חיים רק פעם אחת ?

מישהי260 03/07/2014 714 צפיות 4 תגובות

בחיים, אתה מקבל רק הזדמנות אחת להיות מישהו אחד.
אני לא מתכוונת למשפט הידוע "חיים רק פעם אחת, אבל אם חיים טוב, פעם אחת מספיקה", או לכל אחת מהגרסאות השונות והמגוונות (אם כי לא פחות מגוחכות) שבעצם מדברות על למצות את החיים כי מקבלים רק הזדמנות אחת.
אני דווקא מתכוונת למובן הרע שיש בזה, או אם לא רע, אז לפחות כאוב.

כמה פעמים כל אחד חשב על כמה החיים שלו היו יותר טובים אם הוא היה אדם אחר, או בלונדיני, או רגיש פחות.
גם אם אנחנו לא מודים בזה, זה קורה הרבה פעמים.

אבל זה בדיוק העניין.
אתה מקבל הזדמנות אחד, בגוף אחד, ואין לך שום זכות לערער על כך.
אתה מי שאתה וזה לא ישתנה.
לעולם לא תוכל לראות את העולם מזווית אחרת, לעולם לא תוכל להרגיש אחרת בגוף אחר.
אתה תקוע. או לא תקוע, תלוי איפה אתה נמצא.

ולא מדובר רק בחיצוניות.
כמה פעמים רצינו להיות פחות רגישים (או יותר), שתהיה לנו אישיות אחרת, שנוכל להשתנות.
אי אפשר להשתנות באמת. זה שקר, זה לשקר לעצמך.
אולי בחיצוניות אפשר, ואפשר לכסות את כל תכונותייך ולכאורה להחליף אותן בחדשות, אבל זה לא באמת עובד. אתה נשאר אתה.

ואולי לכמה אנשים טוב, אבל ה – 99% הנותרים רוצים להיות מישהו אחר.

עכשיו מגיעה התפנית, אתם בטח שואלים את עצמכם.
איפה המשפט שהולך לסכם את הכל בצורה האופטימית ביותר?
איפה ה – "אבל אני שמחה על מי שאני"?
שום דבר מאלו לא הולך להגיע.

כי האמת היא,
שאני אף פעם לא אהיה אדם אחר, ואני אף פעם לא אהיה בלונדינית, ואני אף פעם לא אהיה רגישה פחות.
ואולי לחלק מאיתנו מאוד נחמד בתוך עצמם, אבל כל השאר היו מעדיפים להיות מישהו אחר.
וככה זה ישאר.


תגובות (4)

זה הטבע האנושי, אנחנו אף פעם לא נהיה מרוצים ממי שאנחנו ומאיך שאנחנו נראים ומהבית שלנו וגם אם כן זה לא להרבה זמן ולא צריך להיות מאושרים ומרוצים תמיד כי אכזבה מביאה לשיפור אבל אנחנו צריכים תמיד לחשוב שנכון שתמיד יש יותר טוב אבל תמיד יש גם פחות טוב וצריך לשמוח שאתה לא הוא…

03/07/2014 22:49

    אני מסכימה איתך, למרות שזה עדיין לא נראה לי כמו משהו שצריך להיות

    07/07/2014 11:41

אולי בשל כך יש את האמונה של גלגול הנשמות. אנשים פשוט לא מוכנים לקבל את העובדה הזו.
ואני חושבת שאנשים כן משתנים. אני חושבת שאני אחרת ממה שהייתי בגיל עשר, או שבע, או ארבע. וזה לא קשור רק לחוויות שעברתי או "התבגרות". אני באמת אחרת.
הרבה אנשים רוצים להיות מישהו אחר ולשנות את מה שלא ניתן לשינוי. אבל פשוט צריך להבין שזה לא ישתנה ולכן אין בכך טעם. אני לא מרבה להיות אופטימית ומקבלת, לכן אני לא יכולה לעזור לך בזה. אני פשוט חושבת שהיית יכולה להיות אדם הרבה יותר לא לטעמך, ויכול להיות שמה שאת צריכה לשנות זה לא את עצמך אלא את האידיאל שלך.

03/07/2014 23:53

    אנשים כן משתנים, אבל הם משתנים לעצמם אחר, לא למישהו אחר. אני מאמינה שכן משתנים, אבל נשארים אותו הדבר באיזשהי דרך, קצת קשה להסביר.
    ואולי את צודקת, באמת אין רק משהו אחד להגיד בנושא הזה.

    07/07/2014 11:45
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך