המדריך למחזר הגלקטי – פרק 6

12/11/2016 629 צפיות אין תגובות

חובבנות כמקצוע

תמיד קיימת התלבטות בין להיות ספונטי ומאולטר, לבין לתרגל ולחזור שוב ושוב על אותם משפטי פתיחה, אותן סיטואציות ואותה הנשיקה.
אם המטרה שלך איננה להיות דון ג׳ואן, אתה למעשה חובבן. אתה תכיר כמה נשים, תצא איתן ותתביית עם אחת מהן, כאשר בעצם לא הספקת לצבור מספיק ניסיון על מנת להיקרא מקצוען. למעשה לא תגיע לטופ של היכולות שלך. למעשה בחרת את השותפה העיקרית שלך לחיים בחובבנות משביעה, אפשר לומר באקראיות. לעומת זאת במקצוע בו אתה עוסק, צברת לבטח ניסיון בעשרות אירועים ועשרות גרסאות שונות של המשימה עליה אתה עובד ימים רבים. יתכן ולמדת שלוש שנים לתואר במקצוע שלך ותירגלת עשרות ומאות שעות את הנושאים השונים.
ואילו כאן (בדומה להורות שלך) אתה מאלטר. אתה מנסה מספר פעמים ולוקח את האחרונה. אתה אפילו לא יכול לחזור ולבחור את הראשונה או השנייה. ברגע שאתה מרים ידיים ונכנע, אתה גם חותם קבע.
אני מעדיף להיות מקצוען במה שאני עושה. אבל לא ניתן להיות מומחה בכל דבר, בכל תחומי החיים שאנחנו פוגשים ביומיום. ישנם כאלה שלומדים על מכונות הכבישה ועושים מחקר שוק לפני שהם קונים את מכונת הכבישה. וכאלה שקוראים באינטרנט את כל מה שכתוב על מחלה מסוימת על מנת להגיע לרופא הטוב ביותר ולטיפול המתאים ביותר.
לאמיתו של דבר, אני מתקשה לעשות זאת, וישנם עשרות נושאים שאני ניגש אליהם כחובבן. שואל כמה חברים, לוקח שלוש הצעות, מתלבט עוד טיפה ובוחר.
לפני מספר שנים עברתי ניתוח לייזר להסרת משקפיים. שאלתי מספר מכרים שעברו את הניתוח הזה בעבר, קראתי על הנושא כמה דפי אינטרנט. התקשרתי ל5-6 מכונים שמבצעים את הניתוח. ביקרתי בשלוש מתוכם. התלבטתי ודנתי עם חבר או שניים בחלופות העומדות לרשותי. אחד המכונים החזיק מכונת לייזר חדשה ומשוכללת יותר מהאחרות. עוצמת הקרן והדיוק דלה צמצמו את כמות התאים שנפגעים. אבל המחיר היה בשלושים אחוז יותר גבוה. אחד החברים שלי אמר "לעיתים עדיף רופא טוב שעובד שנים על אותה מכונה ומכיר אותה בעיניים עצומות. ההכרעה נפלה והלכתי על הזולה ביותר.
זו איננה גישה מקצוענית. לא הגעתי לרמת מומחה. לא הכרתי את כל המונחים ולא קראתי את כל המאמרים ואת כל הבלוגים, לא את שמות חלקי עדשת העין השונים. לא את כל החלופות ולא את כל המנתחים.

מה בכל זאת ניתן לעשות ?
הגישה של חובבן צריכה להיות גישה יעילה עם תיחום של משאבי זמן, כסף ואנרגיה. יש להתפשר על איכות התוצר הסופי אבל להשקיע משאבים בביקורת עצמית חוזרת. יהיה צורך לקחת טווחי ביטחון גדולים, ולעבוד הרבה בשיטת 80:20. כלומר לעבוד על משימות שמכסות רק 80 אחוז מהאפשרויות, 80 אחוז מהעבודה.
נניח שאתה בן שלושים, ומחליט להשקיע שנתיים על מנת להגיע לאישה שלך, בקצב של 3 יציאות בשבוע, בעלות של 2000 שח בחודש. (לפי 150 שח ליציאה כפול 13 יציאות)
הפיילוט הראשון שלך יימשך 3 עד 4 חודשים, ואתה תצא עם 10 דייטים שונים. 10 הוא מספר טוב שניתן להפיק ממנו לקחים. זכור, היות ואתה חובבן. עליך לבצע הערכות מצב מחודשות בתדירות גבוהה. כל הזמן לבדוק את עצמך. על מנת לצאת לקפה/בירה עם 10 דייטים שונים עליך לפנות ל30-40 בנות זוג פוטנציאליות. אם אתה עושה זאת דרך אתרים, יהיה עליך להתכתב 5-10 פעמים עם כל אחד עד שתגיע למספר טלפון. עד הדייט יידרשו 2-4 שיחות טלפון. תכפיל את הכל יחד ותקבל 150-200שעות עבודה המוקדשות לחיזורים במטרה להכניס 10 נשים לשולחן בית הקפה או הפאב. כל זאת על פני 3-4 חודשים. כאשר אני נותן טווח גמיש של 3-4 חודשים, הכוונה היא שעליך לתכנן הכל על בסיס 3 חודשים, ולהרשות לעצמך גלישה עד חודש אחד נוסף. ישנם כאלה (אולי אתה, ואולי לא) שנוזלים עם הזמנים. שאין קשר בין התכנון לבין הביצוע. לך אני אומר, כדאי שתבצע את מה שתכננת. כדאי שתשמע לעצמך. זה נקרא משמעת עצמית. זכותך להחליט שזה דורש שישה חודשים. אבל ברגע שבנית מסגרת, עליך להשתדל לעבוד בתוכה. וזאת למה? מכיוון שיש לזה השלכות. יש לזה השלכות כלכליות, השלכות על סיום הפרויקט (ראה פרויקט רוזי), וישנם רכיבים שתלויים זה בזה. לדוגמה מהרגע שנרשמת לאתר יש לך זמן מוגבל של חשיפה. בתקופה הראשונה שלאחר ההרשמה, אתה זוכה לחשיפה גדולה(כל אתר מנהל זאת בדרך אחרת), אתה מהווה פנים חדשות ולכן אתה זוכה לתשומת לב גדולה יותר. אם לדוגמה תירשם לאתר מסוים ולא תעשה שימוש בפרופיל שלך, אתה תאבד את כל הקרדיט הראשוני שלך. עשרות פניות שנשרפות לך בין האצבעות. ישנן בנות שלא סובלות עיכוב בתשובה. אם היא פונה אליך היום, עליך להחזיר תשובה עוד היום, אחרת אתה נמחק.
אתה הרי מכיר את עצמך, ואתה יודע אילו עיכובים נוצרים לך בשלב ההתנעה ובשלבים השונים. אז תכניס אותם כחלק מהתוכנית. תנסה להיות כמה שיותר אמיתי וכמה שיותר מדויק עם עצמך.
לסיכום, נרשמת לשני אתרים, פנית לכמה עשרות נשים, יצאת לדייט ראשון עם כעשר מועמדות, ואתה צריך להחליט איך להמשיך.
נדרשת כאן ראיה כוללת, להסתכל על הדברים מלמעלה, לראות את כל המפגשים בשוט אחד, על מנת לנסות להסיק מסקנות.
השאלה הראשונה היא האם אתה בכיוון?
האם אתה מרוצה מהפרטנריות שפגשת? האם אתה מתלהב?
אם התשובה חיובית, יופי.
אם התשובות הן שליליות, יש לעשות שינוי.
אתה יכול לנתח את האירועים כך או אחרת, יותר לוגי או יותר ריגשי, העיקר שתעשה שינוי. כאן הכל תלוי באינטליגנציה שלך. אני לא יכול לעזור לך. השילוב של אינטליגנציה ריגשית ואינטליגנציה לוגית, תביא אותך לבצע את השינוי הקטן המתאים. ברור שכל אדם יעשה זאת אחרת. אין טעם אפילו לחלק ציונים. זה כל כך סובייקטיבי. תעשה מה שבא לך. תזרום. תזרום ותתניע את השלב השני.
בספורט מקובל לצאת לפגרה קצרה בין מחזור למחזור. קח לך שבוע חופש, אחריה צא שוב לדרך.
שוב תקופה של ארבעה חודשים עם עשרה דייטים אמורים לתת לך נקודת פרספקטיבה חדשה ותוצאות חדשות.
וכך אתה יכול לחזור 4-5 פעמים על התרגיל הזה עד שאתה מחליט להשקיע באחת. בזו שנראית לך הכי מתאימה. מותר לך ליפול מאוהב לרגליה. אין כאן מטרה להיות רציונלי. ברגע שבחרת אותה, תתחיל להשקיע ביחסים טובים ובריאים. תתאהב.
יתכן וזה יקרה מוקדם מידי. אבל אין דבר כזה להתאהב מוקדם מידי. גם אם יתברר שרק חשקת בה. גם אם נמאס לך ממנה אחרי חודש. לא ניתן לעצור. לא ניתן לדעת מראש.
צא לדרך.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
10 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך