מסכות ומשוכות- תקציר תסריט

התסריטאי 14/10/2016 535 צפיות 3 תגובות

בעת שנות ה60, בזמן מלחמת ששת הימים, משפחה צרפתייה קטנה שעלתה מצרפת ארצה מוצאת עצמה כלואה לפערים חברתיים, משפחתיים וכלכליים ונזכרת בעברה הנורא בשואה.
אמם של רנה ומישל, לואיז, חולה במחלה כרונית הגורמת לה להגיב כמשוגעת. בעוד המשפחה נדרשת לטפל בכל ענייני משק הבית, בעיה זו עולה בידיהם והם נדרשים לטפל באמם החולה והמשוגעת אשר מביישת אותם וגורמת להם לנזקים חברתיים ואת חוסר השתלבושתם במדינה הכוללת מגוון רחב של עדות, דתות ואמונות, קיבוץ גלויות של ממש. לואיז אשר חוותה אבדה גדולה, בנה הבכור נרצח בדם קר על ידי מחבל בגוש עציון לפני 10 שנים בעת שנות ה50, חווה על בשרה למרות אי שפיותה, בדידות וחוסר כבוד מילדיה המייחלים לעזוב את הבית.
למרות כל אותן הבעיות, חוברות עלילות חייהם של ילדיה של לואיז אשר מהווים גם הן בעיה בפני עצמה. בת שמכורה ומדרדרת לשדלנות מין זאת כתוצאה מטראומת ילדתות שחוותה יחד עם אמה המוכה אשר רצחה את בעלה בצרפת מתוך הגנה עצמית.
בן שמזדהה כביסקסואל ומגלה צדדים חדשים וחברים שמפלילים אותו ומסבכים אותו בסכומים מטורפים בנוסף לחובות המשפחה.

האם למרות הפערים שאליהם נקלעה המשפחה, הנפשות החיות ישתנו וישנו את הרגלם?


תגובות (3)

טוב . אין כרגע הרבה להגיד. נשמע… מורכב. לדעתי קצת יותר מידי, אבל כמובן שזה תלוי באופן בו תבנה את העלילה. להכניס כל כך הרבה סיבוכים לסיפור אחד יכול להיות נורא מבלבל, אבל אם בונים את הדברים בזהירות כך שיובילו אחד לשני ולא כמו אוסף פצצות אקראיות זה יכול להיות מרתק.
אני יוצאת מתוך נקודת הנחה שבגלל שהטקסט מיועד לתסריט, ולא סיפור, אופן הכתיבה לא מאוד משמעותי בשבילך. אם כי דווקא בשלב קריטי זה, התקציר- אתה אמור לנסות לשכנע אנשים לקרוא/ לראות את הסיפור שלך, ולכן הייתי ממליצה לך לעבור על הקטע עוד כמה פעמיים ולשפר את מה שאפשר.
בהצלחה:)

14/10/2016 13:05

    ברור לי שהסיפור נשמע מורכב.. אך כדי שהעלילה תהיינה מעניינת לסרט של שעתיים בערך חייבים לעבות אותה בעלילות, הן ראשיות והן משניות. נכון, זה נשמע לא אמין אבל מבטיח לך שרוב המקרים שציינתי קוראים ולא בכמה משפחות אלא באותה משפחה.
    מבטיח לא רק לך, זה יהיה מעניין!
    התסריט בשלבי כתיבה כרגע יש לי רק סצנה אחת.
    תודה על התגובה מעריך את זה מאוד!

    15/10/2016 14:34

    קורים*

    15/10/2016 14:34
2 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך