מזוכיזם? (שאלה לי אליכם, קוראים וכותבים יקרים)

masochist 15/02/2016 1376 צפיות 23 תגובות

רציתי לדעת מה דעתכם על מזוכיזם, אז אתם מוזמנים לכתוב פה תגובות קצרות, ארוכות, עמוקות, ואפילו רדודות ומלאות בקללות.
או לא לכתוב בכלל (אבל חבל).
אל תתביישו, תצטנעו או תפחדו, במיוחד לא על הרגשות שלי (אני חושבת ששמעתי כבר תגובות נוראיות במיוחד, לא חושבת שמישהו יצליח לעקוף אותן).
פשוט רוצה לדעת מה אתם חושבים על זה :)


תגובות (23)

זאת מחלת נפש, ככה שאין מה לשפוט אנשים מזוכיסטים. מה דעתי על זה? זה מזעזע בעיניי.

15/02/2016 21:44

    זאת לא מחלת נפש, זאת סטייה מינית, בדיוק כמו הומוסקסואל.
    בעבר חשבו שהומוסקסואליות, מזוכיזם וסאדיזם הן מחלות נפש. לעזאזל, מרקיז דה סאד ישב המון בכלא ובבית משוגעים, לעומת לאופולד שמארוך מאזוך שבתקופתו זה כבר היה חלש יותר כי הסאדיזם כבר היה די מוכר, וזה לא מגיע לרמה של פגיעה באחרים אבל עדיין חשבו שהוא משוגע על כך הראש, חוץ מאשתו שמלבד להיות אשתו גם ניהלה איתו מערכת יחסים סאדו-מאזוכיסטית.
    על הומוסקסואליות אני אפילו לא אתחיל כי זה עוד היה קיים אצל היוונים. היה אפילו אי יווני בשם לסבוס שהיו בו רק נשים (לסביות, כמובן).
    כמו תמיד חפרתי, מתנצלת, ותודה על חוות דעתך :)

    15/02/2016 22:04

מזוכיזם זה ההנאה מכאב של עצמך עד לסיפוק מיני.
זה בניגוד לסאדיזם שזה הסיפוק בגרימת כאב לאחר.
זה ממש לא מחלת נפש.
אין לי דיעה על מזוכיזם… (זה כמו לשאול מה הדיעה שלי על הומואים).
זה משהו לגיטימי אבל שאינו מגדיר אותי.

15/02/2016 21:55

    אם כבר הזכרת הגדרות, אל תגדירי מזוכיזם כי זה תחום עם טווח כל כך גדול.
    ושוב- בגלל שזאת סטייה מינית, אז זה בערך כמו שבהומוסקסואליות יש טווחים וזה כל פעם משתנה (האמת שאני מדברת מניסיון), גם פה זה ככה.
    זה לא רק כאב, אפשר להגדיר את זה גם כהשפלה ועוד הרבה דברים, אבל אי אפשר לקרוא לכל השאר כאב הנפש. כי זה לא מכאיב בנפש. ההפך, לי לדוגמא כאב פיזי עוזר לברוח מהנפשי.
    זה לא מתבטא רק במיניות, אבל את די צודקת, כי אולי זה כן משפיע ביומיום אבל זה בעיקר משפיע על חיי המין, ושם זה גם משהו שקורה במכוון.
    סליחה על החפירה, ותודה רבה על התגובה :)

    15/02/2016 22:09

זה משהו שקיים אצל כולם במידה מסויימת, ואצל אנשים מסויימים חזק במיוחד.
אני לא מחשיבה את עצמי למזוכיסטית, ובכל זאת עולם בלי כאב או עצב ניראה לי כמו גיהנום. גיהנום מתוק ודביק להחליא. הכאב (לא דווקא הגופני) מוציא ממני דברים שאני אוהבת.
במקרים מסויימים זה גורם להשפלה עצמית. את זה אני לא יכולה לסבול.
אני לא חושבת שיצא לי ממש להכיר אדם שמוגדר כמזוכיסט, אבל אני מניחה שזה לא בהכרח הופך אנשים לטיפשים או מגעילים.

15/02/2016 21:57

    *אני יודעת שמזוכיזם הוא בהגדרה שלו הנאה מכאב עצמי כדי להגיע לסיפוק מיני, אבל לרוב אנשים משתמשים במושג גם בלי ההקשר הזה…

    15/02/2016 22:04

    וול, לוק אט מי, אולי יש לי בעיות (אבל אני ילדונת מעורערת בלי שום קשר, זה רק מושך אליי סאדיסטים *חמודים והכאב הפיזי גם חלקית עוזר לי להתגבר על הבעיות שלי), אבל אני לא טיפשה ומגעילה (או לפחות משערת ומאוד מקווה שלא).
    כמובן שאין עולם בלי כאב ועצב, וטוב שאת מבינה את זה, אבל… זה לא בדיוק קשור למזוכיזם. זה יותר קשור לזה שלשם שינוי יש פה בנאדם עם הגיון שמבין את המחיר של האושר.
    אני דווקא לא אוהבת את הכאב הנפשי. כמו שציינתי בתגובה הקודמת, אני מסתירה אותו בעזרת תחושות פיזיות. דווקא את ההשפלה אני אוהבת.
    תודה רבה על חוות דעתך :)

    *חמודים- לא כולל שני מניאקים שיחנקו מהחרא של עצמם, אחד אני מצטערת שפגשתי ועוד אחד… תודה לאל שפגשתי. יום נעים :)

    15/02/2016 22:15

    כמובן שזכותך לעשות מה שתרצי ומה שמרגיש לך נכון, אבל השפלה זה נקודת החולשה שלי. כבר סבלנו את זה כל כל הרבה שנים- בתור עם ובתור אנשים יחידים. זה פשוט בלתי נסבל בעיני. תקראי לי מיושנת, אבל כשהכל נגמר- הכסף, הכח והעוצמה, רק הכבוד העצמי נשאר. זה הדבר היחיד שאפשר לבחור כשאין בחירה.
    אז כן, אני מבינה אנשים שרוצים מדי פעם להרגיש כאב. לי אישית זה מוכיח שעוד נשארו בי רגשות. שאני לא סתם יצור אדיש ומת.
    אני גם יכולה להבין אנשים שהרגש כל כך קשה להם עד שהם מנסים לברוח ממנו על ידי כאב פיזי. אבל אני לא מבינה אנשים שמוכנים להשפיל את עצמם. אפילו אם זה לסיפוקם האישי.
    רק כדי שלא תביני אותי לא נכון, אני לא רואה אנשים כאלה כטיפשים ומגעילים, אני רואה אותם כאנשים עם תכונה אחת שאני לא ממש אוהבת…

    15/02/2016 22:28

    אני חושבת… שהבנת אותי לא נכון.
    לא מדובר פה על כל השפלה. כשמישהו פוגע בך כל כך חזק ואתה מרגיש מושפל, או כשאתה צריך לעמוד מול המון אנשים ולעשות משהו שמביך אותך או לאבד את הכול. זאת לא ההשפלה מאותו הסוג. יצא לי לחוות את שני הדברים הראשונים שציינתי. באחד אני בוכה במקלחת עד היום ובשני אני מקבלת התקף חרדה רק להסתכל על העיניים של כולם בוהות בי.
    אני מתכוונת לדברים מיניים ודי… פשוטים?
    שמישהו מסויים (ושוב דגש על מסויים, כי רק לו אני אתן) יקרא לי כלבה, ש… טוב, זה כבר מגיע לפנטזיות אז אשמור את זה לעצמי, אבל כשמדובר בהשפלה שקשורה למזוכיזם, זאת ממש לא ההשפלה שציינת.
    את לגמרי צודקת, כשאין ברירה צריך להשתמש בכבוד העצמי (אבל לא יותר מדי, כמובן, כי אז אתה רק מפסיד מזה), לא להוריד את עצמך עוד יותר.

    15/02/2016 22:36

    אני מבינה מה שאת אומרת. אני גם מבינה איך אפשר להנות מזה.
    ועדיין, קשה לי לאמין שבנאדם שמתייחס אלייך בצורה מסויימת במיטה יכול להתייחס אלייך בדרך הפוכה ביום יום ולכבד אותך באמת, ומבחינתי אם אין כבוד בין בני זוג אז הקשר שווה לאבק.
    אבל שוב, יכול מאד להיות שאני טועה. הניסיון שלי בדברים האלה לא גדול במיוחד…

    15/02/2016 23:03

    האמת שאחד מהערכים הכי חשובים במערכת יחסים כזו היא כבוד.
    אם אין כבוד, אין משהו אמיתי.
    שולט צריך לכבד את הנשלטת שלו, לתקשר איתה, להעריך אותה, ולהראות לה שאפשר לתת לו אמון מלא כי הוא לא יפגע בה ויספק לה הגנה ואהבה.
    אני מבינה את הקושי שלך, כי יש הרבה אנשים (לצערי, בזבזתי יותר מדי מזמני על אחד כזה) שלא מתחשבים בערכים וביופי ורוצים רק לנצל ולהוציא מזה סיפוק עצמי בלי להתחשב בצד השני.
    מערכת יחסים כזאת לא חייבת להיות גם רומנטית (בני זוג), האמת שזה די נדיר, אבל אני מכירה זוג כזה והם הכי מכבדים אחד את השניה (והכי חמודים!) שבעולם :)
    למען האמת אני אוהבת את צורת המחשבה שלך, ושאת לא סגורה כל כך.

    15/02/2016 23:13

    את כנראה מבינה בזה יותר ממני, ולכן אם את אומרת שזה אפשרי אז אני יאמין לך, אבל הכינויים האלה של 'שולט' 'נשלטת' בהחלט מרתיעים אותי.
    עוד אחד מהעקרונות החשובים לי בחיים זה לשמור על חופש ועצמאות עד כמה שאפשר. אני לא מסוגלת לחשוב על חיים שבהם יאמרו לי מה לעשות, מתי ואיך. זה יכול להוציא אותי מדעתי. אבל זו כבר השריטה שלי…
    אני שמחה שאהבת את צורת המחשבה, כי קצת הרגשתי שאני מבלבלת לך את המוח עם כל החוסר החלטיות הזאת…
    דרך אגב, מותר לשאול למה עניין אותך דעתנו בנושא?

    15/02/2016 23:39

    אני נוטה להגיד שאני לא מבינה בזה דבר וחצי אבל אני מתחילה לחשוד שאולי זה לא מדויק כל כך. לדעתי שולט ונשלטת אלה המילים האידאליות בשביל לתאר את זת (dom & sub זה די אותו דבר), אבל אני רואה למה זה מרתיע אותך. פעם אחת בטעות (בחיי שזה היה בטעות. לא ידעתי מה זה וגגלתי את זה באינטרנט) נכנסתי לסרטון של סשן כזה ומאוד נבהלתי כי חשבתי שזה בכלל אונס, והתנהגתי כאילו אני בפוסט-טראומה ביום למחרת. בקשר לחופש, פה זה באמת כל אחד והשריטה שלו. למען האמת אני מרגישה את החופש שלי כרגע כשיש מישהו ששולט עליי. זה נותן לי הזדמנות לברוח מהאחריות שאני לא אוהבת (ובו זמנית ללמוד מה היא), לעשות את מה שאני צריכה (אין לי כוח רצון, וזה מאוד עוזר לי להתגבר על המחסור הזה), ולהרגע. זה מוריד ממני לחץ ודאגות ואני מרגישה חופשיה מהשגרה ומהלחץ שמופעל עליי, בעיקר בלימודים.
    אבל כשמדובר על אנשים אחרים שמעליי, אני רק רוצה לשים עליהם זין, ורוצה להחלץ מהחובה הזאת להיות כפופה להם.
    ובטח שאפשר לשאול, למה לא. עשיתי (עושה, יותר נכון) את זה בתור ניסוי קטן לעצמי, לראות כמה אנשים חושבים שזה חולני ולא מבינים את זה, ובעיקר לראות למה הם לא מבינים ומה הסיבה שגורמת להם לפקפק בהגיון שבכל זה. כמובן שעל טעם ועל ריח אין להתווכח, אבל זו לא סיבה לקרוא לי משוגעת :)
    חוץ מזה, חלק מהתגובות די שעשעו אותי, וזאת גם אפשרות נהדרת לראות אם יש פה אנשים תרבותיים שמסוגלים לנהל שיח או איך אקרא לזה? 'ישראלים מכוערים'?

    15/02/2016 23:55

    אני יסכם את העניין בכך שהעולם מוזר ויש בו דברים שונים ומשונים שמתאימים לאנשים שונים ומשונים, ולכן אין טעם לקבוע מה בסדר ומה לא. אם זה מרגיש לך בסדר, כנראה שזה כך. (לפחות אני מקווה שככה זה עובד…)
    בכלאופן, נהניתי לנהל אתך את ה'שיח' הנל ולהחכים קצת. לי את נשמעת בחורה די מעניינת בסך הכל, ובשבילי זה הדבר הכי חשוב:)

    16/02/2016 00:15

    מאוד צודקת. גם אני נהנתי, לפחות ראיתי מה יש בצד השני ואיך שם הראש פועל.
    תודה רבה :)

    16/02/2016 00:43

אין לי ממש דעה על מזוכיזם אבל אני יכול לומר שזה לא משהו שאני אוהב במיוחד ובמובן מסוים זה יכול מאוד להפריע לי (לדוגמא המערכת יחסים של ריהאנה וכריס בראון – איך למרות שהוא הכה אותה והשפיל אותה היא מוכנה לחזור להיות איתו. זה מזוכיזם בשבילי וזה מחליא אותי).

15/02/2016 22:55

    זה לא נקרא מזוכיזם, זה נקרא לסלוח על משהו שלדעתי לא אמור להסלח.
    הייתי פעם במערכת יחסים סאדו-מזוכיסטית, אבל אם נתעלם מרגע שהוא היה האחד שהלך (אבל בוא נודה בזה, הוא עשה את זה כי הוא סתם נצלן שמכחיש את זה), אם לא הייתי מטומטמת מדי הייתי עושה צעד אחורה ולא חוזרת אליו בחיים. כי היו יותר מדי דברים שלא אהבתי ושפגעו בי, כמו שכנראה קרה לה.
    הוא לא הכה אותי (קצת קשה להכות מרחוק), אבל כן חוויתי השפלה. אבל אהבתי את זה (בערך, זה היה מאוד מסובך, לא בדיוק קיבלתי את ההרגשה שרציתי מהמערכת יחסים הזאת).
    אז אני מתנצלת בפניי המעריצים שלה מראש, אבל היא כנראה מטומטמת אם היא עשתה את זה. אם הוא עשה את זה נגד רצונה, זה ממש אבל ממש לא נקרא מזוכיזם. זה נקרא התעללות.
    כי מזוכיזם (אם להתייחס לזה במובן של מכות כרגע) זה כשמישהו מכה אותך ואת רוצה עוד, וכשאת לא, את צריכה פשוט לבקש והכול מפסיק.
    תודה על חוות דעתך :)

    15/02/2016 23:02

מזוכיזם ברמת ההגדרה הקלאסית זו הנאה מינית מכאב, בדרך כלל כחלק ממערכת יחסים סאדו מזוכיסטית של נשלט ושולט, אבל לא בהכרח. יצר הצורך להיות נשלט או שולט בהחלט די נפוץ באוכלוסייה במידה כזו או אחרת. דעתי האישית? כל עוד אדם יודע לעשות את ההבחנה בין חיי המין שלו לכל מה שמעבר להם בעיניי כל דבר הוא לגיטימי.
באופן אישי, אם מעניין את העולם לדעת(חה), זה כן משהו שמגדיר אותי. אני רואה תענוגות מיניים ולא מיניים רבים בכאב פיזי ולא פיזי. תענוגות אסורים אך לגיטימיים מבחינתי:)

16/02/2016 18:47

    למה אסורים? כל עוד פטיש הוא לא פדופיליות, זואופיליות, נקרופיליות ולאנוס, אני לא חושבת שמשהו אסור.
    זה לא רק כאב. כלומר, כן, זה גם כאב, ואצל חלק מהאנשים זה רק כאב, אבל זה גם יכול להיות השפלה, כניעה, הצורך הזה שמישהו ישלוט עליך ולא אתה תשלוט על עצמך. שמישהו יחליט בשבילך דברים, אפילו מתי מותר לך לנשום, איך להתלבש וכמה (ומה) תאכל. יש לי את הדחפים האלה לפעמים.
    קצת קשה לי להפריד את המזוכיזם אצלי מהחיים הרגילים, כי זה משהו שמאפיין את כל כולי ולא רק את המיניות בחיי. כלומר, זה לא יוצא החוצה במובן המיני כשזה בחיי היומיום, אבל זה כן יכול לצאת החוצה.
    בקשר לעד כמה זה נפוץ… בהתחלה חשבתי שזה לא כזה נפוץ, אבל דרך טאמבלרים ובלוגים ואנשים שאני מכירה אני מגלה שזה דווקא נפוץ יותר משחשבתי, לא רק בתור מערכת סאדו-מזוכיסטית אלא גם כשזה פשוט במיטה (אבל למען האמת הכרתי בעיקר סאדיסטים, למרות שלי זה רק מועיל :) ).
    מצד שני, הרבה רואים את זה כחולני, וכל התדמית של BDSM ומערכת יחסים סאדו-מזוכיסטית נהרסה תודות לטרילוגיה (והסרט הנוראי עוד יותר מהטרילוגיה) חמישים גוונים של אפור. לפי מה שראיתי דרך הסרט גם שם זה מוצג כמשהו חולני כי היא עוזבת אותו ואומרת שהוא אדם נוראי (אישה, תרגעי, כולה קיבלת 6 הצלפות! יש בחורות שמתות לקבל את זה!). זה הרס מאוד את כל הערכים והראה את זה כמשהו אחר לגמרי. אז… אל תראו את זה :)
    סליחה על החפירה ותודה על חוות דעתך.

    16/02/2016 20:21

    אוי, הסרט הזה היה נורא. לא היה שם שום סאדו מאזוכיזם, זו פשוט הייתה אלימות ולא הייתה קישוריות לשום דבר. ומעבר לזה ליהוקים לא מוצלחים ועלילה לא אמינה.
    אמרתי אסורים רק בנוגע אליי, כי דברים מסויימים שנתפסים אצלי ככואבים וכתוצאה מכך מהנים עלולים לגרום לי נזקים כלשהם. בעיקר רגשיים ומנטליים.
    ולגבי הגדרת המאזוכיזם, דיברתי על ההגדרה הקלאסית. כיום לוקחים את זה לעוד תחומי חיים ולעתים מעוותים את זה קצת(או יותר מקצת), לכן אני משתדלת להישאר על ההגדרה הקלאסית, אבל זה לא חייב בהכרח להתבטא במיניות טהורה.
    הנקודה בלהפריד את המזוכיזם מהחיים הרגילים, או את יחסי השליטה מהחיים הרגילים, היא שאם למשל זוג מסויים משתמש ב…נניח סגנון דיבור מסויים במיטה או שיש מערכת כוחות מסויימת, לא להשליך את זה על שאר הקשר.
    רק להמשיך להנות:)

    16/02/2016 20:45

    דווקא זוג אמיתי כזה ימשיך גם בחיים האמיתיים. למען האמת זה מה שאני אוהבת בזה. לדוגמא, אני מעולם לא נפגשתי עם אחד כזה אבל יצא לי… איך לומר… להישלט..?
    כמובן שאם הולכים לאיפשהו או סתם רואים איזה סרט בבית זה יבוא בלי שום קשר וזה לא מתאים לסיטואציה בעליל, אבל גם כשהם לא בתוך סשן, הם יכולים לדעתי להמשיך עם כל זה (כמו הדוגמא שאת נתת- שמות, או אפילו עונשים). פשוט צריך למצוא את הטיימינג המתאים.
    אני לא חושבת שאם נזק פיזי גורם לך לנזק נפשי זה משהו טוב. אם זה באמת ככה, לא הייתי ממליצה לך להכנס לתוך כל העסק, אבל את כנראה יודעת מה טוב בשבילך. הנזק הכי מנטלי שיכול להיות לדעתי זה כשיש שולט נצלן מניאק חרא שרק שובר אותך לחתיכות קטנטנות ולא מדביק אותן חזרה בצורה שהוא היה רוצה, פשוט משאיר אותן שבורות ומפוזרות.
    ובנוגע לסרט, אני זוכרת אפילו שהיה שם קטע שהיא מאוד פחדה מהכאב (מטומטמת, אם את מפחדת אז למה את פה בכלל), וכדי להוכיח לה שאין מה לפחד הוא נתן לה הצלפה והראה לה שזה לא כואב באמת. אבל זה פאקינג כן צריך להיות כואב. וזה מאוד בלבל אותי.
    את נשמעת לי כמו מישהי לעניין, היה נחמד להמשיך לדבר איתך גם מחוץ לאתר הזה :)

    16/02/2016 20:56

    ממממ…אני לא יודעת. כאילו, אני בטוחה שיש זוגות שאין אצלם בסיס מאוד חזק של שליטה ודומיננטיות וכניעה אלא פשוט יותר מן קינקים כאלה, שהם מבצעים. ואני גם בטוחה שיש כאלה שכן. זה מאוד אינדיבידואלי. כל עוד אף אחד לא נפגע וכולם נהנים אין לי בעיה עם שום דבר חחח.
    בסרט אין שום סאדו מזוכיזם, שלפחות לפי איך שאני רואה את זה יש שם מעבר למכות וכל העניין החיצוני בסיס רגשי מאוד מאוד חזק ועמוק ויפה. ולא היה שם שום דבר כזה. וזה די עצבן אותי כי זה הוציא לסיפור הזה שם רע בעיני הציבור שגם ככה זורק הרבה שטויות לאוויר לפעמים.
    גם את נשמעת לי מעניינת למדי, ואם יש לך רעיון איך זה אפשרי אני אשמח לשמוע:)

    16/02/2016 21:02

    חוץ מזה, העובדה שזה הראה משמעות אחרת גורמת לאנשים לחשוב שזה מה שהסאדו-מזוכיזם מסמל.
    הממ… פטישים למיטה… למען האמת אני בספק שניתן לקרוא לזה באמת BDSM. זה משהו מאוד מורכב ועמוק ומסובך ודורש הרבה זמן ומאמץ משני הצדדים כדי לבנות את זה כמו שצריך עם הבנאדם שצריך, ואז זה כבר ממש אבל ממש לא סתם דברים קינקים במיטה, תאמיני לי.
    המייל שלי – [email protected]
    מוזמנת לשלוח מייל/הזמנה לצ'אט (צ'אט יותר נוח, מיילים זה דבר די מייגע).

    16/02/2016 21:09
1 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך