סטלנית
זה פעם ראשונה שאני כותב את אחד הסיפורים שלי מהספר מקווה שתואבו אשמח לתגובות וביקורת

הילדה מהמתים

סטלנית 27/10/2014 856 צפיות 16 תגובות
זה פעם ראשונה שאני כותב את אחד הסיפורים שלי מהספר מקווה שתואבו אשמח לתגובות וביקורת

יש ירח מלא ולבן, השמיים שחורים וגדולים, עוטפים אותנו הרוח קרירה ורעה , יש חורשה והעצים בה מתים , אין בה שמחה ואין צבעים שוכב לו זאב מדמם טיפות דם, אדום לידו שוכבת ילדה גם עליה יש דם אך לא ממנה גופה מכוסה בורדים מוכתמים בדם , מוכתמים בתקווה שהיתה בכאב חזק ועמוק כל כך, בבכי בחוסר עונים ואהבה, אהבה לחבר שלה הזאב, שמת.
היא לא יכלה לעזור לו, לא היה לה למי לקראו, עכשיו הוא מת היא לבד ביער, בשמים השחורים שעוטפים אותה ביחר המלא והלבן.
אין לה עוד אף אחד היא לבד מוכתמת בדם עטופה בעלי כותרת של ורדים אדומים, צורחת צרחות מצמררות , זקוקה למישהו שיאסוף אותה וישלים בה את כל החלקים שנשברו , שהזאב לקח איתו.
הילדה מתה הגוף ממשיך לפעול, ואת הנשמה שלה לקח הזאת , בלילה בירח המלא והלבן, בשמיים השחורים והגדולים ברוח הקרירה והרעה , בחורשה בלי שמחה צבעים וחיים , שוכבת באדמה עליה עלי כותרת של ורדים אדומים והיא צורחת צרחה מצמררת,
הילדה מהמתים.


תגובות (16)

יפה אבל את צריכה לשים סימני פיסוק (יכול להיות שלא שמת לב) אבל סיפור יפה…ביגלל שאת כותבת כול כך יפה אפשר לבקש ממך עזרה?

27/10/2014 15:58

בטח אני די חדשה באתר יש פה צאט או משהו ??

27/10/2014 16:03

לא אבל יש לי kik יש לך?

27/10/2014 16:11

לא סורי מחקתי אותו אחרי שלא הפסיקו להטריד אותי אם את רוצה אני יוריד כדי לדבר איתך

27/10/2014 16:17

אוקיי אשמח :) 3>

27/10/2014 16:18

הפלא שלי קצת דפוק אז זה יקח קצת זמן

27/10/2014 16:30

אוקיי

27/10/2014 16:38

    היי סורי שלקח לי כל כך הרבה זמן הפלא שלי נכבה ולא הייתי בבית בקיצור הקיק שלי הוא rcev123

    27/10/2014 18:12

יש פה צ'אט.
1. לשים רווח אחרי סימני פיסוק בלבד, לא בשום פנים ואופן לפני (אלא אם כן זה מקף, "-", ואז זה אפשרי).
2. הייתה לך פסקה שלמה בלי נקודות. רק בסוף. נכון, יש ספרים שבהם בנקודות מתח אין נקודות, אבל עד שנגיע לספרים כדאי שנתמקד בחוקי הפיסוק הבסיסיים.
3. "החבר שלה הזאב שמת" הסיפור בסוגת "אנשי זאב וערפדים"? אני מודה שאני לא חובבת כאלה, אבל עוד לא הגעתי לסוף. אולי זה יהיה נדרש. לדעתי אין טעם לדחוף אנשי זאב אם אין בכך צורך.
4. "מדמם טיפות דם" – זה מובן מאליו שהוא דימם טיפות דם (או אם הוא מת מזה: אז הרבה טיפות דם), אין צורך להזכיר את זה. אם זה מובן מאליו אל תכתבי. זה סתם מעיב על הקטע.
5. הפסיקים היו במקומות לא נוחים בעליל. תשימי פסיק כשאת צריכה נשימה ונקודה כשהנושא מתחלף. אם תקראי את זה בקול את תרגישי לבד שחלק מהפסיקים תוקעים את הזרימה של הסיפור, וחבל.
6. בחוסר עונים=בחוסר אונים (זה לא שלא ענו לה, אלא שאין לה דרך להתמודד עם הדבר או משהו לעשות נגדו)
7. "גם עליה יש דם אך לא ממנה גופה מכוסה בורדים מוכתמים בדם" למה להאריך סתם? אם הדם הוא של הזאב אפשר לקצר ולכתוב "היא מכוסה בדמו ובוורדים". בנוסף, אם יש עליה וורדים, מן הסתם שהם מוכתמים גם הם בדם, לא?
8. לקראו=לקרוא (שגיאת הקלדה אני מניחה)
9. ביחר=הירח (עוד שגיאת הקלדה)
10. "צורחת צרחות" לא… חשבתי שהיא צורחת צעקות. שוב: אין לציין את המובן מאליו. בנוסף, חזרה על מילים מאותו השורש\דומות לא בשל אמצעי אומנותי קצת מציקה לי לפעמים. זה לא נורא, אבל זה קצת קוטע.
11. ואת הנשמה שלה לקח הזאת=? (מה זה "הזאת"?)
12. גם הפסקה השנייה הייתה ריקה מנקודות. רק בסוף. למה?
13. מסתבר שבאמת לא היה צורך שהוא יהיה זאב.
14. איזו תקווה יש בכאב?

עד לפה היו ההערות. נכון, זה נראה הרבה, אבל בואי נספור כמה מהן היו הערות טכניות:
תשע. תשע!
תשע הערות מתוך ארבע עשרה הן הערות שאפשר לשפר ברגע, עם קצת למידה. כשקוראים אותן הן מאוד קריטיות, אבל את תוכלי להתגבר עליהן בקלות. הרי ללא השגיאות האלה הקטע שלך היה נראה (דגש על נראה, כי הכישרון שלך זהה) מקצועי יותר. הטעויות הקטנות האלה סתם המעיטו מהכישרון שלך, וזה חבל.
בנוגע לשאר: תעשי את המחשבה בעצמך. הן קצת יותר אומנותיות, אז תחשבי ותחליטי מה את מוכנה לאמץ ובמה את חושבת שצדקת.
בכל מקרה, יש לך התחלה טובה :)

ברוכה הבאה ובהצלחה בהמשך,
סטינגריי, הידועה בכינוייה סטי.

27/10/2014 16:39

היי סטי תודה על הביקורת הבונה אני יודעת יש לי קצת בעיות כתיבה במיוחד עם סימני פיסוק אז לא זה לא אנשי זאב וערפדים זה יותר עלילה שונה לכיפה אדומה את הנשמה שלה לקח הזאב** טעות הקלדה חח

27/10/2014 16:48

ירד לך הkik ?

27/10/2014 17:17

כן ירד הקיק שלי הוא rcev123

27/10/2014 18:28

תודה :)

27/10/2014 18:32

שלי הוא shir090 (זה בלי תמונה) ויש לך תמונה?
כתוב "רחל ניגוסחה"?

27/10/2014 18:48

    שלחתי לך הודעה תעני לי ולא אני לא רחל ניסוגיגחגח משהו כזה

    27/10/2014 19:09

שמחה שאת יודעת לקבל ביקורות :) אף פעם אי אפשר לדעת עם הצעירים האלה *מרגישה זקנה*
אם את צריכה עזרה בפיסוק את יכולה לבקש ממני או בהודעות. יש הרבה אנשים פה שישמחו לעזור.

27/10/2014 18:58
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך