הרשות לניהול שיחות

לימונדה 18/03/2015 818 צפיות 4 תגובות

"הרשות לניהול שיחות על שם סירנו דה-ברז'ראק", הכריז בגאון השלט שניצב תלוי מעל דלתות הזכוכית, בכניסה לבניין ברחוב הסופרים חמש-עשרה.

אלעד נכנס פנימה מהוסס במקצת. כל הרעיון נשמע לו כמו חדירה מוזרה לפרטיות, שלא לדבר על תופעה בעלת אלמנטים קריפיים לחלוטין. המילה תופעה, דרך אגב, נבחרה בקפידה מבין אלפי המילים בהם ניתן לתאר את "הרשות לניהול שיחות". אופנה, למשל, היא מילה חלשה וזמנית מדי כדי לתאר שירות כזה, שנראה גורף, סוחף, פונה גם לגברים וגם לנשים כאחד, גם לעשירים וגם לעניים מרודים (לפחות רעיונית. את החשבונית, הם עדיין יצטרכו לשלם כמו כולם…).

מהרגע שהופיעה ה"רשות" ועד היום, שלושה חודשים לאחר הקמתה, היא הספיקה לגרוף לכיסה מעל לעשרים מיליארד דולר בהכנסות, ולאגד למעלה מחצי מיליארד משתמשים ברחבי העולם. מה שהתחיל בתור עוד סטארט-אפ ישראלי בדירה קטנה ומסריחה מפיצות בתל אביב, גדל לקנה מידה גלובלי בפרק זמן שלא יבייש האצה של מכונית פרארי או התפשטות של וירוס קטלני. ההצעות לאקזיט מהיר זרמו על ימין ועל שמאל, ואילולי היה השירות של ה"רשות" כל כך מהפכני, הפיכתה לקלישאת היי-טק הייתה מובטחת.

"איך זה בדיוק פועל?", שאל אלעד בסקרנות.

"זה מאוד פשוט", חייכה אליו אשת המכירות שפגשה אותו במשרדה, שהיה מלא באור נעים ומעוצב באופן נקי ולבן. "בתור התחלה אני חייבת ליידע אותך שאנחנו בשום צורה לא אחראיים על היכרות או יצירת קשר ראשוני. כל אלו הם לגמרי באחריותך. זה לא איזה מוסד שידוכים פה. דבר שני, אנחנו, בכל מקרה שלא יהיה, לא נישא בשום אחריות לכל תוצאה של האינטראקציה, בין שהיא הצליחה מבחינת הלקוח ובין שלא. 'הרשות' משמשת פה כמתווך מיופה כוח באישורך המלא והמוחלט. מובן?" ואז היא חייכה חיוך מושלם מלא שיניים לבנות. חיוך יפה כזה, שעמד בקונטרסט חד למילים שיצאו לה מהפה. מילים שבכל יום היו נשמעות כמו חוזה דרקוני, אבל היום, ובנושא הזה, הן נשמעו ממש מסוכנות.

"מובן", ענה אלעד.

"מצוין! אז הנה מה שאנחנו יכולים להציע לך. יש לנו את חבילת הייעוץ. זו החבילה הבסיסית, בה אנחנו מתחברים לטלפון שלך, רואים את ההתכתבות שלך, עליה אתה מעוניין לקבל ייעוץ והכוונה, ובהתאם לכל הודעה שהבחורה שולחת לך, אנחנו מייעצים לך מה לכתוב. כמובן שהייעוץ נעשה בהתאם לבקשה שלך, האם אתה מעוניין בסטוץ או במערכת יחסים. לאחר מכן, השליחה של ההודעה עצמה מתבצעת על ידך. הנתונים שלנו, כמו שאתה בטח ראית, מאוד מרשימים. שבעים וחמישה אחוזי הצלחה בקביעת פגישות למטרות סטוץ, ושמונים אחוזי הצלחה בקביעת פגישות למטרות קשר. החבילה השנייה, חבילת 'הרשות נתונה', היא למעשה אותו שירות, רק באופן גורף. בחבילה הזו, אנחנו מנהלים את כל האינטראקציה, מה'מה המצב?' הראשון, ועד קביעת הפגישה. מוציאים את כל ההתנהלות מהידיים שלך ורק מיידעים אותך מתי ואיפה הפגישה. העלות של החבילה הזו טיפה יותר גבוהה, אבל אחוזים לא משקרים. יש לנו ציון מרשים של תשעים אחוזים לקביעת פגישה לכל מטרה שהיא בפרוצדורה הזו".

״וואו״ מלמל אלעד, מנסה לעכל את המידע שכרגע שמע. הוא קרא על זה קודם באתר של״הרשות״ ולא ממש האמין. גם עכשיו הוא היה סקפטי, אבל לשמוע את זה ממקור אנושי בהחלט היה משהו מרשים.

מאז שאלעד זכר את עצמו, הוא היה גרוע בלפלרטט עם בחורות בהודעות. ביום-יום הוא היה מסתדר, זה לא שהוא לא היה שנון או משהו, אבל איכשהו, כשזה הגיע להודעות, הכול התפרק. אלעד פשוט לא היה מסוגל להעביר את המחשבות שלו במסגרת מסך הטלפון הקר. לא יעזרו כל הסמיילים שבעולם, הדברים לא עברו כמו שצריך. ואם זה לא מספיק, הוא גם תמיד תהה אם הוא קורא את ההודעות שקיבל, באינטונציה הנכונה.

וזה, למעשה, היה הכוח של ״הרשות לניהול שיחות על שם סירנו דה-ברז׳ראק״. מיליוני אנשים ברחבי העולם נאבקו בצורת התקשורת הלא טבעית הזו. מיליוני אנשים שלא הפסיקו לחשוב ״מה אם?״ ו״אולי כדאי אחרת…״. ה"רשות" פתרה לכולם את הבעיות האלה. ׳תורידו את הבעיות מהראש שלכם׳, צעקו שלטי הפרסומת. ׳יש פתרון לכל בעיותיכם. תנו לרשות לעשות את העבודה המסובכת, ואתם רק תהיו עצמכם. הרשות לניהול שיחות: כול הודעה – הצלחה!׳.

על פניו זה נשמע כמו שירות מצוין. אפילו אלעד השתכנע. קנה את חבילת ״הרשות נתונה״, נתן להם את השם והמספר של ענבר, אמר להם שהוא רוצה להתחתן איתה (אפילו שהם רשמו ״פגישה ליחסים ארוכי טווח) ותוך שבוע, באמת, הוא כבר קיבל הודעה. ״יום שלישי בתשע בסוכה הלבנה בנמל. חשבונך חויב במאה וחמישים שקלים".

הים היה כחול כהה ביום שלישי בלילה, כמו העיניים של ענבר. היא הגיעה לסוכה הלבנה כבר בעשרה לתשע, כי אמא שלה תמיד אמרה לה ש״ליידי אף פעם לא מאחרת״. היא לא ידעה הרבה על אלעד. כאילו, היא ידעה איך הוא נראה, ושהם לומדים באותה פקולטה, אבל מעבר לזה כלום. כל מה שאמרו לה ב״רשות״, זה שלפי ההודעות שלו הוא ממש שנון, ושהחשבון שלה מחוייב במאה וחמישים שקלים.


תגובות (4)

תעבירי בקשה לבחירת עורכים. רציני (-:
את מדהימה. זה סיפור כל כך טוב, התפוצצתי מצחוק בסוף♥

18/03/2015 17:43

וואו! ממש אהבתי את הסוף! והרעיון ממש יפה! אני מסכימה עם סופרתצעירה שזה יכול בקלות להיכנס לבחירת העורכים!

18/03/2015 18:19

חחח כתוב יפה ומעניין
מסר נחמד

18/03/2015 18:19

גם אני בהחלט חושבת שמגיע לסיפור הזה בחירת עורכים.
סיפור מעולה וכתוב יפה, רעיון מדהים.

18/03/2015 19:00
7 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך