דיסק און קי – שלום ימין

25/09/2012 734 צפיות אין תגובות

דיסק און קי – סיפור מאת שלום ימין

יותם היה ילד רגיל בן 14 . ילד ככל הילדים בני גילו.לומד בחטיבת הביניים , מתאהב בבנות נאות , משתולל , לא כל כך מצליח להתעורר בבוקר ומלא הורמונים שיוצאים לו דרך הפנים . קשה ולא מוכן להקשיב , מתווכח בקלות וכמו תרנגול צעיר מחפש את מקומו במרכז במה לשלוט על התרנגולות .אבל כמו רוב חבירין בני גילו , כל זה היה מעטה חיצוני . בתוך תוכו היה יותם ילד רגיש בצורה הסטרית. הזיל דמעה כשראה אירוע עצוב וחיפש חיבוק ונחמה כשפחד. לא היה התלמיד הכי טוב בכיתתו אבל היה במקום טוב באמצע קצת לכיוון למעלה . פריק של מחשבים ואלוף בפריטי טריוויה . משחק כדור רגל ושחמט ואוהב סרטי מתח ומשחקי מחשב . היה הולך לבית ספר בבוקר ולאחר מכן היה חוזר הביתה ויושב ליד המחשב , שם היה משוחח באינטרנט עם לפחות ארבה חברים בו זמנית באמצעות הפייסבוק . היו לו בפייסבוק 1860 חברים . מספר לא מבוטל, והוא הכיר את כולם . העלה תמונות שלו לחשבון , סיפר על מה שהוא אוהב וחשף את המידע בפני כל מי שמעוניין . לפחות ישב שעתיים ביום מול המסך . כתב שהוא בן שבע עשרה . למזלו הוא נראה די קרוב לגיל הזה כך שזה לא היווה בעיה כל שהיא. שני האנשים אשר נראו בגיל ארבעים היו מודאגים עד מוות . הם ישבו בבחדר ההמתנה ולא ידעו מה קורה . עברו כבר יומיים מאז יצא בנם מהבית ועדיין לא שב . ולא רק שלא שב אלא , אפילו טלפון לא הרים . אימו כעסה מאד . לא מתקשר ולא מודיע מה איתו . אולם כאשר נקפו השעות , הבינה שזה לא צחוק והחליטה תחילה לספר לבעלה ומיד אחר כך הודיעו למשטרה . המשטרה הכניסה את כל כובדה כדי לאתר אותו ואולם ככל שעבר הזמן הלכה ואפסה התקווה למוצאו. החדר שלו היה מסודר והכל נראה בסדר . הוא יצא לבית ספר ומאז לא שב ……………היא הייתה נערה יפה וגבוהה . עיניים ירוקות ואף סולד . כל זה הגיע מהאמא למזלה הטוב . אמא היתה אנגליה לשעבר ואביה יליד ירושלים המזרחית. נערה בת שמונה עשרה עם כל מה שקשור לגיל הזה ולבעיות שלו . מאחר וחיה בסביבה דתית , לא היתה לה אפשרות ליצור קשר עם בחור בן גילה .אביה היה מועסק באחד המלונות הכי מפוארים בבירה . הוא היה מנהל מחלקת הבריכה של המלון , דבר אשר עשה אותו מאושר . כל חייו אהב לעזור לאנשים לקבל את מבוקשם .שרק יהיו בסדר הוא אמר , לא ישקרו ולא ירצחו……למרות כל הקושי , מעולם לא התלונן על בעיה כל שהיא .בבית לא דברו פוליטיקה , למרות שאי אפשר להתעלם ממה שקורה בארץ . אלה היו זמנים מאד מתוחים ותושבים רבים נעצרו לעיתים קרובות ונחקרו או עוקבו לבדיקה בטחונית . בבוקר היתה עסוקה בלימודים ואחר הצהרים התנדבה למען קשישים וחולים בבית גדול שאוכלס למענם של אלה שלא מסוגלים לדאוג לעצמם . מליונר אחד מהשטחים במקור מירדן , תרם כמה מליוני דולרים וכך הוקם הבית המיוחד הזה לעזרה לנזקקים . היו שם רופאים מקצועיים ועזרו להם בני נוער מקומיים . זה עדיף על פני תנועות הנוער הפוליטיות ששכנעו את נעור לשנוא את הציונים ולארגן הפגנות סוערות ברחובות כנגד הכיבוש. רומה , כך קראו לנערה היפיפיה , גלשה באינטרנט והיתה חברה בפייסבוק ויצרה קשר עם נערים ונערות מכל העולם . היא לא הסתירה את עובדת היותה בת לאבא ערבי תושב מזרח ירושלים ואמא אנגליה . היו לה חברים רבים מכל העולם וגם חברים ממדינות ערביות . דיברו על כל הנושאים שנוער מתעניין בהם , אפנה , מוסיקה ומדי פעם בנים ובנות , למרות שחששה שאביה יידע על כך איכשהו . הוא אמנם לא הבין כלום במחשבים אבל בכל זאת אי אפשר לדעת . לכן השתדלה לא לעסוק הרבה בענייני בנים ברשת האינטרנט ……… המוסיקה בחדרו של יותם היתה רועשת וקצבית והוא גלש באינטרנט והתכתב עם חברים בפייסבוק . לפתע ראה איזו בקשה לחברות שהופיעה . הוא לחץ על התמונה וראה את פניה של המבקשת . היא הייתה יפייפיה . מדהימה . אישר אותה בשניה. ובתוך כמה דקות היו שקועים בהתכתבות ערה . אחרי חצי שעה היא אמרה לו שהיא צריכה להתנתק ויידברו שוב בעוד כמה ימים . היא ניתקה ויחד איתה התנתק לו חוט בראש . הוא התחיל לבדוק בכל יום מה קורה איתה ולא ראה כלום . לאחר כמה ימים הופיעה הודעה פרטית ממנה . היא שאלה לשלומו ואמרה שהיא תהיה ברשת בערב . הוא חיכה בקוצר רוח לערב והיא הופיעה . שוב דיברו וליבו הלם כמו עשרה פטישים . זה הגיוני חשב לעצמו . אני אפילו לא יודע מי היא . אבל היא יפה ומקסימה וזה מספיק לי . לאחר חצי שעה של התכתבות שוב אמרה לו שהיא חייבת לנתק ושוב חוזר הסיפור על עצמו כמו בפעם הקודמת . בימים שלאחר מכן הוא כבר חיכה לה והחליט לקבוע איתה פגישה . זה יכול להיות בקניון, חשב לעצמו . לשם מותר לי להגיע . …………….. הנערה היפה ישבה לצידו של הקשיש ועזרה לו לשתות . היא שוחחה איתו וארחה לו לחברה . קשיש ערירי ללא משפחה . כשיצאה בדרכה הביתה שמעה שמישהי קוראת לה , היא הסתובבה וראתה אישה צעירה לבושה בחליפה ובידה תיק עם מחשב נייד . שאלה את הנערה אם יש לה כמה דקות לשבת איתה ולשתות משהו . הם הלכו לקפה שנמצא בבניין ממול . בניין של סוכנות סעד מקומית שסייעה לנזקקים במזרח ירושלים . היתה שם קפיטריה . ישבו ושוחחו כמעט שעה . האישה הראתה לנערה תמונות ואתרי אינטרנט ושאלה אותה שאלות בקשר לתחביביה . הכל היה באווירה ידידותית ונעימה . לאחר כשעה נפרדו . הנערה הייתה נרגשת והיה לה קשה לחכות לערב ……….. בני הזוג שחיכו במסדרון המשטרה ראו שוטר מתקרב אליהם . הוא לחץ את ידיהם והזמין אותם להיכנס לחדרו . הם סיפרו לו שהבן שלהם נעלם והם דואגים . הוא הקשיב וביקש לשלוח אליהם הביתה צוות חקירה מיוחד שייבדוק מה קורה . כעבור שעה וחצי נשמעה דפיקה על דלת ביתו של יותם . אימו פתחה . פניה נראה ששששרע מאד . עיניה נפוחות מבכי . השוטר נכנס ולחץ את ידה . הוא ניסה להרגיע אותה והבטיח שהמשטרה תעשה הכל כדי למצוא את בנם . האבא ישב בסלון ונראה מנותק מהכל . עיניו בהו במסך הטלוויזיה ששידר חדשות . הוא לא ממש היה מחובר לחדשות . השוטר ביקש להיכנס לחדרו של יותם וניגש למחשב . הוא התחיל להקיש כל מיני דברים ולהעלות אתרים שונים…אימו של יותם לא ממש הבינה במחשבים וגם אביו לא . היא לא התעניינה במעשי השוטר ונתנה לו לעשות כרצונו…….בערב התחבר יותם לאינטרנט וחיכה לנערה . היא הופיעה כמתוכנן והם שוחחו . ואז הציע לה להיפגש . היא מאד שמחה וכתבה לו שהם ייפגשו בקניון בעוד שלושה ימים . בשעה ארבע אחר הצהרים. נרגש ומתוח חיכה ליום הפגישה וכשהיא הגיעה הוא סיפר להוריו שיש לו מפגש בקניון עם כמה חברים . לא נשאלו שאלות ולא היה צריך להתאמץ במיוחד . אימו הורגלה בקפיצות שלו לקניון ולא ממש הוטרדה מעוד קפיצה . הם קבעו להיפגש במקדונלד . כשהיגע כבר חיכתה לו ליד הכניסה . היא הייתה יפייפיה . אפילו יותר ממה שראה בתמונות . לא ידע את נפשו מאושר . לחצו ידיים והחליפו חיוכים . נכנסו לתוך המסעדה והזמינו ארוחות . ישבו שם שעה וחצי ושוחחו . לאחר שנפרדו החליטו לקבוע פגישה נוספת כשיתכתבו באינטרנט . הוא הצטער שהיה צריך לשקר בקשר לגילו אבל החליט כרגע לא לעשות כלום עם זה. פחד לקלקל . בבית הסתובב כמו אריה בכלוב . חיכה בחוסר סבלנות שתתחבר לרשת . אבל לאכזבתו לא התחברה לרשת ולא הייתה לו דרך ליצור איתה קשר . לאחר שבוע כבר התחיל להתיאש וכמעט שוויתר . ואז קיבל מסר ממנה . היא סיפרה שיש לה בעיה והוריה לא מרשים לה ליצור קשר איתו בשום מצב , לאחר שתפסו אותה גולשת בפייסבוק . אביה התנגד נחרצות לקשר שלה עם הנער היהודי ולא מסיבה של דת אלא חשש לחייה בגלל כל האנשים הדתיים שמסתובבים במזרח ירושלים.יותם החליט לא לוותר ובליבו גמלה החלטה לצאת ולחפש אותה ממש בזרח ירושלים . הוא היה אובססיבי למצוא אותה . ………….השוטר לא מצא שום דבר חשוד במחשב של יותם . והאפשרות לחטיפה מצד גורמים עויינים באמצעות האינטרנט נשללה לחלוטין . הוא ייצטרך לבדוק כיוונים אחרים. ישב עם ההורים בסלון ושאל שאלות על יותם ועל תחביביו מי הם חבריו ולאן נהג ללכת בשעות הפנאי . מכשיר הקשר של השוטר ציפצף. יותם נמצא בריא ושלם בהוסטל במזרח ירושלים , משמר הגבול לקח אותו תחת חסותו והעביר אותו לתחנת המשטרה בכותל. לאחר תחקור קצר התברר שנפגש עם ידידתו ממזרח ירושלים . היא סיפרה לו שהיא רצתה להיות איתו בקשר ואז נכנסה לתמונה אישה שהייתה קשורה לאחת הקבוצות הקיצוניות שמעוניינות לעשות פיגוע ביהודים . היא הציעה לה ליצור קשר עם נער ישראלי וחטוף אותו למטרת מיקוח . בהתחלה הסכימה , ויצרה קשר כאילו במקרה עם יותם . אולם לאחר הפגישה עימו התחרטה והחליטה לנתק את הקשר מחשש לחייו . יותם לא ממש וויתר ויצא לחפש אותה בשטח עויין . לאחר שנפגשו היא סיפרה לו על הכל והם יצרו קשר למשמר הגבול . השוטרים הגיעו ואיתרו את אשת הקשר הצעירה . הם לקחו את הנערה וחקירה ואת האישה עצרו . נוצרה מהומה כאשר אביה של הנערה הוזמן לקחת אותה הביתה . הוא היה עם רגשות מעורבים . כעס על זה שהסכימה בהתחלה ואחר כך היה גאה בה על ההחלטה לסגת . ……………….יותם הוחזר הביתה וחזר לחיים שהיו לו קודם . הנערה הועברה לאנגליה להוריה של אמא , שם תיכנס ללימודים באוניברסיטה ותהיה רופאה . אביה ואמא יבקרו אותה פעם או פעמיים בשנה והיא לא תחזור לארץ בשנים הקרובות. יותם שינה את הגיל שלו בפייסבוק לארבע עשרה ולא יצר קשר עם כל מיני אנשים לא מזוהים יותר. הוא מחק מהרשימה לו את השמות הלא ברורים וחברים ללא תמונה וכל מיני כאלה שלא הכיר אישית . מרשימה של כמעט אלפיים חברים , נשארו לו ארבע מאות חברים שהכיר אישית . זה עדיין די הרבה……………………


תגובות (0)

הוספת תגובה - היה הראשון להגיב!
התחבר עכשיו בכדי להוסיף תגובה
16 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך