החיים שלה בלעדיו – פרק 1 הזדמנות חדשה

גיל 30/06/2014 774 צפיות 2 תגובות

הקדמה
" אולי מספיק כבר ? " צעקה לפתע נועם .
" אני לא יכולה לראות אותך ככה כל היום . מספיק כבר להתאבל עליו … באמת ! כל היום את רק בוכה , לא אוכלת , לא מדברת , בקושי ישנה … אפילו על קוצ'י את כבר לא מסתכלת . " נועם ניגשה אליי וחיבקה אותי בתוך כל הרי הטישו שהיו מסביבי . " די .. מאמי , אני כבר לא יכולה לראות אותך ככה . " אמרה הפעם בלחש ,קולה נשבר . הרמתי אליה את עיניי ולחשתי לה בחזרה שאני מצטערת אבל .. אני בחיים לא אשכח אותו .
פרק 1 הזדמנות חדשה 8.6.2010 יום ראשון

אהה … פתחתי את החלון של האוטו ונתתי לאפי להריח את ריח של העיר המדוברת : ת"א .
חיים חדשים , התחלה חדשה . כמה רציתי אהבה חדשה , רציתי לשכוח אותו . לשכוח את האהבה הראשונה והטהורה שהייתה לי ונעלמה בלי שום הסבר , מור אברג'ל . שמו הדהד בראשי עד ששמעתי את אבא ממלמל " הגענו .. "נכנסנו לבניין שלנו ברמת אביב . נכנסנו לדירה שהייתה מרוהטת ונקייה כבר מאתמול . ניגשתי אל חדרי בצעדים איטיים , סורקת בנחת את קירות הבית עם המזוודה ביד והתיק האדום הגדול . הצעתי את המיטה וסידרתי את הבגדים שהיו במזוודה ובתיק .
השעה הייתה 7 בערב . לא כ"כ חשוך בערבים של הקיץ . אולי אני אצא קצת לסיבוב להכיר את האזור פה . לבשתי טייץ שחור מבריק , גופיית סבא לבנה שחשפה את הבטן מעט ונעלי נייק לבנות כחולות . עשיתי קוקו גבוה , לקחתי את האמ.פי והודעתי לאבא שאני יוצאת להליכה .
היה קריר בחוץ והצטערתי שלא לקחתי איתי ז'קט . ' אני אתחמם כבר תוך כדי הליכה ' חשבתי לעצמי .
עברתי ליד הסנטר , ליד הפארק שהיו שם כמה נערים ונערות .. כולם צוחקים ופתוחים אחד עם השנייה . הבנים עם הנרגילה . אפשר להבחין בכמה זוגות .
" אני בחיים לא אהיה אחת מהם " לחשתי ונאנחתי בעצב .
" אולי דווקא כן " אמר מישו בקול בטוח .
קפצתי בבהלה . מאפה הוא הקריץ ת'צמו ! זה היה נער אחד , הוא עמד לצידי .
" מה .. אנ .. " מלמלתי
הוא עמד מולי והתחיל ללכת אחורה לכיוונם של הנערים אך עם הפנים עדיין אליי .
" אולי דווקא כן " אמר שוב והגביר את הליכתו . עכשיו כבר עם הפנים אליהם .
מבוהלת רצתי בחזרה הביתה , התקלחתי לבשתי פיג'מה קלילה ונשכבתי לישון .

9.6.2010 יום שני
היום הלא כ'כ מיוחל הגיע . לצערי .
אווופ . מה השמש המעצבנת הזאת עכשיו על הבוקר .קמתי על רגל שמאל . שוב . נעמדתי וסגרתי את התריסים לגמרי עד שנהיה חושך ופתחתי את התריסים לרווחה . כל החדר שלי הואר מהשמש . יופי – חשבתי לעצמי .. יום ראשון ללימודים בשבילי , ביציפר חרדי חדש והשמש המאושרת הזאת על הבוקר … למי יש שכל בשבילה ? הלכתי למקלחת ושטפתי פנים וכמובן שאחרי זה באו ה 10 דקות שבהן אני מחפשת חצ'קון שיצא , או כל סיבה אחרת לשכנע את עצמי שאני מכוערת . צחצחתי שיניים וחזרתי לחדר להתלבש .

לקחתי את התיק ביציפר מהחדר והתקדמתי אל עבר במטבח שהעלה ריחות משכרים של הבישולים של סופיה . סופיה הייתה סוג של תופסת מקומה של אימי שנפטרה ו .. הנה אני שוב מתחילה לבכות . איך בכל פעם שאני רק נזכרת בה , בפניה העדינות , בליטופים שלה , בחיבוקים , בנשיקות – איך שאני נזכרת בדקה הזאת שבה גיליתי שכבר לא יהיה לי את כל זה , אני מתחילה לבכות כמו ילדה קטנה . ניגבתי את הדמעות וזרקתי בוקר טוב לסופיה ולאבא שישב בכורסה שלו שבסלון . רכנתי לעברו ונתתי לו נשיקת בוקר טוב . הוא הופתע וראיתי שמיהר לנגב את הדמעה שזלגה על לחיו , כן .. גם הוא עדיין חושב עליה , מתגעגע , מכור אליה .
" את צריכה הסעה לתחנה ? " שאל אותי אבא בקול מעט רועד .
" לא , אני כבר אלך ברגל , יש לי זמן … "
" איך שבאלך "
" ביי יום טוב " או שלפחות נקווה שיהיה .
" יום טוב מתוקה , תתנהגי יפה ובהצלחה " איחלה לי סופיה .
יצאתי מפתח הבית ונשמתי את האוויר הצונן . הרגשתי את הרוח על פניי והכרחתי את עצמי לחייך . חיוך קטן עלה על פניי , חיוך שגדל והתרחב


תגובות (2)

אני מצטער אם אני פוגע בך באיזה שהיא צורה אני פשוט חושב שהדרך היחידיה להשתפר היא בעזרת ביקורת בונה… :)
לפי דעתי הכתיבה הכללית שלך מעולה, באמת שמעולה אבל יש כמה בעיות קטנות שהפריעו לי.
הראשונה הייתה הציטוטים, כשאתה כותב ציטוט בתוך סיפור אחרי סוף הציטוט אתה יורד שורה, כן אני גרוע בהסברים אז הנה דוגמא:
"נעים מאוד, אני מייק" אמרתי לה בזמן שהסתכלתי לה בעינייה הכחולות
"גיל" היא מלמלה בשקט
עוד משהוא שהפריע לי בכתיבה שלך הם השגיאות הקטנות שלך בכתיבה (ביציספר במקום בית ספר או בצפר או שהצמדת את בא לך ל-באלך)
חוץ מזה אני חושב שהכתיבה שלך מעולה ואני אמשיך לעקוב :)

30/06/2014 02:07

    ממש לא נפגעת להיפך – מעריכה כל תגובה .
    הסיפור מסופר מנקודת מבט של בחורה צעירה , תלמידת תיכון . שזה הדיבור שלה . חשבתי לפני שפרסמתי לתקן את השגיאות הקטנות האלו אבל בסוף החלטתי שהן חלק מהדמות – הן מה שבונה ומאפיין את הדמות הראשית שלי בתור בחורה צעירה .
    את שאר ההערות אני אקח לתשומת ליבי . אשמח אם תמשיך לעקוב ולקרוא .
    תודה רבה (-:

    01/07/2014 14:44
9 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך