החולמנית
היי כולם :)

יש לי זמן לכתוב! נגמרו הבגרויות! איזה כיף!!!
זהו החלק הרביעי בסיפור האהבה הקצר והיסטוריוני "מבריחה את הדממה".
מצליחים למצוא מכנה משותף בין ויקטוריה לג'ון?
מצליחים למצוא מוטיב בסיפור?
מה קרה לג'ון?
למה הוא וויתר עליה?

אשמח לשמוע את דעתכם...
מקווה שאהבתם :)
החולמנית.

נ.ב.
אני רוצה להודות לאנונימיT, האהבה שלך לסיפור ועצם העובדה שאת באמת עוקבת אחרי פרסומו משמחת אותי מאוד :)

מבריחה את הדממה- חלק רביעי

החולמנית 13/07/2013 791 צפיות 4 תגובות
היי כולם :)

יש לי זמן לכתוב! נגמרו הבגרויות! איזה כיף!!!
זהו החלק הרביעי בסיפור האהבה הקצר והיסטוריוני "מבריחה את הדממה".
מצליחים למצוא מכנה משותף בין ויקטוריה לג'ון?
מצליחים למצוא מוטיב בסיפור?
מה קרה לג'ון?
למה הוא וויתר עליה?

אשמח לשמוע את דעתכם...
מקווה שאהבתם :)
החולמנית.

נ.ב.
אני רוצה להודות לאנונימיT, האהבה שלך לסיפור ועצם העובדה שאת באמת עוקבת אחרי פרסומו משמחת אותי מאוד :)

השקט בארוחה היה בלתי נסבל, אך השקט אשר פקד את הלילה אותיר את ויקטוריה חסרת מנוחה. הלילה הזה היה כל כך שונה. באחוזת בית משפחתה, הייתה רגילה לשמוע בעת העלטה את תלונותיה החרישות את לואיזה מהקומה הראשונה, את מדלן הקטנה בעת סורקה את שיער בובותיה, את קולו הצרוד של אביה בזמן עישנו את המקטרת, את דיוויד, מנהל משק הבית, חורש את האדמה בטענה כי "אין שעה לטיפול בגינה", את נשימותיו המוגזמות של אחיה ואת צחוקה העדין של אמה. באותו לילה, כל קול מרשימה זו לא נשמע. אף לא אחד. האם גם הצרצרים דוממים כמוות? הרהרה לעצמה.
"מרתה," קולה הרועד של ויקטוריה נשמע מחדרה כקורא לישוע, "מרתה" חזרה על עצמה, שמיכה עבה מחסה את גופה עליו כותונת יחידה, שיערה אסוף ופרוע במקצת משהיה בארוחת הערב, נר דולק על שידת עץ אלון וחלון חדרה סגור לחלוטין. לאחר ששום קול לא הגיב לקריאותיה, החליטה ויקטוריה להתרומם ממיטתה החדשה ולפתוח את החלון המדובר. משב רוח נעים ליטף את פניה. הלילה עדיין אותו לילה. הירח עדיין אותו ירח. ניצוץ הכוכבים גירה את חיוכה. לפתע, חשה מעין הקלה. ללא שום כוונה, כתגובת דומינו החל מחיוכה מבטה הופנה אל ידה ארוכת האצבעות וחסרת התכשיטים מלבד הטבעת שקיבלה מסבתה. ויקטוריה נזכרה איך באותו ערב, לפני הארוחה, נכנסה בטעות לחדרו של ג'ון, בעל עיני האמרלד המבריקות. נזכרה איך ביקש לבחון את ידה כמו בתקופה בה היו ילדים קטנים.
האם באמת יכול לנחש את חיי האדם מקריאה בכף ידו? ולמה זה רוצה האדון לקרוא את כף ידה אם וויתר עליה כהוגן?

באותו לילה, משום מה, ג'ון לא הצליח למצוא את מנוחתו על כרית מיטתו. השמיכה הייתה עבה מידי. הכרית הייתה קשה מידי. עגלי זיעה בצבצו מבעד לתלתליו הכהים ועיניו ביקשו להיפתח ולא להיסגר לשינה טרופה. הגבר הצעיר קיפץ ממיטתו, סידר את בגדי שנתו ופתח את דלת חדרו. שקט. מסיבה כל שהיא, האמין כי עם בואה של הגברת החדשה, הבית ישנה את סדר חייו וסוף-סוף ישבור את דממת המוות השוררת באחוזה. כמה פעמים רצה לצעוק. כמה רגעים הוחמצו בידי בני משפחתו הרציניים. רצינות, רצינות, רצינות. לעיתים, חשב ג'ון, הייתי רוצה להיוולד בתקופה אחרת, למשפחה אחרת. מבלי לנעול את נעליו, דבר הנחשב כפרא שאין לעשותו באחוזה, התהלך ג'ון יחף בקומה השנייה על מרבד הארגמן שכיסה את כל רצפותיה. לפתע הרגיש כצייד, מתהלך חרישית כמתכנן לתקוף את הטרף. הרעיון הדמיוני קסם בעיני ג'ון ואף על פי שהיה כבר לגבר בוגר, המשיך במשחק.

"אני חייבת לשאול אותו," לחשה ויקטוריה ויצאה מהחדר. רעש קל הגיע לאוזניו של ג'ון, הקרבן הבא שלו! הוא החל להתקדם אחרי הקול. ויקטוריה פסעה בזהירות ברחבי הקומה, מתפעלת מיצירות האמנות התלויות במסדרונות, על שטיח הארגמן, אפילו על דלתות החדרים! היא הייתה בטוחה שבעלי האחוזה הקדמונים הזמינו נגר במיוחד בכדי שיעצב אותן. "תפסתי!" ידיו של ג'ון אחזו בכתפיה הצנומות של ויקטוריה אשר פלטה בזה העת צווחה חרישית ולאחר מכן חייכה. הדממה נשברה כרצונה. "הבהלת אותי!" חבטה קלות בידו החסונה.
"מה אתה עושה?" שאלה אותו. "מה את עשית?" חייך אליה. לשבריר שנייה עיניו הירוקות נחו על עיניה השקופות, אך מיד לאחר מכן ג'ון הפנה את מבטו ותפס את ראשו.
"אתה בסדר?" שאלה בחום. "כן, סתם סחרחורת." ענה בזריזות.
"תמיד כל כך שקט כאן?" שאלה בכדי למצוא נושא לשיחה משותפת ולהסיח את דעתו מהכאב.
"את לא מבינה עד כמה," ענה בחיוך.
"אז, איפה אלפרד, בעלי העתידי?" עיניה קיוו לתפוס את מבטו.
"בטח ישן, עבר כבר כיבוי האורות."
"כיבוי האורות?" ויקטוריה נראתה מופתעת, בן כמה הוא? חמש? שאלה את עצמה.
"לא כיבוי אורות כזה, דבר שלא תלוי באבי. אלפרד מכין לעצמו זמני שינה וזמני השקמה. שעה לפני חצות עד שעה אחר זריחה." ענה ובחן את ידה של ויקטוריה אשר הייתה צמודה לכותנת של הגברת.
הכותונת! איזו בושה! גברת מעולם לא צריכה לחשוף את עצמה כך! בוודאי שלא בפני גבר זר. זרועותיה עטפו את חזה וסומק עלה על לחייה.
"צודק במעשיו," אמרה נמרצות והוסיפה, "כדאי שנלמד ממנו וניישם זאת," הסתובבה בכדי לשוב אל חדרה.
ג'ון נותר פעור פה, לשנייה אחת האמין כי ויקטוריה, כמוהו, לא מאמינה במערכת שעות יום-יומית ולא רק, גם מתנגדת בתוקף לרצינות.
ויקטוריה המשיכה לצעוד, פסיעות קטנות, אחת אחר שנייה. היה לה את הרגע המושלם לשוחח עם ג'ון אודות עברם והחשוב מכל- החלטתו לוותר עליה.
אך זהו עיקרון הזמן, או שאתה נאחז ברגע, או שאתה נותן לו לחלוף.
"למה וויתרת עלי?" ויקטוריה החליטה לא לשחרר ולעזוב, ניצוץ עיני האמרלד העיד על כך שגם ג'ון לא.


תגובות (4)

הממ,
אוקי,
קראתי עכשיו הכל ברצף וזה כל כך חמוד חחחחחח
הג'ון הזה כמובן מסקרן, ועוד לדעת את קורות חייו של הבן אדם דרך ידיו בלבד? מקורי!
היי, דרך אגב, מזל טוב! לפני כמה ימים היה לך את יום הולדת ה17!
קולולולולו! מזל טוב מזל טוב! ושוב מזל טוב!
יש לי דה ז' וו משנה שעברה…. פפפ פחד! חחח
בקיצור! נחזור לדבר על הסיפור!
הוא מקסים מאוד! באמת!
אני ממש ממש ממש, באמת ובתמים אהבתי אותו!
ואני רוצה לענות על השאלות שדפקת לי פה בהערות!
*מצליחים למצוא מכנה משותף בין ויקטוריה לג'ון?
לא, לא כל כך. או שאני עיוורת, או שאני פשוט לא רואה רמז מטרים. @_@
אה, אבל יש להם את אותן המחשבות בקשר להתנהגות של המשפחה שלו.
*מצליחים למצוא מוטיב בסיפור?
יש לי שאלה יותר קשה לתת לך! תזכירי לי מזה מוטיב ואז אני אענה לך חחחחחחחח
*מה קרה לג'ון?
כנראה שוויקטוריה הכניסה לו משהו למוח שלא נותן לו לישון! מוחע!
*למה הוא וויתר עליה?
אממ אממ… כבוד לאחים הגדולים? O.o

אז? נו? כמה קיבלתי? אה אה אה?
הכל מאה, אה? אין אין ידעתי את זה!
דרך אגב… שמעתי שיש מחסור בלבן בעולם, את הגורם העיקרי?!

חח בכל מקרה, תודה רבה על הפרק :)

13/07/2013 17:01

תינוקת!!!!!!! תודה על הכל!! אני כל כך שמחה שאהבת :)
לגבי הלבן…איך ידעת?? האמת? שאספתי אותו בשביל תינוקת מיוחדת שיהיה לה מלא מלא לבן כשתגדל :/ טוב וגם כי אין לי כפית לאכול אותו בעצמי XD
יוו זכרת שיש לי יומולדת!! תודה זברה :)

לגבי הסיפור…
איזה יופי שענית על השאלות! ואת הניקוד אגלה לך בסוף מוחעיע
מוטיב? מוטיב הוא חפץ או יחידת טקסט שחוזרים על עצמם ביצירה (בסיפור כאילו) יותר מפעם אחת ומעניקים לה משמעות נוספת מעבר לפירוש המילולי או הממשי…
שמת לה לאיזה שהוא מוטיב?

13/07/2013 23:40

הו אלוהים..
את לא רצינית.
בדיוק הגבתי לך בפרק השלישי..
ואז ראיתי שיש רביעי.
חח לא הצלחתי לנשום!! XD
כמה אושר, את לא מבינה..
תודה תודה תודה תודה!!
עשית לי את היום לגמרי! :)
השאלות? אני באמת לא במצב של לחשוב כרגע.. לא תירוץ.
למה לקח לך כל כך הרבה זמן?!
חצי שנה!!!!
זה הרבה יותר מדי!
וואי.. אני מודהמת!!
איזה כיף! :)
אוי לך אם לא תמשיכי!
אה, ויומולדת?!
מתי היתה לך?!
למה לא ידעתי???!
אווף!
אז המון המון מזל טוב!! D:
שיהייה לך את הכי טוב שבעולם! :)
הממ..
מכנה משותף? טוב שניהם לא מאמינים כל כך בחוקים של התקופה, לא?
אוי אוי!!!!!!!!
יייששש לייי!!!!!!!!!!
עליתי על זה!!!!!
נראה לי.. חחח
אה, נו..
ג'ון סירב להתחתן עם ויקטוריה, כי הוא לא מאמין בחוקים האלה, שנישואים צריכים להיות בכפייה ולא מאהבה. שהאישה חייבת להישאר בבית ולהיות חפץ טוב ומועיל.
הוא רק מרד בחוק מעט, לא שהוא ידע שהוא הולך להתחתן עם ויקטוריה (או שאולי כן?). ובכל מקרה, יש לו אח, כך שהעניין יכול להיות מכוסה ומוסתר.
לא?
עוד מכנה משותף? טוב, הם יתאהבו, זה ברור. אחד בשני אני מתכוונת. חחח :) אבל אני לא רוצה לגלות לך (חחחח).
מוטיב?
אוקיי, תני לי לחשוב על זה יותר.

בכל מקרה, נהנתי מאוד מאוד מהפרק המקסים הזה!
מסקרן! מאוד!
ומפתיע! וחמוד! ומעניין! ויפה!
כל הכבוד לך. :)
חח אין לך תירוצים, את יודעת. נגמרו הבגרויות.
מוחע!!
בבקשה תמשיכי.. את לא יודעת כמה זה משמח אות לראות פרק חדש ממך!
תודה!
אה, ושנייה.. את וטלי מכירות אישית והכל?! D:
לאב יו 3>

30/07/2013 05:23

אה ומה קרה לג'ון בלילה?
טוב, וויקטוריה הסיחה את דעתו. :)
אולי המוטיב זה החוקים האלה של התקופה.. למרות שזה לא כל כך מודגש..
אולי.. אה! אולי קריאת כף היד של ג'ון והכל?
שנייה.
מה זה מוטיב?!
יש לי הרגשה שאני יודעת, אבל אולי אני מתבלבלת בין משהו עם ט' אחר שקשור לניתוח סיפורים..
זה לא משהו שחוזר בסיפור כמה פעמים, מרכזי כזה?
אני חושבת שלמדנו את זה פעם..
הממ..

30/07/2013 05:28
7 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך