:10

    אבל אני אוהבת סוטים סדיסטים חולניים :[

    08/06/2014 23:11

    אלו לא האחים גרים בכלל, אלא איזה מישהו אחר עם אותיות ושם משפחה או משהו כזה.
    תודה. ממש ממש תודה.
    ולא, לא ידעתי. אבל באמת תהיתי מדוע הם לא מתבגרים. למען האמת, זה דווקא די מעניין. כלומר, האם לא צריך בגרות כדי להרוג? או שדווקא הילדותיות היא זו שממאנת להשלים ולקבל את הבלתי נמנע?

    08/06/2014 23:13

    אני לא לדברת עבריתסקיי.
    ואני יודעת שאלו לא האחים גרים, הם היו גרמניים, אבל פיטר פן זה צרפתי

    08/06/2014 23:15

    חיפשתי בויקיפדיה באנגלית וראיתי שכתוב שם משהו על זה שכשהם מתבגרים הוא "מדלדל אותם".
    עכשיו נותרה רק התהייה איך ייתכן שכולם בנים.

    09/06/2014 16:14

הממ.. וואו..כתיבה יפה, המון כישרון! 'ילד שאינו צריך להתבגר'.. אני חושבת שהסיפור הזה ביגר אותי באיזשהו אופן.. אני בהחלט מסתכלת על הצל בהיבט אחר עכשיו, תודה!

08/06/2014 23:15

    תודה גם לך :)
    האמת, שזו הפעם הראשונה שאני מסתכלת על הצל (מפיטר פן) בצורה הזו. בתור אחד שכבול לפיטר פן.

    08/06/2014 23:21

למה רק ליזה זוכה להתייחסות?
אני מוחה!!!
אני זועמת ונעלבת!

08/06/2014 23:19

    נכון!!! למה לנטוש את יוקי?! היא שלג ביפנית!

    08/06/2014 23:22

    את לא רותחת, כועסת, נזעמת, מרוגזת ודורשת דין וצדק? :p
    התייחסתי אלייך ;)

    08/06/2014 23:23

    אז עכשיו להתייחס אלי. או יותר נכון לקטע שכתבתי שהוא לא פריקה.
    והנה הפריקות שלי, שתוכלי להתחמק באלגנטיות:
    פריקה.
    קרן אור [או משהו כזה]
    אמא
    לכי לקרוא, אולי הכישרון שלך יטפטף על הפרופיל שלי

    08/06/2014 23:25

וואו. פשוט וואו, וזהו.
הקטע עצמו מאוד יפה, אבל בתור אחת שקראה את הספר וקצת אובססיבית לפיטר אני פשוט חייבת לדבר עליו.
אחרי שקראתי את הספר, אני חושבת, התבגרתי מעט במשהו. אני עדיין רוצה להיות ילדה לנצח אבל יודעת שזה לא הכי טוב. לא סתם הסופר קרא לו "הילד הטראגי".
הייתי חופרת שעות על גבי שעות לגבי פיטר, אבל המוח שלי ריק כרגע. אני רק אגיד שכולם מוזמנים להרוג אותי, אבל בחיים לא הייתי בצד של הוק. זה שפיטר יכול להיות אכזרי לפעמים זה לא באשמתו. הוא ילד.
ודבר אחרון ומוזר – כשערכתי סקר מתוך שעמום בשנה שעברה בבית ספר שלי אם לגדול או לא לגדול, כמעט כל הילדים אמרו שהם מעדיפים לגדול. רק לי זה נראה מוזר?

09/06/2014 07:31

    לא רק לך, אני לא מבינה מה הטעם בלגדול. והאמת שבהיותי קטנה לא קראו לי הרבה ספרים ולא ראיתי הרבה תוכניות קלאסיות או משהו, אז את פיטר פן הכרתי בשנים האחרונות ולא קראתי עדיין את הספר, אני רק מכירה את קו העלילה הכללי. ובכלל, אני מעדיפה אליס בארץ הפלאות. בלי עלילה, בלי מסר, פשוט שם בשביל ההנאה שלי והפסקת החשיבה לכמה דקות
    דרך אגב, יש לי חידה
    מה משותף בין עורב ושולחן כתיבה?

    09/06/2014 07:40

    אני לא זוכרת בדיוק, אבל נראה לי שבשניהם אין את האות מ'..
    וזה לא שהייתי נגד פיטר פן – פשוט לא הייתי נגד קפטן הוק.

    אני יכולה להבין את זה. הרבה פעמים אני רוצה לגדול, ולהתבגר, ולהיראות מבוגרת. כשאומרים לי שאני נראית גדולה יותר ממה שאני באמת זה מחמיא לי. מצד שני, אני בהחלט מעדיפה להיות בת שש לנצח מאשר להיות בת שש עשרה לנצח.

    09/06/2014 15:09

    בשניהם יש ש'.

    09/06/2014 16:25

    איך בשניהם יש ש'?
    וסטינגריי אני חולקת על דעותייך. עדיף להשאר תמימים ולהיות מוגבלים בהמון דברים לנצח?
    או להיות חכמים, בוגרים ואחראיים עם כמה הפצעי פגרות, תעודת זהות, מותרות להמון דברים. אפשרות להנות יותר. פה בדיוק אמור לבוא הסיפור 'רציתי'

    09/06/2014 16:37

    במילה שניהם
    יש ש'

    09/06/2014 16:39

    כן, זה מה שהיה.
    נו, בשניהם יש גם מ' :P

    ולמען האמת, כשאני משווה בין השניים זה בהחלט מה שאני מעדיפה.

    09/06/2014 16:58

ואו זה כל כך יפה..
האמת שראיתי once upon a time ואם קוראים את הקטע ומתכוונים לפיטר *הזה-של-OUAT* אז הקטע נהיה עמוק יותר (וגם מוזר\מבלבל יותר למען האמת).
כתיבה יפה:)

09/06/2014 15:18

    לא ראיתי once upon a time, אבל פיטר זה אחד מהאלה שרודפים אחריהם, לא?
    בכל מקרה, ממש תודה :)

    09/06/2014 16:09

    האמת שלא ממש.
    פיטר שם הוא ילד רע (שאני אוהבת אותו נורא נורא. חחחח)
    והסיפור שלו עם הצל זה סיפור ארוך של כל העונה השלישית, בגלל זה הקטע הזה ממש הזכיר לי אותו.

    09/06/2014 16:13

    רגע..
    אה, נכון. זה לא אחד מהשניים שרודפים אחריהם.
    חברות שלי הכריחו אותי לראות קצת – אבל רק מהעונה הראשונה. אני יודעת שבעונה השנייה מתברר שהם צריכים אבק פיות בשביל להחזיר את כולם, ופה הוא בטח נכנס :)

    09/06/2014 16:22

    האמת שפיטר פן בעונה השלישית.
    חבל שהפסקת בעונה הראשונה. היא העונה הכי יפה!!
    (דרך אגב אם התחלת את העונה הראשונה, אז צ'ארמינג וסנואו – ג'ניפר וג'וש- במציאות התחתנו, ונולד להם בן שבוע שעבר) :).

    10/06/2014 14:01

כתבת טוב מאוד, כמו תמיד.
אני מבינה לליבו, אני מעלה קטע שכתבתי עוד כמה דקות.
אולי גם אני פיטר פן.

09/06/2014 16:25

אני קצת מבולבלת. קראתי את הסיפור עד הסוף. אפילו כמה פעמים, אבל לא הצלחתי להבין. לא את הסיפור ולא את הפואנטה.
כנראה זה משהו אצלי. אני מעדיפה פחות להתחכם.
מישהו יכול לתת לי הסבר שיספק אותי?
לא משהו, מישהו, לא מישהו, סטינגריי.
אני באמת לא בסדר.

09/06/2014 16:32

    אני לא חושבת שזה בדיוק סיפור. זה קטע. יש בו כמה דברים:
    1. הדובר מרגיש שהוא לא עשה דבר בחייו וכי הוא כה בודד שאפילו הצל שלו אינו חפץ בחברתו או בהליכה בדרכו.
    2. הדובר מצד אחד לא ממש מחבב את דמותו של פיטר פן, ומרחם על קפטן הוק. הוא מתרגל להיות יותר כמוהו מאשר פיטר פן, אם כי לבסוף הוא כן רוצה להיות כמוהו. אולי זה בגלל שאני באופן אישי הסתקרנתי מאוד מקפטן הוק ומעולם לא שנאתי אותו או החשבתי אותו לנבל.
    3. לאט לאט, בלי שהדובר מבחין, הוא הופך בעל כורחו לתנין המתקתק. הוא הופך למשהו שכולם נרתעים ממנו. הזמן הוא משהו שהדובר שונא, והוא בעצמו הופך לו. הוא הופך לדבר שהוא אינו רוצה להיות.
    4. כשהדובר מאבד את הצל שלו, את זה שכביכול חייב ללכת אחריו, כנגד ההיגיון הוא רוצה לבקש מאחרת שתתפור (למעשה תכריח) את הצל להישאר במקומו. הוא עדיין לא מבין לחלוטין שהצל הוא למעשה ישות עצמאית ובעלת זכות לחופש, אבל מצד שני הוא לא רוצה להטיל על הארחת את האשמה. ייתכן והוא כועס על כך שאם היה מבקש ממנה – היא הייתה נעתרת לו מהר מדי. שהיא צייתנית ומסורה מדי.
    5. ושוב, המעשים שלו נעלמים. כאן הוא מתחיל להכיר מעט בכך שלצל שלו יש דעה ועמדה. הוא תוהה האם מעשיו 'נעלמים' בהשוואה לזה שהוא חשב ל'רק צל', או שהם באמת לעולם לא היו משמעותיים.
    6. לבסוף, הוא מבין ומתחרט על כך שמעולם לא הבין וחשב על רצונותיו של הצל, ולמעשה מעולם לא הכיר אותו. הצל מעולם לא היה מה שצל אמור להיות – שובב, חשוך, צייתני ונגרר – כיוון שמעולם לא היה כזה, אלא הוכרח. בדיוק כמו בעליו. הצל הוא בכלל לא צל, אלא אור ירח. הוא אינו 'מעצבן' ו'מרושע' כמו שחשבנו שהוא.
    7. לבסוף הדובר מביע תקווה לחזור ולהיות ילד קטן, לחזור לתקופה בה הכל היה חלק מספר האגדות. אולי אפילו לנורמליות מסוימת, בכך שהוא נכנע ו'מסכים' לרצות להיות כמו פיטר פן.

    מקווה שזה לא ארוך ומסובך מדי. :)

    09/06/2014 16:56

    *ארחת=אחרת

    ובהמשך ל-6: הוא עדיין מאמין שזה שהמעשים שלו הם אלו שלא משמעותיים הגיוני יותר משמעשיו של הצל יתעלו עליהם. כלומר – הוא עדיין מפקפק בצל.

    09/06/2014 17:01

האמ. בקרוב אני אלך מהמחשב. האמ.
אז אני אגיד מילה אחת: אני אוהבת את זה.
אבל פחות. משום מה הסיפורים האחרים שלך נפלאים. זה פחות.

09/06/2014 16:32

    כולם טובים. אני חושבת אפילו שזה יותר. הוא מדהים.

    09/06/2014 16:37

הו אהבתי מאוד. יש לך כתיבה נפלאה ועמוקה.
~מדרגת חמש~

09/06/2014 16:48

חתול ים (אין לי כוח לכתוב באנגלית)
אני שיניתי תמונת פרופיל ומתכוונת לשנות גם את השם שלי לריין.
אני מספרת לך על זה כי אני אוהבת כשאת מגיבה לי ביקורות בונות ואני תמיד חושבת איך לגרום לעצמי לכתוב מושל בשבילך.
נשמע מוזר אבל באמת, כזאת אני, מלאך ספיר.

09/06/2014 17:34

    בכל מקרה הייתי מזהה אותך בזכות הסיפורים שלך :)
    ואני ממש שמחה שההערות האלה באמת עוזרות לאנשים ^^

    09/06/2014 17:52

באמת? לזהות בזכות סיפורים… אני כותבת על זה!

09/06/2014 18:45

וואוו! כולם פה כותבים כלכך ארוך, ולי אין הרבה מה לומר חוץ מזה שהקטע מושלם. כתוב ומנוסח כמו שצריך, כל מילה במקום.
חשבת לשלוח את זה לבחירת העורכים?

20/06/2014 00:08
סיפורים נוספים שיעניינו אותך