האוגר והחלום

23/06/2010 2721 צפיות תגובה אחת

הכל התחיל בחלום.
חלום שתוכנו בכלל לא קשור לתוצאותיו. החלום אפילו לא היה חלום של לילה. אומרים שחולמים בדרך כלל רק שישנים עמוק, החלום הזה הגיע בכלל בשנת צהריים רגילה לחלוטין. ישנתי לא יותר משעה, אבל כנראה שישנתי עמוק, עמוק מאד.

עלילת החלום עצמו,כאמור,פחות חשובה. המוטיב העיקרי שחזר בחלום היה אוגר. כן כן,אוגר, אותה חיה קטנה ושעירה שרובנו מקבלים אותה מתישהו במהלך ילדותינו, רק כדי שהיא תברח/תאכל על ידי בן זוגה/ימאס לנו ממנה אחרי חודש,נקבור אותה אחר כבוד בגינה,ונשכח ממנה בדיוק יום אחרי טקס הלוויה.

בכל מקרה,בחלום עצמו,היה לי בחדר שינה כלוב עם אוגר,האוגר בורח ואני מחפש אותו בכל הבית.
לא זכרתי אם אני מוצא את האוגר בסופו של דבר,אך זה כאמור זה לא באמת משנה,המוטיב העיקרי שחזר בחלום ללא הרף היה האוגר.
אני לא חושב שאפילו זכרתי את החלום שהתעוררתי.מכירים את זה שזכרון של חלום מכה בכם לאחר כמה שעות מרגע שהתעוררתם? אז ככה זה קרה. ומרגע שזה קרה, באמצע בילוי עם חבריי באחד הברים התל-אביביים, באמת לא משנה איזה,גם ככה כולם אותו דבר, מוטיב האוגר לא פסק מלהטריד את מנוחתי, הייתה לי תחושה שעומד משהו מאחורי זה.

אני לא יודע מה איתכם,אבל אני עדיין חלוק בדעותיי לגבי פרשנות חלומות,לגבי פרשנויות מיסטיות בכלל אם כבר נדרשים לנושא.אסטרולוגיה,קריאה בקלפים,קריאה בכפות בידיים,קריאה בחומוס, מה שתרצו, הכל תמיד נראה לי עבודה בעיניים. למרות האמור לעיל,תמיד הייתה לי סוג של משיכה לנושא. במיוחד לפרשנויות של חלומות,אפילו שלרוב זלזלתי בהם.
בכל מקרה, נוטים לייחס לחלומות פרשנויות רבות,שהרווחת בהן הם שהחלומות שלנו הם המחשבות הכי כמוסות שלנו,המחשבות שאנחנו מדחיקים במשך היום יום,עת שאנחנו ערים. אני מאמין שאם נערום את כל הספרים שנכתבו על חלומות ,נגיע לפחות לירח,ומכיוון שאני גם ככה בתקופה מאד מבולבלת של חיי,חשבתי שאולי הכיוון הזה יתן לי הכוונה,ינחה אותי,יתן לי משהו להאחז בו, החלטתי לתת לו צ'אנס.

מלמלתי משהו לחבר'ה שלי על התחייביוית למחר בבוקר,שילמתי על הבירות שלי, וטסתי הביתה.
לאחר שעה קלה של שיטוט באתרי אינטרנט, אמינים יותר ואמינים פחות, מצאתי את מבוקשי.
האתר נראה די רציני,הקלקתי על הערך של האוגר,ופשוט לא האמנתי למה שקראתי שם.
בתרגום חופשי באנגלית,היה כתוב שם בערך משהו כזה:" לראות אוגר בחלום,מייצג רגשות לא מפותחים.אתה מרחיק את עצמך מאחרים כדי לא להפגע בסופו של דבר,זה יכול גם להצביע שענייני סקס הם טריוויאלים עבורך. ביכולתך להפריד בין סקס ואהבה".

למען אלו שמעולם לא חפשו משמעות לחלום – רוב הפרשנויות הם טריויאליות לחלוטין,לרוב כאלו שיכולת לחשוב עליהם לבד. למשל אם חלמת על תיק גב,התיק מייצג החלטות,דאגות ואחרויות שונות שאתה מרגיש את משקלן עליך.

כעת,אפוא,נשאלת השאלה,מה לעזאזל בין סקס ורגשות ואוגרים?

קראתי את פירוש החלום אולי עוד ארבע-חמש פעמים,סגרתי את הדפדפן,נשכבתי על המיטה,ונתתי למחשבות ולאדי האלכוהול שעוד הרגשתי אותם טוב,להציף אותי.

אני פשוט לא מאמין,האוגר המזדיין הזה אישר לי את החשש שהתחיל לקונן בי בחודשים האחרונים,מה שהדחקתי מעצמי ואמרתי לעצמי שאין סיכוי שזה נכון,כל פעם שהמחשבה הזאת עלתה לי בראש, השלכתי אותה ביתר שאת הצידה ואמרתי לעצמי שאני לא כזה. השורה האחרונה רצה לי בראש שוב ושוב:"ביכולתך להפריד בין סקס ואהבה".
עכשיו, אני יודע מה אנשים מסויימים יכולים לחשוב, לכאורה זה דבר טוב.לא כל אחת שאני שוכב איתה אני ישר מתאהב בה ומפתח אליה רגשות כמו ילד. אבל לא,אצלי זה לא דבר טוב. זה רמה אחת מעל.
קרה לי יותר מדי פעמים בשנים האחרונות,שאני יוצא עם מישהי, שוכב איתה חודש חודשיים, הכל טוב ויפה,אני מוצא אותה מושכת מבחינה מינית,מתחבר אליה גם ברובד האישי ובמקום להתפתח לשלב הבא, זה של הרגשות ומערכת יחסים,פשוט נמאס לי באיזשהו שלב,והקשר מתנדף לו,בדרך כלל ביוזמתי.

עד עכשיו לא היה לי ברור מה גורם לעניין הזה,גם לא חשבתי על זה עד כדי כך עמוק,אבל עכשיו החלום הזה הציב לי את המציאות מול העיניים. גרם לי להתמודד עם העניין ולא להדחיק אותו יותר.
מה קרה לי? הייתה לי חברה רצינית פעם, אפילו אהבתי אותה,מאד,מערכת יחסים מאד רצינית של שנתיים פלוס ועוד בזמן הצבא,לא משהו שאפשר לזלזל בו. אבל זה היה מזמן.

מה קרה לי במהלך השנים?יכול להיות שהתמכרתי לרעיון של לשכב עם בחורות בלי רגש? רק בשביל לחכות לבאה שאני אהיה איתה והריגוש של הפעם פעמיים הראשונות? אולי בכלל לא פגשתי את מי שתעשה לי את זה ותגרום לי להשאר לישון גם אחרי הסקס? קיימת בכלל מישהי כזאת?

פעמים רבות אני רואה זוגות שלדעתי מתפשרים אחד על השנייה, או אחת על השני,רק שיהיו במערכת יחסים,לא רוצה להתפשר.עם כל אחת שהייתי יכולתי לכוון את המהלכים אחרת ולהיות איתה בקשר ארוך טווח. עד עכשיו אמרתי לעצמי שאני מחכה לזאת שתדליק אותי,עכשיו אני לא בטוח שזה בכלל אפשרי.איך נהיה לי כזה לב של קרח?

באותו ערב ידעתי,אני חייב לשנות משהו בגישה, אם אני לא רוצה לסיים כסוג של פלייבוי ערירי ומזדקן,ויום אחד אני באמת רוצה להתאהב,אני חייב להשתנות.

מי האמין שלאוגר תהיה כזאת השפעה גדולה על חיי.


תגובות (1)

מי היה מאמין באמת? אוגר…אתה חושב שזה האוגר מנילס הולגרסון? סתם נו, אבל בלי כל קשר למיסטיקה וזה, לפעמים זה טוב הרגעים האלה, שאתה מבין משהו מהמקום הכי לא צפוי, כמו שנת צהריים. מה שכן, הסיפור הזה נתן לי חשק לחלום היום בלילה. :)

27/06/2010 23:14
7 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך