מנותקת

itsok 22/05/2021 341 צפיות 8 תגובות

מה שכתבתי הפעם הוא לא משהו עם איזה מסר מאחוריו או משמעות עמוקה. זה פשוט משהו שהרגשתי לרגע ובחרתי לכתוב אותו בכמה מילים. הקטע הזה נובע מהמחשבה של איך זה מרגיש להיות נאהב ולהיות מאוהב, עד רמה שאתה נותן את כל כולך לבן אדם הזה. כשחשבתי על זה מיד עלתה בי המחשבה של סמים. דמיינתי את האהבה הזאת כסם, אתה לוקח אותו ומשתחרר לגמרי כי אתה סומך על האדם השני. אתנה מוכן לתת לו את כל הגוף שלך, את כל הביטחון שלך, את כל הרגשות שלך לו. וזאת התחושה שניסיתי להעביר כאן. לא משהו רציני, סתם כמה מחשבות.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
אני מאבדת את עצמי.
אני לא מרגישה את הגוף שלי.
אני מתנתקת מהחושים שלי.
כי האהבה שלך מטמטמת אותי.
אתה הלבשת אותי בשמלת ערב וגרמת לי לרקוד כל הלילה בלי מודע.
אתה החזקת אותי כדי שאני לא אפול שוב ואפצע.
הקול שלך שאני שומעת קרוב לאוזן שלי גורם לי להרגיש נינוחה.
אתה יכול לגעת בי כרצונך ואני לא אפגע.
אתה יודע יותר טוב ממני מה אני צריכה עד שהגוף שלי יחזור אליי חזרה.


תגובות (8)

הקטע הזה עורר בי רגשות מאוד מנוגדים.
מצד אחד, הוא משרה אווירה של ביטחון ונראה שהדוברת סומכת על אותו מושא אהבה ויודעת שהכל בסדר.
מצד שני, הקישור לסמים מאוד בולט ויוצר תחושה סותרת, כי סמים הם לא באמת דבר טוב. הם יוצרים אשליה רגעית שאחריה מגיעות תחושות הרבה פחות טובות.
אני לא בטוחה אם הקטע נועד להציג רק את החלק הטוב בסמים – זה שגורם לשחרור ולהנאה ולתחושה הטובה – או שדווקא למשמעות ההפוכה, לאשליה שנעלמת ברגע שהטוב נגמר.

כך או כך, הקטע יפה מאוד. אישית, אני מתחברת יותר לסוג השני שלך :)

24/05/2021 13:21

    את קלטת בול את מה שאני רציתי להעביר! אני שמחה מאוד שנהנת ואני עוד אעלה עוד חומרים כמו הסגנון הרגיל שלי, יש לי המון מזה. תודה רבה על התגובה, היא ממש שימחה אותי!

    25/05/2021 07:28

כמו שגאיה כתבה, גם בי הקטע עורר רגשות מנוגדים.
מצד אחד תחושת האהבה והריחוף שהדוברת מרגישה, אבל מצד השני, מפחדת.

הכתיבה ממש יפה וזורמת.

24/05/2021 18:39

    תודה רבה על התגובה! הפחד הזה הוא יותר פחד שלי ברגע שחשבתי על אהבה כל כך טוטאלית מצד הדוברת וניסיתי להעביר אותו דרך משפטים שנראים קצת בעייתים בצד אחד אבל מצד הדוברת הם מראים כמה היא אוהבת וסומכת עליות שמחה מאוד שהמסר עבר :)

    25/05/2021 07:30

החיבור בין אהבה לסם נעשה בעבר. אני לא אומר את זה כביקורת, אלא שאני פחות מעוניין לדבר על קווי הדמיון והשוני. אני כן חושב, שהמקום שבו אנחנו גם מאוהבים וגם מרגישים נאהבים מייצר לדעתי, תחושה של אופוריה וזה מרגיש כמו החלק של ה"היי" בלבד בסמים. אם לדוגמא היית לוקחת את זה למקום של מאוהבת, אבל לא מקבלת אהבה בחזרה, אז זה היה יכול להזכיר אובססיה/התמכרות והיתה הבחנה ברורה בין החיובי לשלילי. גם זה נעשה.

אישית אני מרגיש שפחות התחברתי. יש משהו שמרגיש קצת יותר מדי שלילי בטקסט. ניסיתי להבין למה יש לי את התחושה הזאת, ואני חושב שזה נובע מהמקום שלא בטאת את הרצון של הכותבת. יש פה הרבה פאסיביות, וזה בסדר, אבל לא ברור האם הכותבת רוצה להיות במקום הזה (נשמע ממש לגיטימי לרצות). המשפט האחרון אפילו מרמז שאולי היא לא רוצה את זה ("עד שהגוף שלי יחזור אליי חזרה."). למה שתחשוב על הסוף אם טוב לה, ואם רע לה – למה זה לא בא לידי ביטוי?

31/05/2021 12:40

    כן אני בטוחה שזה דבר שנעשה בעבר, זהו חיבור ממש טבעי שמרגיש לי הכי הגיוני בעולם. אני ממש מבינה למה אתה לא מתחבר וזה ממש בסדר. בהחלט הטקסט מאוד מצומצם ובחרתי בכוונה לא לפרט יותר מידי כי פחדתי שזה יהרוס את התחושות המעורבות של שליליות וחיוביות שניסיתי להעביר. ברור לי למה ראית את זה יותר באור שלילי זה בהחלט סיכון שלקחתי כשכתבתי את זה. הכוונה של המשפט האחרון מבחנתי היא שהיא לא שלא רוצה את זה. אני דווקא התכוונתי שהרבה פעמים התחושת אופיריה הזאת שדיברת עליה נעלמת אחרי כמה זמן. זאת התרגשות של תחילת אהבה או של אהבה ראשונה אבל בסוף היא קצת נרגעת, ולזה התכוונתי.
    תודה רבה על הביקורת :)

    31/05/2021 12:48

תודה על ההתייחסות. אני חושב שבעקבות ההסבר שלך, היה מקום להתייחס למשפט מהמקום שאת מדברת עליו. אדם שנמצא במקום שטוב לו – וחושב שהמצב יגמר (עכשיו או עוד שנה) יביע מורת רוח, תסכול, חשש. המשפט שלך מתאים יותר לצד שלישי (מחבר כל יודע) שמבין שהתחושות המסופרות לא ימשכו לעד, אבל לא מעורב רגשית. כאן יש מספרת בגוף ראשון שמאד מעורבת רגשית.

התכוונתי, בקיצור, שהמשפט האחרון מאוד מנותק רגשית. הוא נאמר כמו עובדה יבשה.

31/05/2021 12:56

    האמת שאתה אומר פה משהו מעניין שלא חשבתי עליו, אז תודה על זה. אני אחשוב על זה פעם הבאה.

    31/05/2021 13:05
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך