dani9196
עכשיו זה יותר מובן?

קיים כול כך, שכתוב

dani9196 11/09/2013 769 צפיות 17 תגובות
עכשיו זה יותר מובן?

אני מפחד, מפחד כול כך, אני רועד בכול גופי… אני לא זוכר שום דבר מהזמן שלפני שנולדתי! למה אני לא זוכר שום דבר מהזמן שלפני שנולדתי?! כלומר, אני יודע, לא הייתי קיים, ואיך אוכל לזכור דבר שלא חוויתי?! אבל כשאני מנסה להיזכר, אפילו במשהו קטן, ברגע, בחלקיק שנייה – כלום! פשוט הריקנות הכי ריקה שיש… לא חושך, לא חוסר תחושה, פשוט כלום. זה מפחיד אותי כול כך, חוסר קיום, שיא הכלום, ואני יודע שזה מה שמצפה לי בעתיד… אני יודע שלא הייתי קיים בעבר ואותו גורל מצפה לי שוב… אני יודע שלפני שנולדתי הייתי בסך הכול שני תאים בגופם של אבי ואמי, שני תאים שקיומם היה בעל טיב כה נחות. אני יודע שהחומרים מהם נוצרתי, מהם נוצרו שני התאים האלו, היו מפוזרים בטבע בצורת סוכרים, חלבונים, פחמימות וכול השאר, עד שאבא ואימא שלי אכלו אותם והפכו אותם אלי, ואני יודע שאני עתיד לחזור ולהפוך לאותם חומרים – לסוכרים, לפחמימות ולחלבונים שיפוזרו בטבע, לא יותר מזה. אני יודע שסביר להניח שיום אחד אותם החומרים יחזרו וירכיבו אדם נוסף, שאותם חומרים יתקלו ויתפרקו באדמה בה אקבר וישמשו מזון לצמחים או לחיות, צמחים וחיות אותם יאכלו בני אדם ושוב יעשו מורכבים מאותם חומרים מהם הייתי מורכב אני… אך זו לא נחמה, אני לא רוצה להפוך לחלבונים שירכיבו אדם אחר! אני לא רוצה שיצרכו אותי אחרי שאמות! איזו נחמה יש בזה?! "מחזור החיים – דבר יפיפה." תעשו לי טובה! אין שום דבר יפה בלהירקב ולעבור להרכיב מישהו אחר שיסבול את אותו הקיום בר החלוף. וזה לא גלגול נשמות… אני עדיין אהיה לא קיים! אני עצמי עדיין אשאר להיות כלום! בדיוק כמו שלא הייתי קיים כשהייתי אדם אחר שהורכב מאותם החומרים בעבר. אני לא זוכר איך היו החיים בתור חלבון במוחו של לואי הארבע עשר, או בתור פחמימה ברגל של יוסף מטבריה… זהו לא גלגול נשמות, זהו גורל אכזר. אני מעולם לא ביקשתי להיות קיים כול כך, להיות מודע לעצמי ולסביבה, וחומצות האמינו שמרכיבות אותי בוודאי לא ביקשו… אם תשאלו אותי, זהו מעשה ממש נפשע, לקחת חומרים חסרי מודעות וחסרי חיים ולהפוך אותם לאנושיים, רק בשביל שיוכלו לעבור את הקיום הזמני הזה ואז למות שוב ולחזור על אותו התהליך… זהו פשע של ממש כנגד החומרים המסכנים! ועכשיו אני מבין למה המצווה הראשונה בתורה היא "פרו ורבו." אם לא היה כך, רק הסוטים והלוקים בנפשם היו מבצעים את המעשה הנפשע והנתעב הזה של הענקת קיום חולף, אבל אלוקים ציווה אז אלוקים ציווה, ועכשיו מסתכלים על זה כדבר יפה, "להביא ילדים לעולם." לא תודה. מעולם לא ביקשתי לבוא לעולם, אבל עכשיו אני מפחד פחד מוות מלעזוב אותו, פחד מוות כפשוטו, פשוט יושב ומפחד, לא מפסיק לרעוד… אבא, אימא, מה הפריע לכם כשהייתי אוסף של חומרים חסרי דעת? למה הייתם חייבים להפוך אותי לקיים כול כך?


תגובות (17)

עכשיו זה ברור!

11/09/2013 13:17

פחות או יותר (טוב גם קראתי את ההסבר בקודם אז..) אבל אתה באמת חושב ככה על לידה והכל? שזה רק חילוף חומרים?…

11/09/2013 13:19

את חייבת להודות שלהביא ילד לעולם זה דבר אכזרי (לפחות מבחינות מסוימות).

11/09/2013 13:20

למה זה אכזרי? (אל תשכח שגם אתה נולדת… במובן מסוים..)

11/09/2013 13:22

יש בזה משהו במיוחד עם המציאות של היום… הפעם אני לא הולכת לעשות ציטוטים איתך דניאל בתגובות אני בדיוק הגעתי לחנייה של הקניון ואני עפה לסליחות אז…

11/09/2013 13:23

אני מתכוון, למה לגרום לבנאדם לעבור את כול הסבל שבחיים, ולמרות שהוא גם נהנה, אבל מה הטעם בזה?! הרי ההנאה חולפת, האדם מת והוא לא נהנה יותר, הוא סתם עבר חיים מלאי סבל לשווא. למה להתחיל עם זה מלכתחילה?!

11/09/2013 13:28

דניאל.. אתה מתכוון שאתה לא רוצה להביא ילדים?

11/09/2013 13:32

איזה דיכאון><

11/09/2013 13:37

מצטרפת לשקד…

11/09/2013 13:39

סיפור ממש חפה ומרגש :)
~ מצטרף לשקד וספיר ;) ~

11/09/2013 13:39

יפה * אבל גם חפה ;)

11/09/2013 13:40

אני לא מסכימה איתך שלהביא ילד לעולם זה דבר אכזרי, ובכל אופן זה מאד תלוי בסביבה שהוא חי. כל עוד החיים שלך הם לא סדרת עינויים וסבל בלתי נגמר עדיף להיות קיים לזמן מה מאשר לא להיות קיים כלל.

11/09/2013 13:47

שקד, בקשר לילדים, זה עניין סבוך, זה מסתכם בהרבה יותר ממה שהצגתי בסיפור, ואני כן רוצה, אבל הלא כולם רוצים? זה הרי הטבע שלנו. ובכול זאת, אני חושב שזו לא שאלה של רצון, זו שאלה של מה המעשה הנכון לעשות, ואני ממש לא יודע להגיד בביטחון…
בקשר אליך, רייצ'ל גרין, את חולקת על החכם באדם (ואם קיבלת את הרושם שזה אני, אז זה לא. דיברתי על שלמה המלך. עייני ספר קהלת פרק ד' פסוק ג': "וטוב משניהם עדן לא ראה את המעשה הרע אשר נעשה תחת השמש.") הכתיבה שלי מושפעת המון מקהלת, "הבל הבלים אמר קהלת, הבל הבלים הכל הבל." :)

11/09/2013 14:01

אז אתה כן רוצה אבל..
~לא משנה, מרימה ידיים בכניעה~

11/09/2013 14:04

זה פשוט מסובך, אם הייתי מכיר טיבו של העולם בוודאות, הייתי יכול לקבוע, אבל אף אחד לא מכיר את העולם די בכדי לקבוע… אני פשוט חושב על העניין יותר מדי, כנראה שבסופו של דבר אקום ואעשה זאת מבלי לחשוב. אם אתחרט על כך או לא, את זה רק העתיד יגלה, עוד פעם, בהנחה שמישהי בכלל תסכים לעשות את זה איתי (אם קראת את הסיפור 'ערך החיים', את יודעת על מה אני מדבר…)

11/09/2013 14:12

מה????

13/09/2013 00:00

כן, אני יודע, הסיפור לא מובן…

13/09/2013 00:02
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך