Zohar S
אני לא בטוחה אם תבינו איך זה יכול להיות סיפור אישי, ערפלתי הכל ויצרתי הכל לא מציאותי עד ש... אבל זה אכן סיפור אישי, כמעט ככל דבר שאני כותבת.

רוצחת צבעים

Zohar S 05/06/2014 635 צפיות 4 תגובות
אני לא בטוחה אם תבינו איך זה יכול להיות סיפור אישי, ערפלתי הכל ויצרתי הכל לא מציאותי עד ש... אבל זה אכן סיפור אישי, כמעט ככל דבר שאני כותבת.

לפתע התחלתי לראות בין כל החשכה. אני מצפה לזרם חמים של צבעים כתומים כתפוז בשל ואדומים כוורד. הצבע היחיד שהגיע הוא הוורוד המזויף, עוטף אותי וחונק אותי מכל עבר. לידו הכחול כתקווה וירוק כצמיחה. הם ברקע, לא מבקשים לעצמם צומת לב ונותנים לוורוד לתפוס את כל הבמה. כבר הבנתי שישנם אנשים מיוחדים שיבחינו שהצבעים הירוקים והכחולים הם השולטים. האנשים שיצלחו להוריד מעיניהם את הכיסוי התמידי ולהסתכל על נפש המקום. לפתע טיפות מן הצבע השחור החלו לטפטף אל עורי, הם שידרו אליי השפלה, בושה. הם כמעט סגרו עליי ואז הגיע הצבע הסגול, המושיע שלי. הוא שידר לעברי גלים מלטפים והסביר שהכל יהיה בסדר. הוא הושיט לי דף ועט וביקש ממני לכתוב. התחלתי לכתוב ונתתי למילים השחורות לזרום אל הדף ולרפא אותי מהן, לשחרר אותי מכל זעקה. המילים הפכו אט אט לוורודות, כתבתי את כל הזיוף והעפתי אותו מתוכי. הוא צעק, הוא אחז בי חזק, אך בסופו של דבר התנדף עם הרוח. לפתע חמניות צהובות החלו לצמוח סביבי, מגיעות לממדים עצומים. גובהן היה כמספר מטרים יותר ממני. הן היו שדה של כעס. כעס טהור וחסר גבולות. התחלתי לצעוק אך הרגשתי את הירוק בגבעוליהן מלטף אותי ומזכיר לי, כתבי. כתבתי מילים לבנות ורגועות ואיתן הדפתי את הכעס. החמניות התקטנו והתקטנו עד שנעלמו כמעט לגמרי, משאירות מאחוריהן מספר עלי כותרת אפורים.
הייתי בטוחה שניצחתי את כל הצבעים והרגשות שאיני רוצה להרגיש אך אז רואה את עלי הכותרת האפורים. שכחתי מהם לגמרי. האפור מסביר לי בעדינות שאין לי משמעות, שאני כלום וכך תמיד אהיה. הירוק והכחול, אני, מטלטלים. האפור מושיט לי יד ואני, כעיוורת לאור היום, אוחזת בה. מילותיו, החלקלקות כנחש, על כך שאיני יכולה מלטפות ושורפות אותי. הוא מתקדם ואני יחד איתו.
אנו מגיעים אל תהום עמוקה. הוא עוזב את ידי. הוא דוחף אותי.
אני שומעת זעקות, שבקעו מן הסגול והלבן. הם רצים בעקבותיי, מגיעים אל תחילת התהום ומנסים להושיט לי יד. האפור דוחף אותנו וגם את הכתום והאדום, שמשום מה גם רצו לעזרי.
הירוק והכחול, אני, נופלים ויחד אתנו הסגול, הלבן, האדום והכתום.
התנגשנו בתחתית התהום. איבדתי תחושה.
שמעתי צחוק שהדהד בין הקירות, זהו האפור, הוא צוחק מעלינו.
לא הבנתי מדוע ואז הרגשתי קור אפרורי החודר אל תוכי.
הבטתי בצבעים שלצידי.
הם אפורים.
הבטתי בידיי והתחלחלתי,
אני אפורה.
הצטרפתי לצחוקו של האפור, מבינה עכשיו את תכניתו.
הצמחתי כנפיים אפורות ויצאתי מן התהום,
מתקדמת, יחד עם צבעיי האפורים, אל עבר שנים שבהם ארצח את נפשם של עוד מאות בני אדם,
ארצח את צבעיהם.


תגובות (4)

אולי אני לא רואה את הסיפור האישי, אבל גם בלעדיו זה קטע טוב.
הערה אחת:
צומת לב=תשומת לב.
הכי אהבתי בקטע, זה שלבסוף את יוצאת כנגד הצבעים. לדעתי זה סוף מפתיע יותר, ובכללי אני אוהבת סיפורים שתומכים ב'רעים' (כאן, הצבע האפור מתואר כסוג של נבל חלקלק). הכתיבה מעניינת, והצורה שהאנשת את הצבעים הייתה יפה.
ואולי אני משוחדת כי הסגול יצא פה די טוב.
לא.. זה טוב גם בלי שיחוד :)

05/06/2014 13:26

    וואו, תודה רבה לך! אקח לתשומת ליבי ואתקן :)
    והאמת, מרוב שטשטשתי הכל כל כך הרבה אני לא בטוחה שאפשר לקרוא לזה סיפור אישי.

    05/06/2014 14:13

אוקי, לא הבנתי כל כך איך זה יכול להיות סיפור אישי.
אבל אני מנסה לנחש. אהבתי את הכתיבה שלך, מדהים!!

06/06/2014 00:32

    תודה רבה לך! וזה לא מסוג הסיפורים האישיים של
    "קמתי בבוקר…", "יש לי יום הולדת…"
    זה בין הדברים היותר אמתיים ואישיים שכתבתי אי פעם, אבל כמו שכבר אמרתי, מטושטש.

    06/06/2014 00:52
4 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך