קפה אצל פרידה

11/08/2016 765 צפיות 2 תגובות

דודה פרידה מזמינה אותנו לקפה של אחר הצהריים.
פרידה היא האחות הגדולה של אמא של שמעון החבר שלי.
היא אשה גדולת ממדים .שיערה אסוף בקוקו מרושל וצבוע בצבע אדום אופנתי.
ביתה היפה של הדודה ממוקם בקצהו של רחוב ללא מוצא.בקושי אפשר למצוא חניה בקרבת הבית. אחרי הליכה קצרה כשתיים שלוש דקות הגענו לביתה.
בתוך הבית התפשטה חמימות נעימה וריחות של מאפה טרי.
אור רך של מנורות הלוגן …כמה פסלוני מלאכים ופיות עם כנפיים מוזהבות חברו להם על השידה.ליד הספות העתיקות המרופדות בברוקד בורדו מהוה בסגנון לואי כלשהו.
אי אפשר להתיק את המבט מהעיצוב המדהים אם כי מעט קיטשי לעניות טעמי.כל מה שנראה שם כאילו נלקח אחד על אחד מאיזה מוזיאון באנגליה.
פרידה מיהרה לחבק את שמעון.חיבוק ארוך והדביקה לו נשיקה מצלצלת על לחיו. על שיערי העבירה את ידה כלאחר יד.
אבל בסכ הכל התקבלנו במאור פנים שהוא די טיפוסי לאופיה החם והחברותי של פרידה.
היא ניתקה מאיתנו והלכה להכין את הקפה.
בינתיים התרשמתי ממיני המאפים החמים עדיין מעשי ידיה שהיו מוצגים לראווה על השולחןהמעוצב והמגולף שהיה ניצב ביננו.
משמעון שמעתי דברי הלל על דודה פרידה. שהיא עקרת בית לעילא ולעילא וחוץ מזה היא אשת עסקים קשוחה ועיקשת.את מרבית זמנה היא מחלקת בין הבית הגדול והמרווח שלה לבין משרדיה.
דודה פרידה גם היתה קוראת בקפה…ושולחת את ידיה בטארוט. אולי בעצם לשם זאת התכנסנו….סימן שאלה גדול… המשרד של פרידה שבו התגאתה התמחה בשיבוץ כח אדם. עובדים זולים מאסיה וממזרח אירופה.שמעון העריץ את האדמה שפרידה היתה דורכת עליה.כל מה שאמרה לו היה לפחות דברי אלהים חיים . אורים ותומים.
מאידך בעלה של פרידה .היה דווקא איש פשוט ומופנם. הוא לא התבלט לידה ושקע באפרוריות חייו. הוא נתן לה את כל הבמה והיא אהבה לזהור לבדה.
לעיתים היתה תחושה מוזרה כאילו הוא איזה אסופי מסכן שאספה לביתה או איזה חתול ביתי כזה שמסתובב בין הרגליים…נדיר היה שהתערב בשיחות שהתנהלו בסלון ביתם. עול הסדר והניקיון בעיקר נפל עליו. הוא היה בעצם עקר הבית.
שמעון …פנתה אליו בקולה הצווחני במקצת אני מבינה מאמא שאתה ורונה מתכננים כבר להתחתן השנה….אז מזל טוב.
היא מודיעה יותר מאשר שואלת.ככה ישירות בלי כל הקדמה. יורה ישר למטרה . אין לה עכבות בכלל.
זה נכון עונה לה שמעון תוך כדי שהוא מדפזפ ומחפש בשלט את ערוץ הספורט.
כן אנחנו חושבים על זה. ברצינות.
היא נאנחת. מעניין מה היא ראתה בטארוט …
אז ככה. שמעון אני אגיד לך את זה הי ישר. דוך.כי הרי אתה יודע שאני לא אוהבת ללכת סחור סחור.לא נראה לי שאתם בכלל מתאימים אם יורשה לי וסליחה רונה על הבוטות…
עכשיו הואילה להסב את מבטה . והיא פונה אלי. מוזגת לי את הקפה הרותח וידיה אפילו לא רועדות במקצת.
רונה מתוקה את כל כך צעירה ויפה עדיין.אני בטוחה שתמצאי לך מישהו עשיר יותר משמעון שיוכל לתמוך בך ובבנך הקטן.ראיתי אותו כשהלך עם שמעון והוא חמוד באמת.
אני חושבת שמגיע לך מישהו ברמה שלך .
והאמת שאת לא בשבילו והוא לא בשבילך.
ככה אמרה את זה ישר בפנים .
קפאתי במקום.המומה שאריות העוגיה נשרו מידי.
משה בעלה של פרידה מיד התכופף והרים אותה.
ופרידה המשיכה.שמעון הרי אתה רווק צעיר ויפה ומוכשר והרי כל החיים לפניך.אתם לא מתאימים נקודה.
עכשיו קמתי לא יכולתי לשמוע את דברי ההבל שלה.
שמעון עצר אותי..
לאן את הולכת.
מותר לה להביע את דעתה ואנחנו לא חייבים לקבל אותה…


תגובות (2)

כתוב נהדר אבל למרבה התימהון אני לא בטוחה שהבנתי

11/08/2016 23:41
5 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך