הסיפור הומצא על ידי, אשמח לתגובות. אל תחוסו נשמות.

רשות למה שבא לי

05/05/2014 872 צפיות 4 תגובות
הסיפור הומצא על ידי, אשמח לתגובות. אל תחוסו נשמות.

עוד יום שאני נפגשת בלילה עם חברים בפארק העירוני, ביקשתי מאמא שתביא לי כסף לג׳ינס, היא אמרה לי שאנחנו קצרים במזומנים, ישבתי בחדר וחשבתי ״איך לעזאזל אני משיגה כסף להלילה?!״ לא עלה לי שום רעיון, הגיע הלילה ובאתי לפארק בידיים ריקות, ״שוב פעם?!״ צעק אבי ״מה אני יעשה״ הרמתי ידיים, כולם ישבו מסביב לשולחן עץ עם חבילת כוסות פלסטיק בקבוק וודקה, שלושה בקבוקי בירה שנדי ובקבוק אחד של בריזר, ״כוסעמעמק, איך זה הולך להספיק? לירון היום את מקבלת רק חצי כוס שמעת״ אמר ירדן ומזג לרוני כוס מלאה, רוני הסתכלה עלי ואמרה ״אל תדאגי שתי גם משלי״ אבל סירבתי ידעתי שזה באשמתי. חזרתי בשתיים בלילה, מהדירה של מנשה הזקן יכולתי לשמוע קולות של טלויזיה, בטח ערוץ 1, ״מוזר״ חשבתי לעצמי. ועליתי הביתה, למחרת התעוררתי בשעה 6 בבוקר לקולות של אמבולנסים מנתחת לביניין, הסתכלתי מהחלון וראיתי גופה מכוסה בברזנט על אלונקה, יצאתי מהדירה וראיתי פרמדיקים בתוח הדירה של מנשה הזקן, ״מה קרה?״ שאלתי ״את מכירה את האיש שגר פה בדירה?״ שאל הפרמדיק ״כן, מנשה הזקן, הוא שכן שלי״ הצבעתי על הדלת ״מה קרה?!״ הפרמדיק התנשף ואמר שהבוקר בחמש נורית השכנה מוקומה מעל הלכה לבקש סוכר היא דפקה בדלת ושראתה שאין תשובה הרבה זמן היא הציצה מהחור של המפתח וראתה שמנשה שוכב על הרצפה בלי הכרה, הפרמדיק אמר שהיה לו דום לב. אמרתי לפרמדיק שאני מצטערת לשמוע והלכתי לבית הספר, כשחזרתי הפרמדיק והאמבולנסים כבר לא היו שם, עברתי ליד הדירה של מנשה הזקן ואיתי שהפרמדיקים שכחו לסגור את הדלת, באותו רגע חשבתי שאולי אוכל למצוא שם קצת כסף לפעם הבאה שאפגש עם חברים, פתחתי את הדלת, היה ריח חזק של זקנים, חיטטתי במגירות, בארונות וליד הטלוויזיה אבל בסלון לא היה כלום. נכנסתי לחדר השינה, חיפשתי במגירות ובארונות, כלום, עמדתי לצאת אבל אז נזכרתי ששכחתי לבדוק מתחת למיטה ואולי שם הוא החביא את הכסף, אבל מה שמצאתי היה משהו אחר… המשך יבוא…….


תגובות (4)

אל דאגה, לא אחוס.

והרי ההערות (אני מרגישה כמו מגישת חדשות שאומרת "והרי החדשות"):

א. יש לך משפטים מאוד ארוכים עם הרבה פסיקים בתוכם. זה פוגם, זה הורס ואני מקווה שזה ישתפר.

ב. דיבור ישיר או ציטוט כותבים במרכאות ("משהו") ואילו מחשבות כותבים ללא שום סימן או עם גרשיים ('משהו').

ג. לא היו אנטרים בכלל. זה מאוד… משעמם לקרוא את כל הסיפור כמקשה אחת. זה מקשה על הריכוז וגורם לקוראים לוותר על הקריאה מלכתחילה.

ד. חסרים תיאורים.

ה. חסרים רגשות. כלומר, זה נראה ככה: "אז השכן שלי מת, אבל זה לא מזיז לי כי יש לי בית ספר. אה, רק רגע, אבל עכשיו אני יכולה לגנוב ממנו בלי שום רגשות אשמה בכלל!" ולדעתי זה לא הגיוני. חוץ מזה, אם היא כבר משתכרת ולא אומרת להורים שלה סביר להניח שהיא קטינה ובכך גורמת לאנשים אחרים לעבור על החוק (כי אסור למכור אלכוהול לקטינים). טיפוס כזה של אדם לא נראה לי מהסוג שהולך בצייתנות לבית הספר ועוד אחרי הצייתנות הולך לגנוב משכנו המנוח.

05/05/2014 18:19

    היא ילדה שאמורה להיות ככה בגלל זה קוראים לסיפור״ רשות למה שבא לי ״ אני מכירה הרבה ילדים משתכרים הם עדיין הולכים לבית הספר, היא לא ילדה נחמדה היא גם לא אמורה להיות. זה הדמות, לקחתי ללב את על ההערות תודה:)

    05/05/2014 18:26

    לא, פשוט זה נראה לי..צייתני מדי. אבל אולי זו רק אני.
    בכל מקרה, אני מעריכה את זה שאת מקשיבה :)

    05/05/2014 18:29

יש עוד חלקים הביקורת רק על החלק הזה??

05/05/2014 18:31
סיפורים נוספים שיעניינו אותך