אני זות הבחורה דנה והבחור זה חבר שלי וחברתו היא ילדה שהיתה איתנו שנה שעברה.

למה עזבת אותי?

14/01/2012 1271 צפיות 19 תגובות
אני זות הבחורה דנה והבחור זה חבר שלי וחברתו היא ילדה שהיתה איתנו שנה שעברה.

נערה אחת ושמה חמודנה באה לעבודה וישבה לעבוד בעבודתה המפרכת.
למחרת חמודנה באה לעבודה וראתה שיש עובד חדש ושמו בנימן,הוא ישב במקומו החדש והיא הסתכלה עליו והתאהבה בו, שערו היה יפה וחלק, פניו היו עגולות ובהירות, והוא נראה לה מ ו ש ל ם. היא התיידדה איתו והבינה משיחתם שהוא חכם מאוד וגם רומנטי….
חמודנה שאלה עם הוא רוצה להיות חבר שלה והוא אמר לה לא כי יש לו חברה אחרת
חמודנה נהייתה עצובה, אך המשיכה להיות מיודדת איתו. חלפה שנה, והגיעה השנה הבאה…
הזוג רב הוא ניהיה החבר של חמודנה….


תגובות (19)

שלום לכותבת,
אז קודם כל, אני מתנצלת מראש לגבי שלושה דברים: אורך התגובה, נימת התגובה ותוכן התגובה.
מה שיש כאן הוא אינו סיפור, אלא תקציר קר רוח של מספר מקרים ברצף. כדי באמת לעניין את הקורא עלייך לתאר, עלייך לזכור שהקורא אינו נמצא בראשך.
לא נראה שהשקעת מאמץ בכתיבת הקטע הזה, אלא סיכמת ארועים ללא אבחנה, בלי מחשבה מראש.
עלייך להוסיף ולזכור ששגיאות כתיב הן דבר שצריך לעבוד עליו בעזרת מבוגר, או מישהו אחר שמבין בכתב נכון: מפני ששגיאות כתיב יש פה ושם.
רצף האירועים העובדתי והמהיר אינו משאיר זמן לקורא להתחבר לקטע, ולפיכך אינני בטוחה שהתגובות שתראי מתחת לסיפור יהיו הולמות או מפורטות כשלי, אלא אם כן אמצא אנשים נוספים עם הדעת הנכונה לעזור לצעירים לכתוב בצורה טובה יותר.
אני ממליצה לך, בכדי להשתפר, לקחת ספר ולקרוא אותו. רק אחרי שקראת ספר שלם, לא ספר ילדים כמובן, או ספר כמעט ללא מילים, אלא ספר שיתאים לגילך, כמו פרסי ג'קסון, סוד הגן הנעלם או אורה הכפולה, רק אחר כך תוכלי לבוא לכאן, ולכתוב.

בהצלחה, ליסה.

14/01/2012 23:27

הסיפור הוא קצרצר אך יתכן ואת מתכונת להמשיך ואז נראה לאן את מובילה את התכנים מכל מקום סיפור יפה ממני בקי ♥

15/01/2012 05:07

לזה ביכלל לא סיפור ..

15/01/2012 05:29

למה אתה חייב להגיד את זה!?!?!?!?!?!?

17/01/2012 04:18

למה להגיד את זה, זה אחד מסיפוריה הראשונים, אולי בעיינייך זה לא נרא כמו סיפור טוב, אך זה אכן סיפור, יש לו פתיחה, בעיה, ופתרון, אלו הקרטריוּנים שכל סיפור צריך. אומנם הוא מומעט בתארים, והעלילה זזה מהר מדי, אך אין לך זכות לומר שזה אינו סיפור.

17/01/2012 04:39

קודם כל, אני חייבת לשאול:
בת כמה את?
שנית, אני חייבת להגיד, ושתדעי שזה לא בא ממקום רע, שמה שכתוב פה… זה לא סיפור. זה רק רצף של משפטים, שבקושי יש ביניהם קשר. כמו שVenoturus אמרה, הקורא לא נמצא בראש שלך. הקורא לא יודע מה עובר על הדמות הראשית, אם את לא מסבירה לו. תנסי לרגע לראות את עצמך במקום של הקורא, מה הוא חושב כשהוא קורא את הסיפור, בלי לדעת בכלל את העבר של הדמות, מה אופייה, כיצד היא מתנהגת וכ'ו. נורא קשה להתחבר לסיפור אם חסרים הפרטים הבסיסיים שמקשרים את הקורא אל הדמות הראשית וגורמים לו להזדהות איתה.
חוץ מזה, אני גם חייבת לשאול עוד דבר:
איך קשורה הכותרת של הסיפור – לתוכן הסיפור?
הרי כותרת הסיפור היא "למה עזבת אותי?" ובעצם, בכלל מדובר בנערה, ששמה חמודנה(מאיפה קיבלת את ההשראה לשם?), שבאה לעבודה ופוגשת את בינימין, מתאהבת בו(לדעתי, בקטע הזה היית צריכה להסביר איך הוא נראה, למה היא התאהבה בו, איך היא הרגישה כאשר ראתה אותו וכ'ו. תיאורים כמו אלו גורמים לקרוא להרגיש כאילו הוא הדמות עצמה ונורא מחברים את הקורא לגיבור הראשי), מציעה לו להיות חבר שלה, ומקבלת תשובה שלילית. אשמח אם תעני לי מה הקשר בין הכותרת לתוכן הסיפור, אני נורא סקרנית לגבי זה.
בכל מקרה, תזכרי שזו רק ההתחלה. בהמשך משתפרים, לומדים מטעויות, ואני בטוחה שעוד כמה שנים אני אראה סיפור שלך ויהיו לי רק דברים טובים להגיד עליו.
בהצלחה ^^

17/01/2012 04:47

אוף כל הזמן קותבים לי דברים רעים זה מעליב!!!!!!!!!!!!!!!:( :(

17/01/2012 05:21

היי דנה
הדברים שכתבו לך לא היו דברים רעים , זה מה שנקרא – ביקורת בונה (:
תשתדלי להיצמד להערות שנתנו לך ותחשבי על הצד הטוב , אולי תשפרי את הכתיבה שלך (:

17/01/2012 05:27

אני חושב שאת נעלבת מזה שאת רואה אחרים שמקבלים תגובות נפלאות, ורק אצלך דברים כאלו ויכול להיות שהיית בטוחה שתקבלי תגובות נהדרות. הסיבה לכך היא – תמיד יש מה לשפר. ואני עצמי הייתי עד לכמה תגובות כגון "יש לך סיפורים מכוערים" או "תפסיקי את הסיפור הזה, הוא גרוע". לך לא הגיבו כך אז אלו לא תגובות רעות. אלו שכותבים דברים כאלו רוצים באמת לשפר לך את הכתיבה, אחרי הכל, חבל שהסיפור ייגמר אחרי שני פרקים או שלושה. אני מקווה שלא תעלבי גם ממני ושתמשיכי לכתוב בכל זאת. בהצלחה בדרך.

17/01/2012 06:33

דנה, אל תיעלבי, לא התכוונו לפגוע בך. נסי להקשיב לעצותיהם, ולכתוב את הסיפור מחדש. אם תחפשי אני בטוחה שתמצאי שרבים מהכותבים פה, כתבו סיפורים גרועים יותר בהתחלה אך עם הזמן השתפרו

17/01/2012 06:41

תודה שקרן נחמדה אלי :)
טוב,זה בגלל שהיא החברה הכי טובה שלי!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

18/01/2012 06:07

האחרים היו נחמדים אליך בכך שהם ניסו לעזור לך. מי שבא לעזור לך הוא בא לטובתך ולכן זאת אומרת שהוא נחמד כלפייך. אם לא היו מגיבים או שהיו מגיבים דברים רעים אז היית יכולה לומר שהם לא נחמדים. באותה מידה, הם היו יכולים להיות רעים ולכתוב שהסיפור שלך מושלם ואז לא תשתפרי. זאת רשעות ולא כתיבת תגובות עוזרות.

18/01/2012 06:14

שלום לכותבת,

אין סיבה להיעלב. מה לעשות, יש סיפורים שיוצאים לנו פחות טוב מאשר לאחרים. המטרה היא: לקבל את ההערות בחיוך רחב, בזרועות פתוחות, ולתקן. כי אם תבחרי להעלב, לא לתקן ולהמשיך לחזור על טעויות, לעולם לא תוכלי להשתפר זה משהו שאני הייתי צריכה ללמוד בדרך הקשה.
קחי את כל ההערות שנתנו לך, בתוספת של ספר אחד טוב שאת מכירה שיש בו יותר ממאה עמודים, ותתקני את הסיפור הזה. אל תוותרי, אבל אל תתעלמי.
וכן, קרן נחמדה אלייך, אבל אני חושבת שכל מי שהעיר פה (אולי מלבד מי שאמר לך שזה לא סיפור, שהוא סתם נקניק, תתעלמי ממנו) גם רוצה לעזור, ואף אחד לא בא ממקום רע.
בהצלחה בדרכך.

ממני, בתמיכה, ליסה.

18/01/2012 06:17

תודה דנה, את צריכה להקשיב לכל מי שכתב פה (חוץ מהנקניק).

18/01/2012 06:32

קרן תודה אבל את יודעת מה אני לא אוהבת!
וחוץ מזה אני לא יודעת מי זה הנקניק וגם אני לא רוצה לשנות.

22/01/2012 06:03

הדר רציתי לענות לך במקום דנה על כמה שאלות (דנה החברה בכי טובה שלי) חמודנה זה שם שהחבר שלה נתן לה כי גם לי קוראים דנה ולכן החליטה לכתוב על שניהם סיפור
ולמה עזבת אותי זה כי זה מצד החברה השנייה שלו(דנה תקני אותי אם אני טועה) ודנה בתור התחלה זה טוב אבל זה בהחלט טעון שיפור אני חושבת שיש לך סיפורים יותר טובים ורק כי את קצת התרגשת מזה שזה היה באתר אני מקווה ששאר הסיפורים היו מצוינים ותקראו כולם גם את שלי!

27/01/2012 05:23

תודה דנה!
:)

28/01/2012 09:27

ילדה את רואה איך אני שיפרטי!?

01/02/2012 06:46

וואו שיפרת מאוד יפה!

09/02/2012 12:34
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך