oliv
אשמח לביקורת. כל ביקורת. מכל סוג שהוא .

טרגדיה אנגלית

oliv 12/04/2017 598 צפיות 12 תגובות
אשמח לביקורת. כל ביקורת. מכל סוג שהוא .

היו לה את כל הדברים הנכונים. הדרך בה שיער בלונדיני ישר נח על כתף, עדין, רוצה שיניחו לו לנפשו. הדרך בה פנים הן ילדותיות ועם זאת חיוורות, כאילו על סף מוות. המבט השנון שהיה לה, הדרך בה מרחה ליפסטיק באכזריות, הדרך בה הביטה באנשים בציניות מרושעת שהותירה אותי ללא מילים. רציתי ללכוד את היצור היפה הזה, מלאך, להביט בה יומם וליל ולא לסור מחברתה.
הייתי משוכנע שעל אף כל דבר כוחני שאני עשוי למצוא בה, זה יהיה רק הדרך של כלי שביר מדי למצוא את מקומו בעולם הססגוני הזה. הצעקני הזה, כמעט. הדרך בה היא צריכה להלחם עם הוריה על להשאר בחברת אנשים עד שעות ערב יותר מאוחרות, הדרך בה נאלצה לעמוד מול מספר אורחים, להפגין את הידע שלה במילים ולבדר אותם.
לא יכולתי להלחם בה ולא יכולתי לשאול אותה לדבר. רק להניח לה לצמוח, כמו הפרח הכי יפה שראיתי בחיים שלי, עם קוצים ועלי כותרת רכים. ורד חורפי, עבה ולבן. חברי אמרו לי שאני רך מדי, לא יכולתי לספר את תועבותיי לאיש בעולם.
אך הייתה זו טיפשות מצידי. הייתה זו טיפשות מצידי להאמין להבטחה, שבאה לידי ביטוי בכל הפרטים הקטנים והנכונים שמצאתי בה, שזהו סוף הסיפור. שהדבר אשר מצאתי בה, היה כל האמת.
לא. לא היה זה שקר להתענג ממנה. אך ההבטחה אשר מצאתי בה לא הייתה נכונה, דברים מטרידים ולא נכונים שכנו בליבה, כמו בבסיס כל אדם, פנימה.
אני מתנצל, אין לי זמן לפרט לך מה היה הדבר ומה התגלה לי בהמשך, בן דודי, אך אני מבטיח לעשות זאת בהמשך הדרך כשיסורו חובותיי מעל פני.
– הבן ויליאם.

סר רונאלד החזיק את המכתב וגל של צמרמורות היכה בגוף שלו. הבן ויליאם אולי חשב שזה הסוף, אולי חשב שהגיע לסיומה של הרפתקה לאחר שגילה חלק מהאמת. אך לא, לא היה סוף הדבר, והסערה המשיכה לחלוב את סר ויליאם וללכוד את ספינתי אט אט אל תוך לבו של ים.
ועכשיו הוא מת.


תגובות (12)

מרגיש כאילו לא גילית את כל החלקים של הסיפור. כאילו שני החלקים יכולים להיות בנפרד, כי קשה להבין את הקשר בינהם.
הסוף עם הספינה ממש יפה. כי יכול להיות שהוא באמת על ספינה ויכול להיות שהספינה היא הוא.

12/04/2017 19:34

הסערה זו האישה שמדברים עליה. מה את חושבת?

12/04/2017 19:35

    אהה, יכול להיות שחוסר הריכוז שלי השפיע על מידת ההבנה שלי… לכן כדאי שאשתוק לפני שאומר דברים מטומטמים.
    וגם אם כן אומר דברים מטומטמים, הם יהיו חסרי טעם משום שאני לא אוהבת סיפורי אהבה.
    חשבתי לא להגיב לך כי ידעתי שאהיה חסרת תועלת אבל רציתי שתדעי שקראתי, הפנמתי ואין לי מה לומר ????

    12/04/2017 19:41

אהבתי את התאורים, כמו שירה. רכים וצייורים כאלו, כמו אגדה: מפתעים וקסומים. זה יפה, אבל לא מהוקצע, וזה מלא תפניות שגרמו לי לחרוק בלמים (טוב, אני די נהג גרוע. די מאוד) – כאילו דחסו את כביש סדום-ערד לבית בובות עשוי חרסינה (בית בובות יפה ממש, דרך אגב).
טוב, חפרתי

12/04/2017 19:45

מרגיש לי כמו המנעות מסוימת במכתב, זהירות מיותרת או חוסר הקשבה עצמית. הסוף הוא זה שאבוד, כי הוא ״מת בסוף״ אבל בעצם המשך עתיד לבוא בו הוא כבר לא ״עצמו״(?)

12/04/2017 19:52

#איך לסיים סיפור כשאין כוח להמשיך לכתוב גרסת אוליב:
1. לגרום לדובר להגיד "אין לי כוח לפרט…"
2. להראות שזה בעצם היה מכתב.
3. קלוז-אפ על פנים של מישהו שקורא את המכתב וארשת פניו מביעה משמעות רבה.
4. ועכשיו הוא מת.

עם זאת מה שכתבת יפה. אני יודע שלפי הפרשנות…"

– הוא הרים עיניו מהמסך וגל של עייפות הכה בו. המילים על המסך המרצד הלכו והטשטשו והוא הבין שהוא צריך עוד שלוש כוסות קפה לפחות כדי לעבור את הלילה. השיטוט הקטן באתרים הקבועים שלו הסתיים, כמו שסופה של כל הרפתקה להיכחד לקלון. הוא ידע שהוא צריך להרים את עצמו להילחם בגלים האדירים של שיעורי בית, שהם היו הסערה האמיתית בעולם הזה, שהמשיכה לחלוב את כוחותיו ואת מיצי ליבו.
ועכשיו הוא מת.

12/04/2017 20:01

התקשתי להבין למה התכוונת. אהבתי את הדימויים. הכתיבה שלך יפה כתמיד, אך לא מצאתי עניין בטקסט. זה מרגיש כאילו הסיפור מטושטש, ומתואר בצורה מעט חסרת רצף מסוים. אני מאמינה שאת מסוגלת ליותר.

12/04/2017 20:16

משהו בסיפור לא היה מובן לי, כאילו לא הצלחתי להבין מה בדיוק רצית לומר.
אבל הכתיבה שלך מיוחדת, גורמת לקורא לרצות להמשיך לקרוא וכמו שאמרו, התיאורים כתובים יפהפה.

12/04/2017 20:41

ביקורת… הממ.
נו טוב.
כל הזרקורים בטרגדיה הזו מופנים אל ה׳עלמה׳, וכולם בעצם מראים את חשיבותה בעיניי אחרים, את ההערצה שיש כלפייה.
כל אלה מדגישים בעקיפין את ה״אהבה העצמית״ שיש לה כלפי עצמה.
וכל המחשבות והחששות שמביעה ויליאם במכתב משקפות את רצונה לאהבה, אך כמו שציין ויליאם בליבה יש עוד דברים מטרידים ולא נכונים, כנראה ביחסה אליו ואל עצמה, ובחשש ליצור איתו אינטראקציה.
וכשהאינטרקציה המיוחלת הזו נוצרת היא מביאה את ויליאם אל סופו.
הקטע כאילו נועד רק כדי לפתוח אותה כדמות, ולהראות את כל מה שחבוי בה, לטוב ולרע, שזה יפה(!)
וחוץ מיזה. אהבתי :)

12/04/2017 21:09

לכ"ל אני הייתי במפגש חברתי ואז נחנקתי מרוב צחוק ויצאו לי דמעות מהעיניים, זה היה בצחוק הכי איכותי שהיה לי כבר שנים, תודה לך. לשאר הגבתי בוצפ תודה רבה לכם. לב גנוב צודקת קסלי גם, בייל, תודה רבה על התגובה הסכמתי איתה במידת מה. תודה ח'ברה

13/04/2017 00:27

התיאור של האישה היה incredible! ראיתי אותה בבהירות מושלמת כאילו היא עומדת מולי ועם זאת מוסתרת מאחורי ערפל. הסיומת של המכתב הייתה חדה מדי, ומבלבלת מדי. מתיאור מדהים, עברת בפיתאומיות למה שקורה עם הסר רונאלד הזה שמי הוא לעזאזל ומה הקשר שלו ?! הצורה שבה קטעת את התיאור הייתה מעט מאולצת. עם זאת זה משאיר את הקורא במתח לדעת מה הייתה האמת על אותה נערה ומה קרה עם הבן ויליאם ולמה מת (סיבה מספקת יותר מאשר שלא היה לך מה לעשות איתו… )

13/04/2017 03:05

את גם צודקת וגם החמאת לי מאוד. שילוב שמאוד נעים לי. תודה רבה לך.

13/04/2017 17:20
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך