מאירה בחשכה פרק 1

Bloddy bomb 22/12/2022 246 צפיות אין תגובות

-נקודת מ. ליאורה-

השעה הייתה עשר וחצי , מאירה עוד לא חזרה. היא שלחה הודעה שהיא בדרך ושיש פקקים בדרכים. איך אסכים לה להיות עם עדן כשאני לא בקשר עם אוולין? לעולם לא חוסן ולא אהיה מסוגלת לתת למאירה לבחור את בן הזוג שלה.

אומרים שלא בוחרים במי להתאהב. זה נכון, מאירה היא חילונית ועדן דתי. שניהם לא יודעים שהם משחקים באש ושהם יכולים ללבות את העניינים כשהם אינם מודעים לעובדה שאני ואוולין לא מדברות יותר.

אני ואוולין למדנו באותו התיכון שבו למדו עדן ומאירה, שם הם הכירו האחד את השנייה והתאהבו זה בזו.

כשאוולין נכנסה להיריון וילדה את הבן הבכור שלה , היא החליטה לקרוא לו עדן על שם דודתו המנוחה עדן.

בגלל שהתרחקתי מהדת אז גם התוודעתי לעולם החילוני שגרם לי לקחת צעד אחד אחורה.

עברתי לקיבוץ וגדלתי את מאירה שהייתה השלישית מבין ארבעת ילדיי . מאירה נולדה בנר השביעי של חנוכה כך גם עדן שבא אחרי שתי הפלות שאוולין עברה אחרי שהרופא הנשים הודיע לה שהיא תישאר עקרה ולא תוכל ללדת אף פעם.

הסיפור שלי מתחיל בערך לפני עשרים שנה, באותו היום שבו אני ואוולין שנכסנו להיריון ביחד. היא הייתה אחרי שנת אבל על אחותה הצעירה עדן שמלאו לה תשע עשרה שנה כשנהרגה בשוגג על ידי המפגינים שלא תמכו בביבי נתניהו.

המוות שלה ערער את אוולין והיא החליטה החל מהיום והלאה שהיא לא תהיה במגע איתי ועם הבת שלי מאירה.

מאירה הפכה לטבעונית וגררה את אחותה הקטנה הדרה לתוך המערבולת אליה היא נכנסה מלכתחילה.

כשהסתכלתי לעבר החלון, מאירה הגיחה בפתח הבניין לפני דקות אחדות. ראיתי את עדן ושתקתי. הפעם לא אתן לו להיכנס לי לתוך הבית. זה שלא היו לי דעות קדומות על משפחתו.

אימו , אוולין לא תעבור לסדר היום כל עוד בנה עדן ינסה להתקרב למאירה. בין הדרה למאירה הפרידו ארבע שנים תמימות. למרות שהדרה היא הבת השנייה, לא מפריעה למאירה להתחבר אליה ולנסות לתמוך בה בשלט רחוק.

שני הבנים הקטנים שלי, עידן וגפן. שביניהם מפרידות ארבע וחצי שנים .

עידן בן שמונה עשרה משרת ביחידה צבאית סודית מובחרת וגפן בן ארבע עשרה וחצי לומד בחטיבת הביניים ע" ש עלמה מסנגר.

מאירה עובדת כסדרנית בבית הקולנוע סינמה סיטי בירושלים. היא ועדן נפגשים ביחד ומשתתפים בהפגנות תמיכה במפלגת הימין " הליכוד".

עדן הוא העתק – הדבק של דודתו המנוחה עדן שדגלה בסובלנות ובאהבת האדם.

המפגינים שהשתתפו בהפגנות השמאל לא ראו בעין יפה את דעותיה של עדן והרגו כשניסתה לפייס את ליבם במילות שלום חמות .

עדן לא יכול להאמין שבגלל שנאת חינם אפשר לרצוח בן אדם.

אוולין גידלה את עדן שילך בדרכי התורה ואהבת השם , שתמיד יאהב אדם באשר הוא. לא משנה מה בגדיו או נועם הליכותיו אומרות.

זה לא אומר שצריך לקחת את החוק לידיים ולגאול אותן בדם נקי ומיותר של בני אדם שהיו חפים מפשע משום שהם תמכו בצד הטוב.

– נקודת מ. מאירה-

נכנסתי הבית כפי שעשיתי בכל יום. לא הבטתי לעבר אימי שהסתכלה עליי בפליאה על כך שהגעתי מאוחר הביתה. בגיל שמונה עשרה הפכתי לטבעונית, ההחלטה שלי לשנות את התפריט לא מצאה חן בעיני אימי.

הנחתי את המפתח בתוך הארון ולקח לי כמה דקות כדי לנקות את הראש. עדן ואני זוג מאז שאני מכירה את עצמי.

עדן ליווה אותי עד לפתח הבית והלך לביתו. אימא שלי ואימא שלו מסוכסכות כבר הרבה שנים בגלל שטויות. עדן ירש מדודתו המנוחה שנפטרה בטרם עת את עיניו הכחולות ואת אופיו הלוחמני והעקשן שכל כך מאפיין אותו.

אני והוא נולדו בנר השביעי של חנוכה. יש לנו הרבה דברים דומים במשותף. אנחנו מרגישים נוח אחד עם השנייה.

ישבתי על הספה , הרגשתי שאני עייפה ושקעתי לתוך שינה עמוקה . בחלום ראיתי את דודתו המנוחה של עדן .

היא אמרה לי תודה על כך שאני נמצאת בתוך חייו של אחיינה האהוב על אף שמעולם לא הכרתי אותה אישית. כשהחלום הגיע לסיומו.

הייתי ערה לחלוטין ואימי עמדה בפתח החדר כשהיא מסתכלת עלי בעיניים כועסות.

" קרה משהו?" שאלתי בעדינות על מנת לא לעצבן אותה יותר מדי. " נרדמתי עד הבוקר ולא שמתי לב שאת פה." אמרתי כשפי היה מלא במים. לא יכולתי לדבר גם אם חשבתי אחרת.

" עדן היה פה אתמול?" שאלה אותי אימא בתוקף ועיניה הרושפות גרמו לי לרעוד מבפנים. " למה הוא ליווה אותך הביתה?"

שקעתי במחשבות על עדן ועליי. כשהשם של עדן הופיע על הצג . הגעגוע הציף את חדרי ליבי. אימי לא ויתרה לי ועדיין חיכתה לתשובה שתצא מפי.


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
7 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך