לגבי סיפורי ערסים

lizza.nort 12/06/2014 1066 צפיות 71 תגובות

עכשיו כשיש לי את תשומת הלב של כולם, אשמח לספר על ביקורת בונה.
אני לא מצליחה להבין למה כל כך הרבה נפגעות כאן מזה. אתן יודעות הרי שהכתיבה שלכן היא לא מושלמת, נכון? אם אתן חושבות שכן, אני מצטערת אבל אתן חיות בסרט.
לא, גם הכתיבה שלי לא מושלמת. למען האמת, היא די חובבנית.
ביקורת בונה נועדה כדי לשפר את הכתיבה.
עכשיו יבואו בנות שיגידו "אבל זה מוציא את החשק לכתוב! אלה ביקורות כאלה מגעילות!"
מצטערת, אבל אתן לא מבינות את העניין. ביקורות כאלה, גם אם אינן מכילות בתוכן מילה טובה, מכילות בתוכן מה אפשר לשפר.
עכשיו תבינו, אני יודעת כמה קשה לכתוב פרק\קטע\וואטאבר… אבל לכתוב ביקורת בונה זה גם לא ממש קל. לכי עכשיו תקראי סיפור שלם, תרגישי שמשהו מציק לך ולא תדעי מה אז תקאי שוב בניסיון למצור מה מציק לך, תנסחי את זה ותשלחי. כשאת מודעת לכמה זה נושא רגיל במקום הזה ואיך עלולים לקטול אותך.
אז כן, לכתוב ביקורת בונה זה לא פחות קשה. זה מצריך אומץ ויכולת. אני רואה כאן הרבה בנות שלוקחות ביקורת למקום הטוב ואומרות תודה והכל, אבל יש גם הרבה בנות שאומרות "לא אוהבת אל תקראי, מי מעניינת הדעה שלך." או דברים בנוסח הזה.
ונכון, אני לא סופרת בת 30+. אני סופרת בת 15 וכמה חודשים, מאוד בינונית ואפילו מטה, אבל אם אני רואה משהו שהורס את הסיפור אני אגיד כי אני רוצה לעזור לכותבת! אני לא רואה סיבה למה לקחת בכזאת שליליות!
"זה לא כאילו אנחנו באות לכאן להיות סופרות, אנחנו באות להנות לכתוב ולפרוק"
נכון, נכון, אבל אם הייתן רוצות רק את זה הייתן משאירות בוורד או מחברת. לא רואה סיבה לפרסם אם זו הסיבה היחידה לכתיבה. אתן מפרסמות כאן במטרה לקבל תגובות על מה שכתבתן. ביקורת בונה זאת תגובה. והרבה יותר טובה מ"תמשיכיייייייי" ולא משנה כמה הייתי שמחה לקבל תגובות כאלה. למרות שאם אלו היו היחידות שאני מקבלת הייתי מרשה לעצמי לירות לעצמי בראש.
ורק שתדעו, תגובות בנוסח "זה זוועה, ביי." לא נחשבת תגובה בונה. מה בונה בה?
בבקשה אל תרדו על אנשים שרק באים לעזור.


תגובות (71)

מסכימה.

12/06/2014 21:36

תכלס את צודקת,אבל יש דרכים להגיב,יש כאלה שמגיבים "זה פשוט נורא ושופטים את הערסים עצמם..
לכול סיפור יש ביקרות גם לטובים ביותר יש ביקורת,אני גם מבקת המון-על חוסר פסיקים ושגיאות מרובות של יעשה ואעשה זה הרי אמור להיות ברור שהוא יעשה ואני אעשה,חוסר נקודות,הכפלת נקודות,הכפלת אותיות,שפה רודדה מדיי,או על זה שכותבים 'מאי:…..' כמו מחזה,צריך לתאר סיטאוציה ולכתוב אמר או אמרתי וכו'

אבל אם אני אגיד שאני שונאת סיפורי ערסים,זה היה שקר-יש את אנונימית =) בין הסופרות האוהבות עליי אני חושבת שהכתיבה שלה מצחיקה ולא חסר פיסיקים ואין שגיאות. זה סיפור שלפי דעתי מהווה דוגמא לסיפורי 'ערסים' טוב,משתמש2 זכה למלא תגובות בגלל הכתיבה הטובה שלה,LOL,נועה7753,LIHI166.

הכול תלוי יש גם דוגמאות לסיפורים לא טובים שכול הזמן 'זונה' 'כלבה' ומלא שגיאות כתיב כול הזמן סקס בגידות וגם אותה עלילה
אח גדול אחות קטנה שלא אוהבת ערסים מכירה ערס הם רבים מתשקים הוא רב עם האח הם זוג הוא בוגד והם חוזרים ואם ממש בא להם יש גם ילד… זה הכול תלוי הכתיבה עצמה ובעלילה אם היא מעניינת ואם היא משעממת וחוזרת על עצמה.

אבל יש מלא ביקורות פוגעות ואני ראיתי את זה אני ישר הגבתי גם שיש דרכים או בכלל שלוקחים סיפור ופשוט יורדים עליו עד התחתית,שאותו בן אדם מפסיק לכתוב. זה לא הרגשה נעימה.
אנ חושבת שאני קיבלתי תגובה בונה בסיפור הראשון שלי שלחו לי הודעה על הכתיבה ושיפרתי אותה.
ככה שאני מסכימה איתך ולא מסכימה איתך
(אה ואני חייבת לכתוב שאת חנקת אותי בתגובות חחח אוכל תופוצ'יפס חחח בחיים לא צחקתי ככה, וגם בהתחלה חשבתי שאת מאוד ביקרורתית ומעליבה,גיליתי לראות שאת ממש לא ואת רק מנסה לעזור)
הקיצרונוש יש דרכים להגיב לביקורות ויש דרכים להגיב על ביקורות.

12/06/2014 21:48

    אופפ הייתי בשלב של לכתוב נקודות וזה נשלח לי לא נורא תדמייני שיש נקודות(יש לך חוש דמיון מפותח לפי מה שאני יודעת).

    12/06/2014 21:51

    ווא-
    רק רגע עצרי הכל
    הייתה לי פה תגובה ענקית לתת לך אבל כולה נמחקה לי בזה הרגע מהמוח
    למה בהתחלה חשבת עלי ככה? Q~Q

    12/06/2014 21:51

    אה כי ראיתי שכתבת מתישהו שערסים טיפשים וזה ממש עצבן אותי כי הרגשתי שאת שופטת את כולם,מה שלא היה נכון כי אז קראתי את אותו סיפור והבנתי אותך הוא היה אמממ שגוי אפשר לומר. אז אופס? חוץ מי זה יופי שאת מתייחסת רק לזה ממש נחמד מצדך!!!
    עכשיו את כבר מצחיקה אותי חחחח בכלל חנקת אותי ובאמת חנקת אני לא צוחקת בזה. אבל את חמודה אל תדאגי אני כבר אוהבת אותך עבר לי אחריי שקראת את הסיפור.
    ומה את תופסת על קטנות??? חחחח

    12/06/2014 22:08

    אני אוהבת לתפוס על קטנות.
    ולא היה לי ניסיון טוב עם ערסים. עם ערבים היה לי ועם ערסים לא, זה כבר נהיה מוזר. אי אפשר להאשים אותי שאני לא אוהבת אותם אם לא היה לי ניסיון טוב איתם.
    וולפ… *being a lizza*
    וואט כן יא דו~~~
    אולי יום אחד אני אתן הסבר למה אני כל כך לא אוהבת אותם.
    מצד שני, אולי לא.
    אולי הרבה לא.
    ><
    הייתה לי הרגשה שזה על זה

    12/06/2014 22:11

    כפרה עלייך רונצ׳ה הוצאת לי תמילים מהפה❤️

    12/06/2014 22:12

    כזאת אני מוציאה את המילים מהפה. אווי לא נשמע טוב לא נורא.
    חחחח איך זה שתמיד אותי תופסים על קטנות זהו מהיום אני שותקת חחח

    12/06/2014 22:16

    יובליישיין המצאת לי שם סוף סוף??? חח מלא זמן עד שהצלחת.

    12/06/2014 22:17

    אל תשתקי! לעולם!
    sing, my angel of music!

    12/06/2014 22:18

    חחחח אני מקווה שאת כותבת sing, my angel of music את לא מדברת אליי כי אם אני אתחיל לשיר אתן לא תשרדו,יש לי קול של עז מעורב עם צרצר.

    12/06/2014 22:21

    אני שרה נחמד.
    כשאני לבד לגמרי בבית
    כיש אנשים אני פוחדת שישמעו ואני שרה בשקט, ואז זה יוצא גבוה מדי ואיכ כזה.

    12/06/2014 22:23

    אני שרה עם הדוש במקלחת,הוא מקבל אותי (גם עם הקול צרצר מעורב עם עז).אני לא שרה יפה בכלל,אבל אני מכירה הרבה ששרים יפה שהם לבד ועם אנשים מזייפים,ככה זה אבל אני סומכת עליך שאת שרה יפה.

    12/06/2014 22:26

    אני סומכת על שיעורי שירה כילדה קטנה, להקה קהילתית של בית ספר בהווה [שקיבלה אותי ולא קיבלה רבים וטובים] וסולו שקיבלתי ביום השואה שנה שעברה. בבית הכי מיוחד בשיר.
    וואו.

    12/06/2014 22:28

    אולי פעם אחת אני אשמע אותך שרה.אם תהיי מפורסמת אז אני אגיד כמו המטומטמת 'יאוו אני מכירה אותי מהאתר של הסיפורים זאת עם התפוצי'פס' חחחח תזכירי אותי רק.

    12/06/2014 22:33

    יש לי רעיון מה אני אשיר
    all you need is LovE12
    ta ta ta ta ta ta

    12/06/2014 22:34

    יאוו שמעת ליזה תשיר לי שיר,רק שתדעי אני בונה על השיר הזה שהיה להיט חחחח אני אבוא עם פוסטרים וכול זה חחחח יאוו אמא עשית לי את הלילה (לא נשמע טוב אבל הבנתם את הכוונה היא מצחיקה)

    12/06/2014 22:38

    זה שיר של הביטלז [בלי ה12]
    all you need is love תחפשי, שיר אדיר

    12/06/2014 22:40

    אני יודעת שזה השיר של הביטלס שמעתי אותו בערוץ הילדים,סבתא שלי כול זמן שומעת אותם.

    12/06/2014 22:44

    יש לה פוסטר שחור שלהם,כם של מייקל שג'קסון

    12/06/2014 22:44

    הם עדיין אדירים וזה עדיין שיר אדיר.

    12/06/2014 22:45

    יואוו מדברים על זמרים מפעם? קווין אחת הלהקות

    12/06/2014 22:46

    בוב מראלי זה אהבה,אני אוהבת את השירים שלו.

    12/06/2014 22:56

גם אני מסכימה.
אני מחכה לתגובות בונות. אני תמיד מקפידה לתקן מה שאומרים לי בפיסוק, בשגיאות ואפילו אם כותבים שהסיפור לא מובן.
ליזה את כבר יודעת את זה, אבל יש אחרים שלא…

12/06/2014 21:52

חולה על סיפורי ערסים אבל בז'אנר מגוון לא זה שחוזר על עצמו אני דרך אגב התחלתי עם חברה טובה אחת לכתוב משהו חדש על ערסים והיו ביקורות לשיפור, אבל הם אמרו זאת בצורה יפה ולא מעליבה וכמובן קיבלתי אותן ואני מודה להן מאוד בזכותם אני משתפרת בכתיבתי כמה שאני יכולה. מודה לא קל לי אבל אני משתדלת בכל כוחי להשתפר אפילו אני לומדת באתר של סופרת מפורסמת שעוזרת עם כתיבה למתחילים דרך אגב ממליצה בחום :)

12/06/2014 22:27

    אם ככה, אשמח לדעת עוד קצת על האתר [כי, אי אפשר להמליץ על משהו ולא לומר על מה ממליצים XD]

    12/06/2014 22:29

    בשמחה אני עכשיו אעלה את הכתובת עבור כולם :)

    12/06/2014 22:31

http://ktivatova.co.il/adi/ קוראים לה עדי איצקוביץ היא עורכת ספרותית טובה היא מלמדת במייל בחינם על כתיבה תנסו גם אני לומדת שם :)

12/06/2014 22:33

צודקת יש ביקורות בונות שממש עוזרות ואם יש כאלה שלא מבינות את זה אז חבל.
היו פעמים שלא היה לי מצ רוח וכתבתי הערות בונות מעט עוקצניות ואני מתטערת על זה.
אני פחות אוהבת סיפורי ערסים אלא יותר את הערסים העדינים ויש אחלה מחברים שכותבים אותם (טולי, פירפיר, אהבה אחת, רוני שהגיבה לך שם למעלה ועוד כמה…) אולי תאהבי…

12/06/2014 22:34

    לא מתה על סיפורי אהבה, זו הבעיה. אני אוהבת סיפורים שהאהבה בהם היא ליווי.

    12/06/2014 22:36

    אני התחלתי סיפור שקוראים לו חטופה, האהבה היא לא בדיוק ליווי אבל היא גם לא הנושא המרכזי…

    12/06/2014 22:37

    סיפוור מושלם. מילה של LovE12 חחח

    12/06/2014 22:39

    יש לי סיפור כזה, הוא נמצא בטיוטות עדיין אבל אני די אוהבת אותו. גם שלי על פשע, רוצח שכיר שמתאהב בקורבן שלו~ אולי כשאני אפרסם אותו תקראי? למרות שאני אפרסם רק אחרי שאני אסיים את גינת הצללים… אהבתי אותו כזה.
    ואני לא ממש עוקבת אחרי סיפורים, קשה לי לעקוב ><
    אולי ביום מן הימים

    12/06/2014 22:39

    רוני תתחתני איתי?

    12/06/2014 22:40

    הן כותבות אהובות אליי מאוד אהבתי את מה שהן כתבו עד עכשיו אני ממש מתחברת לסיפורים שלהם. אני אהבתי במיוחד את הסיפור שלLovE12 היא כתבה את הסיפור הכי מושלם שקראתי עד היום ומרגש עד דמעות הפרק האחרון "מיוחדת שלי עד קצה האושר רק את ואני" כמה בכיתי זה היה מושלם כמו רומיאו ויוליה באמת התחברתי לכתיבה שלה.

    12/06/2014 22:40

    אני אשמח לקרוא, אצלי זה יותר החוטף מתאהב בנחטפת וכך ההפך (מזכיר לי את תסמונת סטוקהולם -.-)

    12/06/2014 22:41

    אהבתי את הסיפור שלך חטופה אחד היפים פה :)))))))))

    12/06/2014 22:42

    וואי lahi צודקת כמה בכיתי כשקראתי את הפרק האחרון!

    12/06/2014 22:42

    ווא-
    אין דבר כזה מושלם ><
    ורומיאו ויוליה לא היה מושלם
    פפט.
    היה קרוב.
    כמו ה"פ.
    או מחפשים את אלסקה.
    או אשמת הכוכבים.
    או ה"פ.

    12/06/2014 22:42

    יאא יובליישיין בואי נתחתן. ליזה תהיה השושבינה ורועי הרב ודניאל ומור אבא ואמא חחחחחחחחחחח

    12/06/2014 22:43

    העיקר שאני אוכל ללבוש שמלה וורודה ולתפוס את הזר.
    תופסים את הזר גם בחתונות יהודיות, נכון?

    12/06/2014 22:43

    אללה כפרה על דניאל ומור יש לי רעיון ממש טוב איך להמשיך תסיפור התקוע הזה

    12/06/2014 22:44

    תמשיכו בדיון הפורה שלכן אם תחשוק בזה נפשכן.
    לילה טוב יקירותי, חלומות פז~

    12/06/2014 22:46

    לא,בדרך כלל לא תופסים את הזר אבל יש לי בת דודה שביקשה והיא זרקה זה נפל על הראש של סבא רבא שלי…
    אל תדאגי לשמלה הכול יובל משלמת!!!
    ויוובל מה הרעיון ?? כיאלו תגלי לי חחח

    12/06/2014 22:46

    bad little girl את יודעת קראתי אשמת הכוכבים והתאהבתי בסיפור הזה גם זה סיפור ממש מרגש לא הפסקתי לקרוא אותו עד שלא סיימתי :)

    12/06/2014 22:47

    סתם חיטטתי אני תקועה בקטע שהם קונים צבע לחדר של התינוק ודניאל מתנהג כמו כוסית

    12/06/2014 22:47

    ממליצה לך ללכת לקרוא עוד ספרים של גרין. אהמאהמ מחפשים את אלסקה היה גאוני ולדעתי טוב יותר אפילו מאשמת הכוכבים אהמ.
    גאד גרין, למה?

    12/06/2014 22:49

    חחח העיקר אני צועקת כמו אהבלה ונחנקת מהפסטה (רעב של הלילה), את ודעת המערכת יחסים הזאת לא יכולה לפעול עם שקרים חחחחחחחח

    12/06/2014 22:49

    אם אתן כבר מתנחלות לי על פוסט
    אתן תמיד מוזמנות לקרוא את הסיפורים שלי.
    לילה~

    12/06/2014 22:50

    רוני? אם תבגדי בי אני אהפוך לסטוציונרית!
    ליזה את האמת התחלתי את מחפשים את אלסקה והשתעממתי תחת ואני לא משתעממת מספרים בקלות

    12/06/2014 22:51

    לא שאני אבגוד באשתי??? חס וחסה.ליזה אני אתחיל לקורא עכשיו כי את כזאת חמודה וגם באמת הנתחלתי לך על הפוסט

    12/06/2014 22:52

    יאווו רק ראיתי את התגובה של l.a.h.i על הסיפור מיוחדת שלי עד קצה האושר רק את ואנ איזה שם ארוך לא מאמינה שבחרתי אותו בכלל אז תודה יפה שלי

    13/06/2014 01:28

האמ. אני אוהבת להגיד את זה. האמ :)
אני חושבת שצריך לשנות את הכותרת ל: 'כל אלו שלא יודעים לקבל ביקורות.'
כי סיפורי ערסים בכללי זה שונה, יש כאלו טובים… אפילו שלא ניסיתי אף פעם XD

ייאיוש לכם… *~*
אני הולכת להתקלח. אני שונאת את זה. אני אחכה עד שאמא תעיר לי… חע.

12/06/2014 22:53

    יאוו ואז היא צועקת 'התקלחת כבר' ומתחילה לחפור חחח הייתי חייבת להגיב על זה.

    12/06/2014 22:54

    לא, אמא שלינ אחרת. אצלי ברגע שהיא יורדת במדרגות אני נכנסת.
    כי היא תחרים לי ת'מחשב. למרות שאני אשיג אותו בשנייה XD

    12/06/2014 22:56

    ואז את אומרת לה ״מההה?״ כאילו לא שמעת בכדי לחסוך זמן ולטוס למקלחת

    12/06/2014 22:56

    חחחח נכון ואת מדליקה את המים מהר כדי שלא תחשוב שלא נכנסת כבר חחח יאוו כול אמא שלי. אצלי היא צועקת ברוגע חחח אבל חופרת..

    12/06/2014 22:58

    חה, זאת אני XD

    12/06/2014 22:58

    חה,זאת גם אני.

    12/06/2014 22:59

    כולנו באותה הסירה

    12/06/2014 23:00

    אני מאמינה שזה קשור לגיל, כי אמא שלי לא שולחת אותי להתקלח.

    12/06/2014 23:02

    יאוו יש לי פחד מסירות,אולי נכתוב כולנו על אותו מטוס או כדור פרוח.לא סירות יש מצב יש כרישים בים. אני רוצה לחיות יש לחיים,למרות שזה ביטוי

    12/06/2014 23:02

    אצלי זה לא קשור לגיל היא צועקת לאח שלי והוא בן 19 וחצי למרות שבאמת יש לו ריח רע..

    12/06/2014 23:06

    בנים זה משהו אחר.

    12/06/2014 23:20

חחחח לאן הגעתן עם התגובות?

12/06/2014 23:49

וואו העברתן נושא שיחה…
שנייה אמא שלי אומרת לי להתקלח -.-
איזה צירוף מקרים (וזה באמת לא קשור לגיל היא אומרת לאחותי שהיא בת 19 עוד מעט להתקלח)

13/06/2014 00:08

מצדדת כל אות, כל מילה וכל משפט אשר נכתב כאן. את כל כך צודקת ואני מסכימה ומחזקת את הכתוב!

13/06/2014 00:45

כזה נכון
ומדהים איך את יודעת לנסח את הדעות שלך בצורה הטובה ביותר.
כל מילה בסלע, שאפו.

13/06/2014 01:33

אני כל כך מסכימה, ועוד הבנות שכותבות סיפורי ערסים כאלה, מבקשות שיהיה להם ז'אנר, פחח! (לא הייתה לי מילה טובה יותר לכתוב…) >.<

13/06/2014 21:39

אני תמיד משתדלת לכתוב ביקורות בונות ולומר מה מציק לי בסיפור ותמיד הבנות שאני מעירה להן אומרות תודה ושהם ישתמשו במה שכתבתי להן אף פעם מישהי לא יצא עלי בגלל שביקרתי את הסיפור שלה.

13/06/2014 21:51
3 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך