psychominde236
הציטוט איננו קשור לקטע, אך ריבוי התארים בו גדול כל כך שהייתי חייבת להוסיפו על מנת שאוכל להעצים את טענתי.

תמונה שווה אלף מילים – מונולוג

psychominde236 04/01/2015 794 צפיות אין תגובות
הציטוט איננו קשור לקטע, אך ריבוי התארים בו גדול כל כך שהייתי חייבת להוסיפו על מנת שאוכל להעצים את טענתי.

אומרים כי תמונה שווה אלף מילים אך, לדעתי לפחות, אין משפט זה בא לתאר את שוויה של התמונה, אלא את אוצר המילים הגדול והמופלא של שפיתינו. יש כל כך הרבה מילים בשפה זו, שתמונה אחת, בודדה, יחידה, קטנה ופשוטה, יכולה להיות מתוארת בפרטי פרטים, בצורות מדהימות ומגוונות ובמשלב ספרותי יפה כל כך שפתיכם לא יכולו לעצור בעד עצמן ויזוזו ללא שליטתן, מדקלמות את מילות אלו כאילו היו מילותיו של משורר מתקופות עתיקות וישנות. כאילו היו אלו מילותיו עוצרות הנשימה של שייקספיר, או מילותיו המפורסמות של חיים נחמן ביאליק.
כוחן של המילים עצום מכוחה של תמונה, ולא להיפך. המילים השונות בחיינו הן אלו שנותנות להן את העומק והצבע. מילים מביעות דבר כה נחות, כמעט חסר ערך, בצורה כה מעוטרת ובעלת חן ומשובחת שתוכלו להביט שעות בכל אלו.
לפעמים, כשאני שומעת אנשים משוחחים סביבי, אני חושבת שאולי שחכו הם כולם את כוחן העצום של המילים. מי ייתן ואנשים יצליחו להתגבר על תקופת השפל של השפה המדימה שעוטפת אותנו, וידברו סוף, סוף, עברית.

". וכך, המחשבה היא שעושה אותנו פחדנים כולנו; וכך הצבע הטבעי של הנחישות מחליד, נדלח, דוהה ממחשבות, ועלילות גדולות של עוז ושל תנופה סוטות מהמסלול ומאבדות לנצח את התואר פעולה." (מתוך האמלט – וויליאם שייספיר)


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך