psychominde236
הייתם חושדים שהיא טראנס? דרך אגב, מהיום בימים שני, שישי ושבת לא יעלו פרקים עד להודעה חדשה.

להיות חזקה – פרק שמיני: המקלחת

psychominde236 04/05/2015 896 צפיות 10 תגובות
הייתם חושדים שהיא טראנס? דרך אגב, מהיום בימים שני, שישי ושבת לא יעלו פרקים עד להודעה חדשה.

אתם מכירים את התמונה של הארנב שאם הופכים אותה זה ברווז? מדהים שאתה יכול להביט בתמונה הזו שנים ולראות ארנב, להיות בטוח לגמרי שזה מה שאתה רואה, וגם אם יש משהו שנראה מעט משונה אתה לא חושד בכלום. אתה יכול להביט בתמונה הזו כל יום ולראות את אותו ארנב חמוד ופרוותי שאתה כל כך אוהב, אבל לא משנה כמה תהיה בטוח שזה ארנב יום אחד אתה תראה ברווז. אולי זה תמיד היה ברווז, אולי אתה פשוט הסתכלת לא נכון, אולי ראית מה שרצית לראות. לא משנה כמה פעמים תראה ארנב, זה יהיה ברווז, אתה פשוט עדיין לא יודע את זה.

נכנסתי אל המקלחת במהירות וטרקתי את הדלת. יכולתי להרגיש את ליבי פועם בעוצמה, נשימותיי מתחזקות, ראשי מסתחרר. הבטתי מסביב בפראות. כמו החדרים שלנו, גם המקלחות היו שחורות, רק וילונות התאים היו צבועים בסגול עם כתמי צבע שונים. במרכז החדר היה ספסל עץ, וליד כל תא היה מתלה לבגדים ומגבות. לפתע שמתי לב לרעש של מים זורמים, מישהי נמצאת פה. לא רציתי לצאת החוצה אז נכנסתי לאחת המקלחות ושטפתי את כל השבוע שעבר עליי.
ביום הראשון הגעתי, ישר התיישבתי בשולחן הבודד מאחור, שאף אחד לא ישב לידי. כשציירתי אנה, נערה אדמונית בעלת מראה חמוד-קשוח, הביטה בי בלי ששמתי לב, היא אהבה את הציור ונהיינו חברות. גם בלאק, ילד גותי כמוני שאוהב להתווכח הצטרף לחבורה. מאוחר יותר התחלקנו לחדרים, אני אנה ובלאק הצטרפנו לשני ילדים בשם אלה, ילדה ורודה, וטומי, ערס שאוהב לשפוט את החברה. המורים היו מאוד מוזרים, אבל אהבתי את זה. ביום השני בכיתי כי נהייתי מאושרת. באותו יום התחלתי להיות אובססיבית לגבי ציור שעכשיו אני חושדת שרחל, המחנכת שלנו שכחה להציג את עצמה ביום הראשון, ציירה אותו. הייתי מאוד דיכאונית במשך השבוע, ועכשיו אנה ובלאק התנשקו.
כשסיימתי לשטוף את הכל כיסיתי את עצמי במגבת והתיישבתי על הספסל ליד ערימת בגדים, ביניהם חזייה, חולצת בטן ו…בוקסר? מה בוקסר עושה במקלחות של הבנות? ניסיתי לשהות למי שייכים הבגדים, לא לקח לי הרבה זמן לזהות.
"בוני, זו את?"
שאלתי אל התא הסגור בחשש. המים נסגרו מיד ושום קול לא נשמע מתוך המקלחת.
"בוני, זה בסדר, מה שזה לא יהיה אני אבין."
אני לא יודעת אם באמת התכוונתי לזה או שפשוט הייתי סקרנית, אני לא ממש מחבבת את בוני אז לא ידעתי מה אני אעשה עם המידע שתיתן לי. בוני הושיטה יד אל המתלה שליד התא שלה ותפסה במגבת הוורודה שהייתה תלויה עליו, חכיתי בסבלנות על הספסל בצפייה לגרוע מכל. לבסוף בוני יצאה כשהיא עטופה במגבת והיא התיישבה לידי, עכשיו עיניה היו חומות ללא עדשות המגע שלה.
"מה זה?"
אמרתי והצבעתי על הבוקסר האדום שנח על הספסל. בוני פתחה את פיה וסגרה אותו לסירוגין, מחפשת את המילים הנכונות כדי לספר את הסיפור. היא לקחה נשימה עמוקה והחלה לדבר.
"כשהייתי קטנה היו לי חיים מצוינים, אמא שלוקחת אותי לשופינג, אבא שמפנק אותי כל הזמן, בית עצום שהלכתי בו לאיבוד, אבל לא היה לי אותי."
הבטתי בה מבולבלת, אך היא התעלמה מהמבט והמשיכה כרגיל.
"היו לי מלאנתה חברים, אבל יותר חברות. הייתי ישנה אצלן כל הזמן, מתאפרת איתן, מודדת שמלות, היה כיף."
קולה נשבר מעט. הרגשתי נורא עם עצמי, מצד אחד היא נפתחת לפניי, מצד שני אני מתאפקת לא לגלגל עיניים. אני מבינה שהיא אהבה להתלבש יפה, אבל זה לא עמוק, זה שטחי. באמת אין לי כוח לסיפור של הילדה העשירה שהיה לה הכל אבל היא עדיין לא מרוצה, מה חסר לה? מה זאת אומרת אין לה אותה?
"פעם אחת כשאני ואמא שלי הלכנו לשופינג שאלתי אותה אם אני יכולה לקנות איזו שמלה, שמלה ורודה עם נצנצים וחצאית תפוחה, המון קישוטים ותכשיטים שבאים איתה. היא נראתה כמו שמלה של נסיכות. אמא שלי צחקה, היא לא חשבה שאני יכולה ללבוש שמלות כאלו, שזה לא…"
בוני לבכות, הדמעות שלה זלגו אל פניה ונפלו על הגבת שכיסתה אותה. לא ידעתי אם לחבק אותה או לא, לא הבנתי מה עצוב בחלק הזה של הסיפור, מה כל כך מיוחד בשמלה הזו. היו לי כל כך הרבה שאלות באותו הרגע. בוני הביטה בי במבט מעורר רחמים, אולי אפילו קצת כועס על הזלזול שלי.
"אני לא נולדתי אני, נולדתי אחרת, כלואה בתוך כלוב של סטראוטיפים וחוקים חברתיים."
לאט, לאט התחלתי להבין מה הכוונה שלה.
"נולדתי לתוך משפחה מושלמת שחייבת שאני אהיה בדיוק כמו שהם רצו, אבל אני לא מה שהם רצו, אני לא מה שהם חשבו. כל הילדות שלי היה לי הכל, כל מה שרציתי, אבל לא היה לי אותי כי… כי הייתי בן. לא היה לא אותי כי לא הייתי אני. את מבינה אלכס, אני טראנסג'נדרית."


תגובות (10)

אוקי.
ברגע שהיא התחילה להגיד שהיא לא הייתה היא וכל זה, בגלל שאני מכירה את הסגנון שלך ישר ידעתי.
**מתה על הקטעים בהתחלה**
ממש מחכה להמשך:)

04/05/2015 20:40

בלי לפגוע, אבל זה לא גיל צעיר מידי כדי לדעת שאת טראנסג'נדרית? (אמרת שהם בכיתה ז' שזה גיל 13-12 בערך)
בכל מקרה, כשהתחלת לדבר על בוקסרים אז חשדתי שהיא בן…
תמשיכי :)

04/05/2015 20:59

    רק לא מזמן ראיתי כתבה על ילד שגילה שהוא טראנס בגיל הזה, יש כאלו שיודעים, זה תלוי בדברים.

    04/05/2015 21:06

    אה אוקיי, רק שאלתי

    04/05/2015 21:24

אוקי אני לא עקבתי אחרי כל הסיפור אבל קראתי חלק מהפרק הזה והייתי חייב להגיב. השאלה הראשונה שלי היא אם אתה יודע בכלל על הנושא הזה? כי כבתור טרנס זה נורא מורכב יותר ממה שאתה מתאר. שנית לפי מה שכתבת *הוא* לא טרנסג'נדרית אלא טרנסג'נדר, FTM Female To Male, זה גם נורא חשוב. אני לא רוצה להרוס לך את הסיפור כי ברפרוף קל הכתיבה שלך נעמה לי ובכללי העלילה מעניינת גם אם לא קראתי הכל אני רק מצביע כבתור מישהו שמבין וקצת נעלב מאופן ההתייחסות שלך לנושא.
לספיר – כן זה אפשרי לגלות דברים כאלה בגיל כזה, בעיקר עם כל המידע באינטרנט כיום
ואני מבקש, למרות שזו דמות, כבתור טרנס שרוצה שיכבדו אותו ואת המגדר שלו: אם כתבת שהוא טרנס תפנו אליו בלשון הנכונה. אל תעשו מיסג'נדר, גם אם הוא דמות בדיונית. כתבת אותו על בסיס מידע מסוים שקורה בחברה שלנו לאנשים מסוימים ואני אחד מהם
תודה
נ.ב אני בהחלט אתחיל לעקוב עכשיו ואשלים פערים

04/05/2015 21:49

    אני מתנצל לא ידעתי שאת בת, רק עכשיו קראתי בפרופיל שלך.

    04/05/2015 21:52

    אם הטראנסג'נדר הוא בן בגוף של בת אני אגיד טראנסג'נדר, בוני היא בת בגוף של בן ולכן אני פונה בלשון נקבה – טראנסג'נדרית. אני לא רואה מה הבעיה פה.
    אני לסבית ואני מכירה טראנס אחד, וברור שזה יותר מורכב אבל בוני מספרת רק מה שעל פני השטח, היא לא תספר לאלכס הכל מיד.

    04/05/2015 22:07

psy1730, לא הבנתי אותך נכון אם ככה. לא אמרתי שיש בעיה רק ציינתי עובדה, הנחתי שבוני היא טרנסג'נדר ולא טרנסג'נדרית וחשבתי שבלבלת עם ההגדרות. שוב מתנצל, תודה על ההבהרה.

04/05/2015 22:19

    אוקי, שמחה לראות שהכל הובהר :)

    04/05/2015 22:21

בנימה האישית כל פעם אני מבינה כמה אני מסוקרנת ממך יותר וכמה אני רוצה להכיר אותך יותר
הסיפור מדהים :)

04/05/2015 22:41
7 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך