ילדה שחיה בדרום

fearless13 09/09/2012 1027 צפיות 11 תגובות

קשה להיות אני, קשה להיות ילדה שחיה בדרום. שהסלמות, קאסמים ומקלטים זה כבר הרגל.
אני רוצה לספר, על המלחמה הראשונה שחוויתי, שכחתי מה שמה, אך היא הייתה בשנת 2007, כאשר הייתי בכיתה ב'.
זה היה שלושה או ארבעה ימים לאחר יום הולדתי. בנתיבות הייתה הסלמה, אז הבאנו את סבתא רבא שלי משם. אני, סבתי, בעלה של סבתי ונכדו, נסענו לאחר יום הולדתי לשלושה ימים באילת, ובדיוק חזרנו מהם. אימא הכינה ארוחת ערב חגיגית, השולחן כוסה במפה לבנה, ולידו ישבה סבתא רבא שלי ז"ל, עם הכלב שלה. הגענו, ידינו עמוסות מזוודות, ואז נשמע קול גבוה וצורם. אחי הקטן היה אז רק בן שנתיים.
לא הבנו ממה הרעש ברגעים הראשונים, ואז אבא אמר לרדת למקלט, לחדר האורחים. רצנו במהרה למקלט, אחי בידיה של אימי, אני ראשונה במדרגות, ומאחורי כולם. סגרנו את דלת הפלדה הקשיחה, ואבטחנו את החלונות.
חיכינו, ושמענו בום ענק.
לא נבהלתי, לא פחדתי, לא בכיתי, ישבתי ברוגע עד שאבי הורה לצאת.
אחר כך, החלה מלחמה, טסנו לחו"ל, לקירגיזסטאן, אל סבא וסבתא, קצת אחרי שעזבו מהארץ חזרה לשם.
היה אז חורף, תחילת ינואר.
המורה שלחה לנו מבחנים דרך המייל, קיבלתי מבחן על קיין והבל, מבחן בתנ"ך.
אני זוכרת את המלחמה ההיא טוב מאוד.

ועכשיו, שוב יש הסלמה.


תגובות (11)

את מאד צודקת קרן!אני גם גר בדרום ואני זוכר את המלחמה ההיא!עופרת יצוקה-זו הייתה מלחמה נוראית.אבל את יודעת?ככה זה כל הזמן.מועצה אזורית אשכול…נתיבות…שדרות…באר שבע…והממשלה?לא עושה כלום.למה?כל פעם סיבה אחרת.
אם זה היה ארץ אחרת,כבר היו מכסחים את עזה.כבר לא הייתה עזה.לא היה כתוב על המפה לא עזה ולא שזה.אבל ביבי?אותו לא מעניין.אותו רק מכירי הדלק מעניינים.וואלה ביבי אחי תפנים.אם לא תהיה לך מדינה,לא יהיו לך מחירי דלק להעלות.
אבל מזל שיש לו אלוהים שיגן עלינו.

וואי בטח יצאתי פה מזה חופר…מצטער אם יצאתי חופר כי אולי יצאתי חופר…

09/09/2012 06:44

אוי,גם אני זוכרת את המלחמה הזאת…
בעיר שלי זה התחיל בעופרת יצוקה,לפני שלוש שנים בערך…
וכן,שוב יש הסלמה!
הקטע שכתבת ממש מקסים,
שיהיה לנו שבוע שקט:)

09/09/2012 06:45

יש! עופרת יצוקה. אני חיפשתי בגוגל כבר מלחמת המתכת כי זכרתי שזה קשור למתכת…. אני סתומה….

09/09/2012 06:47

אני באר שבעית שגאה ברוביק הוא עושה דברים ומבטל את הלימודים ובונו לנו מלא דברים…! עעם רוביק היה במקום ביבי לא היה עזה שמזה וחרדים!

09/09/2012 07:15

רוביק מבטל גם לנו את הלימודים ואני לא באר שבעית ולא לומדת שם חעחע

09/09/2012 07:18

אופיר, תמיד כשמשהו דפוק במדינה הזאת מאשימים את ביבי, כאילו- יש לו מיליון דברים על הראש, תבינו שזה לא "טוב, בוא נפסיק עם הטילים האלו אחת ולתמיד" זה תהליך, והוא בסך הכל מייצג את המדינה וצריך להתחשב בדעות ובכל האנשים.
מה אתה מעדיף, שלבני היתה ראש ממשלה? ואז מה? היה יותר טוב..? אני לא יוצאת נגדך או משהו, סתם נקודה למחשבה..

וקרן- אני גם מהדרום, נכון מלחמה זה אף פעם לא כיף, אבל לא צריך לקחת את זה קשה מדי, צריך לחיות כמה שיותר כרגיל, בשגרה ויהיה בסדר בעז"ה.. זה דעתי..

09/09/2012 08:23

מאשימים את ביבי כי הוא אשם !
נגיד…ראית בחדשות את מה שהבליברס עשו לו בפייסבוק ?
אם לא אז תראי – http://www.youtube.com/watch?v=vnumrUPoU-c
את רואה שהוא לא מתחשב באף אחד הבמבי הזה ?! >

09/09/2012 08:25

אני מציעה לא להיכנס לפוליטקה באתר זה אך אני כן מאשימה את ביבי כי הוא הסמכות הבלעדית הבלתי מעורערת לגבי דידי ומקווה שינהג בהמון תבונה חלילה וחס אם יקרה משהו קשה וכואב אצלנו.

בתוך לבי יש פינה חמה שלנצח תהיה על ההחלטה האמיצה להסכים לשחרר רוצחים עם יד על הידים כדי להחזיר את גלעד שליט הביתה לאחר 1941 ימים בבור אפל בלי טיפת שמש – כל הכבוד ביבי – ♥

09/09/2012 08:28

תאמת,יש משהו צודק במה שאלינור אמרה.
בסופו של דבר,יש לו מליון ואחת דברים לטפל בהם וכולם לטובתנו!
ואני תושבת דרום שאומרת את זה…
באמת,מה,עדיף שיביאו לנו איזה ראש ממשלה שיחלק לנו חצי מהמדינה?שיבלה כל שני וחמישי בחופשות?ממש לא!
נכון,ביבי לא ראש הממשלה הכי טוב בעולם,אבל מצד אחד,הוא מנסה לעשות הכל בדרך הכי טובה(לא שזה תמיד מצליח,אבל עדיין).
חחחח,איך לעזאזל הגענו לפוליטיקה?

09/09/2012 08:31

יאי, מישהו מסכים איתי חחחח
חח קורן, ג'סטין ביבר?! יש לו טילים על הראש!
וסליחה על הפוליטיקה, אני יפסיק :)

09/09/2012 09:00

אלינור?ביבי הוא אדם טוב והכול,אבל אם באמת הייה לו רצון,עזה כבר הייתה נמחקת מהמפה.זה תהליך,אבל קצר מאד.הנה רק היום פגיעה ישירה בבית.וביבי?מה האו עשה?
אפילו מחסן גראדים לא פוצץ להם.תקשיבי לי טוב וגם אתם פה-ביבי והחברים שלו בממשלה עושים לנון בושות.אנחנו המדינה היחידה בעולם שמסוגלת לעמוד בפני דברים כאלה.צרפת?רוסיה?אמריקה?בולגריה?אם היה להם כזה דבר,הם כבר היו גומרים את מקור הבעיה.עכשיו בגלל הסיפור עם איראן אני מבין מה נסגר עם ביבי.גם יש בלגן עם אמריקה עכשיו וזה.אבל לא לעשות כלום?זה כבר לא ייאמן.כמו שכתוב בתנ"ך-'הקם להרגך-השקם להורגו'.זהו.לא צריך יותר מזה.

09/09/2012 12:27
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך