יונים

28/12/2013 992 צפיות 6 תגובות

כשהייתי קטן, אבא שלי לקח אותי איתו לחנות שהוא עבד בה לעתים רחוקות.
מול החנות הייתה כיכר, ולידה חנויות נוספות;
ובין החנויות, גם חנות מאפים.
חנות המאפים תמיד משכה לכיכר יונים, ומדי פעם הכיכר הייתה מלאה בהן.
כילד קטן, הדבר שהכי עניין אותי בחנות, אפילו יותר מהעובדה שזו חנות ממתקים – היה אותם יונים.
תמיד נהגתי לזרוק להן חיטה ולראות אותן מופיעות ברגע, וזה תמיד גרם לי לשמוח.
האומנם,
נראה היה שכל שאר האנשים מלבדי נהנו אך ורק מלהבריח את היונים, או לנסות לתפוס אותן.
ולכן, בכל פעם שהצלחתי למשוך את תשומת לבן של הרבה יונים – באו אנשים והרסו את הכל.

חלפו להם השנים, ועכשיו, בתור נער, אני מוצא את עצמי עוזר לאבא שלי לעבוד בחנות בכל סוף שבוע.
העבודה בחנות נוראית, והסביבה עצמה היא הסיבה לכך;
ועם זאת – אני לאחרונה גליתי מחדש את האהבה שלי לראות את היונים בכיכר.
ולכן, בכל פעם כשאני הולך לעבוד בחנות, אני קונה לעצמי 2 לחמניות – אחת לי, ואחת ליונים.
האומנם,
בכל פעם שהרבה יונים מגיעות לכיכר – מישהו מבריח את כולן והורס הכל.
אבל למרות זאת,
אני ממשיך להאכיל את היונים אפילו שזה גורם לעוד ועוד אנשים להבריח אותן גם היום,
ומכאן הבנתי שהייחודיות שלי נשמרת, ולא משנה כמה שהסביבה עלולה להיות שונה ממני – אני צריך להישאר נאמן לעצמי.


תגובות (6)

האנשים שמבריחים את היונים הם אנשים שלא מסוגלים לעצור ולראות את היופי שלהן. זה עצוב שיש כל כך מעט אנשים שלא נותנים להן לאכול בשקט. יונים זו חייה מקסימה.

28/12/2013 13:53

עד כמה שאני מסכים איתך – המשמעות כאן קצת שונה.
אל תסתכל על היונים כיונים, אלא כמשהו שאתה עושה בניגוד לכל שאר האחרים שעושים בדיוק את הדבר ההפוך, וגורמים למה שאתה עושה להראות שולי / לא להתקיים באותן הזמן.

28/12/2013 13:57

אז רגע, היונים זאת מטאפורה או אמיתי?

28/12/2013 13:57

take it or leave it –
היונים יכולים להיות מה שרק תרצה. לצורך הדוגמה של הסיפור אלו יונים,
אבל לא, באופן כולל – הם יכולים להיות כל דבר. הייתי מנסח את זה כמטאפורה, כן.

28/12/2013 13:59

זה ממש יפה. אני אוהב את סגנון הכתיבה שלך. לרוב אני לא מגיב לאנשים באתר, אבל מגיע לך שיגיבו לך.

28/12/2013 14:01

תודה

29/12/2013 05:55
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך