אני מאוהבת???-פרק 2

17/07/2014 954 צפיות 4 תגובות

פרק 2:
הוא הסתכל עליי ואני בו הוא נראה מוכר ואז נזכרתי:
דיברתי איתו בפייסבוק זה שהתלהבתי ממנו כל כך..
הוא אמר:היי
עניתי:היי
את ניראת לי מוכרת יכול להיות?הוא שאל באיתנינות
כן דיברנו בפייסבוק אמרתי ישר
מאיה דהן??הוא ענה בהתרגשות
בדיוק עניתי בכול צחוק
מה את עושה פה??הוא אמר
אני גרה פה אמרתי בבישנות
פה??הוא אמר מבולבל
איזה קטע פה גר חבר שלי
איך קוראים לו שאלתי
חן דהן הוא ענה
זה אח שלי אמרתי ישר
מה?? הוא ענה בכיאילו הוא לא מבין באמת
יש לנו אותו שם משפחה דע אמרתי לו
כן אבל חשבתי שיש הרבה אם שם משפחה דהן הוא ענה
טוב לפחות הכרתי את אישתי לעתיד הוא צחק
איזה חוצפן עניתי לו וצחקתי הוא מצחיק אותי כמו בפייסבוק
טוב הייתי שמחה לפטפט איתך שעות אבל אני כבר מאחרת אז ביי אמרתי במהירות
לאין זה?הוא שאל
למסיבה עניתי
איזו מסיבה?הוא שאל
כמה שאלות יש לך בדקה אני לא מהירה כמוך ואז נשלחה לי הודעה בוואצפ
עולם שלי♥♥
איפה את??
עניתי:כבר באה
טוב אני חייבת ללכת נדבר כבר לפייסבוק סבבה?
טוב אבל אל תחמקי לי אוקיי?הוא חייך את החיוך הזה שלו
מפתיחה שלא חח ואמרתי לו ביי והגעתי לבית של אמילי.
איפה היית כל כך הרבה זמן?היא שאלה כשפתחה לי את הדלת
ואמרתי שכלום לא רציתי לספר לה שניפגשתי עם הבחור שדיברתי בפייסבוק כי בכל זאת לא יהיה בנינו כלום…


תגובות (4)

היי יקירה, יש לי כמה דברים להגיד לך שאני חושבת שדי יעזרו לך לשפר את הסיפור שלך.
————-
סימני פיסוק.
זה ודקדוק לפי דעתי הדברים שצריך להקפיד עליהם הכי הרבה בסיפור מלבד עלילה מושכת.
חסרים לך סימני פיסוק [נקודה, פסיק, סימן שאלה, סימן קריאה] ודי הרבה.
כל משפט אמור להסתיים בסימן פיסוק.
וגם, בתוך המרכאות. כלומר,
במקום לכתוב – "כדאי לי לענות לו לבקשה"? – "כדאי לי לענות לו לבקשה?"
"ברור הוא חתיך אש" – "ברור הוא חתיך אש."
—————–
תיאורים.
התיאורים בעצם מרכיבים את הסיפור, בלי תארים זה נראה כמו דו שיח.
תוסיפי ותפרטי, כי הקוראים לא יודעים איך נראה מה שבדימיון שלך.
וככה גם לפי המראה של הדמויות, לעשות את הצגת הדמויות ולקרוא לזה הקדמה, שגוי בהחלט!
את אפילו יכולה למחוק את זה יקירתי, כי בשביל מה קיימים התיאורים אם לא בשביל לתאר את זה?
לדוגמא –
ראיתי בחור, עצמות לחייו היו בולטות ומעוטרות בזיפים שטנים, שיערו הבלונדיני נפל על מצחו, עיניו הירוקות נצצו וריסיו הארוכות הדגישו אותן.
שפתיו היו מלאות ונראו כרכות למגע. כתפיו היו רחבות ושרירי ידיו העידו על עבודה רבה בחדר כושר. וכך גם שרירי בטנו. הוא היה גבוה והיה צריך להתכופף על מנת להכנס לכיתה.
– זה נקרא תיאור של דמות –
—————-
רגשות.
לפי הסיפור שלך, העלילה בכלל מתחילה בפייסבוק, שזה די לגיטימי ומזכיר לי כל מערכת יחסים שאי פעם קיימתי – ברצינות.
אבל מעבר לזה, יש פגישות. זאת לא יכולה להיות אהבה עיוורת.
את לא מספרת על בליינד דייט או משהו.
לדוגמא –
הוא העביר את ידו בשערי, המגע של ידו בקרקפת שלי גרמה לרעד משונה בגופי ואהבתי את זה לשם שינוי. זה היה נעים סתם כך לשבת בספסל ולצפות בשקיעה.
– זה תיאור של רגשות + מקום –
————————
מרכאות.
בין כל שיחה של שניים, שלושה, ארבעה ועשרה יש להשתמש במרכאות.
אני יודעת שזה נשמע די מעצבן. אבל ככה כותבים.
– דוגמא, לפי הסיפור שלך.
"היי, יפעשלי." צעקתי לאמילי שראיתי אותה, רצתי אליה וחיבקתי אותה חזק חזק והיא אותי.
"מאיוש, יש היום מסיבת חוף, את באה?" היא שאלה אותי. איך שאני אוהבת מסיבות חוף.
"ברור! ממתי מאיה דהן לא הולכת למסיבות חוף?"
———————
טעויות נראות לעין –
•שעון מאורר – שעון מעורר.
•לא להשתמש במספרים, יש לכתוב את זה.
אחת עשרה בבוקר.
שתיים וחצי בצהריים.
ארבע לפנות בוקר.
•לא להשתמש בסמיילים.
•לא להכפיל אותיות.
•להשתמש בשלוש נקודות כשלוש נקודות. ולא כשתיים.
•שנקראה – שנקרא
—————-
עכשיו הערות לדברים שעדיין לא ראיתי בפרק.
•זמן עתיד גוף יחיד (אני, אנחנו) לא לכתוב אני יסיים או אני יבדוק אלא – אני אסיים או אני אבדוק.
אותיות אי"תן.
•לא ללחוץ אנטר על כל פסיק או מילה שנייה, יש סדר לדברים. להפריד באנטרים קטעים שקורים בזמן שונה.
•שם, השם הוא די… אני אשתמש במילה שאני לא נוהגת להתשמש בה, אבל מעפן. זה די ברור שמ"אני מאוהבת" אפשר להסיק שהיא מאוהבת.
אני מציעה לך לשנות אותו לשם פחות שקוף, יותר מסקרן ומעניין. ושיהיה קשור לעלילה של הסיפור.
• הדמויות, הן די שטחיות ומפונפנות כאלו, את לא צריכה לפאר אותן ולעשות אותן מושלמות. כי זה לא טוב, במיוחד כשאף אדם לא מושלם.
• העלילה שלך כרגע, ואני נמצאת במקום שדי חייב להגיד את זה, די חרושה.
זה ברור שהיא תצא איתו. וגם, ברוב כמעט בכל סיפורי הערסים היא מתאהבת בחבר הכי טוב של האח. שזה לא כזה רע דרך אגב, אבל די חרוש.
————–
לסיום, אני יודעת שהייתי די קטנונית אבל הכל בשביל שתעלי ברמה ותשתפרי.
מקווה שתנסי לשפר את הכתיבה שלך ותקחי את הביקורת למקום הטוב ביותר ולא תפגעי ממנה.
אם את צריכה עוד טיפים וכו', את יכולה להכנס אל הפרופיל שלי. יש שם כמה מדריכים שיעזרו לך. וחוץ מזה, את גם יכולה לפנות אלי בצור קשר.
בהצלחה♥

17/07/2014 18:20

    אני אוסיף לדבריה של שנהב, שאורך הסיפור הוא גם חלק לא פחות חשוב.
    פרק אמור לקחת בזמן משוער לקריאה בממוצע 10 דקות לפחות. זה גם לטובתך וגם לטובת הקוראים. את יוצרת אצלהם עניין וגורמת להם להמשיך לקרוא עד שהם כבר גומרים הם ממש רוצים את ההמשך. כאשר הפרק קצת הוא חסר כמעט כל תוכן מעניין.
    במידה ומישהו חולק עליי וטוען שיש מתח בסוף כל פרק- פשוט לשלב שתיים או יותר ביחד.
    במידה ומישהו חולק עליי וטוען שהרבה יותר עדיף פרקים קצרים ולעניין מאשר משעממים- אף אחד לא רודף אחריכם, תמשיכו לקרוא. או שזה פשוט לא מעניין אתכם.

    במידה ותרצי סיפור מוחשי יותר: כנסי לפרופיל של שנהב (זו עם הביקורת הארוכה) וקראי אחד מהסיפורים או אחד/כמה מהמדריכים שהיא העלתה לא מזמן. אני ממליצה לך גם על המשתמש "עוד אחת" בשם יובל.
    וחחחח אני אמליץ גם על שלי (צנועה אה?).
    מקווה שלא פגענו (אני אדבר בשם שתינו) הכל מגיע במטרה לשפר אותך.
    שבוע נפלא3":

    17/07/2014 18:36

    וואו שנהב, זאת התגובה הכי ארוכה ומושקעת שראיתי באתר הזה. כפיים!

    17/07/2014 20:58

אני מסכימה עם התגובות מעלי, את יכולה להשתפר ושיצאו לך סיפורים יפים, עם תאורים רגשות וכו…
כמו שאמרו למעלי
אוהבת

17/07/2014 21:06
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך