אני והמחלה
החלטתי להפסיק לספר בדיוק לפני שהכל התחיל כי אני לא יודעת איך בכלל לתאר כל מה שעברתי וראיתי. אם אתם בדרום אמריקה ואתם רוצים לעבור את החוויה הקסומה הזאת אני מאוד ממליצה. גם כשהיא רעה אתה מתנקה ובסיומה אתה בנאדם חדש. אם ישלכם שאלות על זה ואם תרצו להתנסות אני פה בשבילכם.

איוואסקה -משקה האלים של דרום אמריקה

אני והמחלה 11/10/2016 4176 צפיות 9 תגובות
החלטתי להפסיק לספר בדיוק לפני שהכל התחיל כי אני לא יודעת איך בכלל לתאר כל מה שעברתי וראיתי. אם אתם בדרום אמריקה ואתם רוצים לעבור את החוויה הקסומה הזאת אני מאוד ממליצה. גם כשהיא רעה אתה מתנקה ובסיומה אתה בנאדם חדש. אם ישלכם שאלות על זה ואם תרצו להתנסות אני פה בשבילכם.

שלושה ימים שאנחנו לא אוכלים בשר, לא מעשנים, לא שותים, לא סוכר ולא שמן. מטהרים את הגוף והנפש לפני הטקס. אנחנו פוחדים,חוששים,נרגשים המחשבות תופסות צד אחד והרגשות צד שני מושכים בחבל הבלבול.
ישבנו בפואייה של ההוסטל מחכים שהזמן יעבור, נשאר עוד שעה לפני שנצא לכיוון המשרד שלו בקוסקו.
אני מסתכלת על קלי והוא לא רגוע מחפש עוד ועוד כתבות על איוואסקה. גם אני מנסה להרגיע את עצמי שהכל יהיה בסדר, שדברים יקרו כמו שצריך, שזאת חוויה לכל החיים.
כל מחשבה רעה שבאה אני מסלקת ומחליפה באחת טובה, קלי מסתכל עליי במבט מהסס "מה קרה?" שאלתי "קראתי עכשיו כתבה 'הצד האפל של איוואסקה' וכתוב שם שמישהו מת מזה" לקחתי לו את הפלאפון במהירות והתחלתי לקרוא, לא יכול להיות אני בדקתי עשרות פעמים באינטרנט ולא ראיתי את הכתבה הזאת, פאק והיום אנחנו הולכים לטקס מאיפה זה בא עכשיו.
כשסיימתי הבנתי שזה כנראה לא איוואסקה שהרגה אותו אלא משהו ברשלנות של השאמן, הם ניסו להחביא את הגופה אבל המשפחה טסה לדרום אמריקה וחיפשה בכל פרו עד שהגיעו אל השאמנים וגילו ששם הוא היה בפעם האחרונה.
יש המון שאמנים שמנצלים את האנשים כשהם תחת השפעה,ידעתי על המקרים האלה, בגלל זה חיפשנו אחד שלא יוכל להיעלם סתם ככה,אחד שיש לו אתר, משרד, עם המלצות. קלי לא רגוע, אני מנסה לשכנע שהכל בסדר ומחר כבר נהיה אחרי זה אבל הוא לא שלם עם זה. החלטנו שעושים את זה ביחד אז אם הוא לא מרגיש בטוח, צריך ללכת עם התחושות בטן. החלטנו שנצא למשרד שלו ונגיד לו שאנחנו מוותרים. התחלנו ללכת לכיוון המשרד אני לא ידעתי איך להרגיש, מצד אחד החלטנו לוותר על זה כי קלי לא שלם עם זה וזה ביאס אותי כי מאוד רציתי. מצד שני אולי זה לטובה וכנראה שלא הייתי צריכה לעשות את זה.
בסוף הוא בכלל לא היה במשרד ואין לנו את הטלפון שלו. במקום חיכתה לנו מונית שתיקח אותנו אל הטקס. מסדרון הבריחה שרצינו לבחור הלך ונסגר עלינו. הסתכלנו אחד על השני, אני רציתי ללכת, הוא חשש אבל לא היתה ברירה, זה או להבריז או ללכת על זה.

אנחנו בדרך לשם ואני מנסה לעודד את קלי שזה לטובה והכל יהיה בסדר כשבעצם אני מנסה לשכנע את עצמי בזה. נסענו כארבעים דקות וראינו את השקיעה נופלת על קוסקו כל הבתים הצהובים נהפכו לכתומים, הלכנו והתרחקנו מהעיר שהפכה לבית שלנו, מהמקום הבטוח אל הלא נודע.
הגענו לפיסאק, עיירה שראיתי רק בצבעי הלילה, רחובות חצי חול חצי כביש, תאורה שגורמת לחשכה לגדול, עיירה שנסגרה בתוך הרים.
הגענו לרחוב שבו הטקס, התחרטתי שבאתי, נראה שאף אחד לא חי פה, החשכה בולעת אותנו. קלי זיהה את הבית ירדנו מהמונית ודפקנו על דלת עץ גדולה, השאמן פתח לנו את הדלת, נמוך קומה עם חיוך ענק מלא שיניים ישרות וכובע מסורתי פראוני, מלא צבעים עם פונפונים בקצוות. עלינו לקומה השניה ופתאום נגמר הבית וכל המדרגות היו בחוץ, מעולם לא ראיתי מדרגות שמובילות לקומה ובדרך לוקחות אותך להשקיף על נחל עצום שהכניס לתוכנו שלווה בצלציו הזורמים. מאחוריהם היו הרים שחורים ענקיים שנתנו תחושה שאנחנו כלום בעולם.
הגענו לקומה השניה, נכנסו לחדר וראינו נרות דולקים, בקבוק שמכיל בתוכו נוזל בצבע אדמה וכלי נגינה. לצד הפוטונים עמדה קערה עם גזעי עץ קטנים שהיה דולקים. התבקשנו להוריד את הנעליים לעמוד בצורת כוכב ולעצום עיניים.
השאמן כיבה את גזעי העץ הקטנים ואת העשן שהם הוציאו הוא עטף סביבנו תוך כדי שהוא משתמש בשפה קשה לעיכול. כשהוא סיים שאלתי מה זה היה, הוא אמר "זה כדי שרוחות ושדים לא יכנסו ויפריעו בטקס".
לאחר מכן ישבנו על הפוטונים הוא לקח מי ורדים ומרח על הפנים, הבטן, הרגליים והידיים, הוא ביקש מאיתנו לעשות את אותו הדבר, הוא אמר שמי הורדים הם כדי שאיוואסקה תתקבל בתוכנו בצורה טובה. איוואסקה אוהבת להיות לבד, היא רוצה להתאחד עם הגוף בלי גורמים מפריעים, להתרכז בבעיה ולהוציא אותה מהבן-אדם. כשסיימנו את ההכנות השאמן מזג כוס והביא לי "תעצמי את העיניים שימי יד מעל הכוס ותבקשי ממה שאת מאמינה בו, שיקרה מה שבאת בשבילו" עשיתי כמבוקשו עצמתי עיניים וביקשתי הכי חזק שיכולתי יקום בבקשה תיתן לי לפגוש את אבא, תיתן לי לצאת מהטקס אדם טוב יותר, חזרתי על זה מספר פעמים.
כשסיימתי פקחתי את העיניים והתחלתי ללגמום את משקה הקסמים, היה לו טעם שאי אפשר להסביר, אין שם למה שמעולם לא טעמת. סיימתי את המשקה בלי הפסקה והרגשתי שזהו זה, עכשיו אין דרך לחזור אחורה. איוואסקה תשלוט בי ותיקח אותי למקומות שמעולם לא ראיתי.


תגובות (9)

נשמע מעניין, האמת שאני אשמח שתתארי בסיפור את מה שעברת;) כתיבה יפה.

11/10/2016 12:48

אני לא יודעת איך בכלל לתאר דברים שראיתי והרגשתי בטקס.
אבל אני יכולה לספר לך משהו אחד שקרה לי שהיה ממש מוזר, בגללו אני גם מאמינה שאיאווסקה באמת מטהרת את הגוף והנפש מרוע.
כל השעה הראשונה זזתי בחוסר נוחות על הפוטון והתחלתי להרגיש רע, כשבאתי להקיא יצאו ממנו קולות מפחידים, כמו של איזה שד.
השאמן המשיך לשיר ולנגן חזק יותר וחזק יותר ואני המשכתי והמשכתי להקיא.(היינו בצום באותו יום אז הקאתי רק מים)
אחרי זה הרגשתי ממש טוב והתחלתי את המסע שהיה מאוד מיוחד ונעים.

11/10/2016 12:55

בהתחלה הייתי בטוחה שזה סיפור שהמצאת כי הוא כתוב בצורה סיפורית יפה כזו (זו מחמאה). כדאי אבל להסביר מושגים כמו "איוואסקה" ו"שמאן" כי אני מניחה שהרוב לא מכירים את המושגים האלה. אז את עלית מדרום אמריקה או שסתם ביקרת שם?

11/10/2016 13:02

בכוונה כתבתי חוויה אישית בצורה סיפורית לכן החלטתי לא להסביר יותר מידי, גם ככל שממשיכים אתה מבין מזה כבר גם בלי ההסבר.
טיילתי שם, הרבה אנשים מפחדים לעשות איאווסקה ואני לא חושבת שיש ממה לפחד. אם אתה בא בגישה חיובית הכל יהיה בסדר.

11/10/2016 13:04

קראתי עד בדיוק לתחילת הטקס. עם כל החששות שלך… ואין בדל מידע?
איזה באסה…
איפה החוויה שלך מאותו טקס איאווסקה?
אם את לא יודעת איך לתאר אז תקראי את התיאור של אלברט הופמן (מגלה ה-LSD).
זה ייתן לך כיוון.

13/10/2016 15:21

זה שונה מLSD (יצא לי להתנסות) אל אס די זה טריפ, אתה חווה את המציאות בצורה שונה. פה זה שונה, עוצמים את העיניים שוכבים על הפוטון ופשוט דברים קורים…זה כמו חלום שמרגיש אמיתי. כמובן שזה אינדיבידואלי וכל אחד חווה את זה אחרת.

13/10/2016 15:36

    מעניין! (ומפחיד).
    אני לא מתפלא שאנשים נרתעים.
    לא נראה לי שיהיה לי חוויות כאלו בעתיד הקרוב…אבל אם הייתי צעיר יותר אז כנראה הייתי עושה את הטקס.

    13/10/2016 15:55

עכשיו כשאמרת אני באמת סקרנית, בן כמה אתה?אם אתה רוצה להגיד כמובן
אני לא חושבת שיש לטקס הזה גיל.
אני גם מאוד פחדתי לפני שהחלטתי לעשות והסיבה היחידה שעשיתי כי ידעתי שזאת ההזדמנות היחידה ואני בטח אתחרט אם לא אעשה. אני שונאת לוותר על דברים מתוך פחד.
אבל זה מסע רוחני והוא לא קשור לטריפ של הנאה.
קלי שעשה איתי את הטקס, שכב דומם במקום כל הזמן בלי לזוז והוא אמר שחזר אחורה בזמן וסלח לכל מיני אנשים שעשו לו דברים רעים, אפילו למורה שלו מכיתה ד'.
החוויה שהכי ידועה מהטקס הזה, זה שאתה יוצא מהגוף שלך ויכול לרחף בעולם כמו נשר.
היו משתמשים באיאווסקה בתור טקס דתי, שותים ופוגשים את האל. (זה מה שהנביאים שלנו היו עושים לא?).

13/10/2016 16:08

    נראה לי שאני יותר מבוגר ממך.
    אבל אני אענה לך בפרטי

    13/10/2016 17:12
7 דקות
סיפורים נוספים שיעניינו אותך